در این مقاله در مورد ۵ چیز که میتواند به باتری لپ تاپ شما آسیب برساند، صحبت خواهیم کرد، تا عمر لپ‌تاپ خود را افزایش دهید.

بعد از خرید لپ‌تاپ، موارد زیادی وجود دارد که با رعایت نگردن آن‌ها می‌توانید به لپ‌تاپ خود آسیب برسانید، حال این آسیب‌ها می‌تواند به باتری لپ‌تاپ شما، که یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن‌ است، وارد شود، به همین منظور، در ادامه قصد داریم تا به بررسی ۵ چیز که میتواند به باتری لپ تاپ شما آسیب برساند، بپردازیم.

معرفی ۵ چیز که میتواند به باتری لپ تاپ شما آسیب برساند

همانطور که گفتیم، فقط خرید لپ تاپ نیست که اهمیت دارد، مهم‌تر از خرید، نگهداری و استفاده درست از لپ تاپ است، زیرا ممکن است با رعایت نکردن مواردی ساده و کوچک، به لپ‌تاپ و مخصوصا باتری آن آسیب‌هایی جبران ناپذیر بزنید.

‍‍۵ چیز که میتواند به باتری لپ تاپ شما آسیب برساند

با مواردی که در ادامه به شما خواهیم گفت، لپ‌تاپ‌ها می‌توانند برای مدت طولانی‌تری عمر کنند و فعالیت‌های بیشتری را بدون کاهش عمرشان، انجام دهند.

۱ . شارژ کم باتری لپ تاپ

هرگز اجازه ندهید که باتری لپ‌تاپ شما، کمتر از ۲۰ درصد شود و خاموش شود. ساده‌ترین راه برای انجام این کار، استفاده از حالت پیش‌فرض صرفه‌جویی در باتری، بسیاری از رایانه‌ها است، که صفحه را کم‌نور می‌کند و به شما توصیه می‌کند، چند برنامه را خاموش کنید. هر بار که باتری شما بیش از حد به 0% نزدیک می‌شود، خطر کاهش ظرفیت باتری (اگر لپ‌تاپ قدیمی‌تری دارید) یا به آرامی چرخه‌های شارژ کامل تخمینی سخت‌افزار شما را کاهش می‌دهید.

همیشه یک سیم برق پشتیبان همراه خود داشته باشید. حتی بهتر از آن، یک بسته باتری پشتیبان تهیه کنید، که هم لپ تاپ و هم گوشی شما را شارژ کند. هیچ تضمینی وجود ندارد که با دریافت اخطار نزدیک پریز برق باشید. ربطی هم ندارد که اقدام به خرید چه برند کرده‌اید، چه خرید لپ تاپ دل باشد، چه خرید لپ تاپ ایسوس و …، باید این نکته را برای هر برند لپ‌تاپی که دارید، در نظر بگیرید و آن‌ را رعایت کنید.

2 . دمای بالای باتری لپ تاپ

داغی و گرمای زیاد در هر قسمت از لپ‌تاپ نشانه خوبی نیست، در هنگام کارکردن با لپ‌تاپ، آن را روی سطوح نرم، مانند بالش و پتو و تخت قرار ندهید، زیرا اجازه عبور هوا را نمی‌دهد و باعث داغی بیش از حد باتری و نابودی آن می‌شود، لپ تاپ را حتما روی سطوح صاف و سخت قرار دهید تا دریچه‌ها را مسدود نکند.

قیمیت لپ تاپ

 

همچنین، در تابستان از گذاشتن لپ تاپ در خودرو، اجتناب کنید. زیرا داغی بیش از حد آفتاب، به آن آسیب می‌رساند و لپ تاپ شما حتما باید مجهز به کیف مخصوص لپ تاپ باشد.

3 . استفاده از چندین برنامه در یک زمان

ظرفیت لپ‌تاپ‌ها، بسیار بیشتر از گذشته است، به همین دلیل، به راحتی می‌توان چند برنامه را باهم اجرا کرد و فعالیت‌های متفاوتی انجام داد. اما به این نکته هم توجه کنید، هرچه برنامه‌های زیادی در لپ‌تاپ خود داشته باشید و با آن‌ها همزمان کار کنید، از باتری شما نیز، بیشتر کار کشیده می‌شود. پس باید تعداد برنامه‌های باز و فعال را کمتر کنید، تا فشار کمتری به باتری لپ تاپ شما بیاید.

۴ . شارژ بیش از حد لپ تاپ

همانطور که در موارد بالا به این که اجازه ندهید شارژ لپ‌تاپ شما از ۲۰ درصد کمتر شود، اشاره کردیم، در ادامه باید به این موضوع نیز برسیم که لپ تاپ خود را بیش از اندازه نیز به شارژ نزنید،‌اگر شترژ آن ۱۰۰ درصد شد، دیگر اجازه ندهید که به شارژ متصل باشد. شارژ بیش از حد باتری، به مرور زمان، طول عمر باتری شما را ضعیف می‌کند.

لپ تاپ

5 . پایان عمر باتری

هر باتری عمری دارد، کاهش عمر باتری، بعد از چند سال استفاده، امری طبیعی است و بهتر از در این شرایط اقدام به خرید باتری کنید. فروشگاه اینترنتی کالاوما ، فروشگاهی است که هم در زمینه خرید لپ تاپ و هم خرید باتری لپ تاپ، فعالیت دارد، از این رو، می‌توانید به این سایت مراجعه کرده و محصولات را مشاهده کنید.

کلام آخر…

در این مطلب به بررسی ۵ چیز که می‌تواند به باتری لپ تاپ شما آسیب برساند، پرداختیم و فهمیدیم با رعایت نکاتی ساده و کوچک، می‌توانیم عمر لپ‌تاپ و باتری آن‌ را افزایش دهیم.

 

سایت : www.kalaoma.com

آدرس دفتر مرکزی : تهران، چهار‌راه ولی‌عصر، مجتمع تجاری ابریشم، طبقه 8 واحد 806

شماره تماس : 62999819_021

 

 

برچسب ها : لپ تاپ,باتری

دیدگاهتان را بنویسید