درب استیل چیست؟

درب‌های استیل به همراه درب‌های چوبی و فایبرگلاس از محبوب‌ترین درب‌های خارجی هستند. دلیل خوبی برای این محبوبیت نزد صاحبان خانه وجود دارد. این درب ها در مقایسه با سایر گزینه های درب بیرونی مقرون به صرفه هستند و از نظر سبکی بادوام و همه کاره هستند.

انواع درب استیل

درب استیل در مدل سنگشال از دو ورق فولادی گالوانیزه تشکیل شده است که با طرح و هسته داخلی فوم مهر شده است. رایج ترین هسته های فوم پلی اورتان و پلی استایرن هستند. درب های استیل ضد سرقت وجود دارد که برای کاربردهای امنیتی یا نظامی استفاده می شود زیرا آنها برای استفاده استاندارد خانگی بسیار سنگین هستند.

 

برخی از سبک‌های درب، درب‌های ورودی استیل، دارای شیشه‌ای درون قاب هستند. شیشه می تواند درب های استیل را جذاب تر کند و نور را به فضاهای داخلی وارد کند. با این حال، شیشه بازده انرژی درب های استیل لابی را کاهش می دهد. همچنین اگر برای امنیت به درب های استیل علاقه دارید، شیشه می تواند خطر امنیتی را افزایش دهد.

تولیدکنندگان درب های استیل ترکیبی با آهن یا آلومینیوم را در کارخانه با لایه ای با پوشش اسپری مانند پوشش پودری یا اپوکسی تکمیل می کنند. این یک روکش صاف ایجاد می کند و در رنگ های متنوعی عرضه می شود. برخی دیگر دارای پوشش وینیل هستند. این می تواند یک روکش بافتی ایجاد کند که شبیه بافت چوب است.

درب های استیل مزایا و معایب

مزایا

مقاومت در برابر آب و هوا – آهن به خودی خود در برابر رطوبت مقاوم نیست، اما استفاده از درب استیل باعث می شود که در برابر آب و هوای بیرون به خوبی مقاومت کنند.

تعمیر و نگهداری – درب های استیل مانند درب های چوبی به رنگ آمیزی و لکه گیری مداوم نیاز ندارند. شما باید درب های استیل را به طور منظم تمیز کنید تا سطح آن حفظ شود.

معایب

بازسازی – تعمیر درب های استیل در صورت فرورفتگی دشوارتر است. در صورت خراب شدن روکش، در صورت مراقبت از آماده سازی سطح، امکان رنگ آمیزی درب استیل وجود دارد.

شکل ظاهری – درب های استیل در مقایسه با درب های چوبی ظاهر و احساس سردی دارند.

نرده شیشه ای چیست؟

نرده شیشه ای یا حفاظ شیشه ای راه حل جدید و مدرن برای نرده است. هم برای اهداف زیبایی شناختی و هم برای اهداف کاربردی به طور فزاینده ای محبوب می شود. نرده های شیشه ای برخی از بهترین سیستم های نرده موجود در بازار را ارائه می دهند.

مزایای نرده شیشه ای

مقاومت شیشه:  نرده شیشه ای قوی ترین سازه ایمنی شیشه ای در صنعت معماری مدرن است.  شیشه سکوریت بسیار بادوام است و در واقع به تقویت تکیه گاه های نرده نیز کمک می کند. دلیلی وجود دارد که از نرده شیشه ای در بسیاری از کاربردهای تجاری استفاده می شود.

سهولت نصب : اکثر مردم تصور می کنند که نصب نرده شیشه ای سخت تر از نرده های سنتی است. با این حال، از آنجایی که پانل های شیشه ای به صورت سفارشی و متناسب با پروژه شما ساخته می شوند، مشکل بسیار کمی وجود دارد.

تا حد امکان نماهای باز:  هیچ حفاظ یا نرده ای بهتر از نرده شیشه ای برای افزایش دید شما وجود ندارد. این تنها سیستم نرده‌ای است که می‌توانید به طور کامل از طریق شفافیت ذاتی شیشه ها آن را ببینید.

معایب نرده شیشه ای

هزینه سیستم:  بر کسی پوشیده نیست که نرده شیشه ای به طور متوسط سرمایه گذاری بالاتری نسبت به سایر سیستم های نرده مدرن است.

تمیز کردن:  مفهوم تمیز کردن نرده های شیشه ای چیزی است که اکثر مردم نگران آن هستند و تا حدودی، مانند هر چیز دیگری، نیاز به نگهداری دارد با این حال، دشوار یا زمان بر نیست.

نرده شیشه ای دارای گسترده ترین طیف یراق آلات و اتصالات می باشد. چندین سبک نصب منحصر به فرد وجود دارد، اما معمولاً به دو دسته “سیستم  های قابدار” و “سیستم های بدون قاب” طبقه بندی می شوند.

از آنجا که در ساخت اکثر نرده ها از پایه استقاده می شود، نرده شیشه ای قابدار به راحتی محبوب ترین سیستم است. سیستم‌های فریم‌لس معمولاً دارای حداقل سخت‌افزار و به صورت تمام شیشه ای هستند. هدف این سیستم ها داشتن یک نمای تمیز تا حد امکان است.

پله گرد چیست؟

در ساخت یک راه پله گرد از شعاع بزرگ همراه با شعاع تا حدودی کوچکتر استفاده می کند. این دو منحنی معمولاً نقطه مرکزی یکسانی دارند. فاصله بین دو منحنی (شعاع) پهنای راه پله را ایجاد می کند.  در ساخت یک راه پله گرد از یک پایه پشتیبانی مرکزی استفاده می شود.

در حالی که یک پله گرد را می توان پله “منحنی” نیز نامید، این سازه معمولاً برای فضاهای بسیار محدود در نظر گرفته می شود. پله های گرد فقط در موارد محدود می توانند به عنوان پله اصلی استفاده شوند . یک پله گرد زمانی که به درستی طراحی و ساخته شود با استاندارد معماری مطابقت دارد.  یک راه پله بیضوی از هندسه کاملاً متفاوتی نسبت به پله گرد یا مارپیچ ساخته شده است. در حالی که طرح های پله گرد دارای یک نقطه مرکزی و انحنای ثابت هستند، طرح بیضوی دارای یک انحنای پیچیده و همیشه در حال تغییر است که از چندین محور و نقاط تمرکز استفاده می کند.

طراحی راه پله گرد برای منزل کاربردهای زیادی دارد. در خانه هایی با فضای وسیع می تواند جلوه ای باشکوه ایجاد کند. در خانه های کوچکتر، می تواند مناطق را به هم متصل کند و در فضا صرفه جویی کند. می توان از آن برای فضای بیرونی استفاده کرد و می توان از آن برای فرود به زیرزمین ها استفاده کرد.

در طول سال ها، پله های گرد در انواع و اندازه های بسیاری ایجاد شده اند . طراحی راه پله گرد نیاز به برنامه ریزی خاصی دارد. ارتفاع، تعداد پله ها و موقعیت ستون باید مشخص شود. خیلی به فضا و کاربری مورد نظر بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید