در این مقاله ثابت می کنیم که حضور کدنویسان برای طراحی وب سایت ها ، حیاتی است و شغل آنها با ابزار هایی مثل وردپرس از بین نمی رود.

 

آیا وردپرس جایگزین برنامه نویسان خواهد شد؟

 

خیلی از ماها فکر می کنیم از وقتی چیزی به نام وردپرس به بازار عرضه شد ، دیگر نیازی به برنامه نویسان وب نخواهیم داشت ، همه طراحان وب سایت شغل خود را از دست خواهند داد و دنیای وب به دست وردپرس قدرتمند سپرده خواهد شد…  در این مقاله از سایت همیار سوشال  ، پیرامون موضوع وردپرس و دگرگونی دنیای طراحی سایت صحبت خواهیم کرد.

وردپرس چیست؟

اگه بخواهیم خیلی ساده توضیح بدهیم :

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است که روند پیاده سازی وب سایت ها را آسان می کند. به طوری که شما در طی چند روز می توانید وب سایت خود را داشته باشید! این واقعا عالیه! پس وردپرس یک سیستم آماده است و این امکان را فراهم می کند که افراد بدون داشتن دانش کد نویسی ، وب سایت خود را داشته باشند.

وردپرس چیست؟

 

مزایای طراحی سایت با استفاده از وردپرس :

  • رابط کاربرپسند: وردپرس به دلیل رابط کاربری بصری و کاربرپسند خود معروف است، که ایجاد و مدیریت وب سایت ها را برای کاربران در تمام سطوح مهارت آسان می کند. برای شروع کار با وردپرس به دانش فنی زیادی نیاز ندارید.
  • افزونه ها : شما در وردپرس این امکان را دارید که افزونه های مختلفی روی پنل خود نصب کنید. این بدین معناست که هر قابلیت جدید به وب سایت شما تنها با چند کلیک (نصب یک افزونه) اضافه می شود.
  • انعطافپذیری و سفارشی سازی: وردپرس طیف گسترده ای از تم ها و افزونه ها را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد ظاهر و عملکرد وب سایت خود را سفارشی کنید. شما به راحتی می توانید ظاهر سایت خود را تغییر دهید و قابلیت های آن را متناسب با نیازهای خاص خود گسترش دهید.
  • انجمن بزرگ و فعال: وردپرس دارای یک جامعه پر رونق از توسعه دهندگان، طراحان و علاقه مندان است. این بدان معناست که اگر به کمک نیاز دارید یا می‌خواهید سایت وردپرس خود را بهبود ببخشید، می‌توانید منابع، آموزش‌ها و پشتیبانی زیادی پیدا کنید.
  • سئو دوستانه: وب سایت هایی که در قلب خود از وردپرس استفاده می کنند ، می توانند با نصب یک افزونه مفید ، سایت خود را برای موتور های جستجو مانند گوگل ، بهینه سازی کنند.
  • به روز رسانی منظم و امنیت: وردپرس دارای یک تیم اختصاصی است که به روزرسانی های مستمر را برای بهبود امنیت، رفع اشکالات و معرفی ویژگی های جدید منتشر می کند. علاوه بر این، جامعه بزرگی از توسعه دهندگان وجود دارد که دائماً برای افزایش امنیت وردپرس تلاش می کنند و آن را به یک پلتفرم قوی و امن تبدیل می کنند.
  • طراحی واکنش گرا: با استفاده از وردپرس ، سایت شما چه در گوشی های همراه ، چه در لپ تاپ و تلویزیون زیبا نمایش داده می شوند.  (یعنی سایت شما هم در موبایل و هم در لپ تاپ و دستگاه های موجود دیگر ، قابل استفاده است!)

 

این ها همه مزایای پیاده سازی یک وب سایت با استفاده از وردپرس بود.  تا اینجا متوجه شدیم که WordPress یک سیستم بسیار قوی و انعطاف پذیر و برای اکثر نوع وب سایت ها کاربردی است. حالا بریم سراغ طراحی سایت با استفاده از کد نویسی و ببینیم آیا کد نویسی سایت بهتره یا وردپرس؟؟؟؟؟؟  ادامه مطلب را با ما همراه باشید.

 در صورتی که می خواهید کد نویسی سایت را به راحتی یاد بگیرید ، از دوره آموزش صفر تا صد HTML و CSS در سایت تکلرن استفاده نمایید.

 

منظور کد نویسی سایت چیست؟

وقتی می گوییم کسی سایت را کد نویسی کرده ، به این معناست که او یک سری کد هایی نوشته تا اجرا شوند و وب سایت ساخته شود! به همین سادگی!

منظور کد نویسی سایت چیست؟

کد نویسی سایت هم مزایای خود را دارد. که چند تا از آن ها را در زیر می بینیم:

 

  1. سفارشی سازی کامل: برنامه نویسی به طراحان وب اجازه می دهد تا کنترل کامل بر هر جنبه ای از وب سایت داشته باشند. آن‌ها می‌توانند طرح ‌های منحصربه ‌فرد و متناسب با کار خود ایجاد کنند و ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاصی را بدون هیچ محدودیتی اضافه کنند.
  2.      وب سایت های سبک و سریع: با کدنویسی یک وب سایت از ابتدا، طراحان می توانند  سایت را از لحاظ کارایی و عملکرد بهینه کنند. این به معنای ایجاد وب سایت های کم حجم است که به سرعت بارگذاری می شوند و تجربه کاربری را بهبود می بخشند.
  3.      انعطافپذیری برای پروژههای پیچیده: وردپرس عموما برای طراحی وب سایت های بسیار پیچیده که کلی عملیات تجزیه تحلیل دارند و نیاز به سرعت دارند ، مناسب نیست. ولی با کد نویسی شما می توانید پروژه های بزرگ را هم مدیریت کنید.
  4.      آزادی خلاقیت بیشتر: با کدنویسی، طراحان به تم های از پیش تعریف شده یا عملکردهای محدود پلاگین محدود نمی شوند; آنها می توانند خلاقانه عمل کنند و با طرح ها و تعاملات نوآورانه آزمایش کنند.
  5.      اثبات آینده: تکیه صرفا به وردپرس ممکن است سازگاری طراح را با فناوری های نوظهور یا تغییر استانداردهای وب محدود کند. با کدنویسی وب‌سایت‌ها، طراحان در خط مقدم روندهای صنعت باقی می‌مانند و به راحتی می‌توانند فناوری‌ها و تکنیک‌های جدید را به‌موقع استفاده کنند.
  6.      ایجاد یک نمونه کار حرفه ای: ایجاد وب سایت از ابتدا از طریق کدنویسی به طراحان اجازه می دهد تا مهارت های فنی و تخصص خود را در نمونه کارها به نمایش بگذارند. این می تواند به آنها کمک کند تا در یک بازار رقابتی برجسته شوند و مشتریانی را جذب کنند که برای راه حل های سفارشی ارزش قائل هستند.
  7.      حل مسئله و عیب یابی (Debugging): در طراحی سایت با استفاده از کد نویسی ، شما می توایند هر خطایی که در برنامه پیش می آید ، خودتان برطرف کنید

 

حالا نوبت یادگیری طراحی سایت رسیده! اگر می خواهید سایت خود را با کدنویسی پیاده سازی کنید ، نیاز هست که با تکنولوژی ها و زبان های مختلفی آشنایی داشته باشید.  مراحل زیر را بخوانید:

» مرحله اول برای طراحی وب سایت ، یادگیری چیزی به نام اچ تی ام ال است.

پیشنهاد می کنیم برای شروع طراحی سایت با کد نویسی ، مقاله HTML چیست؟ را در سایت تکلرن مطالعه بفرمایید.

» پیش از آشنایی با HTML ، نوبت یادگیری CSS است.

برای آشنایی با CSS ، می توانید مقاله سی اس اس چیست و چه کاربردی دارد تکلرن را مطالعه نمایید.

جمع بندی مطالب 

در حالی که وردپرس انقلابی در ایجاد وب سایت ایجاد کرده است، بعید است که به طور کامل طراحان و توسعه دهندگان وب را جایگزین کند. وردپرس یک راه حل کاربر پسند برای افراد و مشاغل کوچک ارائه می دهد که آنها را قادر می سازد تا وب سایت های کاربردی و بصری جذابی را بدون دانش برنامه نویسی ایجاد کنند. با این حال، برای پروژه‌های پیچیده‌ای که نیاز به سفارشی ‌سازی فراتر از قابلیت‌های تم‌ها و پلاگین‌های از پیش ساخته شده دارند، یا برای کسانی که به دنبال کنترل و بهینه ‌سازی نهایی هستند، طراحی وب با کدنویسی یک مهارت ارزشمند باقی می‌ماند. در نهایت، انتخاب بین وردپرس و کدنویسی به نیازهای پروژه و بودجه شما بستگی دارد.

 

برچسب ها : HTML و CSS,طراحی سایت با کدنویسی,طراحی سایت با ابزار آماده,آشنایی با وردپرس,تفاوت کد نویسی با وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید