اورینگ ، همچنین به عنوان یک پکینگ یا اتصال توریک شناخته می شود و یک واشر مکانیکی به شکل چنبره است. این محصول ، یک حلقه از الاستومر با مقطع دایره ای شکل است که برای قرار گرفتن در یک شیار طراحی شده و در حین مونتاژ بین دو یا چند قسمت فشرده می شود و یک مهر و موم در سطح مشترک ایجاد می کند. ایکس رینگ ، با اندازه مناسب و مشابه شیار های اورینگ استاندارد ، تنها به دلیل سطح مقطع X شکل متمایز خود شناخته می شود. حلقه های ایکس برای حرکت رفت و برگشتی ایده آل هستند ، زیرا در برابر تمایل حلقه های اورینگ به پیچاندن یا غلتیدن در شیار مقاومت می کنند. اورینگ و پکینگ ، ممکن است در کاربرد های استاتیک یا در کاربرد های دینامیکی که حرکت نسبی بین قطعات و حلقه O وجود دارد استفاده شود. نمونه های دینامیکی شامل شفت پمپ های دوار و پیستون های سیلندر هیدرولیک است. کاربرد های استاتیکی حلقه‌های O شکل ، ممکن است شامل کاربرد های آب‌ بندی سیال یا گاز ها باشد.

کاربرد انواع رینگ های O و X شکل چیست؟

نحوه عملکرد اورینگ ها چگونه است؟

طی عملکرد اورینگ و پکینگ ها ، حلقه O فشرده می‌ شود و در نتیجه خلاصی صفر ایجاد می شود ؛ قطعات اورینگ به شکل جامد ولکانیزه می‌ شوند و نسبت به سیالات و گازها نفوذ ناپذیر خواهد بود. قطعات O-ring همچنین در برابر تخریب توسط سیال یا گاز نیز مقاوم است. طیف وسیعی از مایعات و گازهای بالقوه که نیاز به آب بندی دارند ، موجب شده است تا صنعت تولیدات انواع اورینگ ، پکینگ و ایکس رینگ ها رواج پیدا کند. این محصولات ، یکی از رایج ترین مهر و موم هایی هستند که در طراحی ماشین آلات مورد استفاده قرار می گیرند ؛ چرا که ارزان ، ساخت آسان ، قابل اعتماد و نیازمندی های نصب ساده ای دارند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصولات مهر و موم ، می‌ توانید به وب سایت شرکت سیل گستر به نشانی sealgostar.com مراجعه کرده و انواع محصولات مرتبط با سفت بندی ماشین آلات را مشاهده کنید. محصولات ما ، برای مهر و موم کردن قطعات تا فشار ۳۴۵ هزار پاسکال آزمایش شده اند.

کاربرد پکینگ ها در آب بندی انواع سیالات

حلقه های اورینگ ، در اندازه های مختلف متریک و استاندارد اینچی موجود هستند. اندازه ها با قطر داخلی و قطر مقطع (ضخامت) مشخص می شوند. طراحی موفقیت آمیز اتصالات O-ring و پکینگ ، نیاز به یک نصب مکانیکی سفت و سخت دارد که یک تغییر شکل قابل پیش بینی را در این محصولات اعمال می کند. این عامل ، یک تنش مکانیکی محاسبه شده را در سطوح تماس حلقه O اعمال می کند. تا زمانی که فشار سیال محتوی از تنش تماس حلقه پکینگ فراتر نرود ، نشت نمی تواند رخ دهد. فشار سیال موجود از طریق قطعه O-ring تراکم ناپذیر منتقل می شود و تنش تماس با افزایش فشار ، افزایش می یابد. به همین دلیل ، یک قطعه پکینگ یا اورینگ و یا حتی ایکس رینگ ، به راحتی می تواند فشار بالا را تا زمانی که از نظر مکانیکی خراب نشود ، آب بندی می کند. حلقه های X شکل (ایکس رینگ) ، به واسطه طراحی خاص خود شناخته شده و مد نظر بسیاری از صنایع قرار گرفته اند.

نقش اورینگ ها در مهر و موم چیست ؟

مهر و موم ، به گونه ای طراحی شده است که تماس نقطه ای بین O-ring و وجه های آب بندی داشته باشد. این اجازه می دهد تا یک تنش موضعی بالا ، قادر به مهار فشار بالا و بدون تجاوز از تنش تسلیم بدنه O-ring باشد. ماهیت انعطاف پذیر مواد اورینگ ، پکینگ و ایکس رینگ ها ، موجب شده تا آن ها را در انواع صنایع مختلف و برای آب بندی گاز ها و سیالات استفاده کرد. جهت درک بهتر در مورد کاربرد این قطعات مهم ، بهتر است به مجموعه سیل گستر مراجعه کنید و آن ها را از طریق وب سایت این مجموعه به نشانی sealgostar.com دنبال کنید. انعطاف پذیری بالای این محصولات ، همچنین برای قطعات جفت شونده بسیار اهمیت دارد ؛ چرا که سطح مقطع قطعات جفت شونده باید حفظ شود ، به ویژه در دما های پایین که در آن ، آب بندی به دمای انتقال شیشه ای خود رسیده و به طور فزاینده ای انعطاف ناپذیر و شکننده می شود.

تفاوت ایکس رینگ و اورینگ چیست؟

سطحی که بیش از حد زبر است ، سطح اورینگ را دچار سایش می کند و سطحی که بیش از حد صاف است ، اجازه نمی‌ دهد مهر و موم به اندازه کافی اعمال شود. در شرایطی که نیاز به حرکات رفت و برگشتی وجود داشته و سطح مقطع ما کمی تا حدودی لغزنده می باشد ، طبیعتا از ایکس رینگ ها استفاده می کنیم. این قطعات در برابر لغزش های زیاد مقاومت کرده و چفت و بست مناسبی را اعمال می کند. ایکس رینگ ها یا حلقه های چهارگانه X-rings (همچنین به عنوان حلقه های چهار یا چهار لوب شناخته می شود) یک راه حل آب بندی جایگزین برای اورینگ ها جهت استفاده در کاربرد های دینامیکی یا چرخشی رفت و برگشتی ارائه می دهد. جهت خریداری و کسب اطلاعات کاملتر در مورد انواع اورینگ ، پکینگ و ایکس رینگ ، می توانید به فروشگاه های اینترنتی معتبر مراجعه کرده و وب سایت sealgostar.com را دنبال نمایید. متخصصان ما در مجموعه سیل گستر ، بهترین قطعات را جهت رفع نیاز های صنعتی ، به شما معرفی خواهند کرد.

 

برچسب ها : اورینگ,ایکس رینگ,پکینگ

دیدگاهتان را بنویسید