فارکس چیست؟

فارکس پرطرفدارترین بازار مالی در سراسر دنیا به حساب می­ آید که معامله­ گران زیادی در آن مشغول به فعالیت هستند. اصطلاح فارکس یا Forex اختصاری برای عبارت Foreign Exchange و به یک بازار بین ­المللی اشاره می­کند که پول رسمی کشورهای مختلفی به صورت جفت ارزها در آن قابل معامله هستند.

اهمیت ورود به فارکس برای ایرانیان

روش ورود به فارکس به این صورت است که معامله­ گران با ثبت نام در بروکرها امکان معامله در این بازار را پیدا می­کنند. بنابراین اگر قصد ورود به فارکس و شروع معامله دارید، باید به دنبال بروکرهایی باشید که امکان معامله­ گری را برای علاقمندان فراهم می­کنند. در ادامه همین مقاله بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان معرفی خواهد شد تا مخاطبین عزیز بتوانند انتخابی درست داشته باشند.

 

اهمیت آموزش فارکس و معامله گری

چرا بیش از 80 درصد تریدرهای فارکس سرمایه خود را دست می­دهند؟

در خصوص ورود به فارکس و سایر بازارهای مالی، آقای روبن ویلاهرموسا چاوز (یا rubén villahermosa chaves) در کتاب 3 جلدی خود در مورد اصول معامله­ گری در بازارهای مالی آمارهایی را ارائه می­دهد که نشان می­دهد 80 درصد از مبتدیان ورود به فارکس زیان می­کنند تا 20 درصد از حرفه ­ای­ها سود کنند. توجه داشته باشید قانون 80 به 20 یک نظر شخصی یا پیش­بینی برای آینده نیست، بلکه یک واقعیت است که آمارهای رسمی آن را نشان می­دهند.

لزوم آموزش قبل از ورود به فارکس

وقتی متوجه باشید که با احتمال 80 درصد در بدو ورود به فارکس سرمایه خود را از دست خواهید داد، اهمیت آموزش فارکس و معامله گری را به وضوح درک خواهید کرد. بنابراین اگر آموزش­های لازم در خصوص روش­های معامله­ گری در فارکس را طی نکنید، قطعا ضرر خواهید کرد. خوشبختانه از این بابت جای نگرانی نیست زیرا آموزشگاه­های زیادی در سراسر ایران وجود دارند که اقدام به ارائه دوره­های آموزشی فارکس می­کنند.

آکادمی مالی نصر با بیش از 30 هزار دانش آموخته­ ی فارکس یکی از رتبه ­داران کشور در این زمینه محسوب می­شود. این آکادمی با بهره­ گیری از اساتید جوان و باتجربه، همچون سرکار خانم پریسا نصر یکی از پیشروترین آموزشگاه­های فارکس در ایران می­باشد.

در ایران مدرسین زیادی در زمینه ­ی فارکس وجود دارند، برخی جوان و به روز، برخی مسن­تر و قدیمی­تر، هرکدام رزومه ­ای برای خود دارند. خانم پریسا نصر یکی از مدرسین تواناست که با آموزش بیش از 30 هزار تریدر در آکادمی مالی نصر، در این رشته شهرت بی­نظیری دارد. چنانچه به دنبال مرکز معتبری برای آموزش هستید می­توانید از تجربیات این آموزشگاه استفاده کنید.

انتخاب بهترین بروکر برای معامله فارکس

همانطور که گفته شد کارگزاری ­های مختلفی در سراسر جهان وجود دارند که در بازار فارکس فعال هستند. برای ورود به فارکس هر کدام از این بروکرها می­توانند انتخاب شوند. اینجا مهمترین نکته این است که ما در ایران با کدام بروکر راحت­تر می­توانیم کار کنیم؟

گفته شد که در راستای انتخاب بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان گزینه ­های مختلفی وجود دارند که می­توانند انتخاب شوند. برخی از محبوب­ترین ­ها به شرح ذیل می­باشند:

  • بروکر Amarkets یک نمونه از انواع کارگزاری­های معروف در سراسر دنیا به شمار می­رود که در ایران نیز طرفداران خاص خود را دارد. این بروکر در کشور مونته­ نگرو در جنوب شرقی قاره اروپا قرار دارد. اسپرد دریافتی این کارگزاری بسیار کم بوده و شاید دلیل محبوب بودن آن نیز همین موضوع باشد. این بروکر به صورت منظم تحلیل­های تکنیکال و فاندامنتال ارائه می­کند، لذا کاربران آن همواره می­توانند با روندهای بازار حرکت کنند.

بروکر آلپاری

  • بروکر آلپاری یا همان alpari یکی از پرطرفدارترین و محبوب­ترین کارگزاری­ها در ایران به شمار می­رود. شاید از این بابت بتواند بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان نیز باشد. این بروکر با ارائه انواع پلاتفرم­های معاملاتی تحلیلی (از قبیل متاتریدر) طرفداران بسیاری در سراسر جهان پیدا کرده است. این کارگزاری لوریج تا 1:2000 داشته و کمیسیونی از معامله­گران دریافت نمی­کند.

چنانچه از طریق این بروکر ورود به فارکس را تجربه کردید، حتما سیستم پرداخت و دریافت ریالی IrPay.Pro را نیز خواهید شناخت. به طور کلی آلپاری یکی از بهترین بروکرها برای ایرانیان است.

  • بروکر استرالیایی USGFX نیز در بین ایرانیان محبوبیت خاصی پیدا کرده است. سال 2005 در کشور استرالیا فعالیت خود را آغاز کرده و امروزه تعداد زیادی زیر مجموعه در سراسر جهان برای خود دست و پا کرده است. این کارگزاری رگولاتوری FCA را دریافت کرده و از نظر اعتبار قابل اعتماد است. (یادآوری: FCA یکی از معتبرترین رگولاتوری­های جهان است که مرکز اصلی آن در انگلستان است). این بروکر پلتفرم­های معاملاتی متاتریدر 4 و 5 تحت وب را ارائه کرده و ایرانیان می­توانند از آن استفاده کنند.

همانطور که بیان شد تعداد زیادی بروکر وجود دارند که امکان ورود به فارکس را برای ایرانیان فراهم کرده اند. اینجا سعی شد 3 تا از برترین کارگزاری­ها معرفی شوند تا بین گزینه­ های برجسته­ تر انتخابی بهتر داشته باشید. در صورتی که پس از تحقیقات انجام شده موفق به انتخاب بروکر مورد نظر خود نشدید، آکادمی مالی نصر در کنار شما خواهد بود، می­توانید از مشاوره کارشناسان این آموزشگاه راهنمایی لازم را اخذ نمایید.

معامله طلا در فارکس

معاملات طلا نیز موازی با معاملات جفت ارزها در بروکرهای مختلفی جریان دارند. ورود به فارکس یا بازار طلا با هر کدام می­تواند منافع و مزایایی خاص داشته باشد. معمولا تریدرهای حرفه­ای در طول زمان به هر دو معاملات روی می­آورند، لذا در زیر برخی از بهترین کارگزاری­های طلا معرفی خواهند شد.

بهترین بروکر معامله طلا

  • بروکر آلپاری
  • بروکر pepperstone
  • بروکر FXTM
  • بروکر ویندزور
  • بروکر لایت فارکس

توجه داشته باشید بروکرهای دیگری نیز وجود دارند، به طور کلی هر بروکر باید معیارهایی داشته باشد تا بتواند در گستره بهترین بروکرها برای معاملات طلا و فارکس قرار گیرد. شاید آلپاری را بتوان بهترین بروکر برای معاملات طلا در ایران دانست.

برخی از مهمترین ویژگی­های یک بروکر که در بدو ورود به فارکس باید بدانید به قرار زیر هستند:

  • اسپرد و کمیسیون­های معاملاتی پایین یکی از مهمترین ویژگی­ها برای هر بروکر می­باشد.
  • ارائه پلتفرم معاملاتی معتبر یکی دیگر از ویژگی­های یک کارگزاری خوب است.
  • دارا بودن مجوزهای رسمی از مراجع ذیصلاح.
  • عدم وجود محدودیت برای ایرانیان را نیز همواره مد نظر داشته باشید.

کلام آخر

در نهایت دریافتیم که برای ورود به فارکس و بازار طلای جهانی کارگزاری­های معتبر بیشماری در کشورهای مختلف وجود دارند که به ایرانیان نیز خدمات ارائه می­دهند. برای یافتن بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان معیارهایی برای ارزیابی وجود دارند که از آن جمله می­توان به دارا بودن مجوزهای رسمی، رگولاتوری معتبر، اسپرد پایین و ارائه پلتفرم حرفه­ای اشاره کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید