فکر نمی‌کنم کسی پیدا شود که از آبمیوۀ طبیعی یا آب مرکبات خوشش نیاید. بدون شک طعم بی‌نظیر آب مرکبات، با کمتر چیزی قابل قیاس است. آبمیوۀ طبیعی به‌شدت در فصل تابستان برای رفع عطش و تشنگی و در فصل زمستان برای مقابله با بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی نیاز است. ترکیب طعم بی‌نظیر مرکبات و خواص آن باعث شده‌است که اولین آب مرکبات‌گیری در قرن هجدهم و در کشور ترکیه ساخته شود. از چهار قرن پیش تاکنون، آب مرکبات‌گیری با پیشرفت تکنولوژی، پیشرفت‌های زیادی داشته و امروزه مدل‌های برقی آن در بازار وجود دارد.

با توجه به نمونه‌های بسیار زیاد این دستگاه‌ها، در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم تا شما را با یکی از بهترین نمونه‌های آن یعنی آب مرکبات گیری سیج آشنا سازیم. پس در ادامه همراه ما باشید!

آب مرکبات‌گیری سیج

آب مرکبات گیری و انواع آن

آب مرکبات گیری‌ها امروزه در دو نوع دستی و برقی وجود دارند. هرکدام از این مدل‌ها دارای ویژگی‌های خاصی به‌صورت زیر هستند:

آب مرکبات گیری دستی

آبمیوه گیری‌ یا آب مرکبات گیری دستی در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. این مدل آبمیوه گیری‌ها دارای دو بخش هستند، بخش بالایی به‌صورت مخروطی طراحی شده که روی آن‌ها عاج یا برآمدگی‌هایی وجود دارد، اما بخش پایینی مخزن آبمیوه گیری است که پس از گرفتن عملیات آبمیوه گرفتن، آب آن‌ها درون مخزن خالی می‌شود. کار با این مدل‌ آب مرکبات گیری‌ها بسیار ساده و راحت است. فقط باید میوه را به‌صورت دورانی روی ریمر بچرخانید تا آب آن گرفته شود.

این مدل آب مرکبات گیری در گذشته هم وجود داشته‌ است و مدل امروزی آن شباهت زیادی با مدل اولیه دارد. در مدل قدیمی، میوه توسط یک دسته روی پریمر چرخانده می‌شد، اما مدل امروزی بدین شکل نیست. معمولاً آب مرکبات گیری‌های دستی برای مقدار زیادی میوه مناسب نخواهد بود و تنها برای آب گرفتن یک پرتقال یا چند لیمو مناسب است.

آب مرکبات گیری برقی

آب مرکبات گیری سیج در این دسته قرار می‌گیرد. این مدل آب مرکبات گیری‌ها در سال‌های اخیر وارد بازار شده و برق نیروی محرکۀ آن‌هاست. درواقع با خرید این مدل از آبمیوه گیری‌ها، درست مانند مخلوط کن سیج، دیگر نیازی به استفاده از نیروی دست نخواهید داشت.

کارکردن با این مدل آب مرکبات‌گیری‌ها بسیار ساده و راحت است و سرعت بالایی دارد. شما می‌توانید با استفاده از این مدل آب مرکبات گیری‌ها، در مدت زمان کوتاهی، حجم زیادی از میوه‌ها را آب گیری کنید. ضمن این‌که آب مرکبات گیری‌های برقی به زور بازو نیاز ندارند و شما را خسته نمی‌کنند. برخلاف آبمیوه گیری‌های دستی، آب مرکبات گیری‌های سیج می‌توانند به‌صورت همزمان آب چندین میوه را با هم بگیرند. این مدل از دستگاه‌ها درست مانند غذاساز سیج، ازنظر بهداشتی نسبت‌به مدل‌های دستی بهداشتی‌تر هستند، چراکه تماس دست با مواد خوارکی در آن‌ها کمتر است.

نحوۀ کار کردن با آب مرکبات گیری‌های سیج

کارکرد این دستگاه به دستگاه‌های آبمیوه گیری دستی شباهت زیادی دارد. در این مدل آبمیوه گیری‌ها، یک یا چند ریمر وجود داشته که از ظاهری مخروطی شکل با عاج و برآمدگی برخوردار هستند. شما می‌توانید نصف میوه را روی ریمر قرار داده و پس از روشن کردن آن ریمر با سرعت می‌چرخد و آبمیوه را خارج می‌کند.

آبمیوه بعد از خارج شدن درون مخزن زیری دستگاه جمع شده و شما می‌توانید بعد از اتمام کار آن، آبمیوه را میل کنید. در برخی از مدل آب مرکبات‌گیری‌های سیج، شما باید میوه را با دست روی ریمر نگه دارید، اما مدل‌های پیشرفته‌تری هم هستند که درست مانند اسپرسو ساز سیج نیازی به دخالت دست ندارند و از یک درپوش یا بازوی نگه‌دارنده برای نگه‌داری میوه استفاده می‌کنند.

اکثر آب مرکبات گیری های سیج به یک صافی مجهز هستند و با استفاده از آن می‌توان از ترکیب گوشت میوه و پالپ آن با آب جلوگیری کرد.

ویژگی‌های آب مرکبات گیری سیج

اگر برای خرید آب مرکبات‌گیری یا حتی دستگاه غذاساز سیج و دیگر محصولات آن دو دل هستید، تنها کافی است درمورد ویژگی‌های آن اطلاعاتی به‌دست آورید. در ادامه ما سعی کردیم اطلاعاتی قانع‌کننده در رابطه با این موضوع در اختیار شما عزیزان قرار دهیم:

کیفیت بالای قطعات

کیفیت قطعات دستگاه‌های سیج چه دستگاه‌ آب مرکبات‌گیری و چه دستگاه مخلوط کن سیج، به حدی بالاست که نیازی نیست شما نگران خش خوردن آن باشید. شما می‌توانید تا سال‌های سال بدون نگرانی بابت خرابی قطعات دستگاه از آن‌ استفاده کنید. اکثر قطعات با فولاد ضدزنگ ساخته می‌شوند و پایه‌های بسیار محکمی دارند که از سقوط دستگاه جلوگیری می‌کند.

تمیزکاری ساده و راحت

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام خرید دستگاه‌های برقی مدنظر قرار دهید، ساده تمیز شدن آن است. خوشبختانه این امکان با خرید دستگاه‌ سیج برای شما عزیزان فراهم شده‌است. نیازی نیست هنگام تمیزکاری این دستگاه نسبت‌به خیس شدن موتور یا ماشین‌آلات آن نگران باشید، چراکه آن‌ها ضدآب هستند و به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را پاک کنید. قطعات دستگاه سیج به‌راحتی جدا شده و می‌توان آن‌ها را در ماشین‌های ظرفشویی قرار داد.

توان بالای موتور

موتور اکثر دستگاه‌های سیج دارای توان بالایی هستند، دستگاه‌های سیج توانی برابر با 400 تا 1000 وات دارند. البته که توان دستگاه متغیر بوده و تا حد زیادی به مدل آن وابسته است، اما کمتر از مقدار گفته‌شده نیست. توجه داشته باشید که هر اندازه قدرت و توان موتور بالاتر باشد، دستگاه می‌تواند عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

حجم مخزن

حجم مخزنی که روی آب مرکبات‌گیری‌های سیج قرار دارد، متغیر است. درواقع شما می‌توانید با توجه به نیاز خود، مناسب‌ترین دستگاه از این نظر را خریداری کنید.

اندازۀ مناسب ریمرها

ریمرهایی که روی دستگاه‌‌های آب مرکبات گیری سیج نصب شده‌اند، سری مخروطی‌شکلی دارند و بخش اصلی دستگاه به‌حساب می‌آیند. ریمرها به‌صورت متوالی حرکت کرده و به‌خوبی آب و گوشت میوه را از هم جدا می‌کنند. معمولاً اندازۀ ریمر با توجه به توان موتور و حجم مخزن روی دستگاه تعبیه می‌شود و شما می‌توانید برحسب نیاز خود، مناسب‌ترین دستگاه آب مرکبات‌گیری را بخرید.

برخورداری از صافی‌های تنظیم‌شونده

آب مرکبات گیری‌های سیج درست مانند دستگاه‌‎های اسپرسوساز سیج، از تمامی‌ امکانات و قابلیت‌های موردنیاز شما برخوردارند. یکی از قابلیت‌های بسیار مهم در دستگاه‌های آب مرکبات گیری، برخورداری از صافی‌های تنظیم‌شونده است. صافی‌های تنظیم‌شونده این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا بتوانید آبمیوۀ بدون پالپ یا با پالپ داشته باشید.

سخن آخر

در این مطلب ما سعی داشتیم شما را با آب مرکبات گیری سیج آشنا سازیم. اگر برای خرید این دستگاه‌ها مشتاق هستید، پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه گاستروبک جرمنی مراجعه کنید. این فروشگاه نمایندۀ فروش محصولات گاستروبک و سیج از شرکت دریا در ایران است و شما می‌توانید با خاطری آسوده، بابت محصولات آن برای خرید اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید