راهنمای خرید ماشین شارژی: بهترین ماشین شارژی دخترانه و پسرانه در ایران

خرید ماشین شارژی یکی از آرزوهای کودکان نسل امروز است. آن‌ها هر روز در انیمیشن‌ها و کارتون‌ها و کلیپ‌ها، با انواع مدل‌های ماشین مواجه می‌شوند و دوست دارند که خودشان رانندگی را تجربه کنند.

البته این موضوع با چالش‌های مختلفی هم همراه است. مثلاً خرید ماشین شارژی از نظر اقتصادی فشار زیادی به والدین وارد می‌کند و همچنین باید امنیت فرزندان نیز در نظر گرفته شود.

با این وجود، در صورتی که قصد خرید ماشین شارژی را دارید، ما برای شما در این مقاله راهنمای نسبتاً کاملی برای خرید ماشین شارژی در نظر گرفته‌ایم و در انتها برخی از مدل‌ها را نیز معرفی کرده‌ایم.

 

 

هنگام خرید ماشین شارژی چه نکاتی را باید در نظر داشته باشیم؟

درست است که خرید ماشین شارژی حساسیت کمتری نسبت به خرید ماشین واقعی دارد، اما به دلایل مختلف پیشنهاد می‌کنیم که حتماً نکات زیر را قبل از خرید بخوانید. چرا که به شما کمک خواهد کرد تجربه‌ی بهتر و متفاوت‌تری را رقم بزنید.

برای مثال امنیت کودکتان در اولویت اول است و شما قطعاً می‌خواهید تا یک ماشین شارژی امن و کم‌خطر تهیه کنید. البته نکات زیادی وجود دارند که در ادامه به‌نوبت به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

شرایط کودک شما

قبل از اینکه به ویژگی‌های مختلف یک ماشین شارژی بپردازیم، بهتر است به این نکته توجه داشته باشیم که شما ابتدا باید شرایط کودک خود را درک کنید و سپس در بازار به دنبال ماشین شارژی مناسب بگردید.

برای مثال سلیقه کودک خود را در نظر بگیرید؛ برخی از کودکان علاقه شدیدی به ماشین‌ها دارند و مدل‌های مختلف ماشین‌ها را می‌شناسند و در خیال خود ماشین‌سواری می‌کنند. آن‌ها احتمالاً از قبل رنگ و مدل مورد علاقه خود را در ذهن ساخته‌اند.

حتی اگر محدودیت بودجه دارید و از یک سقف مشخصی نمی‌خواهید بیشتر هزینه کنید، پیشنهاد می‌کنیم از قبل چند مدل در رنج قیمتی مدنظر خود انتخاب کنید و بگذارید کودک خودش از بین آن‌ها انتخاب کند.

موضوع بعدی سن و جنسیت کودک است که باید در نظر داشته باشید؛ انتخاب شما باید به‌گونه‌ای باشد که حداکثر امنیت و لذت را برای فرزندتان به همراه داشته باشد. برای مثال برای کودکان خیلی خردسال (کمتر از دو سال) توصیه می‌کنیم که تا حد ممکن صبر کنید تا کمی بزرگ‌تر شوند و بتوانند از خود محافظت کنند.

 

 

تعداد موتور

تعداد موتور ماشین شارژی بسته به مدل آن می‌تواند بین 2 تا 4 عدد (یا حتی بیشتر) متفاوت باشد. بدیهی است که هر چه تعداد موتورها بیشتر باشد، قدرت و توان ماشین بیشتر خواهد شد.

 

 

ماشین شارژی دوموتوره

ماشین شارژی دوموتوره معمولاً با سرعت ثابت حرکت می‌کنند. همچنین امکان حرکت به عقب هم در این مدل‌ها وجود دارد که با استفاده از دنده ماشین این امکان فراهم می‌شود.

 

 

ماشین شارژی چهارموتوره

اگر می‌خواهید همزمان 2 کودک را سوار ماشین کنید، ماشین شارژی‌های چهارموتوره گزینه‌ی مناسبی برای این کار هستند. همچنین امکان تغییر و تنظیم سرعت در آن‌ها با استفاده از دنده ممکن شده است.

قیمت این نوع ماشین‌ها معمولاً از نوع دوموتوره بالاتر است.

 

ولتاژ باتری

باتری‌ها منبع تغذیه سایر قسمت‌های ماشین از جمله موتورها هستند. بسته به اینکه ولتاژ باتری چقدر باشد، می‌توان به قدرت ماشین پی برد.

ولتاژ باتری می‌تواند بین6 تا 36 ولت متغیر باشد. هر چه به سمت ولتاژهای بالاتر حرکت کنیم، سرعت ماشین بیشتر می‌شود. ضمن اینکه ولتاژهای بالاتر به زمان بیشتری برای شارژ شدن احتیاج دارند.

 

 

صندلی‌ها و فضای داخل ماشین

برخی از ماشین‌ها فضای تنگ‌تری برای نشستن دارند و بیشتر مناسب کودکان با سن کم و جثه‌ی کوچک هستند. شما می‌توانید طبق قد و وزن فرزندتان یکی از مدل‌های مناسب را بیابید.

جنس صندلی‌ها نیز از دیگر عوامل مهم و موثر به شمار می‌آید که معمولاً از پلاستیک با روکش چرم مصنوعی ساخته می‌شوند.

 

 

قابلیت کنترل‌ازراه‌دور

بچه‌ها هرچقدر هم که باهوش و بادقت باشند، باز هم نمی‌توان در آن سن همه چیز را به دست آن‌ها سپرد. پیشنهاد ما این است که هنگام انتخاب ماشین شارژی به قابلیت کنترل‌ازراه‌دور به وسیله ریموت نیز توجه داشته باشید.

چرا که شما قادر خواهید بود درصورت وقوع خطر احتمالی، کنترل ماشین را به دست بگیرید و امنیت کودک خود را به‌خوبی تامین کنید. علاوه‌براین، این ویژگی به شما کمک می‌کند تا در فرایند یادگیری به کودک خود کمک کنید.

 

 

ابعاد ماشین شارژی

ماشین شارژی کودک

ماشین شارژی در 3 ابعاد کوچک، متوسط و بزرگ ساخته و عرضه می‌شود.

ماشین شارژی کوچک

معمولاً تحمل وزنی حداکثر 35 کیلوگرمی و برای کودکان زیر 4 سال مناسب است.

ماشین شارژی متوسط

دارای ظرفیت قابل حمل 40 تا 50 کیلوگرم که برای کودکان تا 6 سال ساخته می‌شود.

ماشین شارژی بزرگ

این ماشین شارژی‌ها معمولاً تا سنین 9 و 10 سالگی قابل استفاده هستند و می‌توانند تا 100 کیلوگرم وزن را تحمل کنند. این ماشین‌ها غالباً دونفره بوده و از قیمت و ابعاد بزرگ‌تری بهره می‌برند. درصورتی‌که بخواهید کودک شما در سال‌های متوالی بتواند از ماشین شارژی استفاده کند، توصیه می‌کنیم این مدل را مدنظر اشته باشید.

 

چرخ‌ها

چرخ‌ها بعد از موتور از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند. اکثر چرخ‌ها از جنس پلاستیک فشرده بوده اما بعضی طول عمر کمتری دارند و سروصدای بیشتری ایجاد می‌کنند.

مورد بعدی تعداد چرخ‌ها است. برخی از ماشین‌ها سه‌چرخ دارند و مناسب فضاهای کوچک‌تر هستند. البته کودک شما احتمالاً از مدل چهارچرخ ماشین استقبال بیشتری خواهد کرد که بهتر است در فضای باز و بزرگ از آن استفاده کرد.

 

کمک فنر

در کنار چرخ‌های خوب، وجود کمک فنر کمک می‌کند تا کودک تجربه‌ی رانندگی آرام‌تری داشته باشد و در محیط‌های ناهموار فشار کمتری بر روی محور بدن او وارد آید.

 

کمربند ایمنی

در صورتی که قصد خرید ماشین‌های با سرعت بالا و چهارموتوره را دارید، بهتر است مطمئن شوید که این ماشین‌ها از کمربند ایمنی نیز برخوردار باشند. به‌هرحال هر لحظه ممکن است کودک نتواند ماشین خود را کنترل کند و آن را به دیوار یا درخت بکوبد، استفاده از کمربند کمک می‌کند آسیب کمتری ببیند. ضمن اینکه از سنین پایین به بستن کمربند ایمنی عادت می‌کند.

اگر حساسیت بیشتری بر روی امنیت دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای کودک خود کلاه ایمنی نیز تهیه نمایید.

 

سرعت ماشین شارژی

اگر از کودکان بپرسید، احتمالاً دوست دارند که ماشین شارژی‌شان با سرعت بالا حرکت کند. اما از آنجایی که این نوع ماشین‌ها مخصوص سنین پایین طراحی شده، به خودی خود از میانگین سرعت 3 تا 6 کیلومتر بر ساعت فراتر نمی‌روند. بااین‌حال ممکن است بتوانید مدل‌هایی با سرعت بالاتر هم پیدا کنید.

 

جنس بدنه

هر چه بدنه مقاوم‌تر باشد، در ضربه‌ها دوام بیشتری می‌آورد و علاوه‌بر امنیت بیشتر، عمر وسیله بالاتر خواهد رفت.

 

قیمت ماشین شارژی

ماشین شارژی یکی از گران‌ترین اسباب‌بازی‌های موجود در بازار است. رنج قیمتی آن به صورت میانگین بین 10 تا 35 میلیون تومان در سال 1402 متغیر است.

بنابراین حتماً ماشین‌های مختلف را با قیمت‌شان مقایسه کنید و مدلی که نسبت به قیمت، امکانات بهتری در اختیارتان قرار می‌دهد را انتخاب کنید. یادتان باشد که لزوماً گران‌ترین ماشین بهترین نیست، اما ماشین شارژی ارزان هم معمولاً از امکانات کمتر و کیفیت پایین‌تری برخوردار است.

 

ظاهر ماشین شارژی

خرید ماشین شارژی کودک

ماشین‌های شارژی را براساس مدل‌های واقعی موجود در بازار طراحی می‌کنند. برای مثال مدل آفرودی، لامبورگینی، بنز، ماشین شارژی شاسی‌بلند، جیپ، بی ام و، آئودی، لکسوس، کامیون و … از جمله مدل‌های موجود در بازار هستند. اینجا بیشتر علاقه‌ی خود کودک دخیل است و ظاهر ماشین شارژی معمولاً ارتباطی به جنس و کیفیت آن ندارد.

برای مثال ممکن است یک ماشین شارژی با طرح جیپ از قدرت بسیار بالاتری نسبت به یک ماشین با طرح لامبورگینی برخوردار باشد.

 

آپشن‌های جانبی

کودکان بیشتر از اینکه به کیفیت و جنس ماشین توجه کنند، مجذوب ظاهر و امکاناتی می‌شوند که یک ماشین شارژی دارد.

برای مثال برخی از ماشین‌ها قابلیت پخش موسیقی دارند و می‌توان فلش یا کابل AUX را به آن‌ها متصل کرد. برخی نیز از قابلیت پخش نور برخوردارند که مخصوصاً در شب زیبایی بسیار زیادی ایجاد می‌کند.

البته این امکانات اضافی صرفاً به پخش نور و موسیقی مربوط نمی‌شود و برخی از ماشین‌ها دارای صفحه LED بوده و از پخش‌کننده ویدئو نیز برخوردارند.

 

روش نگهداری ماشین شارژی و برخی از نکات ایمنی مهم

بعد از خرید ماشین شارژی نوبت به استفاده‌ی صحیح و اصولی از آن است. برای اینکه امنیت فرزندتان به‌خطر نیفتد و عمر ماشین شارژی طولانی‌تر شود، بهتر است نکات زیر را رعایت نمایید:

  • نباید ماشین را با آب مستقیم مورد شست‌وشو قرار دهید.
  • وسیله را در مکان خیلی گرم قرار ندهید (مخصوصاً به هنگام شارژ).
  • بیشتر از ظرفیت وزنی ماشین به آن فشار وارد نکنید.
  • در خیابان‌هایی که برای خودروهای واقعی ساخته شده از ماشین شارژی استفاده نکنید.
  • کودک را تنها در محیط رها نکنید و نگذارید زیاد از شما دور شود.
  • کمربند ایمنی همیشه باید بسته شود.
  • اگر برای مدتی طولانی قصد استفاده از وسیله را ندارید، قطب مثبت باتری را از آن جدا کنید تا عمر باتری کاهش پیدا نکند.

 

معرفی انواع ماشین شارژی

در بخش ابتدای این مقاله در مورد نکات مهمی که قبل از خرید ماشین شارژی باید مدنظر داشته باشید صحبت کردیم.

در این قسمت می‌خواهیم برخی از مدل‌های موجود در بازار را هم برای دختران و هم برای پسرها معرفی کنیم؛ البته توجه داشته باشید که این موارد صرفاً پیشنهاد ما برای شما هستند و بسته به سلیقه خود و کودک عزیزتان می‌توانید هر ماشینی که مناسب می‌دانید را تهیه نمایید.

ما برای معرفی ماشین شارژی به سراغ وبسایت mashinsharji.com رفته‌ایم و برخی از مدل‌های موجود در آنجا را برای شما معرفی می‌کنیم. پیشنهاد ما این است که برای دستیابی به مدل‌های متنوع‌تر، عبارت «فروشگاه اینترنتی ماشین شارژی» را در گوگل جست‌وجو کنید.

 

ماشین شارژی دخترانه

قطعاً دختر شما بهتر می‌تواند ماشین مورد نظر خود را انتخاب کند؛ اما معمولاً دخترها بیشتر به رنگ‌های قرمز و صورتی علاقه نشان می‌دهند. رنگ سفید هم می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

برای مثال ماشین شارژی مدل لانگ به رنگ قرمز متالیک، یکی از شیک‌ترین ماشین شارژی‌های موجود در دسته ماشین شارژی دخترانه محسوب می‌شود.

ماشین شارژی دخترانه

از ویژگی‌های ماشین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابعاد: ۱۲۱*۷۶*۷۳ سانتی‌متر
  • وزن ماشین: ۲۰ کیلوگرم
  • مجهز به سیستم پخش موزیک با قابلیت پخش موزیک از طریق پورت  AUX و USB
  • دارای رنگ متالیک و صندلی چرمی
  • مجهز به تایرهای اسفنجی با دوام
  • دارای کمک فنرهای حرفه‌ای
  • دارای ریموت کنترل بلوتوثی
  • دارای کمربند ایمنی و دو درب بازشو

ماشین شارژی بنز GLS اورجینال نیز یکی دیگر از مدل‌های با رنگ سبز و قرمز متالیک است که می‌تواند برای دختر شما دلنشین باشد.

خرید ماشین شارژی دخترانه

ویژگی‌های این مدل:

  • مناسب برای سنین 2 تا 10 سال و یا دو کودک خردسال
  • قابلیت تحمل وزن تا 80 کیلوگرم
  • دوموتوره
  • 2 سرعته
  • دارای صندلی چرم
  • رنگ متالیک
  • کولردار (فن)
  • دنده دستی سه حالته
  • دارای کنترل دیجیتال
  • دارای تایرهای اسفنجی
  • دارای فرمان برقی
  • دارای باطری ۱۲ ولتی
  • قابلیت پخش موزیک
  • طراحی زیبا و هوشمندانه
  • دارای دکمه استارت (روشن و خاموش)
  • جنس بدنه از پلاستیک
  • مجهز به چراغ عقب و جلو
  • مجهز به کمربند ایمنی
  • دارای ریموت کنترل دیجیتالی (بلوتوثی) با برد مناسب
  • دارای آداپتور شارژر
  • دارای آینه بغل
  • قابلیت کنترل‌ازراه‌دور برای کودکانی که هنوز قادر به رانندگی نیستند
  • ابعاد بسته‌بندی : ۱۳۱ * 73 * 37.5 سانتی‌متر
  • ابعد محصول : 129 * 75 * 55 سانتی‌متر
  • وزن خالص ماشین : 22 کیلوگرم

 

 

ماشین شارژی پسرانه

در این قسمت هم نمی‌توان مدل خاصی پیشنهاد داد؛ هر پسر بچه علاقه‌ی منحصربه‌فردی دارد و ممکن است یکی از کامیون بیشتر خوشش بیاید و دیگری ماشین با طرح جیپ را بیشتر بپسندد. بنابراین قبل از خرید ماشین شارژی بهتر است در مورد ماشین‌های مورد علاقه فرزند خود از او سوال کنید.

برای مثال ماشین شارژی لامبورگینی اونتادور SV یک ماشین شارژی پسرانه محبوب است که احتمالاً نظر هر پسری را به خود جلب می‌کند.

ماشین شارژی پسرانه

ویژگی‌های این ماشین:

  • ابعاد: ۱۳۱*۷۲.۰۵*۴۸ سانتی‌متر
  • وزن ماشین: ۲۵ کیلوگرم
  • مجهز به سیستم پخش موزیک از طریق USB و  SD card
  • دارای دکمه استارت
  • دارای درب‌های بازشو خفاشی
  • مجهز به ۴ عدد کمک فنر حرفه ای
  • دارای ریموت کنترل بلوتوثی

مدل بعدی، ماشین شارژی کامیون بنز مدل آکتروس 4 موتوره است.

خرید ماشین شارژی پسرانه

ویژگی‌های محصول:

  • ابعاد: 173*104*65 سانتی‌متر
  • وزن ماشین: ۳۵ کیلوگرم
  • مجهز به ریموت کنترل بلوتوثی
  • مجهز به سیستم پخش موزیک از طریق  USB , SD CARD , AUX
  • دارای استارت دکمه‌ای
  • دارای ۴ عدد کمک فنر حرفه‌ای
  • تحمل بالای وزن تا حدود ۱۲۰ کیلوگرم
  • ساخت کشور چین

 

 

سخن آخر

امیدواریم این مقاله به سوالات شما درباره‌ی خرید ماشین شارژی پاسخ مناسبی داده باشد. تلاش کردیم تا این موضوع را در ابعاد مختلفی مورد بررسی قرار دهیم و به شما کمک کنیم تا انتخاب خوبی داشته باشید و کودک خود را خوشحال کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید