گوگل: فروش تبلت ها در آینده نزدیک از رایانه های شخصی پیشی خواهد گرفت

مدتی پیش به نظر می رسید گوگل تبلت ها را فراموش کرده بود، اما ناگهان سرمایه گذاری زیادی در این بازار انجام داد. اندروید 12 ال برای پشتیبانی از دستگاه های صفحه نمایش بزرگ در حال توسعه است. یکی از بنیانگذاران این پلتفرم، صغیر ثروتمند، دوباره به عنوان “مدیر ارشد فناوری تبلت های اندروید” به تیم ملحق شده است. در یکی از قسمت های برنامه اندروید گوگل، ماینور در مورد فرصتی که این شرکت در این زمینه دارد صحبت کرد.

در این برنامه، مینور به عرضه تبلت های اندرویدی در سال 2011 اشاره کرد و اینکه چگونه برنامه هایی مانند Media Player آنها را به راحتی و بدون سرمایه گذاری تطبیق دادند، اما توسعه از آن زمان تاکنون “تقریبا راکد” بوده است. وی به آماری اشاره کرد که رشد این دسته از محصولات از قبل از عرضه کرونا یعنی اواخر سال 2019 آغاز شده و به راه خود ادامه داده است. ماینور همچنین به توسعه ابزارهای جانبی مانند صفحه کلید و پیشرفت های نرم افزاری و سخت افزاری توسط سازندگان شخص ثالث اشاره می کند که تبلت ها را از مصرف فراتر برد و به ابزاری برای ایجاد تبدیل شد.

او می‌گوید دلیل دیگر این است که تبلت‌ها می‌توانند بسیار قدرتمندتر و ارزان‌تر از لپ‌تاپ‌ها باشند. این امر گوگل را بر آن داشت تا اندروید 12L را برای بهینه سازی رابط سیستم خود برای استفاده در دستگاه های بزرگتر توسعه دهد.

مقالات مرتبط:

  • دات‌پد; محصولی که به افراد نابینا و کم بینا امکان درک تصاویر و خواندن متن را می دهد

در حال ایجاد بستری برای توسعه دهندگان کوچک است تا به برنامه های خود نگاه کنند و از ابزارهای توسعه یافته توسط Google برای بهبود آنها استفاده کنند. این ابزارها می توانند به توسعه دهندگان کمک کنند تا عملکرد برنامه ها را در محیط تبلت بهبود بخشند.

مینور در سخنرانی خود به داده های فروش سال 2020 اشاره کرد، سالی که فروش تبلت ها به لپ تاپ ها رسید. او ادامه داد:

در واقع، من فکر می کنم در آینده بسیار نزدیک، فروش تبلت و لپ تاپ به یک نقطه مشترک خواهد رسید و سپس هر سال تبلت های بیشتری نسبت به لپ تاپ های فعلی فروخته می شود. فکر می کنم وقتی از آن نقطه عبور می کنیم، هیچ کس عقب نشینی نمی کند.

اما با وجود تمام این ادعاها، باید دید که آیا گوگل می‌تواند دستگاه‌های مقرون به صرفه را ارائه دهد یا خیر. و اینکه باید اندروید 12L را در دستگاه های آینده این شرکت ببینید تا متوجه شوید که چقدر تجربه کاربری را بهبود می بخشند. نظر شما در مورد آینده تبلت های ریچ مینور و اندروید چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید