ایلان ماسک، که بخشی از گروه موسس OpenAI بود، در سال 2018 سعی کرد کنترل کامل آن را در دست بگیرد، اما شکست خورد.

الون ماسک

الون ماسک، مدیرعامل تسلا موتورز که سال گذشته نیز توییتر را تصاحب کرد، ظاهراً در سال 2018 تلاش کرد. هوش مصنوعی را باز کنید، خالق چت کردن برای خرید بیش از حد، اما در این موضوع شکست خورده است.

ماسک بخشی از گروه کوچکی بود که آزمایشگاه هوش مصنوعی را به‌عنوان یک سازمان غیرانتفاعی در سال 2015 تأسیس کرد. با این حال، Semaphore در گزارش جدید خود اشاره می‌کند که در اوایل سال 2018، ماسک نگران عقب افتادن شرکت از گوگل بود. او سپس تصمیم گرفت با در اختیار گرفتن OpenAI کنترل شرکت را در دست بگیرد، اما سایر بنیانگذاران، از جمله مدیر عامل فعلی سم آلتمن و رئیس فعلی، گرگ براکمن، موافقت نکردند.

ایلان ماسک از OpenAI جدا شد و به قول خود عمل کرد

هوش مصنوعی را باز کنید

Semaphore در ادامه توضیح می دهد که بعد از اینکه ایلان ماسک شرکت را در سال 2018 ترک کرد (به دلیل تضاد منافع با تسلا)، از قول خود مبنی بر تامین مالی 1 میلیارد دلاری صرف نظر کرد و تنها 100 میلیون دلار قبل از شروع آن کمک کرد.

این امر مشکلاتی را برای OpenAI ایجاد کرد. زیرا این استارت آپ در حال توسعه مدل های هوش مصنوعی در مقیاس بزرگ خود است، مانند تولید کننده تصویر DALL-E و سری تولید کننده متن GPT. با وجود این، OpenAI در سال 2019 اعلام کرد که در حال ایجاد یک نهاد انتفاعی جدید برای تأمین مالی تحقیقات خود است و همکاری با مایکروسافت را آغاز کرد که میلیاردها دلار بودجه و منابع و همچنین مجوز استفاده از فناوری اثبات شده OpenAI را در خود متعهد کرده است. خدمات. محصولات

از آن زمان، مایکروسافت مدل‌های OpenAI از جمله موتور جستجوی Bing، مرورگر Edge و مجموعه آفیس را به محصولات خود اضافه کرده است. OpenAI همچنین ماه گذشته از مدل هوش مصنوعی GPT-4 خود رونمایی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید