در عصر حاضر، وب‌سایت‌ها به‌عنوان ابزاری کارآمد برای تبلیغات، بازاریابی، فروش و ارتباط با مشتریان اهمیت زیادی پیدا کرده‌اند. افراد بسیاری نیز به دنبال بهترین دوره کارآموزی طراحی سایت و یادگیری این مهارت هستند. اگر به دنبال یادگیری و رسیدن سریع‌تر به درآمد از طراحی سایت هستید، آموزش وردپرس بهترین و آسان‌ترین گزینه برای شما خواهد بود.

وردپرس چیست و چرا طراحی سایت با وردپرس اهمیت دارد؟ آیا شرکت در کلاس‌های کارآموزی وردپرس و یادگیری این مهارت شما را به درآمد می‌رساند. اندکی اینجا بمانید و مطالب کوتاه پیش‌ روی را تا پایان مطالعه بفرمایید؛ در نهایت متوجه خواهید شد که چرا یادگیری وردپرس شیرین و لذت‌بخش است.

دوره کارآموزی طراحی سایت وردپرس

اهمیت آموزش طراحی سایت با وردپرس

وردپرس (WordPress) برای تمام کسانی که در حوزه طراحی سایت فعالیت دارند، یک مفهوم شناخته شده است. منِ نویسنده این مقاله نیز به عنوان یک مهندس کامیپوتر علاقه شدیدی به این سیستم مدیریت محتوا دارم. شاید به دلیل یادگیری آسان وردپرس و انعطاف آن در طراحی سایت‌ها و وبلاگ‌های متنوع باشد. البته محبوبیت وردپرس را در بین اکثر طراحان سایت حرفه‌ای نیز مشاهده کرده‌ام. طراحان سایت حرفه‌ای و با تجربه‌ نیز به‌دلیل مدیریت آسان و بهینه بودن از جنبه ساختار سئو سایت، این CMS را به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای طراحی وب‌سایت معرفی می‌کنند.

بهتر است یک تعریف ساده از وردپرس و یک تعریف تخصصی از آن ارائه دهیم. سپس به مزایای آن نیز خواهیم پرداخت. احتمالا شما هم بخواهید در یک دوره کارآموزی طراحی سایت با وردپرس شرکت کنید.

تعریف وردپرس به زبان ساده

وردپرس به زبان ساده یک سیستم مدیریت محتوای سایت‌ساز است که امکان راه‌اندازی انواع گوناگونی از وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها را فراهم کرده است. این سیستم مدیریت محتوا، انعطاف‌پذیری بسیار زیادی دارد. از همین لحاظ، تقریباً ساخت و راه‌اندازی هر نوع سایتی با استفاده از آن امکان‌پذیر است. وردپرس را می‌توان یک نرم‌افزار برای طراحی سایت وردپرسی، ساخت وبلاگ یا حتی طراحی یک برنامه نیز معرفی کرد.

تعریف وردپرس به زبان تخصصی

در تعریف ورد پرس به زبانی حرفه‌ای و تخصصی، باید آن را یک سایت متن باز و رایگان تحت وب معرفی کرد که با استفاده از زبان برنامه‌نویسی PHP نوشته شده و توسط زبان MySQL پشتیبانی می‌شود. وردپرس کاملاً رایگان و متن باز است. با شناختی نسبتاً سطحی از کدنویسی و برنامه‌نویسی، هر نوع شخصی‌سازی روی وردپرس امکان‌پذیر است. به این ترتیب طراحان سایت می‌توانند ایده‌های دلخواه خود را روی این سیستم طراحی و پیاده‌سازی کنند.

مزایای آموزش طراحی سایت با وردپرس

اگر بین شرکت در کلاس‌های کارآموزی طراحی سایت با وردپرس یا آموزش طراحی سایت با کدنویسی مردد هستید، حتما این بخش از مقاله را نیز با دقت بخوانید. مهم‌ترین مزیت آموزش وردپرس و راه‌اندازی سایت با این سیستم مدیریتی، سرعت بالای آن در اجرای پروژه‌هاست.

مهم‌ترین زبان‌های برنامه نویسی برای طراحی سایت از قبیل، HTML، JavaScript، APS، PHP، CSS، پایتون و … هستند. شرکت در دوره‌های کارآموزی طراحی سایت و یادگیری این مهارت‌ها، شما را به یک طراح سایت حرفه‌ای تبدیل می‌کند؛ اما مزایای آموزش وردپرس و یادگیری این مهارت در سایر روش‌های راه‌اندازی سایت یافت نمی‌شود.

images_1686835729_648b121145704.jpg

در لیست زیر، 20 مورد از برجسته‌ترین مزایای طراحی سایت با وردپرس را ذکر کرده‌ایم.

  1. استفاده آسان و راحت
  2. به‌روزسانی مستمر و پایدار
  3. وجود پلاگین‌‌های رایگان
  4. پایین بودن هزینه طراحی سایت با وردپرس
  5. بهینه‌سازی از لحاظ ساختار سئو سایت و تگ‌گذاری‌های آسان و کارآمد
  6. سرعت بالا در اجرای پروژه‌ها و بهره‌برداری از آن
  7. محیطی عالی برای مدیریت محتوای سایت
  8. همه‌گیر بودن وردپرس
  9. قابلیت اشتراک‌گذاری
  10. برخورداری از تم‌های جذاب
  11. منبع باز بودن یا همان اپن سورس بودن وردپرس (Open Source)
  12. دسترسی‌پذیری آسان و سازگاری با دستگاه‌های مختلف
  13. تجربه کاری عالی و عملکرد بهتر نسبت به کار با سایت‌هایی که با کد html نوشته شده‌اند؛
  14. پشتیبانی دائم ورپرس
  15. کارایی بالای وردپرس
  16. رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزاری
  17. امنیت بالا
  18. استفاده از شورت کدها
  19. برخورداری از قابلیت خرید و فروش آنلاین
  20. ابزار مدیریت پروژه

سایت‌های موفقی که با وردپرس طراحی شده‌اند

بسیاری از سایت‌های موفق از جمله سایت همیار وردپرس، میهن وردپرس، دکتروردپرس، دیجی کالا مگ، سایت ثبت شرکت آفریقا، وب‌سایت شخصی رضا صادقی خواننده مشهور و … با استفاده از وردپرس طراحی شده‌اند. این سایت‌ها رتبه الکسای خوبی دارند و طراحان آن نیز جزو حرفه‌ای‌ترین طراحان سایت محسوب می‌شوند.

برخی از مشهورترین وب‌سایت‌های خارجی نیز مانند وبلاگ سایت ناسا، سایت خبرگذاری bbc آمریکا و وبلاگ اصلی سایت یاهو با استفاده از CMS وردپرس طراحی شده‌اند. تنوع وب‌سایت‌ها از لحاظ جغرافیایی و همچنین تنوع محتوای آن‌ها، اهمیت یادگیری و شرکت در دوره‌های کارآموزی وردپرس را به‌عنوان گزینه‌ای عالی برای طراحی سایت، برجسته‌تر می‌کند.

شرکت در دوره‌های کارآموزی طراحی سایت با وردپرس برای مبتدی‌ها و حرفه‌ای‌ها

با توجه به مطالبی که ذکر شد امروزه آموزش و یادگیری وردپرس طرفداران زیادی پیدا کرده است. در صورتی که به یادگیری طراحی سایت علاقه‌مند هستید، حتی بدون داشتن پیش‌زمینه و تنها با حضور در یکی از بهترین کلاس‌های طراحی سایت با وردپرس، در این مهارت حرفه‌ای خواهید شد.

هزینه آموزش طراحی سایت با وردپرس

قیمت و هزینه دوره‌های کارآموزشی طراحی سایت، بر اساس کیفیت آموزشگاه، خصوصی یا عمومی بودن، همچنین تعداد جلسات و سطح تخصص مدرسین محاسبه می‌شود. در هر صورت تکنیک‌ها و محتوای آموزشی در این دوره‌ها نسبتا شبیه است و نتیجه بازخورد کار به تلاش خود کارآموز بستگی دارد.

images_1686833307_648b089b9b8fd.png

سخن آخر

وردپرس یکی از روش‌ها و ابزارهای طراحی سایت است که از لحاظ سرعت اجرای پروژه‌ها، تنوع و انعطاف‌پذیری بسیار حائز اهمیت است. یادگیری وردپرس، شما را از کدهای پیچیده و خسته‌کننده طراحی سایت خلاص می‌کند. همچنین این سیستم مدیریت محتوا برای هر نوع سایتی قابل اجراست. البته مزایای متنوع دیگری نیز دارد که در بخش مربوط به مزایای یادگیری و آموزش وردپرس به آن‌ها اشاره کردیم.

در هر صورت اگر به دنبال روشی آسان و سریع برای طراحی سایت هستید، وردپرس بهترین و شاید تنها گزینه برای رسیدن به این هدف است. خوشبختانه کلاس‌های آموزشی متعددی وجود دارند که به‌صورت حضوری و آنلاین فعالیت می‌کنند. کسب بازخورد موفقیت‌آمیز و نتیجه به سطح کیفی کلاس‌ها، البته تلاش و پیگیری مستمر کارآموزان بستگی دارد. در وایت وال بهترین دوره های کارآموزی طراحی سایت و آموزش های طراحی سایت را دنبال کنید.

 

برچسب ها : دوره‌ کارآموزی طراحی سایت,کارآموزی طراحی سایت,آموزش طراحی سایت

دیدگاهتان را بنویسید