معرفی بهترین معدن های سنگ گندمک تیشه ای + خرید و فروش انواع سنگ گندمک تیشه ای شیراز با ارزان ترین قیمت از فروشگاه سنگ آسیا

 

سنگ گندمک یکی از انواع سنگهای آذرین است که طرفداران زیادی در بازار ایران دارا میباشد. این سنگ با روشهایی که به صورت دستی یا به صورت انجام ماشینی انجام میشود تحت فرایند تیشه زنی قرار می گیرد. فرایند تیش زنی باعث می شود سنگهای گندمک نمای زیباتری داشته باشند و همچنین سطح آنها اصطکاک مناسبی را برای تردد افراد به دست آورد. در طی این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین معدن های سنگ گندمک تیشه ای بپردازیم.

معرفی بهترین معدن های سنگ گندمک تیشه ای

چرا سنگ گندمک تیشه ای منحصر به فرد است؟

شاید شما درباره سنگ های مرمریت تیشه ای زیاد شنیده باشید. سنگهای تیشه ای آن دسته از سنگهایی از جنس مرمریت، گرانیت و چینی می باشد. سنگ گندمک یکی از سنگهای مرمریت می باشد که به دلیل رنگ منحصر به فرد خود در میان نمونه های موجود در بازار خاص و کمیاب است.

رنگ این سنگ خردلی بوده که دارای رگه های صدفی مانند است و در برخی موارد با رنگ کرم نیز قابل شناسایی است. رنگ تنها وجه تفاوت این سنگ با سایر نمونه های مشابه نیست. بلکه مقاومت بالا و جذب آب پایین از دیگر نقاط قوت سنگ گندمک به شمار می آید. اغلب این سنگ را می توان در استان فارس در برخی از معادن پیدا نمود . به دلیل کمیاب بودن تنها برخی است معادن قادر به ارائه آن باشند. همچنین برای خرید از معادن باید توجه داشت این سنگ ها به صورت اسلوب یا کوپه به فروش می‌رسند و فرآیند تیشه زنی به طور جداگانه انجام میگیرد.

معادن سنگ گندمک تیشه ای

در قسمت قبلی به این موضوع اشاره شد که استان فارس تنها معدن سنگ گندمک در ایران است. البته نشانه هایی از وجود چنین سنگی در استان اصفهان نیز مشاهده می‌شود. اما خاستگاه اصلی سنگ گندمک تیشه‌ای به استان فارس باز می گردد. به همین علت در ادامه قصد داریم نام بهترین معادن سنگ گندمک تیشه ای را ذکر کنیم.

  • معدن سنگ گندمک قره پیری
  • معدن سنگ مرمریت گندمک باجگاه
  • معدن سنگ گندمک شیراز
  • معدن سنگ گندمک هادی

این معادن در سال‌های فعالیت خود سنگهای مرمریت را بخصوص گندمک را از معادن خود استخراج و به صورت کوپه یا اسلوب عرضه کرده اند. در صورتی که قصد دارید سنگ گندمک را با عمل تیشه زنی خریداری کنید باید از مراکز فروش سنگ اقدام کنید.

ویژگی سنگ گندمک معادن استان فارس

سنگ مرمریت گندمک که در استان فارس استخراج می شود معمولاً رنگ خردلی و رگه های صدفی دارد. همچنین مقاومت بالا و جذب آب نسبتاً پایین از نقاط قوت این سنگ می باشد. تقریباً در تمامی کشور چنین نمونه سنگی کمیاب و نادر بوده و به همین علت در معادن استان فارس تنها می توان سنگ گندمک را استخراج کرد. در بسیاری از فروشگاه های سنگ گندمک تیشه ای معمولاً قیمت بالاتری دارد. زیرا علاوه بر رنگ خاص دارای مزایا و نقاط قوت دیگری نیز می باشد.

از سنگ مرمریت گندمک معادن استان فارس معمولاً در محیط بیرونی برای کفپوش یا دیوارپوش استفاده می شود. همچنین به کارگیری از این سنگ در محوطه سازی و نمای ساختمان نیز امکان پذیر است. برخی از معماران و طراحان دکوراسیون از این سنگ نادر در دکوراسیون داخلی نیز استفاده می‌کنند که با ترکیب برخی از شیوه های تیشه زنی جلوه جذاب و دیدنی را خلق می کند. سنگ کف پله، کف واحد مسکونی و تجاری، کف پارکینگ، سرویس بهداشتی، فضاهای داخلی هتل، سنگ کف لابی هتل، دکوراتیو و ساخت مصنوعات سنگی، دیوار های لابی و دیوار های داخلی نیز مکان‌های مناسبی برای استفاده از سنگ گندمک میباشد.

معدن سنگ گندمک تیشه ای

خرید سنگ گندمک تیشه ای از معدن

متقاضیانی که قصد خرید دارند که از معادن به طور مستقیم ، سنگ مورد نظر را خریداری کنند. اما به دلیل اینکه معادن معمولاً سنگ را به صورت کوپه به فروش می رسانند. اشخاص و متقاضی باید سنگ را از معدن خریداری کرده و سپس آن را به سنگبری تحویل دهند. تا آن را به تایل های مورد نظر برش داده و فرایند تیش زنی را بر روی آن انجام دهد. این کار معمولا هزینه های زیادی را برای خریداران به همراه دارد. اما می توانید سنگ گندمک تیشه ای را از فروشگاه سنگ آسیا خریداری نموده و نگرانی هایی در رابطه با حمل و نقل، ساب زدن و تیشه زنی آن نداشته باشید.

انواع سنگ گندمک تیشه ای

  • سنگ گندمک بادبر یا گیوتین

این مدل سنگ از خرده های سنگ های بزرگتر تشکیل می شود و معمولاً ابعاد کوچکی دارند به دلیل ابعاد کوچک درون ساختمان ها و دکوراسیون داخلی به عنوان سنگ آنتیک به کار گرفته می شود. البته در نمای ساختمان نیز برای تزیینات کارایی دارد. همچنین استفاده از سنگهای آنتیک برای دیوارهای کوچک در یک خانه تزیین نمای ساختمان رواج زیادی دارد.

  • سنگ گندمک سوزنی

در این شیوه با استفاده از دستگاه ها سطح سنگ گندمک از حالت یک دستی خارج شده و اصطکاک افزایش پیدا می کند. به دلیل سطح سوزنی این مدل زیبایی خاصی دارد که اغلب در کفپوش منزل یا ساختمان ها به کار گرفته می شود.

  • سنگ گندمک تیشه ای

فرایند ساخت سنگ گندمک تیشه ای بدین گونه است که افراد با استفاده از ابزاری مانند کلنگ که نوک تیزی دارند به روی سطح سنگ ضربه زده و این ضربه ها اغلب به صورت موازی یا غیر موازی می باشد. همچنین برخی از این به صورت الگوی و طرح دار انجام شود که زیبایی منحصر به فردی را برای سنگ گندمک ایجاد میکند. این مدل نیز اغلب در ساختمان ها در راه پله ها به کار گرفته می شود.

معدن های سنگ گندمک تیشه ای

  • سنگ گندمک سابیده

همانطور که از نام این مدل پیداست سنگ دارای یک سطح صیقلی و یکدست است. سنگ گندمک به دلیل داشتن رگه های صدفی زیبایی خاص خود را دارا می باشد. اغلب در دکوراسیون داخلی ساختمان و خانه از این مدل استفاده می شود. برخی از معماران و طراحان دکوراسیون ای با قرار دادن نور درون سنگ ها جلوه های زیبایی را ایجاد می کنند.

قیمت سنگ گندمک از بهترین معادن

لازم به ذکر است که برای تعیین قیمت سنگ مرمریت گندمک عوامل زیادی تاثیر گذار هستند. به عنوان مثال هرچه رنگ سنگ یکدست باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. علاوه بر آن مدل سنگ نیز یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت است زیرا سنگهایی که فرآیند تیش زنی یا بوش همر به روی آن انجام می‌شود قیمت بیشتری از مدلهای ساب خورده دارد.

نکته مهم دیگر که ضخامت و ابعاد سنگ یک فاکتور مهم دیگر در تعیین قیمت به شمار می آید. زیرا هر چه ابعاد سنگ بزرگ تر و برش آن دقیق تر باشد قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. در صورتی که ضخامت سنگ نیز افزایش پیدا کند و به تبع قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت.

در صورتی که میخواهید سنگ گندمک را تهیه کنید باید به کیفیت فرآوری آن توجه کنید. کیفیت فرآوری سنگ از نظر ساب خوردن برش شیشه و بوش همر از دیگر پارامترهای تاثیرگذار در قیمت هستند.

منبع : https://asiastone-factory.com/

 

برچسب ها : سنگ,معدن سنگ,سنگ گندمک,مصالح ساختمانی

دیدگاهتان را بنویسید