در این مقاله قصد داریم که راهکار های رشد مو سر را با هم بررسی کنیم. مو عضوی حیاتی در ساختار بدن انسان می باشد این عضو از نظر تقویت اعتماد به نفس انسان نقشی حیاتی دارد. به همین دلیل است که باید به فکر رشد و تقویت آنها باشیم یا اگر کاملا موهای خود را از دست داده اید به فکر رویش مجدد آنها باشید. برای داشتن موهایی پرپشت و درخشنده باید یک روتین منظم را پیش بگیرید تا در کمترین زمان ممکن نتیجه دلخواه را دریافت کنید.

راهکار های رشد مو

رژیم غذایی

مو برای رشد یا رویش مجدد نیازمند پروتئین و انواع ویتامین ها می باشد. این ویتامین ها وعناصر مورد نیاز یا باید از راه تغذیه و خورد و خوراک روزانه بدست بیاید. یا با مصرف مکمل های گیاهی معتبر مانند هیرتامین و … اما توجه داشته باشید که فقط نسخه اورجینال این محصول را خریداری کنید. این ویتامین ها شامل :

  • ویتامین C
  • ویتامین A
  • ویتامین K
  • ویتامین E
  • ویتامین D
  • ویتامین C

و سایر ویتامین هایی که باعث رشد و تقویت مو سر می شوند. مانند ویتامین های خانواده B و … به همین دلیل است که در کنار رژیم غذایی متعادل و پر پروتئین بهتر است از مکمل هم استفاده کنید تا ویتامین های موردنیاز مو سریع تر و بهتر تامین شوند.

راهکار های رشد مو سر - رژیم غذایی

چه مواد غذایی مصرف کنیم ؟

برخی از مواد غذایی را می توانیم tnt ویتامین ها و انواع پروتئین ها بدانیم این مواد شامل دسته های غذایی و صیفی جات می باشند برای رشد بهتر مو می توانید در رژیم غذایی خود در مرحله اول مصرف صیفی جات و سبزیجات را افزایش دهید. در مرحله دوم مصرف گوشت و لبنیات می تواند تمامیه پروتئین های مورد نیاز بدن و مو را تامین کند. در مرحله سوم مصرف حبوبات مانند : عدس،لوبیا،نخود و … سرشار از مواد معدنی آهن و روی هستند. در مرحله چهارم می شود گفت ارزان ترین و راحت ترین مرحله نوشیدن آب در طول روز است.

راهکار های رشد مو - چه مواد غذایی مصرف کنیم؟

خواب و ورزش !

یکی از دلایل اصلی ضعیف شدن موها یا نازک شدن مو رعایت نکردن برخی نکات در هنگام خواب می باشد. سعی کنید در طول 24 ساعت شبانه روز حداقل 7 و حداکثر 9 ساعت خواب مفید داشته باشید. کم خوابی انسان باعث تولید هورمونی به اسم ملاتونین در بدن می شود. این هورمون در تنظیم رشد مو نقش بسیار پررنگی دارد. و کمبود آن باعث ریزش مو می شود.

راهکار های رشد مو سر - خواب

ورزش : یکی از دلایل ریزش مو استرس می باشد به همین خاطر است که بیشتر ایرانی ها در سنین 30 الی 38 موهای خود را از دست می دهند. زیرا استرس در سال های طولانی باعث ریزیش مو در این سنین می شود. یکی از راهکار های کاهش استرس انسان فعالیت بدنی است. این فعالیت بهتر است شامل ورزش هایی مانند :

  • یوگا و مدیتیشن
  • پیاده روی در مسافت بالا
  • دویدن

و هر ورزش دیگری می شود. بهتر است این ورزش ها را به صورت منظم و به صورت روتین روزانه انجام دهید.

راهکار های رشد مو سر - ورزش

استفاده از مکمل ها

برای تامین کلیه عناصر مورد نیاز مو برای رشد مانند پروتئین ها،ویتامین ها،مواد مغذی و معدنی و … بهتر است که از مکمل های استاندارد و خارجی استفاده کنید زیرا نتیجه بسیار مطلوب تری خواهید گرفت. و در بازه زمانی کمتری تاثیرات مثبتی را شاهد خواهید بود. مکمل هیرتامین یکی از گزینه های پر رنگ در این موضوع می باشد این محصول ساخت کشور امریکا است و از ساختار فرمولی بسیار هوشمند و تاثیرگذار برخوردار است. هیرتامین شامل کلیه عناصر گیاهی موثر در رشد مو مانند : عناصره ریشه زردچوبه، عصاره آلویه ورا،زینک  و … بهره مند شده است. نکات قابل توجه خرید مکمل ها این است که بهتر می باشد برای خرید این محصولات فقط نسخه های خارجی اورجینال را تهیه کنید.

راهکار های رشد سریع مو - مکمل تقویت کننده هیرتامین

ممنوعیت های مو

برخی از مسائلی که کمتر به چشم می خورند مانند سشوار کردن مو یا اتو کردن مو میتوانند بیشترین آسیب را به مو سر شما وارد کنند. پس از این به بعد سعی کنید از لوازم حالت دهنده کمی فاصله بگیرید یا سعی داشته باشید آسیب آنها را به حداقل برسانید. استفاده از اتو مو به صورت کلی ممنوع است و برای استفاده از سشوار بهتر است که از باد سرد آن استفاده کنید تا به ریشه مو و بدنه آن آسیبی نرسد. زمانی که استحمام می کنید بهتراست برای شست و شو مو از شامپو های ضد ریزش خارجی استفاده شود و برای خشک کردن مو بهتر است از حوله هایی با جنس فیبر استفاده کنید نکته قابل توجه درباره حمام کردن افراط در آن است. استحمام زیاد در روز می تواند خودش یکی از دلایل ریزش مو سر انسان باشد. قطعا تا به این جا متوجه شده ایم مو سر بسیار حساس و آسیب پذیر می باشد. ممکن است که در برخی این حساسیت ها کمتر و برای برخی دیگر درصد این حساسیت ها بسیار بیشتر باشد. به هرحال برای داشتن موهایی پر پشت و درخشنده بهتر است برخی نکات را رعایت کنیم.

راهکارهای رشد مو سر - اتو مو

کلام آخر

برای داشتن موهایی پر پشت و درخشنده باید نکاتی را رعایت و روتین برنامه خود را عوض کنید. شاید برایتان کمی سخت باشد اما امکان پذیر است. به صورت کلی عواملی مانند ورزش کردن مرتب، تغذیه سالم و متعادل، استفاده از مکمل های تقویت کننده مو سر، رعایت ممنوعیت ها، استحمام و رعایت بهداشت مو سر می تواند بسیار موثر در رشد و تقویت مو سر شما باشد. در بالا هم ذکر شد اگر موهای سر خودتان را تقریبا از دست داده اید در مرحله نخست بهتر است که از مکمل های تقویت کننده مو استفاده کنید زیرا بسیاری از آنها در صورتی که نسخه اورجینال باشند باعث رشد مجدد مو سر می شوند. خوب امیدوارم تا به اینجا این مقاله توانسته باشیم مطالبی درباره رشد مجدد مو سر به شما رسانده باشیم. اگر جز دسته افرادی هستید که به تازگی دچار ریزش موسر شده اید بهتر است که سریع تر دست به کار شوید تا همه چیز نابود نشده است. زیرا جبران و رویش مجدد مو در این دسته از افراد بسیار راحت تر می باشد. زیرا هنوز زیر ساخت از بین نرفته است.

موفق باشید

 

دیدگاهتان را بنویسید