همه ما اهمیت پشتیبان گیری را می دانیم و باید به خاطر داشته باشیم که فقدان آنها یک خطر بسیار جدی است که کسب و کار ما را تهدید می کند. هاست ها با مشخصات نرم افزاری یکسان اما مشخصات و ویژگی های سخت افزاری متفاوت در خدمت شما هستند. یکی از انواع هاست ارائه شده توسط نوین هاست می باشد.

هدف از استفاده هاست بک آپ

پشتیبان‌گیری از سرور دیگری (غیر از سروری که داده‌های شما در آن قرار دارد) برای تهیه نسخه پشتیبان‌ و بک آپ استفاده می‌شود. ویژگی هاست های پشتیبان این است که فضای ذخیره سازی و پهنای باند دارند. همیشه باید به یاد داشته باشید که امنیت 100% اطلاعات شما بصورت آنلاین قابل تضمین نیست و همیشه احتمال از دست دادن اطلاعات شما وجود دارد.

اهمیت داشتن هاست بک آپ برای سایت ها

با داشتن یک هاست اختصاصی برای تهیه نسخه پشتیبان از داده های خود، می توانید اطمینان حاصل کنید که حتی اگر مرکز داده هاست شما از کار بیفتد، داده ها و سایت شما همیشه وجود دارد و می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید.

چه چیزی باعث می شود به سراغ هاست بک آپ برویم ؟

تهیه نسخه پشتیبان از سایت بسیار ضروری است و اگر سوالی دارید که چه چیزی باعث می شود شما را مجبور به استفاده از پشتیبان کند، باید بگوییم که عوامل زیادی وجود دارد که مهمترین آنها می باشد. در ادامه به بررسی رایج ترین آنها می پردازیم.

  • خطای انسانی
  • بروز رسانی ناموفق
  • ویروس ها و بدافزارها
  • حملاتی ک هکرها انجام می دهند

 

ویژگی های هاست پشتیبان

این هاست ها محیط ساده تری دارند و کار با آنها راحت تر است. علاوه بر این، آنها فقط عملکردهای اساسی مانند دانلود و آپلود فایل ها از طریق پروتکل FTP را دارند.

هاست بک آپ و پشتیبان گیری معمولا در یک محیط امن و کاملا ایمن، روی هاردهای با کیفیت بسیار خوب قرار دارند، این هاست ها باید پهنای باند کافی داشته باشند، شاید لازم باشد روزانه یا ساعتی از هاست خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و حجم آن چند ده گیگابایت باشد، بنابراین نباید با کمبود پهنای باند مواجه شوید، به همین دلیل پهنای باند از اهمیت بالایی در این نوع هاست برخوردار است.

علاوه بر این، سرعت بالای شبکه در این نوع هاست ها باعث می شود که نسخه پشتیبان در کمترین زمان ممکن ذخیره شود.

روش پشتیبان گیری

انواع پشتیبانی را می توان با برنامه ریزی از طریق پنل های هاست انجام داد و یا با برنامه ریزی یک اجرای اسکریپت سفارشی، در زمان مورد نظر پشتیبانی شود. همچنین می توان بک آپ گیری را به صورت دستی و از طریق پنل های هاست در سرور دیگری انجام داد. در حال حاضر اکثر شرکت های هاستینگ خدمات پشتیبان گیری منظم و اتوماتیک ارائه می دهند و به صورت روزانه و گاهی هفتگی از اطلاعات هاست بک آپ کامل تهیه می کنند.

نحوه انجام فرآیند پشتیبان گیری از سایت شما از ویژگی های مهم شرکت ها است. اگه روزانه باشه عالیه برخی از هاست ها چندین بار در روز از قسمت های مختلف سایت مانند پایگاه داده پشتیبان تهیه می کنند. بنابراین توصیه می شود همیشه به دنبال بهترین هاست برای سایت خود باشید.

همچنین می توانید بر اساس ابزارهای نصب شده در محیط خود، از وب سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. خبر خوب دیگری که می توانیم به شما بدهیم این است که افزونه های پشتیبان گیری زیادی در وردپرس وجود دارد که یکی از معروف ترین آنها افزونه Duplicator است.

جلوگیری از هک با پشتیبان گیری

تمام دلایلی که تا به حال ذکر شد را کنار بگذارید و برای جلوگیری از هک شدن سایت یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. البته اینطور نیست که موارد قبلی بی اهمیت باشند، اما این دلیل مهم تری برای پشتیبان گیری از سایت است. متأسفانه هکرها و ربات ها بی رحمانه به هر سایتی که حفاظت مناسبی ندارد نفوذ می کنند و به طرق مختلف از آن سوء استفاده می کنند. یکی از کارهایی که باید بعد از هک شدن سایت خود انجام دهید این است که اقدام به ویروسی کشی سایت خود کنید یا از هاست بخواهید که یک نسخه پشتیبان از سایت شما بازگرداند.

نوین هاست یار نوین شماست

یکی از موارد مهمی که باید به آن توجه کنید این است که یک نسخه پشتیبان از وب سایت خود ایجاد کنید، زیرا ممکن است در هر زمان به آن نیاز داشته باشید. وقتی هر روز اطلاعات بیشتری وارد وب سایت شما می شود، اهمیت این کار دو چندان می شود و توجه بیشتری را می طلبد.

نوین هاست ارائه دهنده انواع سرویس های هاست بک آپ ایران و خارج ، از لوکیشن های معتبر می باشد. جهت مشاهده سایر سرویس ها به لینک https://www.novinhost.org مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید