جهت بالا بردن رنکینگ سایت در گوگل 7 راه مهم وجود دارد :

بالا بردن رنک سایت بنا به گفته متا وبز ، حضور در صفحه نتایج جستجوی گوگل یعنی رتبه های سایت ، آرزوی هر کسب و کار و سایت ها میباشد ،با بالا رفتن رنگینگ سایت ، بازدید سایت شما هم بیشتر میشود و باعث میشود فروش بیشتری اتفاق بیافتد .پیشرفت در این زمینه نیاز به صبر و دانش تکنیک های سئو دارد. اگر شما هم به دنبال افزایش سئو سایت هستید با ما همراه باشید.

7 روش شفاف برای بالا بردن رنکینگ سایت در گوگل

بالا بردن رتبه سایت در گوگل چیست؟

بالا بردن سایت در گوگل بدین معنی است که با انجام فعالیت‌های بتوان صفحات سایت را در صفحه رتبه ها به تمامی کاربران نشان داد. کسب و کار شما هر چه باشد، رتبه بندی برتر گوگل اوج موفقیت کسب و کار آنلاین است. اولین نتیجه به نسبت دیگر نتایج ، نرخ کلیک بیشتری جذب می کند.

طبق آمار سایت بک لینکو ، خط اول گوگل ، درصد بیشتری از مخاطبین را جذب میکند ، یعنی کاربران زیادی در نتیجه اول گوگل کلیک میکنند . رتبه های خط دوم به بعد نرخ کلیک کمتری نسبت به خط 1 دارند .

چرا بالا بردن رنکینگ سایت در گوگل مهم است؟

وقتی شما سایتی را راه اندازی میکنید و محتوای با ارزشی تولید کردید و در صفحه وب خود منتشر کردید ، اگر مخاطبین شما این صفحه را با کلی زحمتی که برایش کشیدید ، نبینند ، چه فایده ای دارد ؟ چگونه از وجود سایت شما و محتوای با ارزش شما با خبر بشن ؟؟!

از آنجایی که اکثر مخاطبین بخاطر نداشتن وقت کم ، ترجیح میدهند سریع تر به نتیجه خود برسند . پس بی تردید حضور در رتبه های بالا خط 1 و دوم گوگل موجب جذب هزاران مشتری یا حتی میلیون ها مشتری شود .

7 روش مهم بالارفتن رنکینگ سایت شما

ما بدون معطلی برای شما 7 روش مهم جهت بالا بردن رتبه سایت خود را که باعث افزایش رتبه میشود را میگوییم .

نکته : همیشه وب سایت را از لحاظ داخلی و خارجی و فنی بهینه سازی کنید.

نکته :  تعداد تکنیک های این حوزه بسیار زیاد هستند، زیرا گوگل برای رضایت کاربران هر روز الگوریتم های خودش را بروز رسانی می کند.

نکته : گوگل برای این رتبه بندی در حدود ۲۰۰ فاکتور دارد، که ما 7 مورد از مهمترین آن را می گوییم

7 روش بالا بردن رنکینگ سایت شما

1- تحقیق کلمات کلیدی

پیدا کردن کلمات کلیدی مهم و پربازدید یکی از مهم ترین کار سئو سایت شماست . استفاده از کلمات کلیدی دم بلند ( دم دراز ) بیش از همیشه مهم هستند، زیرا رقابت در این کلمات به نسبت کمتر است. اگر رقبای شما در نتایج جستجوی گوگل بالاتر از شما قرار دارند، از ابزار گوگل به نام Google Keyword Planner برای این کار استفاده کنید تا تخمین دقیقی از  کلیدواژه رقبا به شما بدهد.

2- تولید محتواهای با کیفیت و با ارزش سئو شده

بعد از مرحله جستجو کلمه کلیدی ، تولید محتوای باکیفیت برای آن دومین فاکتور مهم بالا بردن رنکینگ می باشد . اگر محتوای ارزشمند، دقیق و بهینه سازی شده خلق کنید، به راحتی رتبه بالا کسب می کند و مخاطبان زیادی را جذب وب سایت می کند. محتواهای قدیمی را بروزرسانی کنید و رقبای خودتان را آنالیز کنید که از چه نوع کلمات کلیدی و محتواهای استفاده میکنند.

3- بهینه سازی تگ عنوان title

یکی از راههای افزایش سئو سایت، استفاده از تگ عنوان بهینه سازی شده است. تگ عنوان برای تعیین عنوان یک صفحه استفاده می شود. هر تگ عنوان باید منحصر به فرد و مطابق با کلمات کلیدی مورد نظر شما و توصیف کننده کامل محتویات داخل آن صفحه باشد. از استفاده مکرر از کلمات کلیدی و اغراق اجتناب کنید. وظیفه تگ عنوان تشویق کاربران برای کلیک کردن است.. اگر بتوانید یک تگ عنوان بنویسید که افراد را متقاعد کند که صفحه شما را نسبت به سایرین انتخاب کنند، برنده شده اید.

4- تهیه نقشه سایت

برای بالا بردن رتبه سایت، نیاز به نقشه سایت حرفه ای می باشد و باید نقشه سایت خود را بسازید. سپس شما باید نقشه سایت خود را در کنسول جستجوی گوگل ثبت کنید تا به گوگل کمک کند تا سایت شما را به درستی تجزیه و تحلیل کند. مطمئن شوید که گوگل در حال خزیدن در سایت شماست.

5- سرعت سایت

اگر زمان لود صفحه ای زیادی طول کشید بیشتر از سه ثانیه، مخاطب سریع روی دکمه برگشت کلیک کرده اید و شانس خود را در جای دیگری امتحان می کند.  اندازه تصاویر خود را کاهش دهید تا تصاویر بدون هیچ افت کیفیتی سریع آپلود شوند. همچنین فعال کردن کش مرورگر با کمک  از افزونه ای مانند W3 Total Cache ، این افزونه به کاربران شما در دومین بازدید خود این امکان را می دهد که صفحه شما را بدون ارسال درخواست HTTP دیگری به سرور  بارگذاری کنند.

6- لینک سازی داخلی

پیوندهای داخلی به بهبود رتبه یک سایت کمک میکند ، لینک های داخلی، پیوندهای است که ما در درون وب سایت خودمان می‌دهیم تا یک ارتباط محکم بین صفحات سایت برقرار کنیم. اگر بتوانید چند پیوند داخلی از صفحات مرتبط و با اعتبار بالا به صفحاتی که نیاز به تقویت دارند اضافه کنید، به بالا بردن رنک آنها در جستجوی ارگانیک کمک میکند. صفحاتی که دارای رتبه‌های ۲ تا ۵ هستند نیاز به تقویت دارند، این صفحات سایت را پیدا کنید و با چند لینک داخلی قوی در رتبه بندی آنها تفاوت ایجاد کنند.

7- رفع بک لینک های شکسته

سئو کار سایت با رفع بک لینک های شکسته به بالا آمدن سایت در گوگل کمک میکند. این صفحات اغلب به دلایل زیر ایجاد می شوند. شما صفحه ای را که دارای بک لینک است حذف یا منتقل کرده اید. یا این که سایت لینک دهنده هنگام لینک دادن به شما اشتباه تایپی انجام داده است. اگر چنین صفحاتی دارید که بسیاری از سایت ها به آنها لینک می دهند، نه تنها ترافیک ارگانیک را از دست می دهید، بلکه بک لینک ارزشمند را نابود می کنید. بنابراین، شما باید هر چه سریع تر این صفحات را شناسایی و لینک های شکسته را برطرف کنید.

نتیجه گیری و جمع بندی :

تکنیک ها و فاکتورهای خیلی زیادی وجود دارد. ازجمله نصب گواهی ssl، واکنشگرا بودن سایت، وجود وبلاگ، استفاده از شبکه توزیع محتوا، آدرس url بهینه سازی شده، استفاده از داده های ساختار یافته، بهینه سازی تگ ها، بارگذاری سریع سایت، کاهش نرخ پرش، بهینه سازی تصاویر و غیره که هر کدام از آنها ممکن است جزء یکی از انواع سئو باشد.

شما برای اینکه افزایش رتبه و سئو خوبی برای سایتتان داشته باشید ، دو راه بیشتر ندارید !! ۱-اگر زمان مناسبی دارید، خودتان راه‌ها و تکنیک های سئو را یاد بگیرید و روی سایتتان اجرا کنید ۲- مشاوره سئو و استراتژی برای سایت .سئو سایت خود را به دست کسی بسپارید که فوق تخصص این زمینه باشد در غیر این صورت هیچ اقدامی انجام ندهید .

مشاوره و خدمات سئو سایت

سایتهای webfx ، metawebz ، developers.google.com ، moz.com ، neilpatel.com  منابع خوب آموزشی و خدمات سئو را میتوانید از سایت این سایت ها هم آموزش ببینید و هم خدمات سئو اخذ کنید .

منبع : شفقنا | eco.shafaqna.com

دیدگاهتان را بنویسید