همانطور که مستحضرید، دوربین مداربسته وسیله ای برای نظارت و کنترل اماکن به صورت شبانه روزی است. از این رو قابلیت دید در شب یکی از امکانات مهم و ضروری در این دوربین ها به شمار می رود. با این اوصاف، ما متن پیش رو را به منظور آشنایی کاربران و مشتریان با نحوه فعال سازی و تنظیمات دید در شب دوربین داهوا آماده کرده ایم. پس توصیه می شود تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا به اطلاعات وسیعی در رابطه با این موضوع دست یابید.

تنظیمات دید در شب دوربین داهوا

چرا استفاده از قابلیت دید در شب دوربین مداربسته ضروری است؟

تنظیم قابلیت دید در شب رنگی یا همان استارلایت دوربین مداربسته داهوا مزیت های بسیاری را به همراه دارد که در ادامه به ذکر برخی از مهم ترین آن ها می پردازیم:

جزئیات دقیق: با قابلیت استارلایت دوربین مداربسته داهوا به راحتی می توانید کوچک ترین جزئیات تصاویر را مشاهده و ضبط کنید.

کاهش هزینه ها: مشتریان با فعال سازی قابلیت دید در شب رنگی دوربین مداربسته داهوا دیگر نیازی به خرید لوازم جانبی و پروژکتور نخواند داشت. همچنین مصرف برق شما به مقدار قابل توجهی کمتر می شود.

وضوح تصویر بالا: آن دسته از دوربین های مداربسته داهوا که دارای قابلیت استارلایت (دید در شب رنگی) هستند، از سنسور های پیشرفته ای برخوردار می باشند. این سنسور ها عملکرد خوبی در برابر مادون قرمز دارند که امکان تصویر برداری با وضوح و کیفیت بالا را برای ما به ارمغان می آورند.

images_1672815230.jpg

تنظیمات نرم افزاری دید در شب در دوربین مداربسته داهوا

تمامی تنظیمات مربوط به دید در شب انواع دوربین مداربسته داهوا به کمک نرم افزار تعبیه شده بر روی دستگاه ضبط تصاویر صورت می پذیرد.

قدم اول: به منظور دسترسی به بخش تنظیمات دید در شب می بایست در ابتدا به قسمت مشاهده تصاویر دوربین های متصل به دستگاه ورود کنید و سپس بر روی تصویر دوربین دید در شب دو بار کلیک نمایید.

قدم دوم: در ادامه خواهید دید که تصویر دوربین دید در شب به حالت full screen تغییر یافته و حال لازم است تا با کلیک راست بر روی این تصویر، گزینه PTZ را برگزینید.

قدم سوم: سپس پنجره ای که کنترل PTZ را در دست دارد نمایان می شود. در قسمت راست این پنجره یک فلش کوچک قابل مشاهده است. بر روی آن کلیک کنید تا سایر گزینه ها نشان داده شوند.

قدم چهارم: در میان گزینه های روی صفحه، آیکون گنبدی شکلی که در تصویر زیر قابل مشاهده است را انتخاب کنید.

قدم پنجم: با برگزیدن این آیکون، پنجره کنترل کواکسیال باز می شود. حال با کلیک بر روی گزینه ENTER وارد منوی دوربین خواهید شد.

قدم ششم: در منوی OSD به وسیله کلید های کنترلی، فلش سفید رنگ را روی گزینه Next قرار دهید و سپس آن را برگزینید. با برگزیدن گزینه Next به صفحه دوم منوی دوربین هدایت می شوید. 

قدم هفتم: در صفحه دوم منوی OSD، به وسیله گزینه Night Mode و کلید های راست و چپ، گزینه Color را برگزینید. حال با کمک کلید های کنترلی بالا و پایین فلش سفید رنگ را بر روی گزینه Back قرار دهید. سپس گزینه Enter را بفشارید تا دوباره به صفحه قبلی منتقل شوید.

قدم هشتم: با مشاهده صفحه اصلی، فلش سفید را روی گزینه Exit ببرید و با استفاده از کلید های کنترلی چپ و راست، فلش سفید رنگ را بر روی گزینه Save قرار دهید. سپس می توانید با کلیک بر روی Enter تنظیمات خود را ذخیره کنید.

قدم نهم: با ذخیره تنظیمات نرم افزاری کار شما در این قسمت به پایان می رسد و حال قادر خواهید بود تا در شب تصاویری رنگی و با کیفیت بدون هیچ منبع نوری و به وسیله دوربین مداربسته داهوا ضبط کنید.

images_1672815212.jpg

علل کار نکردن قابلیت دید در شب دوربین مداربسته

گاهی با اینکه ما تنظیمات نرم افزاری قابلیت دید در شب دوربین مدار بسته را به درستی انجام داده ایم، ولی هنوز قادر به ضبط تصاویر رنگی در تاریکی نخواهیم بود. این مشکل می تواند به علل مختلفی بروز کند که برخی از مهم ترین آن ها عبارت اند از: کثیف بودن شیشه لنز، انعکاس مادون قرمز در اثر مه گرفتگی، فعال بودن ال ای دی مربوط به مادون قرمز، محل نصب نامناسب، انعکاس مستقیم نور در لنز، عدم وجود فیلتر Ir_cut و… .

کلام نهایی درباره قابلیت دید در شب دوربین مداربسته داهوا

همانطور که گفته شد، قابلیت دید در شب یک ویژگی مهم برای تمامی دوربین های مداربسته به شمار می رود. از این رو توصیه می شود تا در هنگام خرید انواع دوربین مداربسته، نسبت به برخورداری آن از این قابلیت اطمینان حاصل کنید.

جدید ترین مدل های دوربین مداربسته داهوا علاوه بر قابلیت دید در شب، امکان ضبط تصاویر رنگی را در تاریکی برای مشتریان این محصول فراهم می آورند که در این مقاله به شرح چگونگی فعال سازی آن به صورت کامل پرداختیم.

دیدگاهتان را بنویسید