اکثر افراد انکر بولت و رول بولت را یک محصول میدانند در صورتی که این تفکر اشتباه است و انکر بولت و رول بولت دو محصول مجزا هستند، این دو ابزار بر خلاف سایز کوچکی که دارند نقش بسیار مهمی در ساخت و مقاوم سازی سازه ها دارند. در ادامه نقش انکر بولت و رول بولت را در ساخت و مقاوم سازی سازه ها با هم بررسی خواهیم کرد.

برای درک بیشتر این موضوع لازم است که دو مفهوم را با هم بررسی کنیم.

1. انکر بولت چیست؟

2. رول بولت چیست؟

نقش انکر بولت و رول بولت در ساخت و مقاوم سازی سازه چیست؟

انکر بولت چیست؟

انکر بولت ها نوعی پیچ برای اتصال سازه ها به هم هستند،، از انکر بولت ها اتصال سازه ها به بتن و سنگ و حتی اتصال اجسام به هم استفاده میشوند. انکر بولت‌ها با توجه به شرکت تولیدکننده دارای طرح متفاوت و انواع مختلفی هستند و دارای یک سر رزوه شده می‌باشند که قابلیت نصب واشر و مهره را دارد. در نظر داشته باشید که انکر بولت میتوانند کاربرد های گوناگون دیگری نیز داشته تنوع انکرهای داخل بازار به 3 دسته ایرانی – چینی و اروپایی تقسیم می شوند. نمونه های ایرانی به هیچ عنوان تائید این مجموعه نبوده و در فروشگاه کالا عمران نیز این سبک محصولات ایرانی وجود ندارد. تفاوت قیمت محصولات اروپایی نظیر برند هیلتی HILTI و یا فیشر FISCHER نسبت به محصولات چینی در تاییدیه های کسب شده توسط این محصولات است. کالا عمران فروشگاه تخصصی فروش انواع انکر بولت میباشد شما به راحتی میتوانید از این فروشگاه خرید خود را نهایی کنید.

رول بولت

رول بولت چیست؟

رول بولت نیز دقیقا همانند انکر بولت وظیفه اتصال سازه ها و اشیاء را به یک دیگر دارند با این تفاوت که رول بولت ها ، شامل یک واشر، مهره، استوانه و پیچ سر مخلوطی هستند که هر کدام از این موارد، در مکانیسم اتصال قطعات مختلف نقش دارند. برای اتصال ستون ها در سازه های بتنی، از این محصول فولادی استفاده زیادی می شود و به‌ همین ‌خاطر، جهت اتصال سازه‌های فلزی، بسیار نقش پررنگ و اساسی ای دارند.  این مقطع یکی از اتصالات فولادی است که برای وصل کردن تجهیزات مختلف در سازه‌های بتنی، آجری و مصالح مشابه به کار می ‌رود. بسته به کاربرد، رول بولت می‌تواند ابعاد مختلفی داشته باشد. همچنین شکل و نحوه عملکرد رول بولت نیز برای کاربردهای مختلف، متفاوت است. اصل هدف استفاده از رول بولت، اتصال یک وسیله فلزی به قسمت‌های مختلفی از ساختمان مانند دیوار، سقف، سقف کاذب، زمین و غیره است.

تفاوت اصلی رول بولت و انکر بولت

تفاوت رول بولت و انکر بولت موضوعی است که به سؤال بسیاری از صنعتگران تبدیل ‌شده است. همان ‌طور که اشاره شد، بسیاری از افراد به انکر بولت مکانیکی، رول بولت می‌ گویند که این اسم‌ گذاری ازنظر تخصصی اشتباه است و برای انکر بولت مکانیکی نباید از واژه رول بولت استفاده کرد.  درواقع، نخستین انکر مکانیکی در سال 1930 میلادی در بریتانیا ساخته شد و نام تجاری آن، رول بولت بود به همین خاطر بسیاری از افراد، همچنان به انکر مکانیکی، رول بولت می‌گویند؛ بنابراین نمی‌توان تفاوتی بین رول بولت و انکر بولت قائل شد و اینکه، رول بولت همان انکر مکانیکی است که کاربرد گسترده‌ای در ساختمان‌ سازی دارد.  به‌ این ‌ترتیب، رول بولت نخستین نامی است که برای انکر مکانیکی گذاشته‌ شده است و یک ابزار به‌ خصوص و مشابه انکر بولت نیست. این نام از همان زمان ساخت انکر مکانیکی بر روی آن مانده است و باعث شده برخی از افراد به ‌جای استفاده از نام انکر مکانیکی از رول بولت استفاده کنند که این نام‌ گذاری همان ‌طور که اشاره شد، از نظر تخصصی صحیح نیست. همچنین این دو محصول به کمک چسب کاشت میلگرد به سازه های بتنی قابل اتصال هستند.

بولت مکانیکی12

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه طراحی سایت شرکتی با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: 63941-021

آدرس وب سایت: https://kalaomran.com

دیدگاهتان را بنویسید