ماژول ها قطعات الکترونیکی هستند که در مدل های متنوع و کاربرد های متفاوت در لوازم الکتریکی به کار می روند. ماژول ها دارای بورد الکتریکی هستند که بر روی بورد اجزای متفاوتشان با هم اتصال دارند. اجزای روی بورد ممکن است متفاوت بوده و هرکدام به صورت جداگانه ویژگی های ماژول را تعیین می کنند.

 

چطور ماژول بلوتوث با قیمت مناسب پیدا کنیم؟

ماژول ها قطعات الکترونیکی هستند که در مدل های متنوع و کاربرد های متفاوت در لوازم الکتریکی به کار می روند. ماژول ها دارای بورد الکتریکی هستند که بر روی بورد اجزای متفاوتشان با هم اتصال دارند. اجزای روی بورد ممکن است متفاوت بوده و هرکدام به صورت جداگانه ویژگی های ماژول را تعیین می کنند.

راهنمای خرید ماژول بلوتوث با بهترین قیمتماژول ها در قطعات الکترونیکی بزرگتر به کار می روند و کاربرد خود را نشان می دهند برای مثال ماژول بلوتوث نمونه ای از ماژول ها است که در هدفون، تلفن همراه، سیستم رایانه، انواع سیستم صوتی و … به کار می رود. فروشگاه توکان ابزار یکی از فروشگاه های اینترنتی معتبر است که انواع لوازم الکترونیکی، ماژول ها و لوازم تعمیرات گوشی موبایل را با قیمتی مناسب به فروش گذاشته است.

ماژول بلوتوث چیست؟

امروزه فناوری های جدیدی مانند بلوتوث که برای تبادل و ارتباط به صورت بی سیم راه اندازی شده است بسیار تاثیرگذار بوده و مورد توجه قرار گرفت هرچند که ارتباط با بلوتوث در مسافت های کوتاه اما به صورت امن و راحت ممکن است. دو دستگاه در محدوده فرکانسی تعیین شده می توانند به هم متصل شوند که در این ارتباط، بلوتوث دو دستگاه Pair می شوند و داده های یکدیگر را می توانند با هم از طریق ارتباط رادیویی به اشتراک بگذارند. سرعت انتقال داده ها و دامنه ارتباطی بلوتوث طی سال ها پیشرفت کرده است. برد ماژول بلوتوث ها متفاوت است و در بیشتر موارد بیش از ۲۰ متر نمی تواند باشد. همچنین برد بلوتوث می تواند به توان باتری یا منبع تغذیه آن بستگی داشته باشد. ماژول بلوتوث در ابعاد کوچک طراحی شده است که می تواند توسط یک پورت USB کوچک یا یک باتری تغذیه شود. ماژول بلوتوث انواع متفاوتی دارد که ماژول بلوتوث صوت و ماژول بلوتوث دیتا نمونه هایی از آن هستند.

ماژول بلوتوث دیتا

این ماژول برای انتقال و دریافت انواع دیتا در یک محدوده خاص مناسب است. همچنین می توان با به کارگیری یک ماژول بلوتوث دیتا یک سری لوازم برقی را از راه دور کنترل کرد. در کنترل لوازم به یک میکروکنترلر نیاز است و سپس با اتصال یک ماژول بلوتوث به آن می توان از طریق بلوتوث و اتصال گوشی موبایل، دستگاه را کنترل و یا به آن فرمان داد.

ماژول بلوتوث صوتی

این ماژول داده های صوتی را منتقل می کنند بدین صورت که می توان یک دیتای صوتی را در یک هدفون یا سیستم صوتی پخش کرد. نمونه های متفاوتی از ماژول بلوتوث را می توانید از سایت فروشگاه توکان ابزار، مشاهده و خریداری فرمایید. ماژول بلوتوث صوتی می تواند قابلیت های دیگری مثل پورت خارجی AUX، صفحه نمایشگر یا کنترل نیز باشد.

انواع کاربردهای ماژول بلوتوث

– امنیت و سنسور

– بلندگو و ضبط بلوتوثی

– هدفون

– رایانه و ماوس و کیبرد

– انواع کنسول بازی

– اتوماسیون چراغ راهنمایی

– کنترل و ردیابی و …

بهترین ماژول بلوتوث

انواع مختلفی از ماژول های بلوتوث از برند های مختلف وجود دارد که کاربرد و محدودیت برد متفاوتی دارند. نمونه ای از ماژول های خول و کاربردی را در ادامه معرفی می کنیم.

خرید ماژول بلوتوث مدل HC-05

۳.۶ تا ۶ ولت و فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز را شامل می شود. این ماژول به همراه یک برد کمکی با پشتیبانی از پروتکل SPP (Serial Port Protocol) برای ارتباط بیسیم سریال طراحی شده و معمولا در بیشتر پروژه‌هایی که در آن‌نیاز هست که توسط میکروکنترلر اطلاعات به‌صورت بلوتوث کنترل شوند، از این ماژول استفاده می‌ شود. این ماژول بلوتوث در کاربرد های مختلفی مانند خانه هوشمند و کنترل آن، ارتباط بین دو دستگاه، ارتباط بین یک دستگاه با گوشی و کامپیوتر و … استفاده می شود. قیمت ماژول بلوتوث مدل HC-05 در سایت توکان ابزار ۱۲۹ هزار تومان می باشد.

ماژول گیرنده بلوتوثی صوت XY-BT-MINI

یکی از خوبی های این ماژول این است که سیستم های صوتی به صورت بی سیم و بدون تخریب هیچ سیمی کار می کنند. این ماژول مناسب سیستم صوتی و پخش خودرو، اسپیکر و هدفون و … است. این ماژول طراحی کوچکی دارد و کار کردن با آن بسیار راحت است. توان مصرفی پایین با کیفیت صدای بسیار مناسب و محدوده فرکانسی مناسب و پاسخ گویی سریع و وسیع به آن، نمونه هایی از ویژگی های این ماژول هستند. برای مشاهده قابلیت ها و جزئیات بیشتر این ماژول می توانید به سایت توکان ابزار مراجعه فرمایید. قیمت ماژول بلوتوث صوتی XY-BT-MINI در سایت توکان ابزار ۷۵ هزار تومان می باشد.

خرید ماژول بلوتوث صوتی مدل HW770

جزو ساده ترین و با کیفیت ترین گیرنده صوتی بلوتوثی پخش خودرو است که دارای خروجی AUX نیز می باشد. این ماژول برد مناسبی تا ۲۰ متر دارد و قابلیت تغییر حجم صدا، Back و Forward توسط فرستنده را نیز دارا می باشد. قیمت این ماژول در فروشگاه توکان ابزار ۷۵ هزار تومان می باشد.

 

 

قیمت ماژول بلوتوث

قیمت ماژول های گوناگون در فروشگاه های مختلف متفاوت است و از رنج قیمت ۵۰ هزار تومان شروع شده و بیش از ۲۰۰ هزار تومان نیز وجود دارد.

یک خرید راحت و اقتصادی را در سایت فروشگاه توکان ابزار تجربه کنید. این فروشگاه معتبر با بهترین کیفیت و لوازم می تواند جزو گزینه های مناسب شما جهت یک خرید اینترنتی مطمئن باشد.

 

برچسب ها : خرید ماژول,ماژول بلوتوث,خرید ماژول بلوتوث

دیدگاهتان را بنویسید