بروکر فیبوگروپ از جمله قدیمی ترین بروکرها می‌باشد که خدماتی را به فعالان حوزه بازارهای مالی در ایران ارائه می‌نماید. برای این بروکر دفاتر متعددی در کشورهایی همچون آلمان در شهر مونیخ، اتریش در شهر وین، چین در شهر شانگهای و… تاسیس شده‌اند.

 

مزایا و معایب بروکر فیبوگروپ

اگر معامله‌گر تازه کار هستید و می‌خواهید وارد حوزه بازارهای مالی شوید، بهتر است بدانید که انتخاب یک بروکر مناسب برای داشتن معاملات پر سود بسیار مهم است. از این رو باید درباره کارگزاری‌های مختلف تحقیق و بررسی‌های لازم را انجام دهید و بهترین بروکر را برای معاملات خود انتخاب کنید. در این مطلب می‌خواهیم به معرفی و بررسی مزایا و معایب بروکر فیبوگروپ بپردازیم. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

معرفی بروکر فیبوگروپ

بروکر فیبوگروپ از جمله قدیمی ترین بروکرها می‌باشد که خدماتی را به فعالان حوزه بازارهای مالی در ایران ارائه می‌نماید. برای این بروکر دفاتر متعددی در کشورهایی همچون آلمان در شهر مونیخ، اتریش در شهر وین، چین در شهر شانگهای و… تاسیس شده‌اند.

بروکر فیبوگروپ در ابتدای معرفی بسیار محبوب بود به طوری که از هر 5 معامله‌گر فارکس، 4 نفر این بروکر را استفاده می‌کردند. هم اکنون نیز از شرکت‌های کارگزاری آنلاین در جهان است و معاملات در آن از طریق چندین نوع دارایی مالی انجام می‌شود.

بروکر فیبوگروپ برای هر دو دسته از معامله‌گران با تجربه و معامله‌گرانی که برای اولین بار وارد بازارهای مالی آنلاین می‌شوند، مناسب است.

بروکر فیبوگروپ با ارائه شفافیت در فعالیت‌ها و تامین امنیت کاربران خود سعی در جلب اعتماد کاربران دارد تا به جایگاه بالاتری پیشرفت کند همچنین در این بروکر قوانین و دستورات بازارهای مالی کشورهای مختلف رعایت می‌شوند.

شرکت فیبوگروپ در سال 2017 ارائه ارزهای دیجیتال را آغاز کرده است و در سال 2018 به عنوان یکی از 20 کارگزار برتر فارکس در جهان شناخته شد. FIBO group در کشورهای اروپایی، کشورهای آسیای شرقی و آسیای مرکزی فعالیت دارد اما در کشورهای استرالیا، کره شمالی، ایالات متحده، بریتانیا، بلژیک و عراق خدماتی ارائه نمی‌دهد.

امنیت، از مزایای بروکر فیبوگروپ

حتما برای شما هم به عنوان یک سرمایه‌ گذار مهم است که در کارگزاری‌های امن و مورد تایید نهادهای رسمی، سرمایه گذاری کنید. بروکر فیبوگروپ از کارگزاری‌های امن برای شما محسوب می‌شود زیرا فعالیت‌های این شرکت توسط کمیسیون خدمات مالی BVI و به شماره ثبت مجوز SIBA/L/13/1063 تنظیم می‌شود.

بدین ترتیب، می‌توانید از وجود امنیت در این پلتفرم اطمیان خاطر داشته باشید و به سرمایه گذاری در آن بپردازید.

علاوه بر این، پلترم تجاری فیبوگروپ با فناوری SSL نیز رمزگذاری شده است و کاربران پس از ورود به سیستم، باید مراحل احراز هویت دو مرحله‌ای را طی کنند.

انواع حساب کاربری در بروکر فیبوگروپ از مزایای این پلتفرم

از مزایای بروکر فیبوگروپ، تعدد و تنوع حساب‌های کاربری در آن است. این حساب‌ها بر اساس شرایط مختلف افراد طراحی شده‌اند که در ادامه به طور دقیق‌تر توضیح می‌دهیم :

حساب کاربری MT4 Fixed

حساب کاربری MT4 Fixed از مدل کارگزاری Market Maker می‌باشد. اگر می‌خواهید این نوع حساب را افتتاح کنید باید حداقل موجودی 50 دلار و حداکثر 1200 دلار داشته باشید. اسپردها در حساب کاربری MT4 Fixed از 2 پیت شروع می‌شوند و سطح توقف نیز 20 درصد می‌باشد.

حساب کاربری MT4 Cent

حساب کاربری MT4 Cent از نوع اجرای NDD استفاده می‌کند و فقط در MT4 موجود می‌باشد. هدف از طراحی این نوع حساب در بروکر فیبوگروپ، برای معامله‌گران تازه واردی است که می‌خواهند تجارت زنده داشته باشند.

برای افتتاح حساب کاربری MT4 Cent حداقل سپرده نیاز نیست و اسپردها در آن از 0.6 پیپ شروع شده و حداکثر لوریج 1:1000 است.

حساب کاربری MT4 NDD

لازمه افتتاح حساب کاربری MT4 NDD در بروکر فیبوگروپ، حداقل موجودی 50 دلاری می‌باشد. در این حساب، اسپرد از 0.0 شروع می‌شود و حداکثر لوریج 1:400 می‌باشد. همچنین در حساب کاربری MT4 ND برای هر معامله کارمزد 0.003 درصدی دریافت می‌شود.

حساب کاربری MT4 NDD بدون کمیسیون

در حساب کاربری MT4 NDD، حداقل سپرده 50 دلار و حداقل اسپرد 0.8 پیپ است. در این نوع حساب هیچ کارمزدی برای تراکنش‌ها دریافت نمی‌شود و سطح توقف در 50 درصد می‌باشد.

حساب کاربری cTrader NDD

حساب کاربری cTrader NDD به حداقل سپرده 50 دلار نیاز دارد و به ازای هر تراکنش هم 0.003 درصد کارمزد دریافت می‌شود. این نوع حساب مناسب برای معامله‌گرانی است که در پلتفرم معاملاتی cTrader معامله می‌کنند. در این پلتفرم، حدود 41 ارز قابل معامله می‌باشند.

حساب کاربری MT5 NDD

برای افتتاح حساب کاربری MT5 NDD در بروکر فیبوگروپ به حداقل سپرده 1000 دلاری نیاز است. در این پلتفرم، حداکثر لوریج 1:400 است و اسپرد از 0 پیپ آغاز می‌شود همچنین معامله‌گران به ازای هر تراکنش باید کمیسیون 0.005 درصدی پرداخت کنند.

حساب آزمایشی

حساب‌های آزمایشی در بروکر فیبوگروپ برای کاربران تازه کار فرصت معامله‌گری را فراهم می‌سازد و می‌توانند ویژگی‌های پلتفرم را قبل از ایجاد یک حساب کاربری، بررسی نمایند.

حساب اسلامی

یک نوع دیگر حساب در بروکر فیبوگروپ، حساب‌های اسلامی هستند. این حساب‌ها بدون مبادله می‌باشند اما کاربران این حساب ها، هزینه ‌های هفتگی 25 یا 100 دلار برای هر لات را بر اساس ابزارهای معامله شده پرداخت می‌کنند.

حساب‌ اسلامی فقط برای حساب‌های MT4 Fixed قابل استفاده است و مسلمانان می‌توانند مطابق با قوانین شریعت خود تجارت آنلاین فارکس را انجام دهند.

مزایا و معایب بروکر فیبوگروپ

تعدد دارایی‌های قابل معامله در فیبو گروپ

از دیگر مزایای بروکر فیبوگروپ، تعدد در دارایی های قابل معامله است و کاربران بعد از افتتاح حساب به طیف وسیعی از ابزارهای معاملاتی دسترسی خواهند داشت از جمله آنکه :

  • جفت ارز فارکس
  • فلزات مانند طلا ، نقره و مس
  • کالاها به شرح نفت خام، گاز، گازوئیل، نفت کوره، ذرت، سویا، گندم و شکر
  • شاخص‌ها به شرح داوجونز، نزدک و شاخص بورس‌های ژاپن، آلمان، انگلیس و شاخص دلار
  • کریپتوکارنسی‌ها شامل رمز ارز به شرح بیتکوین، اتریوم، لایتکوین، دش، زی کش، بیتکوین کش، ریپل، مونرو و اتریوم کلاسیک

پشتیبانی مشتریان در بروکر فیبوگروپ

مشتریان بروکر فیبوگروپ به پشتیبانی دسترسی دارند و پشتیبانان فارسی زبان از طریق چت آنلاین و ارسال پیام در ناحیه کاربری، در خدمت مشتریان هستند. ساعت کاری واحد پشتیبانی فارسی زبان از ساعت 9:30 صبح به وقت ایران تا 6:30 بعد از ظهر است. البته باید گفت طبق تجربه معامله‌گران ایرانی، پشتیبانی فیبوگروپ از کاربران فارسی‌ زبان چندان مناسب نیست.

سایر مزایا و معایب بروکر فیبو گروپ

بروکر فیبو گروپ دارای قابلیت‌های گسترده‌ای است و به همین خاطر معامله‌گران بسیاری دارد. از مزایای دیگر این پلتفرم تجارت آنلاین می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

  • دارای سابقه طولانی 25 ساله
  • رگوله شده توسط CySec
  • دارای مراحل افتتاح راحت
  • حداقل واریزی مناسب برای افتتاح حساب
  • دارای اسپردهای مناسب
  • دارای حساب‌های مالیاتی متنوع
  • دارای حساب‌های مدیریت شده برای سرمایه گذاران و معامله‌گران
  • ارائه برنامه‌های آموزشی برای معامله‌گران در تمام سطوح
  • دارای حساب‌های آزمایشی رایگان برای تمرین استراتژی معامله‌گران تازه کار
  • دارای پشتیبانی چند زبانه در سراسر جهان

از معایب بروکر فیبو گروپ نیز می‌توان موارد زیر را برشمرد :

  • فاقد سهام انفرادی
  • نیازمند سپرده‌های بزرگ برای بهینه معاملات
  • عدم ارائه سرور مجازی اختصاصی
  • عدم امکان معامله سهام شرکت‌های بزرگ در بروکر فیبو گروپ
  • محدودیت در روش‌های پرداخت و دریافت به نسبت سایر برورکرها همچون بروکر روبوفارکس
  • زمان بر بودن پردازش درخواست‌های مالی

جمع بندی و معرفی کانال سیگنال طلا و جفت ارز مستر اسکلپر

به عنوان جمع بندی نهایی از مزایا و معایب بروکر فیبوگروپ، استفاده از این بروکر توسط مجموعه مستر اسکلپر تایید نمی‌شود زیرا می‌توان به سراغ بروکرهای امن تر و بهتری همچون بروکرهای آلپاری، آمارکتس و روبوفارکس رفت مخصوصا آنکه انتقاد کاربران ایرانی از این بروکر زیاد است.

در پایان، شما معامله‌گران می‌توایید با عضویت در کانال مستر اسکلپر، دسترسی رایگان به سیگنال‌های طلا و جفت ارز داشته باشید. سیگنال‌های جفت و ارز در این کانال توسط تیم حرفه‌ای تریدرهای مستر اسکلپر قرار داده می‌شوند و با توجه به اینکه هریک از جفت ارزها و طلا دارای الگوهای رفتاری خاصی هستند، تمام این رفتارها تحت کنترل تیم تحلیل این مجموعه می‌باشند و موقعیت‌های معاملاتی به اشتراک گذاشته می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید