احتمالا برای شما هم پیش آمده که به دنبال لیست نمایندگی های یک فروشگاه خاص باشید و با سرچ در گوگل مپ، آدرس نزدیکترین فروشگاه را پیدا کنید و با به دنبال یک رستوران باشید و از طریق سرچ در گوگل نزدیکترین رستوران را پیدا کنید. اگر شما هم یک کسب و کار دارید با ثبت کسب و کارتان در گوگل می توانید مشتریان بالقوه ای که در نزدیکی خود دارید را جذب کنید و اگر یک سایت دارید با سئو محلی مشتریان در همان شهر یا منطقه شما را پیدا کنند

طبق بررسی ها 30% از سرچ کاربران جستجوی محلی است و 76% از کسانی که جستجوی محلی دارند در همان روز به فروشگاه می روند. سئو محلی یک فرصت برای کسب و کار برای جذب مشتریان بیشتر است. در این مقاله تکنیک های مهم برای موفقیت در سئو محلی توضیح می دهیم.

سئو محلی چیست؟ تکنیک های اضافه کردن سئو محلی در سایت

سئو محلی چیست؟

SEO local یک استراتژی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است که به کسب و کار شما کمک می کند در نتایج جستجوی محلی بیشتر دیده شوید. گوگل از سال 2014 مفهومی به نام سئو محلی یا Local Seo را معرفی کرد و به مجموعه اقداماتی گفته می شود که سایت شما برای یک منطقه محلی خاص در نتایج نمایش داده می شود.

با سئو محلی کسب‌وکار محلی شما برای کاربرانی که در شهر یا منطقه خودتان به دنبال خدمات شما هستند نمایش داده می شوند و می توانید مشتریان به صورت آنلاین و آفلاین بیشتری پیدا کنید. سئو محلی فرصتی را برای مشاغل کوچک هم می توانند در نتایج گوگل دیده شوند و مشتریانشان را جلب کنند.

چرا سئوی محلی برای کسب‌وکارهای خدماتی ضروری است؟

هر کسب و کاری که موقعیت فیزیکی دارد یا به یک منطقه جغرافیایی خاص خدمات می دهد، می تواند از سئوی محلی استفاده کند. اگر در گوگل کلمات کلیدی مهم برای کسب و کار خود را جستجو کنید و نقشه ای با چند مکان برای شما نمایش داده شود شما هم این فرصت را دارید تا از سئوی محلی برای کسب و کار خود استفاده کنید. سئو محلی مزیت های زیر را برای کسب و کاربران شما دارد:

  • افزایش ورودی کاربران

با قرار گرفتن در نتایج سئو محلی که معمولا در ابتدای نتایج جستجو قرار می گیرند شانس افزایش ورودی را دارید.

  • دسترسی سریع مشتریان به اطلاعات کسب و کار

از آنجایی که در نتایج سئو محلی اطلاعاتی مانند ساعت کار، آدرس و شماره تلفن نمایش داده می شود، کاربران به سرعت می توانند به اطلاعات کسب و کار شما دست پیدا کنند.

  • افزایش مشتریان بالقوه

کسانی که به دنبال یک کسب و کار محلی هستند مشتریان بالقوه ای هستند که به احتمال زیاد تبدیل به مشتریان می شوند و نرخ تبدیل بالایی دارند.

  • ایجاد مزیت رقابتی

با تمرکز بر سئو محلی کاربرانی که به دنبال کسب و کار شما هستند شما را سریعتر پیدا می کنند و یک مزیت رقابتی نسبت به بقیه کسب و کارها خواهید داشت.

  • افزایش فروش

هر قدر کاربران بیشتری را جذب کنید و ورودی سایتتان بالا رود، میزان فروشتان هم بالاتر می رود. به خصوص کاربرانی که از سئوی محلی وارد سایتتان می شوند دقیقا به دنبال خدمات شما هستند و فروشتان بالا می رود.

چگونه سئو محلی را برای فعال کنیم؟

برای فعال کرد سئو محلی می توانید از ابزارهای زیر استفاده کنید:

ثبت در گوگل مپ

گوگل مپ یک فرصت را برای کسانی که سایت ندارند فراهم می کند تا در نتایج سئو محلی دیده شوند، البته صاحبان سایت هم می توانند اطلاعاتشان را در گوگل مپ ثبت کنند.

برای ثبت سایت در گوگل کافیست یک اکانت جیمیل داشته باشید و وارد گوگل مپ شوید و آدرس مورد نظرتان را بر روی نقشه پیدا کنید و Add a missing place را انتخاب کنید. در فرمی که برای شما نمایش داده می شود اطلاعات شامل آدرس، دسته بندی، شماره تلفن، آدرس سایت و ساعات کار را وارد کنید.

یک نکته را در نظر بگیرید که ساعات کاری را به درستی ثبت کنید چون در صورتی که کسب و کار شما در آن ساعتی که کاربر سرچ می کند بسته باشد برای کاربران نمایش داده نمی شود.

استفاده از افزونه یواست سئو

برای سایت های وردپرس افزونه یواست سئو شما کمک می کند که سئو محلی سایتتان را بهبود دهید. افزونه یواست سئو دارای یک افزودنی برای سئو محلی است. در این افزونه این امکان وجود دارد اگر کسب و کار شما دارای شعبه های مختلفی است را تنظیم کنید و مکان اصلی را مشخص کنید. همچنین در افزونه یواست سئو می توانید ساعت کاری را برای روزهای مختلف به صورت 24 ساعته یا ساعت دلخواه مشخص کنید.

استفاده از افزونه رنک مث

در افزونه Rank math به صورت پیش فرض گزینه ای برای سئو محلی وجود دارد و می توانید فیلدهایی مانند نوع فعالیت که نشان دهنده شخص یا سازمان است، نام وب سایت، لوگو، آدرس سایت، ایمیل، آدرس، نوع کسب و کار، ساعات کاری، شماره تلفن، صفحه درباره ما و تماس با ما و مختصات جغرافیایی را مشخص کنید. با افزونه رنک مث نیازی به نصب افزونه جداگانه ای برای سئو محلی ندارید و میتوانید با تنظیمات افزونه، سئو محلی را فعال کنید.

نکات مهم در سئو محلی سایت

برای اینکه در سئو محلی موفق شوید و بتوانید در نتایج ظاهر شوید نکات زیر را در سایتتان پیاده کنید:

  • ساختار سایت را بررسی کنید

آیا سایت شما برای موتورهای جستجو کاملا بهینه است و کاربران می توانند از سایت شما به راحتی استفاده کنند. حتما دسترسی کاربران به بخش های مختلف را بررسی کنید به خصوص آیا کاربران موبایل به راحتی می توانند از سایت استفاده کنند یا خیر.

  • کلمات کلیدی را به درستی انتخاب کنید

در هنگام راه اندازی سایتتان حتما یک کیورد ریسرچ جامع داشته باشید و از کلمات کلیدی برای صفحه اصلی، صفحات دسته بندی و در نهایت صفحات محصول به درستی انتخاب کنید. برای سئو محلی هم صفحات بهینه ای را هدف قرار دهید.

  • از صحت NAP مطمئن شوید

منظور از NAP یعنی نام، آدرس و شماره تلفن است. حتما چک کنید اطلاعاتی که برای سایتتان اضافه کردید به درستی وارد شده اند یا خیر.

  • از کاربران بخواهید برایتان نظر ثبت کنند

نظرات کاربر اهمیت زیادی برای گوگل دارد و اگر بتوانید از کاربرانی راضی بخواهید تا نظرشان را ثبت کنند تاثیر زیادی در نمایش شما در نتایج دارند. همچنین بسیار مهم است که به همه نظرات، چه مثبت و چه منفی، سریع و موثر پاسخ دهید. حتی در ابتدای کار می توانید خودتان برای کسب و کارتان نظر ثبت کنید.

  • در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید

در شبکه های اجتماعی مختلف فعالیت کنید، به خصوص در شبکه های محلی فعال لینک سایتتان را به اشتراک بگذارید تا کاربران بیشتری با کسب و کار شما آشنا شوند.

  • محتوای با کیفیت و بروز منتشر کنید

حتما محتوای با کیفیت برای سایتتان تهیه کنید و محتوای قدیمی سایتتان را بروز رسانی کنید. با به روز نگه داشتن محتوای خود به طور منظم، می توانید اطمینان حاصل کنید که سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه خوبی به دست می آورند و ترافیک بیشتری را به سایتتان شما هدایت می شود.

  • تجربه کاربری سایتتان را بهبود دهید

یکی از عوامل تاثیر گذار در سئو سایت تجربه کاربری است. اگر هدفتان جذب مخاطبان بیشتر است باید پاسخ درستی به کاربرانی که وارد سایت می شوند بدهید و کاربران تجربه خوبی از کار با سایتتان داشته باشند. از آنجایی که ظاهر سایت اهمیت زیادی دارد حتما با افزونه های صفحه ساز مانند افزونه المنتور صفحات مختلف سایت را ویرایش کنید و امکاناتی که مد نظرتان است را برای دسترسی راحت تر کاربران به سایت اضافه کنید.

سوالات متداول در مورد سئو محلی

سئو محلی مناسب چه کسب و کارهایی است؟

به طور کلی، هر کسب و کاری که دارای موقعیت فیزیکی یا خدمات رسانی به مشتریان در یک منطقه جغرافیایی خاص است می تواند از سئوی محلی برای ارائه خدمات به مشتریانی که در همان منطقه هستند، استفاده کند و مشتریان بیشتری جذب کند.

تفاوت سئو و سئو محلی چیست؟

سئو مجموعه گسترده ای از اقدامات برای گرفتن رتبه در نتایج است و هدف، مشتریان آنلاین در سراسر دنیاست اما سئو محلی اقدامات کمتری نیاز دارد و از برخی تاکتیک های اضافی برای کمک به شما برای دستیابی به جستجوی محلی دارد، هدف از سئو محلی دستیابی به مشتریان یک منطقه یا شهر خاص است.

چگونه سئو محلی را به سایت اضافه کنم؟

برای اضافه کردن سئو محلی در سایتتان می توانید از افزونه رنک مث و یواست سئو استفاده کنید و اطلاعاتی مانند نام، شماره تلفن، آدرس و ساعت کاری را برای کسب و کار و وب سایتتان ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید