در صنعت چاپ کتاب ایران، بسیاری از نویسندگان در حوزه نگارش رمانهای اجتماعی اقدام کرده اند و باید بگوییم این ژانر داستانی یکی از محبوبترین ژانرها در میان کتابخوانان ایرانی است. یکی از داستانهای اجتماعی که توسط یک نویسنده ایرانی نوشته شده است، داستانی با نام «ساراگول» است. این کتاب داستان توسط خانم سهیلا نعمتی در قالب 108 صفحه نوشته شده که هم اکنون به یکی از محبوبترین کتابهای داستانی فارسی زبان تبدیل گشته است. این کتاب در سال 1400 توسط انتشارات نارون دانش در تهران به چاپ رسیده است.

معرفی رمان ایرانی ساراگول

داستان صوتی سارا گول در ستایش هنر قالیبافی است. هنری که در آن قالیباف گره به گره، و تار به تار اثری هنری خلق می‌کند. کاری پرمشقت و طولانی که در پایان به نتیجه‌ای درخشان ختم می‌شود. آن‌چنان‌که سهیلا نعمتی در مقدمه‌ی رمانش از قول زوج عکاس فرانسوی اشاره می‌کند، قالیباف خود را از دنیا جدا می‌سازد و در فرش دفن می‌کند. یعنی برای خلق این زیبایی او لحظه‌به‌لحظه‌ی زندگی‌اش را صرف می‌کند و از همه‌چیزش می‌گذرد. گو اینکه نه فرش، بلکه دارد سرنوشت را می‌بافد و باید آن را به بهترین شکل به سرانجام برساند. نویسنده در رمانش از همین استعاره بهره می‌گیرد و قهرمانش، سارا، را از دل سخت‌ترین مصائب و مشکلات عبور می‌دهد تا به خودشناسی برسد. زمانی که او حقیقت زندگی را می‌فهمد، شبیه لحظه‌ای است که فرش به پایان می‌رسد و هنرمند پی می‌برد که همه‌ی این دشواری‌ها ارزشش را داشت.

در بخشی از این رمان می خوانیم:

جان پس از بازگشت به لندن، مقاله‌ی جدیدی نوشت که با استقبال بی‌نظیری مواجه شد. مقاله‌اش در معروف‌ترین ژورنال‌های آنلاین و مجلات صنایع دستی منتشر گردید. تحلیل زیبا و فلسفی او از ترکیب رنگ‌ها و موضوعیت پیدا کردن طرح‌های جدید در دنیای مادی بدون دیدن آن‌ها با چشم ظاهری و بدون داشتن دانش طراحی، نشان می‌داد که برای خلق دنیاهای جدید، باید به نیروی ماورای این جهان مادی وصل بود. ابزار انسان‌ها برای خلق هنرها و ایده‌های جدید، اگر منوط به داشته‌های مادی‌شان و توانمندی ظاهری وجودشان باشد، نمی‌تواند اثری ماندگار خلق کند. مگر در حالتی که باورها و پندار انسان در لحظه‌ی خاصی جاری باشد تا احساسی را ایجاد کند که قابل تصرف نیست، قابل تملک نیست ولی سرشار از الهام و نوآوری است…

چاپ کتاب در انتشارات نارون دانش

انتشارات نارون دانش یکی از برترین ناشرین در حوزه چاپ کتاب می‌باشد. صاحبان اثر می‌توانند از خدمات ویراستاری کتاب و همچنین صفحه آرایی کتاب این انتشارات بهره‌مند شوند. انتشارات نارون دانش با در اختیار داشتن تیم متخصص طراحی جلد کتاب این امکان را دارد که در زمینه مربوط به طراحی جلد کتاب نیز به صاحبان اثر خدمات تخصصی ارایه نماید. جهت برقراری ارتباط با ما و اطلاع از مراحل چاپ کتاب می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید