میزان اثربخشی تبلیغات گوگل ادز بر رشد کسب‌وکارهای ایرانی موضوع مهمیه که ذهن مدیران سایت رو به خودش مشغول کرده؛ درواقع اون‌ها می‌خوان بدونند که آیا واقعا انجام تبلیغات در گوگل منجر به افزایش فروش و شناخت برند می‌شه؟ و اینکه چطور می‌شه برای انجام تبلیغات اقدام کرد؟ با مطالعه و آموزش رایگان گوگل ادز می‌تونید اطلاعات خوبی رو در رابطه با این پلتفرم تبلیغاتی کسب کنید و بهترین کمپین تبلیغاتی رو داشته باشید. در ادامه مطلب موارد بیشتری رو در رابطه با تأثیر تبلیغات گوگل ادز بر کسب‌وکارهای ایرانی و نحوه ایجاد بهترین و پربازده‌ترین کمپین‌ها رو مطرح می‌کنیم. تا انتها همراه ما باشید.

تبلیغات گوگل ادز چه ارزشی برای کسب و کار ایرانی ایجاد می‌کند؟

اهمیت تبلیغ در گوگل

همون‌طور که می‌دونید روزانه میلیون‌ها جست‌و‌جو در گوگل انجام می‌شه که این یک فرصت فوق‌العاده برای کسب‌وکارهای ایرانی فراهم می‌کنه تا از مزایای آن بهره‌مند بشن. با خرید گوگل ادز این امکان برای شرکت‌های ایرانی فراهم می‌شه تا به‌راحتی در نتایج جستجوی گوگل ظاهر بشن و نظر همه رو به خودشون جلب کنند؛ به‌این‌ترتیب رتبه وب‌سایت بالا می‌ره و برندتون هم شناخته‌شده‌تر می‌شه.

با تبلیغ در گوگل دیگر بازارهای هدفتون رو از دست نمی‌دید و می‌تونید دقیقا به کسایی که به محصولات یا خدماتتون نیاز دارند، دسترسی داشته باشید؛ همچنین این تبلیغات به شما این اجازه رو می‌ده که با دقت مشتریان رو بررسی کنید و نیازهای اون‌ها رو بشناسید.

به‌طور‌کلی می‌شه اینطور نتیجه گرفت که با تبلیغات گوگل، شما در مرکز توجه مخاطبان هدف قرار می‌گیرید که بازدهی خیلی خوبی براتون داره. برای اینکه بتونید به این هدف دست پیدا کنید، لازمه که از یک شرکت معتبر کمک بخواهید. وی دیجیتال مارکتینگ همون مرجعی هست که می‌تونید بهش اطمینان کنید؛ چون‌ خدمات خرید گوگل ادز رو به‌صورت حرفه‌ای، نتیجه‌محور و پرفورمنس انجام می‌ده. با کمک گرفتن از این مجموعه دیگر خیال شما راحته که بازدهی کسب‌وکارتون به سطح جدیدی می‌رسه و می‌تونید از اون بیشترین سود رو ببرید.

آیا ایرانی‌ها هم می‌توانند در گوگل تبلیغ کنند؟

باتوجه به اینکه گوگل یک شرکت آمریکاییه و ایران هم در لیست تحریم‌هاشه! خیلی از کسب‌وکارهای ایرانی نگران هستند که آیا تبلیغات در گوگل برای اون‌ها بازدهی داره؟ در پاسخ باید بگیم بااینکه ایران تحریمه، ولی خب روش‌هایی وجود داره که با استفاده از اون‌ها ایرانی‌ها هم می‌تونند برای تبلیغات گوگل درخواست بدن؛ درواقع به‌خاطر اینکه این کار دردسرهای خاص خودش رو داره، باید راهی رو انتخاب کنید که بتونید به‌راحتی تبلیغات خودتون رو انجام بدید.

یکی از بهترین راه‌حل‌ها اینه که از یک شرکت معتبر تبلیغاتی کمک بگیرید و همچنین از کسایی که تا حالا در گوگل تبلیغات کردند، مشورت بگیرید. یادتون باشه که این شرکت‌ها به‌دلیل تجربه زیادی که دارند، می‌تونند به شما کمک کنند تا خیلی راحت به آنچه که میخواهید، برسید. حالا اون شرکت کدومه؟ وی دیجیتال مارکتینگ همون مجموعه‌ای هست که می‌تونید با خیال راحت بهشون اطمینان کنید و کسب‌وکار خودتون رو بدون هیچ مشکلی در گوگل تبلیغ کنید.

خدمات این مجموعه جوری برنامه‌ریزی شده که شما دیگر درگیر پیچیدگی‌های تبلیغات و پرداخت هزینه‌های دلاری نمی‌شید. فقط درخواستتون رو ثبت می‌کنید و در کوتاه‌ترین زمان تبلیغات براتون انجام می‌شه. حالا اگر مایل‌اید که از مراحل تبلیغات هم چیزی بدونید، اصلا نگران نباشید. وی‌ دیجیتال مارکتینگ کامل‌ترین آموزش رایگان گوگل ادز رو در سایتش گذاشته و می‌تونید ازشون استفاده کنید.

مزایای تبلیغات در گوگل ادز

حالا که متوجه شدیم ایرانی‌ها هم می‌تونند سایت خودشون رو در گوگل تبلیغ کنند، بد نیست که نگاهی هم به مزایای انجام این کار داشته باشیم. اولین مزیتش این هست که گوگل برای همه کسب‌وکارها تبلیغ انجام می‌ده؛ درواقع مهم نیست که در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید! گوگل ادز می‌تونه براتون مشتری جذب کنه. وقتی بازاریابی اینجوری هدفمند باشه، قطعا سودآور خواهد بود. جالبه که بدونید اساس کار تبلیغات گوگل به این شکله که می‌گرده تبلیغاتتون رو به اون شخصی نشون می‌ده که دنبال خدمات مشابه سایت شماست و جالب‌تر اینکه در کمتر از ۲۴ ساعت سایتتون رو می‌بره به جایگاهی که با سئو باید چندین سال براش تلاش کنید. یادتون باشه که این نکته این معنی رو نمی‌ده که باید بی‌خیال سئو سایتتون بشید؛ بلکه باید از سئو و گوگل ادز همزمان کمک بگیرید تا بیشترین رشد رو تجربه کنی‌‌د. در ادامه مطلب مزایای بیشتری رو براتون آوردیم.

امکان زمان‌بندی نمایش تبلیغات

یکی‌ دیگر از مزایایی که تبلیغات در گوگل برای کسب‌و‌کارها داره، اینه که می‌تونند زمان نمایش تبلیغ خودشون رو مشخص کنند؛ یعنی شما می‌تونید مثلا براساس ساعت کاریتون و زمان‌هایی که در دفتر کارتون هستید تا پاسخگوی تلفن‌های مشتری باشید، زمان نمایش تبلیغاتتون رو بر اساس ساعت یا روز مشخص کنید.

نمایش لوکیشن شرکت و اطلاعات تماس

گوگل ادز این امکان رو برای مشتریان خودش فراهم کرده تا اون‌ها به‌راحتی بتونند اطلاعات تماس و آدرس شرکت خودشون رو ثبت کنند. اینطوری وقتی مشتری ببینه که آدرس دفتر کارتون هم ثبت شده، بهتر بهتون اعتماد می‌کنه؛ پس‌ درنتیجه نرخ فروش شما بالا می‌ره.

جذب مشتریان خاص با کلمات کلیدی خاص

اگر از اون کسب‌کارهایی هستید که مشتریان خاصی دارید یا قصدتون اینه که مشتریان جدید و ویژه‌ای رو جذب کنید، گوگل این امتیاز رو براتون فراهم کرده. در بخش کمپین‌های گوگل که در ادامه بیشتر راجع بهشون توضیح می‌دیم، قسمتی وجود داره به نام کلمه کلیدی تبلیغات؛ درواقع هرچی این کلمه رو تخصصی‌تر بنویسید، تبلیغاتتون هم تخصصی‌تر انجام می‌شه.

امکان دریافت تخفیف از گوگل

شاید این امتیاز کمی عجیب و غریب به‌نظر برسه؛ چون تخفیف‌گرفتن بیشتر برای ما ایرانیا مفهوم داره؛ ولی اگه بتونید یک تبلیغ خوب و هدفمند بنویسید، گوگل بهتون تخفیف می‌ده. البته تخفیفش تا حدی هم بستگی به میزان رقابت کلمه کلیدیتون داره. طبیعیه که هر چی رقابت بیشتر، دریافت مبلغ هم بیشتر.

جذب دوباره مشتریان قبلی

یکی‌ دیگر از مزایای تبلیغ گوگل ادز اینه که امکانی براتون فراهم می‌کنه تا کاربران قبلی خودتون رو دوباره هدف قرار بدید. اسم این قابلیت ریتارگتینگ نام داره که در طی اون تبلیغات دوباره به افرادی که قبلا از سایتتون بازدید کردند، نشون داده می‌شه.

ارائه اطلاعات کامل از تبلیغات

گوگل ادز با ذخیره تمامی اطلاعات کاربران و تبلیغ‌ها به شما در پیگیری اهدافتون کمک می‌کنه؛ درواقع هر اطلاعاتی که بهش احتیاج داشته باشید، مثل نرخ بازگشت سرمایه، ترافیک ورودی به وب‌سایت، شناخت برند و میزان فروش رو ارائه می‌کنه. به‌علاوه در سطح فنی هم می‌تونید بررسی کنید که بهترین کلمات کلیدی برای تبلیغ شما کدوم‌ هست یا چه عنوان‌هایی کاربران بیشتری رو جذب می‌کنه؟ گوگل ادز همه‌جوره کنارتونه تا کسب‌وکار خودتون رو به بهترین نحو معرفی کنید؛ حتی اگر ایرانی باشید.

مدیریت بودجه تبلیغات

یکی‌ دیگر از مزایای تبلیغات در گوگل اینه که می‌تونید بودجه تبلیغاتی خودتون رو مدیریت کنید. به‌این‌ترتیب که در زمان اجرای آگهی تعیین می‌کنید که در طی ۲۴ ساعت چقدر از بودجه‌ شما وقف تبلیغات بشه. با این قابلیت حتی کوچک‌ترین کسب‌وکارها هم می‌تونند برای تبلیغات در گوگل درخواست بدن و به رشد و پیشرفت خودشون کمک کنند.

تعیین کمپین متناسب با نیاز‌های کسب‌وکار

پلتفرم تبلیغاتی گوگل به شما کمک می‌کنه تا متناسب با هر هدفی که دارید، یک کمپین تعریف کنید؛ به‌این‌ترتیب می‌تونید باتوجه به دسته‌بندی سایتتون تبلیغات دقیق‌تر و هدفمندتری انجام بدید.

آیا تبلیغات گوگل ادز برای کسب‌وکارهای کوچک ایرانی هم مناسبه؟

در پاسخ باید بگوییم که بله. همون‌طور که در قسمت قبلی هم به اون اشاره شد، گوگل هیچ محدودیتی برای انجام تبلیغات نداره و هر کسب‌وکاری که بخواد، می‌تونه برای تبلیغات در اون درخواست بده؛ درواقع گوگل به این توجه نمی‌کنه که سایتتون بزرگه یا کوچیکه! بلکه به استراتژی تبلیغاتی شما توجه می‌کنه. هرچقدر که بتونید تبلیغات بهتری بنویسید و کمپین تبلیغاتی مناسب‌تری برای کسب‌وکارتون انتخاب کنید، به‌همون اندازه بهتون بها می‌ده و براتون تبلیغات می‌کنه.

پس اگر کسب‌وکار کوچکی دارید و تعداد مشتریاتون هم کمه، اصلا نگران نباشید و تمرکزتون رو بذارید برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی خوب. در نهایت می‌بینید که چطور نرخ رشد و فروش وب‌سایتتون انفجاری می‌شه. شاید هم بشه اینطور به قضیه نگاه کرد که گوگل ادز درواقع ایجاد شده تا وب‌سایت‌های کوچک راهی برای فروش بیشتر داشته باشند؛ چون تکلیف وب‌سایت‌های بزرگ و پر مشتری که معلومه! با‌این‌حال تبلیغات گوگل عادلانه هست و همه می‌تونند از اون استفاده کنند.

نحوه انجام تبلیغات در گوگل ادز

اگر تصمیم گرفتید که از مزایای بی‌نظیر تبلیغات در گوگل بهره‌مند بشید؛ اولین کاری که باید انجام بدید، ساخت حساب کاربری در این پلتفرم هست. بعد از ساخت اکانت و تأیید حساب باید از قسمت چپ منو گزینه کمپین رو پیدا و روی اون کلیک کنید. حالا نوع کمپینتون رو انتخاب کنید (نگران نباشید کامل کامل در ادامه توضیحش اومده) و براش اسم انتخاب کنید. به‌طور خلاصه بهتون بگیم که نوع کمپین یعنی اینکه می‌خواهید تبلیغاتتون در چه قالبی (ویدئویی، صوتی، تصویری) به مخاطب نشون داده بشه.

در ادامه کار باید گروه‌های تبلیغاتی رو تعریف کنید. یادتون باشه که هر گروه باید مرتبط با یک موضوع یا محصول باشه. بعد، تبلیغات خودتون رو اضافه کنید. عنوان جذاب و متن تبلیغی متناسب با خدماتتون رو بنویسید. لینک مقصد هم باید به صفحه‌ای اشاره کنه که کاربرها بتونند اطلاعات بیشتری درباره یک محصول یا خدمات دریافت کنند. تنظیمات هدف‌گذاری رو فراموش نکنید. مشخص کنید که تبلیغاتتون به چه کسانی نشون داده بشه؛ اینجا می‌تونید از موقعیت جغرافیایی، سن، جنسیت و … استفاده کنید.

در آخر، میزان بودجه هر روزتون رو برای پلتفرم تعریف کنید؛ اینجا کار تمام شد! حالا کمپینتون فعال شده و باید منتظر نتایج فوق‌العاده اون باشید. یادتون باشه که این مراحل به‌صورت خیلی خلاصه گفته شده و اگر به دنبال کامل‌ترین آموزش رایگان گوگل ادز هستید، می‌تونید به سایت وی دیجیتال مارکتینگ مراجعه کنید.

باتوجه به تحریم‌ها امکان داره لوکیشن ایران رو ثبت کنیم؟

همونطور که اشاره شد، متأسفانه ایران در لیست تحریم‌های گوگل قرار داره و نمی‌توان اون رو برای محدوده تبلیغات انتخاب کرد؛ ولی یک روش جایگزین امن وجود داره که با استفاده از اون انجام این کار شدنیه. برای شروع همانند توضیحات پاراگراف‌های قبلی، کمپین تبلیغاتی خودتون رو انتخاب و نام‌گذاری می‌کنید. یادتون باشه از عباراتی استفاده کنید که به‌طورکلی کسب‌وکارتون رو توضیح بده. بعد از اون از قسمت add group زیر‌مجموعه‌های کاریتون رو که شامل کلید واژه‌های فرعی و مرتبط هستند، وارد می‌کنید.

در ادامه از قسمت Networks تیک دو گزینه search Network و Display Network رو برمی‌دارید. حالا نوبت به انتخاب محدوده مکانی می‌رسه که متأسفانه می‌بینید نام ایران در لیست نیست. اصلا نگران نباشید. از بین گزینه‌های انتخابی ” All countries” را انتخاب کنید. بعد از اون زبان تبلیغاتتون رو حتما حتما روی ” Persian” و ” English” تنظیم کنید. با انجام این کار هدف‌گذاری تبلیغتون به آنچه که می‌خواهید محدود می‌شه؛ یعنی کمپین تبلیغاتیتون برای کاربرهای ایرانی نمایش داده می‌شه. در ادامه، دیگر مراحل تنظیمات رو انجام بدید و اون‌ها رو سیو کنید. به همین راحتی و آسونی کار تمام شد. اگر حس می‌کنید که ممکنه در وسط کار گیر کنید و نتونید انجامشون بدید، بهتره که از مجموعه وی دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید. این وب‌سایت خدمات خرید گوگل ادز رو به‌صورت حرفه‌ای، نتیجه‌محور و پرفورمنس انجام می‌ده؛ پس با خیال راحت می‌تونید مراحل اجرای تبلیغاتتون رو به اون بسپارید.

نحوه ساخت حساب کاربری در گوگل ادز

اولین گام برای شروع تبلیغات در گوگل ساخت اکانت هست. انجام این کار بسیار راحته و همه می‌تونند به آسانی اون رو انجام بدن. تنها مشکلی که شاید پیش بیاد و ندونید که باید چیکار کنید، نحوه تعیین پرداخت هزینه‌های تبلیغات هست. باتوجه به تحریم ایران، امکان پرداخت ریالی وجود نداره و باید از سایر روش‌ها مانند پرداخت دلاری، یورویی، لیر و … استفاده کنید.

برای شروع کار و ساخت اکانت گوگل ادوردز به آدرس اینترنتی اون به نشانی https://ads.google.com/ برید و روی گزینه start now کلیک کنید. در صفحه باز شده گزینه “skip the guided setup” رو انتخاب کنید. پس از آن آدرس جیمیل، کشور مبدأ و واحد پولی مدنظر رو وارد کنید. یادتون باشه که بعد از وارد‌کردن و ثبت اطلاعات، دیگر نمی‌تونید اون‌ها رو تغییر بدید و باید حساب کاربری جدید بسازید؛ پس بادقت این کار رو انجام بدید. درنهایت گزینه “save and continue” رو انتخاب کنید. حالا اکانت گوگل ادز شما ساخته شده و می‌تونید برای ساخت کمپین تبلیغات گوگل اقدام کنید.

چنانچه امکان پرداخت غیرریالی براتون وجود نداره، اصلا نگران نباشید. مجموعه تبلیغاتی وی دیجیتال مارکتینگ با ارائه همه خدمات خرید گوگل ادز به‌صورت حرفه‌ای و نتیجه‌بخش در کنارتون هست تا به‌راحتی بتونید شارژ اکانتتون رو انجام بدید و کارهای اجرای کمپینتون رو پیش ببرید.

منظور از کمپین تبلیغاتی چیه؟

کمپین درواقع یک استراتژی تبلیغاتی در گوگل اذر هست. این کمپین‌ها در اصل از مجموعه‌ تبلیغات مرتبط با کسب‌وکار ایجاد شدند که با هدف مشخصی اجرا می‌شن. برای اجرای اون هم از استراتژی‌های جستجویی، تصویری، ویدئویی و سایر گزینه‌ها استفاده می‌شه. این نکته رو یادتون باشه که هر کمپین تبلیغاتی یک هدف مشخص مثل افزایش فروش، شناخت برند، افزایش ترافیک سایت و … داره؛ بنابراین اگر می‌خواهید کسب‌وکار ایرانیتون به‌خوبی توسط تبلیغات گوگل ارزش‌گذاری بشه، باید یک هدف مشخص رو برای خودتون درنظر بگیری‌د. برای رسیدن به این هدف هم باید از کلمات کلیدی متناسب و جذاب، تصاویر جالب و عنوان‌های جدید استفاده کنید؛ به‌این‌ترتیب می‌تونید تبلیغاتتون رو به دقت مدیریت و نتایج رو بررسی کنید.

انواع کمپین تبلیغاتی گوگل ادز

کمپین‌های گوگل ادز رو می‌توان یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش بازدید تبلیغات و قرارگیری در بالاترین نتایج جستجوی گوگل دونست که نقش زیادی در جذب مشتریان جدید دارند. شما برای اینکه بتونید بهترین نوع تبلیغات رو داشته باشید، نیاز به روش‌های تبلیغاتی مختلفی هم دارید که همه اون‌ها در گوگل ادز موجود هستند. در ادامه این روش‌ها رو بررسی می‌کنیم.

کمپین‌های شبکه جستجو با نمایش انتخابی

این کمپین یکی از انواع کمپین‌های گوگل ادز هست که شامل قالب‌های تبلیغاتی متنی و نمایشی می‌شه. شبکه جستجو با نمایش انتخابی بیشتر برای کسب‌وکارهایی مناسبه که می‌خواهند تبلیغاتشون همراه با نتایج جستجو ظاهر بشه. به این ترتیب که اون‌ها کلمات کلیدی مشخصی رو برای تبلیغاتشون انتخاب می‌کنند و هر کاربری که اون کلمات رو سرچ کنه، تبلیغ براشون نمایش داده می‌شه.

کمپین‌های نمایشی

کمپین‌های نمایشی یا Display Network Onlyها نوعی دیگر از کمپین‌های گوگل ادز هستند که هدف از اجرای اون‌ها جذب بسیاری از مخاطبانه؛ درواقع این نوع تبلیغات به شما کمک می‌کنه تا خدمات یا محصولات خودتون رو به کاربرانی معرفی کنید که به محصول شما علاقه دارند؛ اما نمی‌تونند اون رو در جست‌وجوهای گوگل پیدا کنند. اگر قصد دارید که تعداد مخاطبان زیادی رو جذب کنید، این کمپین براتون بهترینه.

کمپین ویدیویی

همون‌طور‌که از نام این کمپین مشخصه، با استفاده از تبلیغات ویدئویی به جذب مخاطب و معرفی محصول می‌پردازه. از اونجایی که تصاویر همیشه به شکل بهتری به ذهن سپرده می‌شن، این نوع تبلیغات می‌تونه فرصت خوبی باشه تا برندتون رو به شکل موثرتری به کاربران معرفی کنید. یادتون باشه که برای موفقیت در این کمپین باید تبلیغ بسیار جذابی داشته باشید؛ چون که بعد از ۵ ثانیه کاربرها می‌تونند تبلیغ شما رو رد کنند. کارشناسان می‌گویند که این ۵ ثانیه زمان‌های طلایی تبلیغات هست و باید خیلی براشون وقت بذارید. مطمئن باشید که اگر تبلیغ خوبی استفاده کنید، نتیجه‌اش عالی می‌شه و تأثیرات بسیار مثبتی روی رشد وب‌سایت و کسب‌وکارتون داره.

کمپین‌های اپلیکیشنی

یکی دیگر از کمپین‌های جالب گوگل ادز تبلیغات اپلیکیشنی هست که طرفداران زیادی داره. این کمپین‌ها بیشتر مناسب کسانیه که تولیدکننده‌های نرم‌افزاری‌ هستند. در نتیجه با استفاده از اون می‌تونند میزان دانلود و پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای اپ‌های خودشون رو افزایش بدن. جالبه که بدونید این شکل از تبلیغات تنها به کاربرانی نمایش داده می‌شه که به اون تبلیغ یا اپ علاقه دارند؛ بنابراین هزینه تبلیغات به درستی خرج می‌شه.

کمپین‌های فروشگاهی

کمپین‌های فروشگاهی یا Shopping Campaigns And Shopping Ads از دیگر روش‌های تبلیغات گوگل ادز هستند که برای فروش آنلاین خدمات و محصولات کاربرد دارند. با استفاده از این کمپین مدیران سایت‌های اینترنتی می‌تونند در جهت اعتمادسازی به مشتری‌ها گام بردارند و اون‌ها رو به خرید تشویق کنند؛ درواقع زمانی که کاربر ببینه یک فروشگاه اینترنتی در جستجوهای اول گوگل نمایش داده شده، راحت‌تر به اون اعتماد می‌کنه و به مشتری تبدیل می‌شه.

هر کمپین تبلیغاتی چه مزایایی داره؟

آشنایی با مزیت‌های هر کمپین تبلیغاتی بهتون کمک می‌کنه تا به شکل بهتری در رابطه با بهترین تبلیغات گوگل ادز برای معرفی برند و کسب‌وکارتون تصمیم‌گیری کنید. توصیه می‌شه که با دقت توضیحات زیر رو بررسی کنید و بعد برای انجام تبلیغات پیش‌قدم بشید.

مزایای اجرای کمپین سرچ گوگل

هدفمندی بالا، جذب مشتریانی که دقیقا به‌دنبال محصولات یا خدمات شما بوده‌اند، ترافیک ورودی بیشتر و درنتیجه افزایش نرخ فروش از مهم‌ترین امتیازات اجرای این کمپین هست. راه‌اندازی آسان و نتیجه‌گیری سریع اون باعث شده که بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی کمپین سرچ گوگل رو بهترین نوع تبلیغات بدونند. از طرفی هزینه پایین اون باعث شده که حتی کسب‌وکارهای کوچک هم بتونند از اون استفاده کنند و شغل خودشون را گسترش بدن. به عبارتی اگر هدف شما از تبلیغات، فروش، دریافت ترافیک بیشتر یا افزایش سرنخ‌های مختلفه، این نوع کمپین برای شما بهترینه.

مزایای تبلیغات نمایشی

استفاده از کمپین‌های نمایشی به شما کمک می‌کنه تا برند خودتون رو به شکل بهتری به مخاطب‌ها معرفی کنید و درواقع اون‌ها رو از وجود خودتون آگاه کنید؛ چراکه این تبلیغات فراتر از جستجوی گوگل و در وب‌سایت‌ها یا برنامه‌های مختلف به کاربران نمایش داده می‌شه. با استفاده از از بنرهای جذاب سعی کنید که مخاطبان بیشتری به سمت کسب‌وکار خودتون هدایت کنید تا در نهایت نرخ فروشتون بالا بره. اگر هم قصد دارید بازاریابی مجددی برای افرادی که قبلا تبلیغاتتون رو دیدند انجام بدید، این نوع تبلیغات بهترینه. کمپین نمایشی بهتون کمک می‌کنه تا برندسازی، معرفی محصول، شناخت برند، افزایش ترافیک و افزایش فروش را تجربه کنید.

مزایای کمپین فروشگاهی

بازاریابی محصولات با این نوع کمپین و با استفاده از تصاویر جذاب به راحتی ممکن شده. کمپین فروشگاهی بهتون کمک می‌کنه تا کاربران رو به مشتریان همیشگی خودتون تبدیل کنید؛ به‌این‌ترتیب نرخ فروشتون هم افزایش پیدا می‌کنه. پس اگر هدف شما از تبلیغات، افزایش ترافیک سایت و افزایش نرخ فروشه، این روش می‌تونه انتخاب خوبی براتون باشه.

مزایای کمپین ویدئویی

تبلیغات ویدئویی از بهترین نوع تبلیغات گوگل ادز برای جذب مخاطبان از گوگل و یوتیوبه که در نهایت با افزایش بازدید از سایت و محصولات شما همراهه. شما با استفاده از این نوع تبلیغات این فرصت رو خواهید داشت که به‌خوبی خودتون رو به مردم معرفی کنید و در ذهن اون‌ها ماندگار بشید؛ چراکه عموما انسان هرچیزی رو که با چشم ببینه و با گوش بشنوه، بهتر به ذهن خودش می‌سپاره.

مزایای اجرای کمپین اپلیکیشنی

ارتقا اپلیکیشن، افزایش نصب، مشارکت و ثبت‌نام در آن از مهم‌ترین اهداف سازندگان اپلیکیشن‌های موبایلی و کامپیوتری هست که با اجرای کمپین‌های اپلیکیشنی به‌راحتی ممکن می‌شه. باتوجه به اینکه این نوع تبلیغات در گوگل و یوتیوب به کاربران نمایش داده می‌شه؛ بنابراین می‌توان انتظار خروجی خوبی از اون داشت. پس اگر صاحب برنامه‌ای هستید که زیاد معروف نشده یا به دنبال کاربران بیشتری هستید، حتما این کمپین رو اجرا کنید.

کدام کمپین برای رشد کسب‌وکار من بهتره؟

اگر در بررسی کمپین‌ها و مزایای هر کدام دچار تردید شدید که بالاخره کدوم نوع تبلیغات برای من مناسب‌تره و سوددهی بیشتری داره؟ فقط کافیه که جواب سوال‌های زیر رو برای خودتون پیدا کنید. هدفتون از تبلیغات گوگل چیه؟ فروش بیشتر مدنظرتونه یا برندسازی؟ براتون مهمه که بیشتر باهاتون تماس بگیرنئ یا اینکه در مورد خدماتتون اطلاع‌رسانی کنید؟ نصب اپلیکیشن برای شما یک اولویته؟

درواقع منظور از طرح این پرسش‌ها این هست که بهتر بتونید هدفتون رو بشناسید و متناسب با اون کمپین تبلیغاتی خودتون رو انتخاب کنید. یادتون باشه که اگر به‌درستی تبلیغاتتون رو هدف‌گذاری نکنید، معجزه خاصی برای کسب‌وکارتون اتفاق نمیفته؛ پس اول هدف و نیازهای مجموعه‌ خودتون رو بشناسید، بعد تبلیغات کنید. اینطوری با صرف مناسب‌ترین هزینه بهترین نتیجه رو کسب می‌کنید.

اگر همچنان در انتخاب هدف و بهترین روش تبلیغاتی خودتون شک دارید، بهتره که دست نگه دارید و با یک شرکت معتبر مثل شرکت وی دیجیتال مارکتینگ که کلیه خدمات خرید گوگل ادز رو به‌صورت حرفه‌ای، نتیجه‌بخش و پرفورمنس ارائه می‌ده، مشورت کنید.

مهم‌ترین نکاتی که در اجرای تبلیغات گوگل و کمپین‌ها باید بهشون توجه کنید!

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در تبلیغات گوگل باید به اون توجه ویژه داشته باشید، بهینه بودن صفحات فرود سایت هست؛ چون‌ اگر مشتری تبلیغات رو ببینه و وارد سایتتون بشه، اما اون صفحه مشکلاتی داشته باشه یا دیر باز بشه، مشتری سایت رو ترک می‌کنه و ترجیح می‌ده خریدش رو از سایتی ادامه بده که حداقل چنین مشکلاتی رو تجربه نکنه. پس اگز فکر می‌کنید سایتتون مشکل داره، اول اون مشکلات رو حل کنید و بعد برای تبلیغات درخواست بدید. بقیه نکات رو در ادامه آوردیم.

به امتحان کردن ادامه بدید!

اگر یک بررسی ساده انجام دادید و دیدید همه چی خوب کار می‌کنه، تست‌کردن سایتتون رو متوقف نکنید؛ درواقع المان‌ها رو به‌صورت تصادفی بررسی نکنید. برای اینکه بتونید از تبلیغاتتون بیشترین بازدهی رو بگیرید، لازمه که از کارکرد صحیح همه قسمت‌های سایتتون مطمئن بشید. شاید این کار یکم از شما زمان بگیره؛ اما بهتر از این هست که سرمایه شما هم سوخت بشه و هم تبلیغات ناموفقی داشته باشید.

به انتخاب کلمه کلیدیتون بسیار توجه کنید و براش زمان بذارید!

همون طور که در قسمت‌های قبل‌تر هم اشاره شد، کلمه کلیدی در اجرای موفق کمپین‌ها بسیار موثره؛ بنابراین سرسری از اون رد نشید. یادتون باشه که روی یک کلمه کلیدی خاص تمرکز نکنید. هزاران عنوان وجود داره که هر کدوم می‌تونند شانس و موفقیت زیادی رو براتون به همراه داشته باشند. اگر کلمه کلیدی درستی رو انتخاب کنید؛ نه تنها به رشد کسب‌وکارتون کمک کردید، بلکه ممکنه از گوگل تخفیف هم بگیرید و گوگل سایتتون رو جزو اولین معرفی‌ها قرار بده.

روند رشدتون رو پیگیری کنید!

یادتون باشه که همیشه روند رشد و بازدهی تبلیغاتتون رو بررسی کنید. این تصور رو نداشته باشید که تنظیمات تبلیغاتتون یک بار اعمال شده و دیگر نیازی نیست که بهش توجه کنید. اگر به‌طور مداوم روند موفقیت تبلیغاتتون رو پیگیری کنید، به شکل خیلی بهتری می‌تونید اون رو برای دفعه بعد بهینه کنید؛ در نتیجه بازدهیتون هم بیشتر می‌شه.

تبلیغات خودتون رو اثرگذار کنید!

همانطور که می‌دونید فضای نمایش تبلیغات گوگل محدوده و تنها با چند کلمه می‌تونید نظر مخاطب رو به خودتون جلب کنید؛ بنابراین از مناسب‌ترین و جذاب‌ترین عبارات استفاده کنید. کلمات باید به نحوی انتخاب شوند که به خوبی خدمات یا محصولات شرکتتون رو شرح دهند؛ اما یادتون باشه که اغراق نکنید. اگر مشتری رو با دروغ و تبلیغات زرد به سایتتون بکشونید، نه‌تنها بازدهی نمی‌گیرید؛ بلکه خروج زودهنگام کاربران تأثیرات منفی روی سایتتون می‌ذاره.

با برنامه تبلیغات کنید!

با مشاهده افزایش ترافیک سایت در زمان تبلیغات ممکنه که وسوسه بشید تا بودجه تبلیغاتتون رو بیشتر کنید تا مشتریان بیشتری به سایتتون وارد بشن؛ اما باید بسیار با احتیاط عمل کنید. یادتون باشه تبلیغات بی‌برنامه و بی‌هدف نتیجه‌ای نداره و فقط سرمایه‌ شما رو از بین می‌بره. پس اگر قصد دارید باز هم از تبلیغات گوگل استفاده کنید، اول یک برنامه و هدف خوب تبلیغاتی مشخص کنید و بعد از اون برای تبلیغات درخواست بدید.

پرداخت هزینه گوگل ادز به چه شکله؟

تبلیغ کردن در گوگل ادز در عین سادگی، پیچیدگی‌های منحصر‌ به خودش رو داره! یکی از نمونه‌های این پیچیدگی نحوه تعیین قیمت‌های تبلیغاته که به‌طور مشخص معلوم نیست که به چه شکل تعیین می‌شه؛ اما مواردی وجود داره که بر تعیین میزان این هزینه‌ها اثرگذاره. میزان سختی کلمه کلیدی، نوع آن، تعداد کلمات کلیدی در هر گروه از کلمات، استفاده یا عدم‌استفاده از افزونه‌های گوگل ادز و زمان نمایش تبلیغات ازجمله این فاکتورها هستند.

باتوجه به این‌که کاربران از سراسر جهان درخواست تبلیغات در این پلتفرم رو دارند، این شرکت روش‌های مختلفی رو برای پرداخت در اختیار کاربران قرار داده تا همه افراد بتونند از خدمات و مزایای این مجموعه بهره‌مند شوند. کردیت کارت، وایزا کارت و مستر کارت ازجمله روش‌های رایج پرداخت گوگل هستند که با استفاده از آن‌ها امکان پرداخت هزینه‌های تبلیغات وجود داره.

نکته مهمی که پرداخت هزینه‌های تبلیغات در ایران داره، این هست که متأسفانه از پرداخت ریالی در این پلتفرم پشتیبانی نمی‌شه؛ بنابراین باید از سایر ارزهای ملی برای پرداخت استفاده کنید. اگر این امکان براتون وجود نداره، از خدمات کامل و مطمئن خرید گوگل ادز شرکت وی دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.

آیا روش‌هایی برای کاهش هزینه‌های گوگل ادز وجود داره؟

بااینکه تبلیغات در گوگل ادز یک روش تبلیغاتی فوق‌العاده موثر برای رشد کسب‌وکارها هست؛ اما مدیریت هزینه‌ها در اون یک جنبه حیاتی برای تضمین بازگشت سرمایه محسوب می‌شه. در ادامه روش‌هایی رو برای کاهش هزینه‌ها مطرح می‌کنیم.

استراتژی کلمات کلیدی رو اصلاح کنید

توجه به شیوه نگارش کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین کارهایی هست که می‌تونید برای کاهش هزینه‌های پرداخت تبلیغاتتوم انجام بدید. اولین گام حذف یا ویرایش کلمات کلیدی نامرتبط با کسب‌وکارتون هست. تمامی کلماتی را که فکر می‌کنید ارتباط کمی با حوزه کاریتون دارند یا به نوعی نامفهوم هستند رو حذف کنید و به‌جای آن از کلمات مرتبط‌تر و پر بازده‌تر استفاده کنید. دومین کار موثر در کاهش هزینه‌های تبلیغات، استفاده از کلید واژه‌های بلند یا Long Tail هست؛ به دلیل اینکه این عبارات بلندتر هستند، رقابت کمتری دارند و به‌همین‌دلیل هزینه تبلیغات اون‌ها نیز کمتره.

کیفیت تبلیغات

برای اینکه با کمترین هزینه، بیشترین بازدهی رو از تبلیغات داشته باشید، لازمه که به کیفیت کار و نوع کمپین‌ها توجه کنید. استفاده از کمپین ارزان‌تر به‌منظور کاهش هزینه‌ها کار منطقی و عاقلانه‌ای نیست و هزینه‌های شما رو دوچندان می‌کنه. اگر در‌حال‌حاضر بودجه لازم برای انجام تبلیغات رو ندارید، بهتره فعلا از اون صرف‌نظر کنید تا بودجه لازم جمع شه.

بهینه‌سازی صفحات فرود

یکی دیگر از اقدامات لازم به‌منظور کاهش هزینه‌های تبلیغات، بهینه‌سازی صفحات فروده. یادتون باشه که حتما از قبل این مورد رو بررسی کنید. همونطور که در قسمت‌های قبلی هم اشاره شد، چنانچه صفحه فرود سایت مشکل داشته باشه یا سرعت لود و بارگزاری اون کم باشه، کاربران رو مجبور به ترک صفحه می‌کنه؛ بدون اینکه نتیجه خاصی برای شما داشته باشه. با بروز چنین مشکلی مجبور می‌شید که دوباره برای تبلیغات و ایجاد کمپین در گوگل ادز اقدام کنید و هزینه مجدد بپردازید؛ بنابراین حتما قبل از شروع تبلیغات این موارد رو بررسی کنید.

تنظیمات کنترل‌ بودجه

توصیه می‌شه که برای کاهش هزینه‌ها، بودجه روزانه‌ای رو تنظیم کنید که با اهداف کلی تبلیغاتتون همسو باشد. انجام این کار باعث می‌شه که در هزینه‌ها صرفه‌جویی خوبی داشته باشید و مدیریت بودجه کمپین خودتون رو به دست بگیرید؛ همینطور استفاده از استراتژی مزایده خودکار مانند Target CPA یا Target ROAS برای بهینه‌سازی پیشنهادات و در عین حال کنترل هزینه‌ها موثر هست.

هدف‌گذاری جغرافیایی

اگر کسب‌وکار شما در موقعیت‌های مکانی خاصی خدمات ارائه می‌ده، حتما از هدف‌گذاری جغرافیایی برای تمرکز تبلیغات در مناطق مرتبط استفاده کنید؛ چون‌ توجه به این مورد باعث می‌شه که هزینه‌های تبلیغات کلیکی شما منحصر به کاربران همون منطقه باشه و افراد بی‌ربط روی لینک شما کلینک نکنند. با کاهش کلیک‌های ناموفق به‌میزان زیادی در هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌شه.

اصلاح زمان‌بندی تبلیغات

با شروع تبلیغات، بررسی داده‌های کمپین رو در اولویت خودتون قرار بدید و روزانه برای اون وقت بذارید. با انجام این کار می‌تونید بفهمید که تبلیغات شما در چه زمانی بهترین عملکرد رو دارند. با کمی تجزیه و تحلیل زمان انجام اون‌ها رو به‌نحوی تنظیم کنید که در زمان‌هایی با نرخ تبدیل بالاتر اجرا بشن؛ به‌این‌ترتیب در ساعاتی که تبلیغ عملکرد کمتری داره؛ نمایش داده نمی‌شه و ایده خوبی برای کاهش هزینه‌ها و افزایش بازدید از سایته.

تجزیه و تحلیل رقبا

یکی دیگر از کارهای بسیار موثر در کاهش هزینه‌های تبلیغات، بررسی روند تبلیغات رقبا و کمپین‌های اون‌هاست. توصیه می‌شه که قبل از درخواست برای تبلیغات، بررسی کنید که هر کدوم از اون‌ها از چه کلمات کلیدی و نسخه تبلیغاتی به‌منظور رشد کسب‌وکار خود و افزایش بازدهی آگهی استفاده می‌کنند؛ به این ترتیب می‌تونید رویکرد خودتون رو بر این اساس تطبیق بدید و بازده خیلی بهتری بگیرید.

مزایده گوگل ادز چیه و چجوری کار می‌کنه؟

اگر به آگهی‌های تبلیغاتی گوگل در زمان سرچ‌های مختلف توجه کرده باشید، حتما دیدید که برای یک جست‌وجو چند تبلیغ رو ارائه کرده که به ترتیب در جایگاه‌های مختلف قرار گرفتن؛ اما معیار این جایگذاری‌ها چیه و بر چه اساسی تعیین می‌شن؟

حقیقت این هست که ممکنه در یک زمان درخواست‌ها برای ایجاد تبلیغات گوگل ادز در بین رقبا زیاد بشه و هر کدوم از اون‌ها خواستار ایجاد یک کمپین تبلیغاتی باشن؛ به‌همین‌دلیل گوگل برای چنین مواقعی تدبیری اندیشیده که با استفاده از اون بتونه درست‌ترین جایگاه رو به هر تبلیغ بده. در اصل برای گوگل فرقی نمی‌کنه که شما یک کسب‌و‌کار بزرگ اینترنتی هستید یا کار خود را به‌تازگی شروع کردید. میزان مبلغ پرداختی برای کمپین‌های مشابه همون معیاریه که گوگل با‌توجه به اون جایگاه نمایش تبلیغات شما رو نشون می‌ده. مزایده گوگل نامیه که بر این عملکرد گذاشته شده.

این مفهوم زمانی پررنگ می‌شه که صدها آگهی تبلیغاتی مشابه با تبلیغات شما وجود داشته باشه و هر یک از رقبا در تلاش باشند تا خدمات یا محصولات خود را به شکل بهتری به کاربران معرفی کنند. درچنین شرایطی یک مزایده در سرویس تبلیغات گوگل ادز شکل می‌گیره که درست مثل مزایده‌های سنتی عمل می‌کنه و برنده‌ مزایده سایتی هست که بیشترین مبلغ رو می‌پردازه؛ البته باید به این موضوع نیز توجه داشت که در کنار مزایده، موارد دیگری مثل کیفیت آگهی هم در نمایش جایگاه آگهی گوگل نقش دارند. به‌طور‌کلی مزایده‌ گوگل ادز زمانی به کار می‌ره که ترافیک زیادی بین آگهی‌های تبلیغاتی سفارش شده در یک حوزه‌ مرتبط ایجاد می‌شه. به‌همین‌دلیل و برای انتخاب یک آگهی از بین صدها تبلیغات مختلف، مزایده‌ای شکل می‌گیره که در آن هر وب‌سایتی که مبلغ بالاتری ارائه بده و کیفیت بهتری داشته باشه، در لیست نتایج قرار می‌گیره.

بهترین و معتبرترین سایت تبلیغاتی ایرانی برای تبلیغ در گوگل ادز

اگر با خواندن مزایا و ویژگی‌های گوگل ادز و تأثیر زیاد آن بر رشد کسب‌وکارها، شما هم تصمیم گرفتید که سایت و مجموعه خودتون رو در گوگل معرفی کنید و به دنبال بهترین مجموعه تبلیغاتی هستید، لازمه که چند مورد مهم رو مدنظر قرار بدید. سایت انتخابی شما باید همه خدمات گوگل ادز رو به‌طور کامل ارائه بده و مشکلی از این بابت نداشته باشه. اثربخش بودن تبلیغات یکی‌ دیگر از فاکتورهای مهم برای سپردن تبلیغات و ایجاد کمپین‌ها به یک شرکت تبلیغاتیه. اینکه مجموعه موردنظر شما به خوبی با قوانین و روش‌های ایجاد کمپین آشنایی نداشته باشه و کار بی‌کیفیتی رو به شما ارائه بده، بسیار ناراحت‌کننده هست؛ بنابراین بهتره که موارد این‌چنینی رو در نظر بگیرید.

سایت تبلیغاتی وی دیجیتال مارکتینگ یکی از بهترین انتخاب‌هایی هست که می‌تونید داشته باشید. این مجموعه با استخدام پرسنل حرفه‌ای و کاربلد در تلاشه که انجام امور کمپین‌های تبلیغاتی رو به بهترین نحو انجام بده تا درنهایت بازدهی خوبی برای شما داشته باشه؛ به‌علاوه این سایت اینترنتی آموزش کامل و رایگان گوگل ادز رو در پلتفرم خودش قرار داده تا به افزایش اطلاعات شما کمک کنه. به‌نظر شما چه فاکتورهای دیگری برای انتخاب یک شرکت تبلیغاتی مهم هست؟

دیدگاهتان را بنویسید