امروزه اکثر کابینت ها را از جنس چوب می سازند. قیمت کابینت ام دی اف نسبت به کابینت هایی که از چوب طبیعی درست می شوند پایین تر است. به دلیل بالا بودن قیمت چوب طبیعی اکثر مردم کابینت های خود را از ام دی اف می سازند. برای خیلی از ما پیش آمده که هنگام سفارش کابینت ام دی اف اختلاف قیمت چشمگیری از کابینت سازها دریافت میکنیم. به همین خاطر بهتر است قبل از سفارش کابینت مورد نظر، اطلاعاتی در مورد نحوه محاسبه قیمت کابینت ام دی اف و دلایل اختلاف قیمت در کابینت ها را داشته باشیم.

 

بالاترین قیمت کابینت ام‌ دی ‌اف چقدر است؟

 

چگونگی محاسبه قیمت کابینت ام دی اف

برای محاسبه قیمت کابینت ام دی اف لازم است که قبل از هر کاری بدانیم که آشپزخانه ما از چه بخش هایی تشکیل شده و جای وسایل دیگر مانند ماشین ظرفشویی، سینک، یخچال و لباسشویی و… را از همان ابتدا مشخص کنیم.

کابینت هایی که برای آشپزخانه سفارش می دهیم از چند بخش تشکیل شده اند. هر بخش بنا به طرح و متریالی که در آن استفاده می شود دارای قیمت متفاوتی است. جنس درب کابینت‌ ها و متراژ جزء مهمترین عامل اختلاف قیمت کابینت ام دی اف هستند. بخش هایی که لازم است متراژ آن ها را برای محاسبه قیمت کابینت ام دی اف بدانیم عبارتند از:

1- صفحه کابینت روی لباسشویی

2- کابینت زیر سینک که باید ضد آب باشد.

3- کابینت زمینی

4- کابینت دیواری

5- کانتر یخچال

6- جزیره

7- کابیت کمدی

و دیگر بخش هایی که برای آشپزخانه خود لازم می دانید‌.

با داشتن متراژ هر کدام از این بخش ها و ضریب هر بخش می توانید قیمت نهایی کابینت ام دی اف آشپزخانه خود را محاسبه کنید. برای اندازه گیری هر بخش از کابینت لازم است اندازه عمق، عرض و طول آن بخش را بدانیم. طول کابینت در واقع قسمتی از کابینت است که به موازات زمین قرار دارد. قیمت نهایی کابینت ام دی را می توان از فرمول زیر محاسبه کرد:

ضریب مربوط به هر بخش * قیمت متری کابینت * طول همان بخش = قیمت نهایی بخش مورد نظر کابینت ام دی اف

در نهایت مجموع قیمت این بخش ها، قیمت نهایی کابینت ام دی اف را مشخص می کند. لازم به ذکر است که اندازه گیری متراژ کابینت کار آسانی نیست بهتر است این کار توسط افراد متخصص مانند کابینت سازها انجام گیرد.

عوامل موثر در قیمت کابینت های ام دی اف

عوامل موثر در قیمت کابینت های ام دی اف

گاهی ممکن است شما برای ساخت کابینت هزینه ایی را مد نظر خود قرار داده باشید. اما با قیمتی که کابینت ساز میگوید اختلاف زیادی داشته باشد. برای جلوگیری از سردرگمی در قیمت کابینت ام دی اف لازم است عواملی که رو قیمت ها اثر می گذارند را بدانید.

تعداد کشوها و ویترین ها

برای استفاده حداکثر از فضای آشپزخانه و کابینت ها معمولا تعداد کشوها و تعداد ویترین ها را افزایش می دهیم. با زیاد شدن تعداد ویترین ها و کشوها قیمت کابینت ام دی اف نیز بالا می رود.

یراق آلات

برای باز و بسته شدن درب کابینت ها و کنار هم قرار دادن قطعات کابینت ها به یراق آلات نیاز داریم. یراق آلات بنا به جنس و برندی که استفاده می کنیم روی قیمت کابینت ام دی اف اثر گذار هستند.

متراژ

هرچه متراژ آشپزخانه بیشتر باشد متراژ کابینت‌ ها نیز بیشتر میشود در نتیجه تعداد صفحات ام دی اف به کار برده شده زیاد شده و قیمت کابینت ام دی اف بیشتر می شود. لازم است برای اینکه متراژ به درستی محاسبه شود ابتدا مدل اجرای کابینت داخل آشپزخانه خود را مشخص کنیم.

جنس درب کابینت

جنس درب های کابینت تاثیر زیادی روی قیمت کابینت ام دی اف دارد. برای کمتر شدن قیمت کابینت ام دی اف بهتر است جنس درب ها را در قیمت مناسب تری انتخاب کنیم. برندهایی که برای جنس درب ها انتخاب می کنیم بسیار مهم است. برندهای ایرانی درب ها قیمت پایین تری نسبت به برندهای خارجی آن ها دارند.

سخن آخر

برای جلوگیری از پیشامد مشکلات بهتر است از همان ابتدا که سفارش کابینت را به کابینت ساز استودیو دایری https://diarystudio.com  می دهید بین خودتان قراردادی را ببندید. امروزه می توانیم با استفاده از نرم افزارهایی قیمت نهایی کابینت ام دی اف را حساب کنیم.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید