آنچه در این مقاله می خوانید: عدم دانش در زمینه ترید ارزهای دیجیتال و جفت ارزهای فارکس و همچنین دانش معاملات در بورس، عدم آشنایی با تحلیل‌های تکنیکال، فاندامنتال و آنچین، بلند پروازی و انتخاب اهرم بالا، ایزوله نکردن معاملات مارجین و فیوچرز، عدم آشنایی با ارز و جفت ارز مورد نظر، گرفتن اطلاعات و سیگنال‌های کاملا اشتباه و بی اساس

 

نکات مهم لیکوئید نشدن در بازار مالی، ارز دیجیتال و فارکس

بعضی از تریدرها مخالف دیدن آموزش هستند اما بازار مالی چون با پول شما سروکار دارد شوخی نیست و آموزش فیوچرز صرافی بینگ ایکس با گوشی و اپلیکیشن و موبایل را باید حتما دید. چون دنیای بازارهای مالی همیشه با خطرات مختلفی مواجه است. برخی از این خطرها از بیرون به بازار تحمیل می‌شود که شاید علت آن، جنگ و بحران‌های مالی و حتی یک توئیت ساده باشد. اما برخی از خطرات از درون خود بازار و به دلیل نداشتن دانش و تجربه و زیاده خواهی تریدرها پدید می‌آید.

شاید خطر از نوع اول را نتوان به درستی پیش بینی کرد و از ان جلوگیری به عمل آورد، اما خطر دوم کاملا پیش بینی پذیر است و به راحتی می‌توان از آن، فاصله گرفت. یکی از این خطرات جدی، لیکوئید شدن سرمایه در بازارهای مالی است.

در بازار رمز ارز و فارکس و همچنین بازار سهام داخل یا خارج از کشور، همیشه خطر لیکوئید شدن سرمایه وجود دارد. اما اگر به درستی وارد یک معامله شوید و پوزیشن مورد نظر خود را واقع بینانه و عاقلانه باز کنید، مطمئن باشید از خطر لیکوئید شدن در امان خواهید بود.

ما امروز قصد داریم تا پیرامون لیکوئید شدن و انواع آن در بازارهای مالی صحبت کنیم. همچنین راه‌های در امان ماندن از لیکوئید شدن را برای شما ذکر خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

چرا لیکوئید می‌شویم؟

احتمالا با واژه لیکوئید شدن در بازار رمز ارز آشنا هستید. زمانی که شما در یک صرافی یا بروکر، وارد معامله مارجین و اهرم دار می‌شوید، پوزیشنی را باز می‌کنید که در آن از لوریج استفاده کرده‌اید. اگر محاسبات و پیش بینی شما اشتباه باشد، کم کم مانده عملیاتی حساب شما کمتر از پوزیشن باز شده می‌شود. در چنین حالتی حساب شما به سمت لیکوئید شدن پیش می‌رود. صرافی نیز مجبور است تا استهلاک تمام بدهی و جبران ضرر پیش آمده، از سرمایه شما بردارد. این اتفاق تا زمانی می‌افتد که سرمایه شما صفر شود. سپس حساب شما بسته و اصطلاحا، لیکوئید می‌شود. اگر پوزیشن و معامله خود را ایزوله انجام داده باشید، احتمال لیکوئید شدن شما خیلی کمتر خواهد شد. اما در عمل، بسیاری از افرادی که گرفتار لیکوئید شدن می‌شوند، معامله ایزوله انجام نداده‌اند.

اگر بخواهید بدانید که چرا لیکوئید می‌شوید، باید بگوییم که دلیل لیکوئید شدن شما ممکن است یکی از موارد زیر باشد:

1.  عدم دانش در زمینه ترید ارزهای دیجیتال و جفت ارزهای فارکس و همچنین دانش معاملات در بورس

2.     عدم آشنایی با تحلیل‌های تکنیکال، فاندامنتال و آنچین

3.     بلند پروازی و انتخاب اهرم بالا

4.     ایزوله نکردن معاملات مارجین و فیوچرز

5.     عدم آشنایی با ارز و جفت ارز مورد نظر

6.     گرفتن اطلاعات و سیگنال‌های کاملا اشتباه و بی اساس

لیکوئید شدن حساب کاربری شما می‌تواند دیدگاه و نظر شما را نسبت به بازارهای مالی معتبر در دنیا، تغییر دهد. به همین دلیل بهتر است پیش از ورود به معاملات اهرم دار، از صرافی استفاده کنید که امکان ایزوله کردن معامله و پوزیشن را داشته باشد. همچنین سعی کنید تا زمانی که در تریدینگ حرفه‌ای نشده‌اید، دست به معاملات مارجین و اهرم دار نزنید. اگر صرافی خود را درست انتخاب کرده باشید، می‌توانید از امکانات آن برای کسب مهارت و سود استفاده کنید تا در این موارد حرفه‌ای شوید و سپس معاملات اهرم دار استفاده کنید.

انواع لیکوئید شدن در بازارهای مالی

در بازارهای مالی، شما با دو نوع لیکوئید شدن مواجه هستید:

·        لیکوئید جزئی:

وقتی تریدر یک پوزیشن مارجین اهرم دار باز می‌کند، اگر نوع معامله خود را ایزوله انتخاب کند و یا بتواند در هنگام لیکویید شدن متوجه اتفاق شود، می‌تواند بخشی از معامله مارجین را حفظ کرده و فقط میزان کمی از سرمایه خود را از دست بدهد.

·        لیکوئید کامل:

زمانی که تریدر یک پوزیشن باز می‌کند و اهرم مورد نظر خود در معاملات فیوچرز و مارجین را انتخاب می‌کند، باید سرمایه کافی و مشخصی در کیف پول خود داشته باشد. چنانچه پوزیشن باز شده بر خلاف پیش بینی شخص پیش برود، اختلاف قیمت از حساب او به همراه میزان اهرم انتخاب شده، برداشت می‌شود. اگر معامله ایزوله نباشد این روند کسر شدن تا جایی ادامه پیدا می‌کند که مانده کیف پول تریدر، کمتر از میزان پوزیشن باز شده می‌شود. لذا صرافی حساب را کاملا مسدود کرده و لیکوئید کامل شکل می‌گیرد.

هر دو نوع لیکوئید شدن، میزان خاصی از سرمایه شما را تحت تاثیر قرار خواهد دارد. اگر لیکوئید جزئی شوید، همچنان می‌توانید قسمتی از پوزیشن مارجین را باز نگه دارید و از آن استفاده کنید. در واقع میزان مشخصی از سرمایه شما لیکوئید شده و از دست می‌رود. این مستلزم هوشیاری و دقت شماست که اگر قسمتی از سرمایه شما به خطر افتاد، بتوانید از خطر از دست رفتن مابقی آن، جلوگیری کنید.

در لیکوئید شدن به طور کامل، سرمایه شما کامل از دست می‌رود و صرافی برای جبران ضرر خود مجبور است که تا استهلاک کامل بدهی شما، حساب را مسدود سازی کند. اگر کمی هوش و دقت خود را در معاملات بالا ببرید، احتمال لیکوئید شدن سرمایه شما بسیار اندک می‌شود. البته وقتی شما آموزش فیوچرز صرافی bingx بینگ ایکس پرپچوال و استاندارد را دیده باشید با خیال راحت تری به ترید می پردازید و احتمال لیکویید شدن شما کمتر می شود.

دانستن این نکته خالی از لطف نیست که نوع دیگری از لیکوئید وجود دارد که به آن لیکوئیدیتی می‌گویند. در واقع این نوع لیکوئید، مضمون مثبت دارد و مثل لیکوئید شدن جزئی و کلی، منفی نیست. زمانی که یک ارز یا جفت ارز حالت لیکوئید دارد، یعنی میزان ارزش و نقدشوندگی خوبی در بازار دارد.

معاملات مارجین و کال مارجین

جواب سوالات فیوچرز بینگ ایکس

در بازار معاملات ارزهای دیجیتال و فارکس، معاملات مختلفی وجود دارد که هر کدام خصوصیات و ویژگی‌های خود را دارند. معروف‌ترین نوع معاملات، معاملات اسپات است در برخی از صرافی‌های معتبر مانند بینگ ایکس bingx با دو نوع معامله دیگر مواجه هستیم که یکی از آنها معاملات مارجین و دیگری، فیوچرز است. در واقع در معاملات مارجین و فیوچرز، می‌توان با تنظیم کردن یک لوریج یا اهرم، پوزیشن معاملاتی ایجاد کرد و به همان اندازه کسب سود کرد. البته نگران سوالات مطرح شده برای کار با فیوچرز بینگ ایکس هم نباشید چرا که جواب سوالات فیوچرز بینگ ایکس بسیار راحت است.

در این معاملات می‌توان مقدار مشخصی سرمایه را به ضمانت گذاشت و مبلغ مشخصی را برای خرید ارز یا جفت ارز از صرافی یا بروکر دریافت کرد. تقریبا مانند زمانی که شخص مقداری پول نزد حساب قرض الحسنه در بانک می‌گذارد و در ازای آن مبلغی را وام دریافت می‌کند. البته این فقط یک مثال بود وگرنه در اجرا و مفهوم، هر دو از زمین تا آسمان تفاوت دارند. مارجین نوعی وثیقه در بازار رمز ارز، جفت ارز و بورس محسوب می‌شود.

معاملات مارجین را با اهرم معاملاتی انجام می‌دهند. البته می‌توان از معاملات ایزوله در این کار استفاده کرد. زمانی که به هر دلیلی حساب و سرمایه تریدر دچار لیکوئید شدن می‌شود، به آن کال مارجین گفته می‌شود. معاملات مارجین در بازار فارکس بسیار پر کاربرد است و تریدرهای این بازار از معاملات مارجین استفاده می‌کنند.

لیکوئید شدن در بازارهای مالی به چه عواملی بستگی دارد؟

در بازارهای مالی مانند صرافی رمز ارز و جفت ارز در فارکس، احتمال لیکوئید شدن سرمایه تریدر وجود دارد. اما در صورتی که شخص لوریج پایین و همچنین سرمایه مناسبی را برای این کار اختصاص داده باشد، احتمال آسیب دیدن سرمایه او، به شدت پایین می‌آید. پس می‌توان نتیجه گرفت که لیکوئید شدن در بازارهای مالی به دو عامل مهم بستگی دارد که شامل موارد زیر است:

·        سرمایه

·        Leverage

عدد مشخص و میزان سرمایه خاصی را نمی‌توان برای این کار در نظر گرفت. لیکوئید شدن با هر میزان سرمایه امکان دارد اتفاق بیفتد. گاهی حساب کاربری یک نفر با 100 دلار لیکوئید می‌شود و گاهی با صدها و میلیون‌ها دلار.

اگر تریر بتواند پوزیشن با ریسک پایین و با اهرم کم باز کند و همیشه در کیف پول خود سرمایه پشتیبان داشته باشد، ا خیالی آسوده‌تر می‌تواند ترید لوریج کند.

10 راه طلایی جلوگیری از لیکوئید شدن در بازار مالی ارز دیجیتال و فارکس

اموزش فیوچرز صرافی bingx

لیکوئید شدن سرمایه، از اتفاقات ناگواری است که امکان دارد برای هر تریدری رخ دهد. معمولا تریدر هایی که با این پدیده مواجه می‌شوند، یک جای کار را اشتباه رفته‌اند. حتی امکان دارد شخص مورد نظر، تازه کار باشد و تحت تاثیر اطلاعات غلط، پوزیشن باز کرده باشد. مشخصاست که آینده چنین پوزیشن و معامله‌ای چیزی جز لیکوئید نیست.

برای اینکه بتوان از لیکوئید شدن جلوگیری بعمل آورد، باید نکات زیر را تا حد امکان رعایت کرد:

1.  هیچ گاه بدون اطلاع از بازار مالی ( رمز ارز، فارکس یا بورس ) به تنهایی اقدام به معاملات مارجین نکنید. باید رمز ارز یا سهام و جفت ارز مورد نظر را به اندازه کافی بشناسید.

2.  در پی یادگیری تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال و انچین باشید و یا این تحلیل‌ها را از افراد بسیار خبره دریافت کنید.

3.     پوزیشنی را باز کنید که از عهده انجام شدن آن بر می‌آیید.

4.  لوریج معقول در مارجین استفاده کنید. لوریج خیلی بالا به همان اندازه که پر سود است می‌تواند سرمایه شما را به خطر لیکویید شدن بکشاند.

5.     معاملات مارجین را به شکل ایزوله انجام دهید.

6.     استراتژی معاملاتی و دانش مدیریت مالی داشته باشید.

7.  بازار رمز ارزها دارای نوسان بیشتری نسبت به فارکس و بورس جهانی است. سعی کنید در این بازار، با دقت بیشتری به معاملات مارجین بپردازید.

8.     اگر حرفه‌ای نیستید، معاملات مارجین برای شما بسیار خطرناک است.

9.     سعی کنید در معاملات مرجین برای خود حد tp/sl یا همان سود و ضرر را مشخص کنید.

10.سرمایه به اندازه کافی در کیف پول خود داشته باشید. در واقع بهتر است بگوییم که سعی کنید همیشه پوزیشن مورد نظر و اهرم معاملاتی را به گونه‌ای انتخاب کنید که اگر وارد ضرر شدید، سرمایه کیف پول شما به اندازه‌ای باشد که حساب شما لیکوئید نشود.

و کلام آخر

لیکوئید شدن در بازارهای مالی، یک اتفاق است و خوشبختانه می‌توان با هوش و درایت کافی، از این اتفاق جلوگیری کرد. البته صرافی خوب هم در این جریان بی تاثیر نیست. صرافی که بتواند امکانات خوبی مانند کپی تریدینگ و ربات اختصاصی فراهم کند، کاربران بهتر و راحت‌تر می‌توانند پوزیشن باز کنند. این امکانات در صرافی بینگ ایکس bingx به راحتی قابل استفاده است. البته برای اینکه از خدمات منحصر این پلتفرم هم صرافی ارز دیجیتال و هم بروکر فارکس بخواهید استفاده کنید، 0 تا 100 آموزش ثبت نام در صرافی بینگ ایکس BingX را باید بلد باشید.

 

 

برچسب ها : اموزش فیوچرز بینگ ایکس,فیوچرز بینگ ایکس با گوشی,فیوچرز bingx,ثبت نام صرافی بینگ ایکس,ثبت نام صرافی bingx

دیدگاهتان را بنویسید