این پیشنهاد در 10 مارس در جلسه سهامداران اپل رای گیری خواهد شد.

تیم کوک

مرکز ملی قانون و سیاست (NLPC) قصد دارد از قدرت خود به عنوان سهامدار در شرکت برای حذف “استفاده کند.ال گورسیاستمدار آمریکایی وتیم کوکمدیر عامل اپل باید از هیئت مدیره این شرکت استفاده کند.

جلسه سالانه سهامداران اپل برای 10 مارس برنامه ریزی شده است، که در طی آن معمولاً به سهامداران این فرصت داده می شود تا در مورد پیشنهادات رای دهند، اعضای هیئت مدیره را تعیین کنند یا سایر اقدامات اداری را انجام دهند.

مخالفت با حضور تیم کوک در هیئت مدیره اپل

بر اساس گزارش فاکس بیزینس، NLPC دو درخواست برای تیم کوک و ال گور که هر دو از اعضای هیئت مدیره اپل هستند، به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ارسال کرده است. در یکی از این موارد، از یکی دیگر از سهامداران اپل خواسته شد که علیه ال گور به عنوان نامزد مدیریتی رای دهد و پرونده دیگری برای مخالفت با انتخاب مجدد کوک در هیئت مدیره مطرح شد.

هیئت مدیره اپل
تیم کوک و ال گور

Paul Chesser، مدیر پروژه یکپارچگی نهادی NLPC، به Fox Business گفت:

ال گور از ابتدا صلاحیت حضور در هیئت مدیره اپل را نداشت، بنابراین ادامه فعالیت برای او بیش از 20 سال بیهوده است. گرم شدن.»

شکایت علیه تیم کوک نه تنها از سهامداران می خواهد که حضور او در هیئت مدیره اپل را به چالش بکشند، بلکه اطلاعات بیشتری در مورد تجارت این شرکت در چین نیز می طلبد. NLPC از اپل می‌خواهد که خطرات انجام تجارت در چین و گستره کامل زنجیره تامین خود در این کشور را به طور کامل افشا کند.

هر دو پیشنهاد در جلسه سهامداران اپل در 10 مارس رای گیری خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید