قابلیت smart view در تلویزیون‌های سام | نحوه فعالسازی و استفاده از آن

آیا تاکنون به نمایش محتوای تلفن همراه خود بر روی صفحه تلویزیون سام فکر کرده‌اید؟ به نظر شما چگونه می‌توان از گوشی تلفن همراه به عنوان ریموت کنترل تلویزیون هوشمند استفاده نمود؟ این کارها را می‌توان با استفاده از قابلیت اسمارت ویو در تلویزیون سام انجام داد. اگر با این قابلیت آشنایی ندارید، در ادامه این مطلب درباره آن توضیحاتی خواهیم داد.

قابلیت اسمارت ویو اولین بار در تلویزیون‌های سامسونگ به کار برده شد. از آنجا که محصولات سام از نظر کیفیت به محصولات سامسونگ شباهت دارند، بنابراین قابلیت اسمارت ویو در تلویزیون‌های سام نیز به کار برده شد. با استفاده از این قابلیت، تلفن همراه به تلویزیون هوشمند متصل می‌شود. بنابراین، محتوای تلفن را می‌توان بر روی صفحه نمایش تلویزیون مشاهده نمود. هر چند برای این کار لازم است تلویزیون هوشمند و گوشی موبایل، به یک شبکه اینترنت واحد متصل شوند.

قابلیت اسمارت ویو در تلویزیون سام چیست؟

بسیاری از افراد تمایل دارند تا گوشی تلفن همراه خود را به تلویزیون هوشمند متصل نمایند. قابلیت اسمارت ویو در تلویزیون سام با همین هدف در نظر گرفته شده است. البته این قابلیت برای اتصال لپ‌تاپ به تلویزیون سام نیز به کار می‌رود. بنابراین، در صورت نیاز می‌توانید محتوای لپ‌تاپ خود را از طریق تلویزیون هوشمند با سایرین به اشتراک بگذارید.

قابلیت smart view از انواع فایل‌های صوتی و تصویری با فرمت‌های متنوع پشتیبانی می‌کند. همچنین هر فرد بنا بر علائق خود می‌تواند یک لیست پخش دلخواه ایجاد کند. با ذخیره فایل‌های مورد نظر در این در لیست پخش، امکان دسترسی به آن‌‌ها به راحتی فراهم می‌گردد.

کاربردهای smart view در تلویزیون سام چیست؟

ویژگی‌های اسمارت ویو به گونه‌ای است که مشاهده فایل‌های تصویری را آسان‌تر می‌کند. اما در حالت کلی، این قابلیت از جهات مختلف، زمینه راحتی کاربر را فراهم می‌سازد. در ادامه، به مهم‌ترین کاربردهای اسمارت ویو در تلویزیون سام اشاره می‌کنیم.

امکان پخش فایل‌های تصویری از گوشی هوشمند

اصلی‌ترین کاربرد smart view برای پخش فایل‌های صوتی و تصویر از گوشی تلفن همراه است. به این معنا که شما می‌توانید محتوای موجود بر روی گوشی تلفن خود را بر روی صفحه تلویزیون سام به نمایش بگذارید. در نتیجه، محتوای مورد نظر را با کیفیتی بالاتر و در ابعادی بزرگتر خواهید دید.

با این ترفند می‌توانید فیلم‌های خانوادگی و عکس‌هایی که در طول مسافرت تهیه کرده‌اید را به صورت دسته جمعی مشاهده کنید.

امکان نمایش صفحه لپ‌تاپ بر روی تلویزیون

در تلویزیون‌های معمولی از پورت‌های HDMI برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون استفاده می‌شود. برای این کار نیاز به کابل HDMI دارید. این موضوع می‌تواند کار را کمی سخت کند. اما قابلیت اسمارت ویو در تلویزیون سام این مشکل را حل می‌کند. زیرا با این قابلیت می‌توانید صفحه لپ تاپ خود را به صورت وایرلس بر روی تلویزیون به نمایش درآورید. حتی در مواردی که قرار است فیلم با زیرنویس ببینید، به راحتی می‌توانید از این کاربرد اسمارت ویو بهره ببرید.

ایجاد لیست پخش در تلویزیون

یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی smart view در تلویزیون سام ایجاد لیست پخش است. این کاربرد برای آن است تا کاربر فایل‌ها و برنامه‌های مورد علاقه خود را در یک مکان ذخیره کرده و در زمان مناسب، مشاهده نماید.

امکان کنترل تلویزیون هوشمند از راه دور

یکی از بهترین کاربردهای اسمارت ویو در تلویزیون سام، امکان کنترل تلویزیون از راه دور است. یعنی شما می‌توانید با اتصال گوشی موبایل به تلویزیون هوشمند، از تلفن همراه خود به عنوان ریموت کنترل استفاده کنید. بنابراین بدون نیاز به ریموت تلویزیون و از هر گوشه خانه، می‌توانید کانال مورد علاقه خود را انتخاب نمایید.

چه دستگاه‌هایی می‌توانند از smart view استفاده کنند؟

محتوای انواع گوشی تلفن همراه را می‌توان به کمک اسمارت ویو در تلویزیون سام به نمایش گذاشت. یعنی انواع گوشی‌های اندروید و آیفون (ios) را می‌توانید از این طریق به تلویزیون سام متصل کنید. البته ممکن است نحوه اتصال گوشی‌های مختلف به تلویزیون سام کمی متفاوت باشد. با این حال، با انتخاب یک نرم‌افزار مناسب، می‌توان این ویژگی را فعال نمود.

اصلی‌ترین نکته در اتصال گوشی به smart view در تلویزیون سام، این است که هر دو دستگاه باید به یک مودم یا شبکه اینترنت متصل باشند.

روش استفاده از اسمارت ویو در تلویزیون سام

برای بهره‌مندی از کاربردهای اسمارت ویو، باید این برنامه را به طور همزمان بر روی گوشی و تلویزیون فعال کنیم. در ادامه روش راه‌اندازی اسمارت ویو در تلویزیون سام را آموزش می‌دهیم.

روش استفاده از اسمارت ویو در تلویزیون سام

  • ابتدا باید نرم‌افزار smart view را بر روی تلفن همراه خود دانلود و نصب نمایید. در برخی گوشی‌های سامسونگ، نرم‌افزار اسمارت ویو به صورت پیش فرض نصب شده است.
  • در گام بعد، اسمارت ویو تلویزیون سام را اجرا کنید.
  • دقت کنید که تلویزیون و تلفن همراه را باید به یک شبکه اینترنت متصل نمایید.
  • برنامه smart view را در تلفن همراه خود باز کنید.
  • گزینه Add Now در نرم‌افزار را انتخاب کرده و روی Add Device ضربه بزنید. یکی از گزینه‌های موجود در لیست دستگاه‌ها، تلویزیون هوشمند شما خواهد بود که باید آن را انتخاب کنید.
  • در برخی مدل‌های جدید، قبل از اتصال تلفن همراه به تلویزیون سام، یک کد چند رقمی بر روی صفحه تلویزیون نمایش داده می‌شود. اگر چنین کدی را مشاهده کردید، آن را در نرم‌افزار وارد نمایید.

پس از طی کردن مراحل بالا، اسمارت ویو در تلویزیون سام فعال شده و اتصال تلفن همراه به تلویزیون برقرار می‌گردد. از این لحظه می‌توانید تمامی محتوای موجود در تلفن همراه را بر روی تلویزیون پخش کنید. هر گاه پخش فایل به پایان رسید، می‌توانید با زدن دکمه Exit از برنامه خارج گردید.

انعکاس صفحه با استفاده از smart view

از قابلیت اسمارت ویو در تلویزیون سام می‌توان برای انعکاس صفحه موبایل نیز استفاده کرد. در این حالت شما می‌توانید فایل‌های متعدد را بر روی گوشی اجرا کرده و بر روی صفحه نمایش تلویزیون مشاهده نمایید. بدون آنکه لازم باشد از طریق تلویزیون، به فایل‌های تلفن همراه دسترسی داشته باشید.

مزایای استفاده از اسمارت ویو چیست؟

تلویزیون هوشمندی که قابلیت smart view دارد می‌تواند به عنوان یک صفحه نمایش بزرگ به کار رود. به این معنا که شما برای جلسات کاری یا هر گونه سخنرانی می‌توانید از قابلیت اسمارت ویو در تلویزیون سام استفاده نمایید.

اشتراک گذاری اسناد، مزیت دیگری است که smart view در اختیار شما قرار می‌دهد. در واقع برای چک کردن هر نوع سند یا فایل، می‌توانید آن را بر روی صفحه نمایش بزرگتر مشاهده کنید. نکته دیگر اینکه تماس تلفنی با گوشی تلفن همراه شما، خللی در پخش فایل صوتی یا تصویری ایجاد نمی‌کند. به این معنا که در حال تماشای فایل تصویری، به راحتی می‌توانید تماس‌های ورودی خود را پاسخ دهید.

آیا smart view در برندهای دیگر هم وجود دارد؟

قابلیت Smart View در تلویزیون GPlus نیز وجود دارد!

قابلیت اسمارت ویو در تلویزیون سام و محصولات سامسونگ وجود دارد. سایر برندها مثل ال جی، پاناسونیک، جی پلاس و … برای اتصال تلفن همراه به تلویزیون، از قابلیت‌های دیگری استفاده می‌کنند. برای مثال، جهت اتصال تلفن هوشمند به تلویزیون جی پلاس، قابلیت‌هایی نظیر Mirroring و نرم‌افزار E-Share به کار می‌روند. برای برقراری این گونه اتصالات نیز لازم است تلویزیون و تلفن همراه به یک شبکه اینترنت متصل باشند. اگر علاقمند هستید که درباره برندهای مطرح دیگه که این قابلیت رو دارند بیشتر بدونین، حتما مقایسه تلویزیون سام و جی پلاس رو مطالعه بفرمایین.

به جرئت میشه گفت تلویزیون جی پلاس، از بهترین برندهای تولیدکننده تلویزیون در ایران شناخته میشه که امروزه در خانه های بسیار زیادی میتوان آن را پیدا کرد؛ قیمت مناسب، ویژگی های متعدد و گارانتی عالی این شرکت، اون رو به یکی از محبوب ترین برندهای حال حاضر لوازم خانگی تبدیل کرده.

آیا smart view فقط از طریق وای فای کار می‌کند؟

برای اینکه بتوانید از قابلیت اسمارت ویو استفاده کنید، حتما باید تلویزیون شما به اینترنت متصل باشد. این اتصال می‌تواند از طریق وای فای یا کابل برقرار گردد. بنابراین برای استفاده از اسمارت ویو در تلویزیون سام، هم از کابل و هم از وای فای می‌توان استفاده نمود.

 

برچسب ها : تلویزیون,خرید تلویزیون,لوازم خانگی,لوازم الکترونیک

دیدگاهتان را بنویسید