راهنمای جامع و عملی تبلیغات در واتساپ

 

داخل این مقاله قصد داریم آموزشی جامع و کامل به منظور تبلیغات در واتس آپ ارائه داده و بهترین راه برای این فرایند را به شما دوستان گرامی معرفی نماییم. ذکر اولین نکته برای تبلیغات در واتساپ این مورد است که پیام رسان واتساپ راهی عملی برای این کار ارائه نداده است و بنابراین باید از نرم افزار های واسط استفاده شود.

چه راه‌هایی برای ارسال پیام انبوه داخل واتساپ وجود دارد ؟

  • ربات واتساپ

ربات واتس اپ نرم افزاری قالبا برای ویندوز بوده که باید شما آن را بر روی کامپیوتر و یا سیستم خود نصب کرده و سپس لیست شماره های خود را داخل وارد نمایید. بعد از این کار ربات شروع به ارسال پیام در داخل واتساپ نموده و به ترتیب پیام های مورد نظر شما را ارسال میکند.

در استفاده از این راه شما ابتدا نیاز به پرداخت یک هزینه اولیه نسبتا زیاد خواهید بود اما ارسال پیام ها داخل واتساپ برای شما هزینه‌ی مستقیمی نخواهد داشت و تنها نیاز به هزینه برای سیستم، برق مصرفی آن و هزینه اینترنت میباشد.

این راه تا مدتی پیش تنها راه ارسال پیام داخل واتساپ بوده است که البته در حال حاضر تقریبا بدون استفاده است. چرا ؟ چون پس از ارسال چند پیام، واتساپ ربات بودن شما را به سرعت تشخیص داده و خط شما را مسدود میکند.

  • پنل واتساپ

پنل واتساپ در واقع یک پنل یا سامانه تحت وب بوده که نیاز به نصب نداشته و کافیست واتساپ خودتان را داخل آن اضافه نمایید. پس از آن باید لیست شماره موبایل مورد نظر خود را داخل آن وارد نموده و پنل به صورت خودکار فرایند ارسال پیام را انجام میدهد.

چه تفاوت هایی بین پنل واتساپ و ربات واتساپ وجود دارد ؟

برای استفاده از ربات واتساپ شما نیاز به پرداخت هزینه اولیه بالایی خواهد داشت اما در عوض برای ارسال پیام هزینه ای پرداخت نخواهید کرد. اما در پنل واتساپ نیاز به هزینه اولیه زیادی نبوده اما به علت ارسال پیام ها از سمت پنل، هزینه اینترنت، برق و سخت افزار ارسال، تبدیل به تعرفه ارسال شده و شما نیاز است که برای ارسال، مانند پیامک هزینه ای پرداخت نمایید.

نکته مهمتر در استفاده به منظور ارسال انبوه پیام واتساپ این است که در پنل های واتساپی به علت استفاده از الگوریتم های پیشرفته، مسدود شدن خط تقریبا به صفر رسیده است و درصورتی که از یک خط تازه ایجاد شده استفاده ننمایید خط شما به هیچ وجه محدود و یا مسدود نمیشود.

همچنین پنل های واتساپی معمولا از امکانی به نام api و وب سرویس واتساپ پشتیبانی کرده که امکان ارتباط پنل با وبسایت ها و اپلیکیشن ها را فراهم نموده و فرایند خودکار سازی ارسال پیام واتساپ مثلا در زمان ثبت سفارش را مهیا کرده است.

  • برودکست واتساپ

این راه توسط اپلیکیشن واتساپ ارائه شده است که امکان ارسال پیام انبوه را به شما میدهد اما نکته بسیار مهم و محدود کننده ذکر این نکته است که امکان ارسال به شماره‌های اشخاصی که شماره موبایل شما را ذخیره نکرده اند وجود ندارد. همین محدودیت مهم، استفاده از این قابلیت برای تبلیغات را از بین برده است.

واتس اپ

جمع آوری شماره موبایل

تا این مرحله متوجه شدیم که بهترین راه برای تبلیغات در واتساپ استفاده از پنل های واتساپی میباشد.اما ممکن است شما در مقدمات ارسال انبوه مشکل داشته باشید و درواقع لیستی از افراد را برای ارسال پیام واتساپ انبوه تهیه نکرده باشید.

در ادامه به انواع راه ها برای تهیه لیست ارسال اشاره خواهیم نمود.

  • استفاده از بانک شماره موبایل

بانک شماره موبایل درواقع لیستی از شماره موبایل بوده که دارای یک ویژگی مورد توجه مشترک هستند. این ویژگی مشترک میتواند محل زندگی، شغل، سن، جنسیت و … باشد. مثلا در صورتی که کسب و کار شما از نوع کسب و کار های حضوری باشد باید بانک شماره موبایل کد پستی را تهیه نموده و لیست شماره موبایل های منطقه خود را برای ارسال انتخاب نمایید.

  • استفاده از دستگاه‌های ذخیره شماره

دستگاه های ذخیره شماره موبایل بهترین راه برای جمع آوری شماره موبایل ها در داخل کسب و کارهای حضوری میباشد. به صورتی که باید مشتریان حضوری شما، شماره موبایل خودشان را در داخل دستگاه وارد نموده که با این کار شماره ذخیره شده تا بتوان در مواقع مورد نیاز از لیست شماره موبایل‌های تهیه شده استفاده نمود.

  • استفاده از اپلیکیشن ذخیره شماره موبایل

اپلیکیشن های ذخیره شماره موبایل درواقع مانند دستگاه ذخیره شماره موبایل بوده با این تفاوت که بر روی موبایل نصب شده و وارد کردن شماره باید توسط خود شخص فروشنده وارد شود که کمی مشکل تر از دستگاه های ذخیره شماره میباشد.

  • اسکن بارکد

یکی دیگر از راه های جمع آوری اطلاعات مشتریان ایجاد QrCode و اتصال آن به فرم دریافت اطلاعات میباشد. با این کار در صورتی که مشتریان شما بارکد را اسکن نمایند با یک صفحه وارد کردن اطلاعات روبروی خواهند شده و اطلاعات خود را وارد میکنند.

نقشه راه :

حال که به تمامی مراحل انجام تبلیغات در واتساپ پرداختیم در انتها یه یک نقشه راه ساده خواهیم دسید.

  • تهیه پنل واتساپ (پنل پیشنهادی ما پنل واتساپ جارین)
  • خرید بانک شماره موبایل یا استفاده از فرایند دریافت شماره موبایل مشتریان
  • تنظیم متن ارسال و افزودن خط در داخل پنل واتساپ
  • ارسال انبوه پیام

پس از طی این مراحل از نتایج به دست آمده و نرخ بسیار بالای نسبت تبلیغات به فروش، شگفت زده خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید