پارکت چوبی دیواری

پارکت دیواری همانند پارکت‌های کفپوش هستند، با این تفاوت که روی دیوار نصب میشوند و آن را پوشش میدهند. پارکت‌های دیواری از تایل‌ها تشکیل شده‌اند؛ تایل‌ها دارای رنگ‌بندی تیره و روشن و طرح‌های متنوعی هستند که بنابر نوع دکوراسیون، به صورت عمودی یا افقی با ترتیب‌های خاصی قرار میگیرند. پارکت چوبی به فضا نمای خاصی میدهد و باعث زیبایی آن میشود. پارکت دیواری، جایگزین خوبی برای کاغذ دیواری‌ها و دیوارپوش‌های دیگر به شمار میرود که علت آن میتواند ضد حرارت، ضد رطوبت و عایق صوت بودن پارکت‌ها باشد. پارکت دیواری در دو نوع چوبی و لمینت عرضه میشود. پارکت دیواری از دیوارها در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت میکند. پارکت چوبی دیواری دارای مقاومت و طول عمر بالایی است که با نگهداری از آن میتوان سال‌ها از آن استفاده کرد. پارکت چوبی دیواری، یک پارکت دیوارپوش است که نصب آن مزایای زیادی به دنبال دارد؛ مزایا و کاربردهای پارکت چوبی دیواری را در این مقاله بررسی میکنیم:

کاربردهای پارکت چوبی دیواری

پارکت‌های چوبی دیواری، مناسب برای نصب در فضاهای مختلف با سبک مدرن و کلاسیک هستند و از آنجایی که دارای رنگ و طرح‌های متنوعی هستند، به سادگی میتوان آنها را با هر نوع سبک دکوراسیونی هماهنگ کرد. پارکت‌های چوبی دیواری، کاربردهای فراوانی دارند و میتوان از آنها در اتاق‌ خواب‌ها، سالن پذیرایی و آشپزخانه‌های منازل مسکونی، مراکز اداری مانند شرکت‌ها، بانک‌ها و ادارات، مراکز تجاری مانند فروشگاه‌ها، نمایشگاه‌ها، مغاره‌ها، پاساژها، کافه‌ها و رستوران‌ها، مراکز فرهنگی مانند مدارس، کتابخانه‌ها و کلاس‌های آموزشی استفاده کرد. برای نصب دیوار شاخص یا اکسنت، استفاده از پانل‌های پارکت چوبی دیواری بهترین گزینه به شمار میرود.

مزایای استفاده از پارکت چوبی دیواری

همانطور که اشاره شد پارکت دیواری در دو نوع پارکت چوبی دیواری و پارکت لمینت دیواری تولید میشود که میتوان گفت پارکت چوبی دیواری از پارکت لمینت دیواری محکم تر بوده و دارای مقاومت و دوام بالاتری است‌. پارکت چوبی دیواری دارای مزایایی است که از جمله این مزایا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

نصب پارکت چوبی دیواری آسان است‌. برای نصب تایل‌ها نیاز به تخلیه محل نیست و میتوان به سادگی آنها را نصب کرد.

.تنوع در رنگ و طرح پارکت چوبی دیواری باعث میشود که بتوان از آنها در فضاهای مختلف با کاربری‌های متفاوت استفاده کرد و آنها را با سبک دکوراسیون فضا به خوبی هماهنگ کرد.

.نظافت و تمیز کردن پارکت چوبی دیواری راحت و ساده بوده و میتوان با یک دستمال مرطوب، آلودگی و لکه‌های ایجاد شده روی پارکت چوبی دیواری را پاک کرد. از آنجایی که پارکت چوبی دیواری در برابر رطوبت تا حدودی مقاومت است، میتوان از دستمال نم‌ دار برای شستشوی آنها استفاده کرد.

.مقاومت پارکت چوبی دیواری در برابر حرارت، باعث میشود در صورت رخداد حادثه آتش سوزی یا برخورد با بخار و اجسام داغ، تا حد امکان آسیب نبیند و از شعله ور شدن بیشتر آتش جلوگیری کند.

.پارکت چوبی دیواری دارای دوام، استحکام و مقاومت بالایی در برابر ضربات و فشارهای وارده است و هنگام برخورد اجسام با آن، خط و خش بر نمیدارد و آسیب نمیبیند.

.اگر در ساختار پارکت چوبی دیواری، لایه‌های پر شده با مواد عایق به کار رفته باشد، میتوان یک پارکت چوبی دیواری عایق صوت و انرژی تهیه کرد که مناسب برای استفاده در ادارات، مکان‌های پر رفت و آمد و شلوغ باشد.

.نصب پارکت چوبی دیواری نمای زیبایی به فضا میدهد و باعث جذابیت محیط میشود.

.نصب پارکت چوبی دیواری هزینه مناسبی دارد و برای صرفه جویی اقتصادی مناسب است.

عوامل موثر در تعیین قیمت پارکت چوبی دیواری

پارکت چوبی دیواری نسبت به پارکت لمینت دیواری، کیفیت‌ و قیمت بیشتری دارد. پارکت لمینت دیواری از ورقه‌های پی‌وی‌سی تهیه میشود، اما پارکت چوبی دیواری از چوب درختان تشکیل میشود. از جمله عواملی که در تعیین قیمت پارکت چوبی دیواری نقش دارند، میتوان به موارد زیر اشاره کرد: کیفیت متریال چوبی و درختی که از چوب آن برای تهیه پارکت چوبی دیواری استفاده میشود، از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده قیمت پارکت چوبی دیواری به شمار میروند. متریال بعضی از پارکت‌های چوبی دیواری، از درختان کمیابی تهیه میشود که در کشورهای مختلف قرار دارند؛ از این جهت، قیمت نهایی این پارکت‌های چوبی دیواری، گران‌تر و با کیفیت‌تر از پارکت‌های چوبی دیواری دیگر است. استحکام و مقاومت متریال چوبی، تعیین کننده مقاومت پارکت چوبی دیواری است که هر چقدر کیفیت آن بالاتر باشد، قیمت آنها نیز بیشتر است. مقدار متریالی که برای ساخت پارکت چوبی دیواری استفاده میشود که مطابق با متراژ دیوارها تعیین میگردد، عامل دیگر تعیین کننده قیمت پارکت چوبی دیواری است. به غیر از هزینه متریال مصرفی، دستمزد فرد متخصصی که پارکت چوبی دیواری را میسازد، به علاوه فردی که پارکت را نصب میکند، روی قیمت نهایی پارکت چوبی تاثیرگذار هستند. میزان دستمزد معمولاً بر حسب متر مربع محاسبه میشود.

سخن پایانی

پارکت چوبی دیواری، پارکتی است که مناسب برای نصب در مکان‌های مختلفی است و علت آن، تنوع بالای این پارکت‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف است. پارکت‌های چوبی دیواری، ضد حرارت و ضد صوت هستند و نصب آسانی دارند؛ از این جهت میتوانند جایگزین مناسبی برای کاغذ دیواری و دیوارپوش‌هایی با متریال دیگر باشند. قیمت مناسب، مقاومت و دوام بالای این پارکت‌های چوبی دیواری نسبت به دیوارپوش‌های دیگر، این پارکت‌ها را به دیوارپوش‌های بسیار پرطرفداری تبدیل کرده است که میتوان از آنها در انواع ساختمان‌ها با کاربری‌های مختلف و با هر نوع سبکی استفاده کرد.

مرکز پارکت چوبی ایران یا  iwfc سعی بر این دارد تا محصولات با کیفیت پارکت چوبی را در انواع مختلف با بهترین قیمت در اختیار مردم قرار دهد. شما می توانید جهت سفارش پارکت چوبی و یا استعلام قیمت پارکت چوبی به سایت https://iwfc.ir/ مراجعه کرده و یا با شماره تماس ۰۲۱۸۸۶۶۲۴۲۹ تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی کارشناسان مجرب این مجموعه بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید