آزمایش: آیا سایر شبکههای اجتماعی از پیوندهای YouTube متنفرند؟
سینماگران خانگی گذشته خیلی راحت این کار را می کردند. مطمئناً، ممکن است آنها تمام فیلترهای سرگرمکننده و ابزارهای ویرایشی را که امروز در تلفنهای ما وجود دارد، نداشته باشند، اما توزیع در آن روز بیمعنا بود. از کودک نوپاتان که ماشین PowerWheel خود را به داخل پرچین میرود، فیلم بگیرید، سپس VHS را به هر کسی که جرأت عبور از مقابل تلویزیون شما را دارد نشان دهید – بازاریابی هدفمند در خالصترین شکل آن.
با این حال، امروزه گزینه های توزیع برای ویدیوی خانگی کاملاً بسیار زیاد است. در این مرحله، ده ها مکان برای رها کردن آثار اصلی فیلم شما وجود دارد. میتوانید آن را مستقیماً در فیسبوک آپلود کنید، یک TikTok ایجاد کنید، آن را در لینکدین پست کنید، توییت کنید یا آن را به یک استوری اینستاگرام تبدیل کنید. یا گزینه ای وجود دارد که بسیاری از ما انجام می دهیم: ویدیوی خود را در یوتیوب آپلود کنید و به سادگی پیوند را در تمام پلتفرم های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.
روش لینک یوتیوب منطقی به نظر می رسد، اینطور نیست؟ به اشتراک گذاری یک URL کارآمد و موثر است – انتخاب فیلمبردارانی که حداکثر دسترسی را می خواهند، در حالی که بینندگان را به یک منبع محتوای منحصر به فرد هدایت می کند. اما چی شما خواستن و چی پلتفرم های رسانه های اجتماعی خواستن همیشه یکسان نیست، اینطور است؟
نظریه ای وجود دارد که نشان می دهد شبکه های اجتماعی (عمدتاً فیس بوک، لینکدین و توییتر) به پست هایی که از راه حل های ویدیویی بومی خود استفاده می کنند، ترجیح می دهند. شایعات حاکی از آن است که پیوندهایی به ویدیوهای یوتیوب ممکن است واقعاً باشد مجازات کرد توسط الگوریتم های دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی.
اما اینجا در وبلاگ Hootsuite، ما راضی نیستیم که در دام شایعات گرفتار شویم. ما کار خودمان را می کنیم… حقیقت!
به همین دلیل است که من لباس می پوشم (معروف به پوشیدن شلوار ورزشی کارم) و شجاعانه به سمت خطوط مقدم جبهه می روم (معروف به فیدهای اجتماعی خودم) تا با چشمان خودم (معروف به تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی من) ببینم آیا پیوندهای YouTube واقعاً تعامل کمتری دارند یا خیر. پست های بومی
به عبارت دیگر: من به اشتراک خواهم گذاشت، اما آیا الگوریتم مراقبت خواهد بود؟ بیا انجامش بدیم.
بدست بیاور بسته رایگان 5 الگوی بنر قابل تنظیم YouTube اکنون. در زمان صرفه جویی کنید و حرفه ای به نظر برسید و در عین حال برند خود را به سبک تبلیغ کنید.
فرضیه: ارسال لینک های یوتیوب در دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی باعث دسترسی کمتر خواهد شد
حتی اگر زمان زیادی را در Hootsuite صرف تحقیق و تجزیه و تحلیل الگوریتمهای رسانههای اجتماعی میکنیم، رفتار سایتهای رسانههای اجتماعی ممکن است گاهی اوقات غیرقابل تشخیص باشد.
اما بر خلاف آن پسر تازه فکر در مدرسه با زخم اسرارآمیز و چشمان غمگین، درک ناپذیری فیس بوک، لینکدین، توییتر و بقیه معمولاً خشمگین است، نه جذاب. چرا نمی توانند به ما بگویند چه می خواهند؟!
الگوریتم های این سایت ها برای پاداش دادن به کاربرانی طراحی شده اند که رفتار خاصی دارند. به عنوان مثال، ما می دانیم که الگوریتم فیس بوک بیشتر به پست های عکس کمک می کند تا پست های متنی، و اینستاگرام تمایل دارد کمی عشق بیشتری به Reels بدهد. بنابراین منطقی است که این پلتفرمها نوعی از محتوا را دفن کنند نکرد می خواهید تشویق کنید، مانند پیوند دادن به یک سایت ویدیویی دیگر.
یوتیوب پیشگام به اشتراک گذاری آسان ویدیو بود که در سال 2005 با این ایده تأسیس شد که «مردم عادی از اشتراک گذاری ویدیوهای خانگی خود لذت می برند». اما در سال 2023، هر سایت رسانه های اجتماعی اکنون امکان آپلود و ارسال ویدیو را فراهم می کند. و هر سایت رسانه های اجتماعی محتوای کاربران خود را می خواهد.
بنابراین، این نظریه که سایتهایی مانند فیسبوک، توییتر یا لینکدین ممکن است دسترسی لینکهای یوتیوب را در مقایسه با محتوای بارگذاری شده بومی محدود کنند، منطقی دارد. اما منطق لزوماً تأیید نیست. بنابراین اجازه دهید این فرضیه زیبای لیل را جمع کنم و به دنبال برخی از فالوورهای رسانه های اجتماعی خود در جستجوی حقایق سرد و سخت اسپم کنم.
روش شناسی
برای آزمایش اینکه آیا لینکهای یوتیوب دسترسی محدودی دارند یا خیر، به سه پلتفرم رسانه اجتماعی مختلف رفتم تا پستهایی را ایجاد کنم که بتوانم مقایسه کنم. هر پست یا یک URL یوتیوب یا محتوای بومی بود – یا متن، یک تصویر یا یک ویدیوی آپلود شده مستقیم.
آیا دنبال کنندگان لینکدین، توییتر و فیس بوک من احتمالاً از هجوم فعالیت های مبتنی بر ویدیو من گیج شده یا ترسیده اند؟ احتمالا.
اما به نقل از شکسپیر: “شما نمی توانید بدون شکستن چند تخم مرغ علم بسازید.”
و در نهایت، معیاری که من در اینجا به دنبال آن هستم، دسترسی است، نه مشارکت در رسانه های اجتماعی، بنابراین حتی اگر رئیس من نظری در مورد ویدیوی کمدی طراحی عمیقا شخصی که من به اشتراک گذاشتم، نگذاشته باشد، خوب است! من در واقع حتی به سختی متوجه یا دچار هر نوع بثورات استرسی شدم!
به طور کلی، من شش بار در هر پلتفرم پست گذاشتم: سه پیوند YouTube، سه پست بدون پیوند. صاحبان رسانه های اجتماعی کدام را شایسته توجه می دانند؟
نتایج
TLDR: پستهای دارای پیوندهای YouTube نسبت به پستهای بومی دسترسی کمتری به پلتفرمهای رسانههای اجتماعی داشتند.
از آنجایی که این آزمایش تماماً در مورد تعیین میزان دسترسی به این پستها بود، میخواهم از دسترسی (یا برداشتها) به عنوان معیار موفقیت (یا عدم وجود آن) استفاده کنم.
در توییتر، توییتهای بدون پیوند یوتیوب من به مراتب بیشتر از توییتهای پیوند یوتیوب من تأثیر داشتند.
مطالب مرتبط: آیا توییتهای دارای پیوند تعامل کمتر و دسترسی کمتری دارند؟
در لینکدین، پستهای من به طور کلی بسیار بیشتر از توییتر دسترسی پیدا میکردند، اما محتوای غیر پیوندی یوتیوب قطعاً از پستهای URL یوتیوب پیشی گرفت.
سکو | مجموع نمایشهای پست پیوند یوتیوب | مجموع IMPRESSION های غیر پیوندی |
---|---|---|
توییتر | 66 | 482 |
لینکدین | 682 | 1,312 |
فیس بوک | 511 | 632 |
اعداد در اینجا داستان کاملاً واضحی را بیان می کنند: به اشتراک گذاری پیوند یوتیوب در توییتر، فیس بوک یا لینکدین منجر به کاهش دسترسی/برداشت شد.
با این حال، این فوق العاده تعجب آور نیست، اینطور است؟ حتی اگر از بازی در عرصه رسانه های اجتماعی کاملاً راحت هستید، هر پلتفرمی در نهایت آرزو می کند که ای کاش تنها و تنها عشق واقعی شما باشد. کاربرانی که محتوای خود را مستقیماً آپلود می کنند، برای وفاداری شیرین و شیرین خود پاداش دریافت می کنند.
البته این فقط تجربه شخصی من است. بنابراین برای آزمایش خودم، از تیم رسانههای اجتماعی اینجا در Hootsuite خواستم تا کمی روی حسابهای رسمی Hoot آزمایش کنند.
پستهای URL یوتیوب برای یک حساب تجاری معتبر با تعداد زیادی دنبال کننده چگونه عمل میکنند؟
Trish Riswick، متخصص تعامل اجتماعی در Hootsuite، از قبل در مورد مشکل پیوندهای YouTube نظریهپردازی میکرد که من تماس گرفتم.
«در سال گذشته، تیم اجتماعی ما متوجه شده است که پستهای بدون پیوند نسبت به پستهای دارای پیوند بهتر عمل میکنند. ما اغلب ویدیوهای کوتاه را در لینکدین ارسال می کنیم و برخی از آنها عملکرد خوبی دارند.
– Trish Riswick، متخصص تعامل اجتماعی، Hootsuite
با این حال، تیم قبلاً یک ویدیوی طولانی را آزمایش نکرده بود، بنابراین او مطمئن نبود که نتایج چه خواهد بود. او ویدیویی را گرفت که در پاییز در فیس بوک و لینکدین به آن لینک داده بودند و آن را به صورت بومی برای اشتراک گذاری مجدد آپلود کرد.
در اینجا چیزی است که آنها پیدا کردند.
سکو | مجموع نمایشهای پست پیوند یوتیوب | کل برداشت های پست بومی |
---|---|---|
لینکدین | 3,387 | 24,591 |
فیس بوک | 4,023 | 1,267 |
هیچ کلمه دیگری برای آن وجود ندارد: نتایج شگفت انگیز بود. “ویدیوی پیوند شده در ماه نوامبر پست شده است، در حالی که ویدئوی بومی دو روز پیش پست شده است.” ریسویک می گوید. من فکر میکنم نتایج لینکدین یک شاخص کلیدی از آنچه کارشناسان اجتماعی گفتهاند است: شبکههای اجتماعی به پستهای لینک شده فشار نمیآورند.
Riswick و تیم آزمایش مشابهی را برای فیس بوک انجام دادند، جایی که آنها متوجه شدند که برداشت ها برای ویدیوی پیوند شده در واقع بالاتر از ویدیوی بومی است، حتی اگر نرخ تعامل در ویدیوی بومی به طور قابل توجهی بالاتر بود.
فرضیه ریسویک؟ ” [YouTube] ویدیوی پیوندی از نوامبر منتشر شده است، که میتواند دلیلی برای افزایش بازدید ویدیو باشد.» با این حال، این واقعیت که نرخ تعامل در ویدیوی بومی بسیار بالا است، نشان میدهد که در مدت زمان کوتاهی به طور گسترده توزیع شده و تنها در دو روز 235 بار مشاهده شده است.
این نتایج چه معنی ای می دهد؟
اکنون که گرد و غبار دوباره روی فید لینکدین من نشسته است و تیم اجتماعی Hootsuite راه خوش خود را طی کرده است (ممنون، Trish!)، وقت آن است که فکر کنید. چه چیزی می توانیم از این آزمایش بزرگ در مورد اشتراک گذاری پیوندهای یوتیوب در سایر سیستم عامل های اجتماعی بیاموزیم؟
الگوریتمهای رسانههای اجتماعی احتمالاً محتوای ویدیویی بومی را بر URLهای YouTube ترجیح میدهند
اگر به دنبال حداکثر دسترسی برای محتوای ویدیویی خود هستید، ممکن است بهتر باشد آن فیلم را مستقیماً در هر پلتفرم جداگانه آپلود کنید… حداقل اگر این آزمایش کوچک رسانه اجتماعی نشان دهنده روند بزرگتر باشد.
به طور کلی، سعی کنید از انواع لینک ها در پست های اجتماعی اجتناب کنید
باید توضیح دهیم، این توصیه به طور خاص برای افرادی است که به دنبال دسترسی و تعامل هستند. اگر یکی از اهداف شما هدایت ترافیک به وب سایت شماست، لطفا نادیده بگیرید.
ممکن است به خصوص پیوندهای یوتیوب نباشند که سایر الگوریتم های اجتماعی با آن مشکل داشته باشند، اما لینک ها به طور کلی. پستهای اجتماعی بدون پیوند خودم در این آزمایش عملکرد خوبی داشتند و این نظریه توسط تیم اجتماعی خودمان در آزمایشهای دیگر تأیید شده است:
سعی کنید تیزرها یا کلیپ هایی را بارگذاری کنید که بینندگان را به YouTube هدایت می کند
اما شاید استراتژی رسانه های اجتماعی شما حول محور افزایش مخاطبان صفحه یوتیوب شما باشد. اگر اینطور است، سعی کنید تیزرها یا تکههایی را ایجاد کنید که میتوانید آنها را در سایر پلتفرمها آپلود کنید و بینندگان را به نسخه کامل در ‘Tube’ هدایت کنید. این بهترین در هر دو جهان است: دسترسی الگوریتمی، مخاطب متمرکز.
برای بهینه سازی دسترسی ارگانیک، الگوریتم ضروری است
ایجاد محتوای عالی بخش مهمی از دستیابی به افراد زیادی و ایجاد تعامل با کیفیت است. اما حتی معادل فیس بوک همشهری کین اگر این الگوریتم قدرتمند را راضی نکند، خیلی دور نمی شود.
آخرین تغییرات و افشاگریهای مربوط به الگوریتمهای پلتفرمهای مورد علاقهتان را بهروز نگه دارید تا مطمئن شوید که پستهای خود را از هر طریقی که میتوانید بهینهسازی میکنید. به این ترتیب، حتی اگر شما نیاز برای ارسال یک پیوند YouTube، شما هر کاری که ممکن است برای دستیابی به حداکثر دسترسی ارگانیک انجام می دهید.
(اگر همه چیز شکست بخورد، افزایش پولی مطمئناً هرگز ضرری ندارد.)
اجازه دهید Hootsuite رشد کانال YouTube شما را آسانتر کند. ابزارهای برنامه ریزی، تبلیغات و بازاریابی را در یک مکان برای کل تیم خود دریافت کنید. امروز رایگان ثبت نام کنید
شروع کنید
بهتر انجامش بده با هوت سوئیت، ابزار رسانه های اجتماعی همه در یک در بالای همه چیز بمانید، رشد کنید و رقبا را شکست دهید.