عکاسی صنعتی در معرفی محصول یا خدمات یک شرکت نقش غیرقابل انکاری دارد. در واقع قرار دادن یک تصویر می‌تواند بسیاری از اهداف تبلیغاتی شما را که شامل جلب نظر مشتری بالقوه، بهبود جزئیات یک محصول یا خدمات، جذب مشتری برای خرید یا صرفاً نمایش عمومی ‌ایده است را به مخاطب منتقل کند. عکس‌ها نقش اصلی را در تبلیغات و بازاریابی ایفا می‌کنند زیرا ابتکار عمل را برای انتخاب درست به مشتریان می دهند. چه چیزی بهتر از این که با یک عنصر در بازاریابی بتوانید اهداف تبلیغاتی خودتان را محقق کنید. البته تصاویر زمانی می‌توانند برای شما در بازاریابی مفید باشند و اهداف شما را محقق سازند که به صورت حرفه‌ای برای تجارت آماده شده باشند.

اینجا است که متوجه نقش عکسهای صنعتی و تبلیغاتی در دیجیتال مارکتینگ می‌شویم. شما نمی‌توانید از تصاویر معمولی و کاملا آماتور انتظار یک نتیجه تبلیغاتی بسیار خوب را داشته باشید. استفاده از تصاویر باکیفیت و غیرحرفه‌ای نه تنها باعث جذب مخاطب برای شما نخواهد شد که می‌تواند مشتریان بالقوه شما را هم فراری دهد. شما باید به دنبال بهترین تصاویر برای جلب اعتماد مخاطبان و تبدیل آنها به مشتریان دائمی ‌باشید.

عکسهای تبلیغاتی سالهاست کاربردهای متعدد در طراحی پوستر، کاتالوگ محصولات، بیلبورد، بروشور و غیره را داشته اند، اما با ورود بازاریابی دیجیتال به دنیای کسب و کار اهمیت دوچندانی پیدا کرده اند.

نقش عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در دیجیتال مارکتینگ

اهمیت عکسهای با کیفیت در اعتماد سازی و تبدیل مخاطب به مشتری

عکاسی صنعتی با کیفیت تاثیر زیادی می‌تواند در بالا بردن اعتماد مخاطبان داشته باشد. توجه به نکات زیر اهمیت استفاده از این گونه عکس‌ها را برای شما بیشتر مشخص می‌کند:

  • اعتبار: اولین چیزی که مالک یک کسب و کار باید به دنبال آن باشد ایجاد اعتماد بین مشتریان است. با توجه به اینکه بسیاری از مشتریان برای خرید خود به وب سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی مراجعه می‌کنند، استفاده از عکسهای باکیفیت و حرفه‌ای باعث تقویت هویت بصری و افزایش اعتبار برند می شود.
  • عکسها شخصیت کسب و کار: زمانی که مشتری وارد وبسایت یا رسانه اجتماعی شما می‌شود اولین چیزی که او را تحت تأثیر قرار می‌دهد، عکسهای صنعتی و تبلیغاتی از محصولات یا خدمات شما است. بنابراین، عکسهای با کیفیت بالا در ایجاد اولین تصور در مورد تجارت، محصولات یا خدمات شما بسیار مهم هستند.
  • انتقال پیام تجاری: تصاویر، بهترین پیام تجاری هستند که می‌توانید با کمک آنها تبلیغات خود را به مردم منتقل کنید. مردم در به خاطر سپردن تصاویر عالی هستند. عمده اطلاعات موجود در تصاویر با کیفیت حتی تا چند روز پس از مشاهده در ذهن انسان باقی می‌ماند. اگر تصاویری را برای برند ارائه دهید، دقیقاً پیام برند مورد نظر شما را منتقل می‌کنند.
  • ظاهر جذاب: در دنیای دیجیتال مارکتینگ مانند تجارت در بازار، شما باید روی ظاهر محصولات و برند خودتان کار کنید. حتی اگر شما محصولات درجه یک را با قیمت بسیار پایین به فروش برسانید اما تصاویر با کیفیتی برای محصولات خود انتخاب نکنید، احتمالا موفقیتی نخواهید داشت. تصاویر بی کیفیت و شلخته شما را غیرحرفه‌ای و فاقد سبک و علاقه به کسب و کارتان نشان می‌دهند.

عکاسی تبلیغاتی استودیو مانی

اهمیت عکسهای واقعی و با کیفیت در بازاریابی دیجیتال

عکس‌های محصولات شما در صفحات مجازی یا فروشگاه اینترنتی حکم ویترین فروشگاه شما را دارد. چیدمان ویترین در  جلب توجه و رضایت مشتری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. همین موضوع اهمیت عکسهای با کیفیت را در بازاریابی اینترنتی نشان می دهد، چرا که تنها راه تعامل مشتری با محصولات، عکسهایی است که از طریق صفحات مجازی یا فروشگاه آنلاین ارائه کرده ایم. امروزه عکسهای با کیفیت به اندازه طرح های لیبل محصولات و حتی نشان تجاری برند با اهمیت هستند.

عکس‌های واقعی از محصولات می تواند به مشتری در انتخاب و مقایسه دقیق کمک کند. هرچه عکسها با کیفیت تر و به واقعیت نزدیکتر باشند اعتماد مشتری به خرید بیشتر خواهد بود. به طور مثال در خرید لوازم آرایشی با توجه به اهمیتی که بافت و رنگ بعضی محصولات دارد، کیفیت عکس ها نقش مهمی در ترغیب مشتری به خرید خواهد داشت.

نقش عکس‌ها در فروش اینترنتی آنقدر مهم است که می تواند یک بیننده را به سرعت تبدیل به خریدار محصول کند.  عکسها علاوه بر کیفیت باید با استفاده از جذابیت های بصری به شکلی ملموس محصولات را به مخاطب نشان دهند.

عکاسی صنعتی استودیو مانی

آشنایی با ویژگی عکسهای صنعتی حرفه ای

عکاسی صنعتی باید دارای ویژگی‌هایی باشد تا بر روی برند شما تاثیر بگذارد و در جذب مخاطب آن موفق عمل کند. مهمترین ویژگی‌هایی که یک عکاسی تبلیغاتی باید از آن برخوردار باشد عبارتند از:

  • کیفیت و رزولوشن بالا: اولین چیزی که یک عکاسی تبلیغاتی باید از آن برخوردار باشد، کیفیت مناسب و رزولوشن بالا است. مخاطب هنگام مشاهده تصاویر با وضوح بالا معمولاً دقیق‌تر به جزئیات نگاه می‌کند و پیام برند شما را بهتر متوجه می‌شود. اگر تصاویر شما کیفیت نداشته باشند، قطعاً مخاطبان حتی چند ثانیه هم برای مشاهده آنها زمان نخواهند گذاشت.
  • نورپردازی اصولی: نورپردازی اصولی یکی دیگر از مواردی است که در تولید عکس‌های صنعتی باید مد نظر قرار بگیرد. تصاویر اگر نور کافی نداشته باشند، نمی‌توانند پیام و اطلاعات برند شما را به خوبی منتقل کنند. به همین دلیل شما باید هنگام تولید عکس‌های صنعتی فضا را از لحاظ نورپردازی به خوبی آماده کنید. نورپردازی اصولی در نمایش جزئیات محصول بیشترین تاثیر را دارد.
  • زاویه مناسب: یکی دیگر از اصولی که در عکاسی تبلیغاتی باید به آن دقت شود، انتخاب زاویه مناسب برای نمایش محصولات است. شما باید تصاویر را در زوایای بسیار خوب آماده کنید تا تمایل مخاطبان برای مشاهده آنها افزایش پیدا کند. تنها یک عکاس حرفه‌ای می‌تواند زاویه بندی مناسبی برای تصاویر داشته باشد.
  • ویرایش حرفه‌ای: یکی دیگر از مواردی که در تولید تصاویر صنعتی باید آن را مد نظر قرار دهید، ویرایش حرفه‌ای عکس‌ها است. اگر ویرایش حرفه‌ای بر روی تصاویر انجام نشود و آنها با ایراداتی که دارند در فضای مجازی منتشر شوند، می‌توانند تاثیر کاملا منفی بر روی جذب مخاطبان داشته باشند. شما باید بهترین ویرایش را بر روی آنها اعمال کنید.

عکاسی تبلیغاتی استودیو مانی

نقش تجهیزات عکاسی در کیفیت عکسها

تجهیزات، نقش بزرگی در بالا بردن کیفیت عکاسی صنعتی دارند. هر چقدر عکاس شما حرفه‌ای باشد و تصاویر جذابی بگیرد اما بدون در اختیار داشتن تجهیزات و تکنولوژی نمی‌تواند تصاویر مورد نیاز شما را برای تبلیغات تولید کند. زمانی عکسهای صنعتی و تبلیغاتی در دیجیتال مارکتینگ موثر هستند که با بهترین امکانات تولید شده باشند. عکاسی تبلیغاتی یکی از سطوح حرفه‌ای عکاسی محسوب می‌شود، به همین دلیل شما باید امکانات ویژه‌ای برای این کار داشته باشید. دوربین عکاسی با کیفیت و لنز‌های مناسب برای تصویربرداری بخشی از تکنولوژی‌های مورد نیاز شما هستند. از جمله تکنولوژی‌هایی که در این کار به آنها احتیاج زیادی خواهید داشت، می‌توانیم به تجهیزات نورپردازی مثل فلاش‌های استودیویی اشاره کنیم. همچنین شما باید ابزاری مثل سه پایه عکاسی و میز نور را برای بالا بردن کیفیت تصاویر خودتان خریداری کنید. بازتاب نور یکی دیگر از مهم‌ترین تکنولوژی‌هایی است که عکاسی تجاری به آن احتیاج دارد.

 

اگر کسب و کار شما هم برای بیشتر و بهتر دیده شدن به عکسهای صنعتی – تبلیغاتی نیاز دارد، می توانید از خدمات استودیو مانی استفاده کنید.  استودیوی مانی با سالها تجربه در حوزه عکاسی و تبلیغات هدفمند با تهیه و تولید عکس های حرفه ای توانسته نقش پررنگی درافزایش فروش بسیاری از کسب و کارها داشته باشد. برای استفاده از خدمات این مجموعه به وب سایت https://studiomani.ir/  مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید