اورینگ به عنوان یک قطعه‌ دایره ‌ای شکل می باشد که از جنس مواد الاستومری و پلیمری تولید می شود و در صنایع برای آب ‌بندی بین دو قطعه استفاده می شود. خرید اورینگ سیل گستر که در بعضی مواقع آن را به عنوان پکینگ یا مفصل توریک نیز معرفی می کنند که در هر صورت به عنوان نوعی آب‌ بند مکانیکی شناخته و استفاده می شود که شکلی دایره‌ای دارد و از جنس الاستومر و مواد پلیمری می باشد. در صورتی که به تصوریر یک اورینگ توجه کنید می توانید بفهمید که این قطعه، سطح مقطعی دایره‌ای داشته و چنین سطح مقطعی کمک خواهد کرد تا در اتصالات تحت فشار بتوانیم اورینگ و بک آپ رینگ را در شیار مخصوص این اتصالات قرار داده تا آب ‌بندی مناسبی را فراهم سازد.

معرفی انواع اورینگ اورجینال

مزایای استفاده از اورینگ چیست؟

همه ی تجهیزات صنعتی که به نوعی با سیالات و گازها در ارتباط می باشند، نیاز به آب‌بندی مناسبی خواهند داشت که از خروج این مواد جلوگیری به عمل می آورند. راه های مختلفی در جهت آب‌‌بندی کاربرد دارد که در میان‌ آن ‌ها می‌توان به جوشکاری، لحیم‌ کاری و ماشین ‌کاری مناسب اشاره داشت. استفاده از ماده ای نرم را می توان به عنوان یک روش دیگر در آب‌بندی دانست که در بین دو ماده سخت دیگر محبوس می شود و کار آب ‌بندی را به خوبی اجرا می کند . اورینگ‌ها در دسته دوم قرار می گیرند.

آب ‌بندهای پلاستیکی همچون اورینگ را می بایست مثل سیالی تراکم‌ناپذیر با ویسکوزیته بالا در نظر داشت که کشش سطحی بالایی را به خود اختصاص داده است . در صورتی که فشار مناسبی به شکل مکانیکی و از طریق ساختار اطراف یا از طریق سیالی هیدرولیکی به اورینگ اعمال گردد، این ماده ویسکوز در داخل گلند جریان خواهد یافت و از نفوذ سیال مانع شده و منجر به آب ‌بندی کامل می شود. این ماده لاستیکی، در اثر فشار ممکن است شکل مشخصی به خود گیرد که به نوعی حالت حافظه‌دار به دست می آورد و موجب آب ‌بندی در اتصالات می شود.

باتصاویر می توانید نصب شده یک اورینگ را بهتر درک نمایید. توجه داشته باشید که این اورینگ به شکل مکانیکی در محل خود فشرده خواهد شد تا از عبور سیال جلوگیری نماید. در صورتی که ماده مد نظر تحت فشار باشد، از شکل خود خارج خواهد شد و به درون شیارهای گلند نفوذ می یابد تا آب ‌بندی بهتری صورت گیرد.

بک آپ رینگ

بک آپ رینگ به عنوان حلقه پشتیبان می باشد لذا بر خلاف باور عمومی این قطعه قابلیت استفاده به عنوان مهر و موم مورد استفاده را دارد .  BACK UP RING  ، همواره محافظ و پشتیبان برای سایر قطعات کاربرد دارد. اگرچه از نظر ظاهری اشکال و فرم های مختلفی برای آن طراحی گردیده ولی سطح مقطع همه ی آن ها مستطیلی شکل ارائه می شود. کاربرد این قطعات بیشتر برای آب بندهای الاستومری می توان دانست که حلقه های آب بندی آن ها از جنس NBR، HNBR، VITON و پلی اورتان می باشد. این حلقه های پشتیبان به همراه سایر اجزای آب بندی در شیارها جای داده می شوند.

کاربرد و مواد به کار رفته در  بک آپ رینگ ها

  • کاربردی در ماشین های قالب گیری تزریق پلاستیک
  • استفاده کاربردی در  تجهیزات صنعت نفت و گاز
  • بهره برداری در سیستم های تحت فشار
  • استفاده برای ماشین آلات کشاورزی
  • در انواع دریچه ها
  • بیل مکانیکی

مجموعه سیل گستر

شرکت سیل گستر سالاران به عنوان مرکز اصلی وارد کننده و فروشنده انواع اورینگ، پکینگ و ایکس رینگ و واشر آب بندی معرفی می گردد. این مجموعه همواره سعی دارد تا محصولات مد نظر را در سطح بالایی با کیفیت و در کنار قیمتی مناسب به بازار های فروش ارائه کند.

مدیرعامل شرکت جناب آقای کرم اکبری از سال ۶۸ و به مدت ۹ سال به عنوان شاگرد در رسته‌ی O-Ring ،Packing  و قطعات لاستیکی ایرانی در بازار چراغ برق مشغول فعالیت گردید. و با تجربه و تلاش بالا نهایت در دی‌ماه ۷۷ اقدام به راه‌اندازی کسب‌ و‌ کار شخصی و با شراکت با کارفرمای پیشین خود، فروشگاه سالار را در پاساژ قائم افتتاح نمود. این مجموعه د رحال حاضر به دلیل فعالیت های مفید خود ، یکی از مراکز معتبر بوده که همواره می توانید محصولات مودر نظر خود نظیر اورینگ ، پکینگ ، بک آپ رینگ و…. را در سطح بالایی از کیفیت خریداری نمایید.

شرکت سیل گستر سالاران به عنوان یکی از وارد کنند و فروشندگان انواع اورینگ، وی سیل و بک آپ رینگ می باشد. جناب آقای کرم اکبری مدیر عامل شرکت بوده که در این مجموعه از سال ۶۸ به مدت ۹ سال به عنوان شاگرد و با کم‌ترین میزان دریافتی در راستای اورینگ و بک آپ رینگ و قطعات لاستیکی ایرانی در بازار مشغول به فعالیت می باشد. در دی‌ماه ۷۷ اقدام به راهاندازی کسب و کار شخصی خود نموده و محصولات آب بندی را با کیفیتی بی نظیر ارائه می دهد. در سال ۷۹ با خرید سهم شریک، صاحب کل امتیاز فروشگاه شدند و به ارائه‌ی محصولات تولیدی داخلی پرداختند. جهت خرید و کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت sealgostar.com مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید