شاید سال‌ها بعد، زمانی که در رابطه با فعالیت‌ها و سبک زندگی افراد این زمان صحبت بشود، «تماشا کردن» یکی از پرطرفدارترین و پرتکرارترین کارهای ما به شمار بیاید. این تماشا کردن ممکن است در هر شکل و فرمی قرار بگیرد. ممکن است شما به تماشای فیلم، سریال، انیمیشن، موزیک ویدئو و یا یک محتوای آموزشی مشغول باشید.

گوشی های موبایل هوشمند و اینترنت توانستند تحول بزرگی در این زمینه به وجود بیاورند. چرا که تماشای فیلم از انحصار تلویزیون و دستگاه‌های پخش خانگی خارج شد. دیگر محدودیتی برای زمان و مکان، وجود ندارد. شما حتی در زمان کوتاه رفع خستگی، پشت میز کارتان هم به سراغ تماشای ویدئوهای شبکه های اجتماعی می‌روید. در مسیر بازگشت از دانشگاه به خانه و یا هر موقعیت دیگری، اتصال خود به اینترنت را برقرار کرده و به تماشا بپردازید.

با این وجود صفحه نمایش گوشی اهمیت بالایی پیدا می‌کند و به یکی از مؤلفه‌های اساسی خرید گوشی هوشمند تبدیل می‌شود. اگر شما هم اهل تماشای فیلم و سریال در گوشی موبایل هستید، در این مقاله‌ همراه ما باشید تا به بررسی مشخصات نمایشگرهای گوشی های شیائومی بپردازیم.

گوشی‌های مناسب تماشای فیلم

اندازه‌ی صفحه نمایش

اولین موردی که باید مد نظر داشته باشید، سایز صفحه نمایش گوشی موبایل است. بی‌شک صفحه نمایش های بزرگ‌ تر، لذت تماشای فیلم را برای شما دو چندان می‌نماید. این ویژگی علاوه بر این که به سلیقه‌ی شما وابسته است، تأثیر زیادی بر روی قیمت گوشی هوشمند ندارد. شما می‌توانید صفحه نمایش بزرگ را ازگوشی های پرچمدار، گوشی‌های میان رده و حتی گوشی های اقتصادی، توقع داشته باشید. برای مثال گوشی Xiaomi 11T Pro 5G در بازه‌ی قیمتی 15 میلیون تومان، نمایشگری در سایز 6.67 اینچ دارد. البته که در میان گوشی های ارزان و اقتصادی هم می‌توانید گوشی هایی مانند Redmi 10C را انتخاب نمایئد.

نوع صفحه نمایش

پیچیده ترین بخش انتخاب یک گوشی با نمایشگر مناسب، بررسی انواع صفحه نمایش ها است. اگر شما سررشته‌ای در اطلاعات مربوط به تصویر و نمایشگر نداشته باشید، احتمالاً در میان نام صفحه نمایش های گوشی، سردرگم و کلافه می‌شوید. در اینجا اشاره‌ی مختصری به این موارد خواهیم داشت تا در انتخاب خود دچار مشکل نشوید.

نمایشگر LCD

در حقیقت رقابت بین دو حالت LCD و OLED است و سایر نام هایی که می‌بینید، در واقع مشتقات این دو هستند. بنابراین بهتر است ابتدا بدانیم صفحه نمایش LCD چیست؟

اکثراً گوشی های قدیمی به این نوع نمایشگر مجهز هستند. ال سی دی در اصل کریستال های مایعی هستند که از منبع نوری که در پس زمینه هست، استفاده می‌نمایند. از همین مورد می‌توان فهمید که نمایشگر ال سی دی به علت منبع نوری مناسبی که دارد، در برابر تابش نور خورشید، عملکرد بهتری دارد.

معمولاً قیمت این قطعه برای سازندگان گوشی موبایل مقرون به صرفه است و مشتریان نیز می‌توانند در گوشی های ارزان قیمت و یا گوشی های میان رده، این نمایشگر را پیدا کنند. برای مثال از میان سری گوشی های پوکو، می‌توانید انتخاب های خوبی مانند Poco M4 Pro داشته باشید.

صفحه نمایش OLED

تفاوت کیفیت میان نمایشگر OLED و LCD از تفاوت در ساختار آن‌ها نشأت می‌گیرد. در این نوع، شاهد منبع نوری از سمت بک گراند نیستیم. این نمایشگر از یک صفحه‌ی کربن، در میان دو صفحه‌ی رسانا تشکیل شده است. در اصل نور این صفحه نمایش از جریانی این میان ساطع می‌شود، تأمین می‌شود. این نور در شرایط مختلف، امکانِ تغییر دارد. به همین دلیل زیر نور آفتاب، شاهد افت کیفیت می‌باشیم. البته که رنگ‌ها در این نمایشگر بسیاری به واقعیت نزدیک‌تر هستند.

صفحه نمایش AMOLED

این نوع صفحه نمایش که در حال حاضر بخش عمده‌ای از انتخاب های تولید کنندگان گوشی را به خود اختصاص داده است، در اصل از قواعد ساخت پنل OLED استفاده می‌کند. اما همانطور که انتظار می‌رود، این تکنولوژی پیشرفت‌هایی داشته است. از نکاتی که باعث محبوبیت پنل امولد شده است، مصرف بهینه و کمتر باتری می‌باشد.

صفحه نمایش Super AMOLED

حضور صفحه نمایش سوپر امولد در مشخصات یک گوشی هوشمند، از دو نکته حکایت دارد. اول کیفیت تصویری بالاتر از توقعتان و دوم، قیمت بالای گوشی موبایل هوشمند. اگر برای خرید گوشی قصد دارید مبلغ بالایی هزینه کنید، این نوع نمایشگر را اولویت قرار دهید. صفحه نمایش سوپر امولد، اجازه می‌دهد گوشی های هوشمند، نازک تر ساخته شوند.

مشخصات مهم برای گیمرها

گروه دیگری از افراد هستند که صفحه نمایش گوشی برایشان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. گیمرها!

عاشقان بازی های گوشی موبایل، لحظات زیادی از روز را با نمایشگر گوشی موبایلشان در ارتباط هستند. اما این گروه یک تفاوت با گروه تماشاگران فیلم دارند. گیمرها، علاوه بر چشمانشان که به صفحه نمایش گوشی موبایل دوخته شده است، انگشتانشان نیز بر روی صفحه نمایش قفل شده است. بنابراین، مؤلفه‌ی دیگری برای این افراد اهمیت دارد و آن نیز، نرخ نمونه برداری لمسی و یا Touch sampling rate می‌باشد.

این نکته نشانگر میزان حساسیت نمایشگر گوشی گیمینگ شما، نسبت به هر لمسِ صفحه می‌باشد. تأثیر این مورد در سرعت عکس العمل های حین بازی مشخص می‌شود. برای مثال گوشی شیائومی 12 پرو با حساسیتی بیشتر از 480 هرتز، گزینه‌ی مناسبی به حساب می‌آید. البته نیازی نیست حتماً به سراغ پرچمداران گران قیمت بروید. گوشی گیمینگ با قیمت کمتر نیز می‌توانند از این ویژگی برخوردار باشند.

نکته‌ی دیگری که در مورد صفحه نمایش گوشی های موبایل اهمیت دارد، نرخ تازه سازی تصویر می‌باشد. این مورد ترکیبی از توانایی های سخت افزاری و نرم افزاری گوشی می‌باشد. معمولاً کاربران گوشی های موبایل، می‌توانند در بخش تنظیمات گوشی، این مورد را بین اعدادی که شرکت برایشان لحاظ نموده، تنظیم کنند.

در رابطه با نرخ تازه‌سازی تصویر، می‌توانید به بلاگ سایت تسک میران، به آدرس Taskmiran.com مراجعه نمایئد. اطلاعات دقیقی از نزخ به روز رسانی تصویر، متناسب با نوع مصرف شما، به اشتراک گذاشته شده است. اما در یک توضیح کلی اگر بخواهیم نرخ تازه سازی تصویر را در گوشی های موبایل توضیح بدهیم، این گونه است که:

« تعداد دفعاتی که در مدت زمان 1 ثانیه، تصویر نمایشگر، به روز رسانی می‌شود. این نرخ، با توجه به توانایی هر صفحه نمایش، ازعدد 1 هرتز آغاز می‌شود و حتی به عدد 144 هرتز نیز می‌رسد.»

هرچه نرخ تازه‌سازی تصویر و رفرش ریت بالاتر باشد، شما تصاویر روان‌تر و با کیفیت‌تری را مشاهده می‌نمایئد. اما توجه داشته باشید که این تفاوت صرفاً حس روان تری را برای شما فراهم می‌ورد و به این معنا نیست که تفاوت میان نرخ نوسازی 90 هرتز و 120 هرتز را بتوانید به راحتی متوجه شوید.

اگر این اطلاعات شما را در انتخاب گوشی مناسب راهنمایی کرد، می‌توانید اطلاعات دقیق و بررسی هر گوشی شیائومی را در سایت تسک میران مطالعه نمائید و خرید خود را انجام بدهید. در صورتی که به مشاوره و اطلاعات تخصصی تر نیاز دارید، متخصصان تسک‌میران ب صورت حضوری و تلفنی، برای انتخاب گوشی هوشمند مورد نظرتان، شما را راهنمایی می‌کنند.

منبع : تسک میران

 

برچسب ها : تسک میران,گوشی,گوشی شیائومی,شیائومی,موبایل,صفحه نمایش

دیدگاهتان را بنویسید