در واقع بسیاری از متخصصان نام تجاری و طراحی، لوگو را به عنوان چهره یک سازمان و کمپانی به حساب می آورند. در حقیقت شاید طراحی لوگو اینستاگرام و یا سایت تنهاترین و اولین چیزی باشد که به چشم مشتریان می خورد. بنابراین می توان گفت برای طراحی یک لوگو برای نام تجاری شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین این مورد نیز مهم است که در ارائه این که کمپانی و کسب و کار شما چه هدفی دارد، راه درستی را پیش ببرید.
در واقع بسیاری از متخصصان نام تجاری و طراحی، لوگو را به عنوان چهره یک سازمان و کمپانی به حساب می آورند. در حقیقت شاید طراحی لوگو اینستاگرام و یا سایت تنها ترین و اولین چیزی باشد که به چشم مشتریان می خورد. بنابراین می توان گفت برای طراحی یک لوگو برای نام تجاری شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین این مورد نیز مهم است که در ارائه این که کمپانی و کسب و کار شما چه هدفی دارد، راه درستی را پیش ببرید.
کلمه لوگو مخفف عبارت logoytpe است که به معنای نام تجاری و یا نشانه گرافیکی می باشد. در اصل لوگو تصویری می باشد که مجموعه از تجربیات را نشان می دهد و استباطی را در ذهن افرادی که با سازمان و یا کمپانی مواجه خواهند شد، شکل میدهد.
طراحی لوگو اینستاگرام، در واقع یک رابطه مهم میان مشتری و نام تجاری یک کمپانی است. لوگو نمایشی مختصر و سریع از هر آن چه هستید، نام تجاری شما چه چیزهایی را ارائه می دهد و چه خدماتی را عرضه می کنید است. مختصر نویسی بصری جهت هرموردی که از ارزش های شما تا خدمات دهی شما، روشی بسیار کارآمد برای این است که به مخاطبان نشان دهید چه کسی هستید.
طراحی لوگو اینستاگرام خوب
پس از این که با حساسیت و دقت کافی هویت یک نام تجاری در نظر گرفته شود، باید به اطراف دقت بسیاری کرد و مشاهده نمود که چه لوگویی می تواند نظرات را جلب کند. یا می توان به لوگوهایی که دقت کرد که از آن ها شناخت کافی داشت.
شما به زودی متوجه می شوید که طراحی لوگو اینستاگرام به چه اندازه می تواند جهت جذب مخاطبان بسیاری مفید باشد. برخی از این لوگو ها به صورتی در ناخودآگاه شما ماندگار شدند که جدا کردن ها از نام تجاری که دارند به طور تقریبی امری غیرممکن است. این مورد می تواند اولین نشانه یک لوگو خوب برای اینستاگرام باشد.
شما باید در خصوص لوگویی که نظر شما را جلب کرده است، از خود سوالاتی بپرسید، به عنوان مثال چه مواردی سبب می شود که یک لوگو در خاطرتان ماندگار شود؟ پیچیدگی لوگو و یا سادگی آن؟ آیا بخاطر ترکیب نمودن کلمات لوگو است؟ آیا لوگو باید منحصر به فرد باشد و یا ساده؟ کدام مورد مهم تر است؟
یکی از نویسندگان برجسته به نام mattew healy در خصوص طراحی لوگو نوشته است که ” یک لوگوی عالی و خوب باید در سطح های مختلفی به کار بیاید، اولین سطح این است که لازم می باشد تا نام تجاری حتما در لوگو قرار بگیرد و یا حتی می تواند به آن اشاره کند. در سطوح بعدی ممکن است که پیشنهاداتب بیش از نام تجاری خدمات و یا محصول شما را به مخاطبین برساند، و در بالاترین سطح نیز نیاز است که لوگو هدف های خاص استراتژیک خود را برای مخاطبین خاص پیش ببرد.”
از نظر بصری طراحی لوگو اینستاگرام باید به صورت موثری از همه موارد همچون رنگ، تایپوگرافی، نگرش، خدمات، ارزش ها و… بتواند نامی تجاری را نمایش دهد.
تاثیر طراحی لوگو روی مشتری
شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که چرا باید حتما طراحی لوگو اینستاگرام داشته باشیم؟ در واقع پاسخ این سوال بسیار ساده است. زیرا به طور معمول تصاویر در ذهن ما بهتر و راحت تر باقی خواهند ماند. به عنوان مثال همه افراد با دیدن یک سیب گاز زده به یاد کمپانی اپل می افتند و یا این که دو قوص به شکل حروف M افراد را به یاد مک دونالد می اندازد. زمانی که ما کفش و یا لباسی را به همراه یک تیک می بینم ناخودآگاه به یاد برند نایک می افتیم.
تمامی موارد ذکر شده نشان دهنده اهمیت طراحی لوگو اینستاگرام و یا لوگو برای موارد دیگر است. زمانی که مشتری برای بار اول از ما خدماتی می گیرد و یا محصولی را خریداری می کند، پس از مدتی ممکن است که نام شرکت و یا فروشگاه از یاد او برود. حتی ممکن است پس از چند بار خرید از یک فروشگاه نیز، نام آن فراموش شود. اما لوگو چون حالت تصویری دارد، خیلی بهتر و زودتر در ذهن افراد ثبت شده و فراموش نخواهد شد. بنابراین می توان گفت طراحی لوگو اینستاگرام و یا لوگو برای کمپانی مختلف از اهمیت ویژه برخوردار است.
در نظر گرفتن انواع لوگو
در صورتی که شما انتخاب های متعددی را در نظر دارید، و در انتخاب کردن یکی از این موارد سردرگم شدید، بهتر است بگوییم جایی نگرانی وجود ندارد. با وجود این که صدها و یا هزاران لوگو وجود دارد که همه آن ها در چند دسته بندی طراحی قرار می گیرند، اما اگر بتوانید متوجه شوید چه چیزی به در شما می خورد، دامنه انتخاب های خود را محدود خواهید کرد. در ادامه چندین نمونه از دسته بندی لوگو های معروف را به شما معرفی خواهیم کرد.
ایده طراحی لوگو اینستاگرام علامت دار
به طور معمول شما در لوگوهای مختلف تاج و نشان و یا مهر و موم را مشاهده خواهید کرد. در واقع این لوگوها از انواع لوگوهای معروف به شمار می روند که مدارس و دانشگاه ها آن را مورد استفاده قرار می دهند. این موضوع به این معنی نیست که یک نام تجاری نمی تواند در طراحی لوگو اینستاگرام خود، این طراحی را قرار دهد. به عنوان مثال نام های تجاری Alfa, warner, Romeo, Harely Davidson با موفقیت بسیار زیادی توانسته اند که این نوع تکنیک را در طراحی لوگو خود قرار دهند. اما با این حال برای طراحی لوگو اینستاگرام، لوگوهای علامت دار ممکن است بهترین روش ممکن به نظر نرسند.
لوگوهای مسکات
در واقع در طراحی لوگو اینستاگرام، لوگوهای مسکات تنها به بازی های ورزشی محدود نمی شوند. مسکات در حقیقت تجسم هویت یک برند می باشد. به بیان دیگر این نوع لوگو به این شکل هستند که یک لوگو درون لوگوی دیگر قرار میگیرد. آن ها بدون این که نیاز باشد چیزی را بیان کنند، می توانند تمامی ارزش های برندی را به خوبی به مخاطب برسانند. به عنوان مثال اگر می خواهید نام تجاری شما جنبه شادی و سرگرمی کننده داشته باشد، لوگوی چیپس پرینگلز را در نظر داشته باشید. و یا به طور مثال در برند kfc در برخی موردها، این روش، راهی ساده جهت حک کردن برند شما در ذهن مشتریان است.
در طراحی لوگو اینستاگرام، لوگوی مسکات شما را با یک چالش شبیه به لوگوی علامت دار مواجه خواهد کرد. به طور معمول یک طراحی به جزئیات زیادی احتیاج داد. که بعضی از آنان هنگامی که اندازه لوگو کوچک تر می شود، اصلا مشاهده نخواهند شد.
لوگو انتزاعی
یکی دیگر از ایده ها جهت طراحی لوگو اینستاگرام، لوگوهای انتزاعی هستند. اگر می خواهید به وسیله لوگو خود نشانی را بر جا بگذارید، لوگوهای انتزاعی را امتحان کنید. نام های تجاری معروف همانند تویوتا، مسترکات، نایک و… این گونه قدرتی را توسط لوگوهای خود به دست آورده اند. این گونه لوگو ها در کنار آن ها تحت عنوان نشانی از نام تجاری آن ها ایستاده اند بدون این که نیاز داشته باشند تا صحبت اضافی شود.
لوگو علامت تصویری
از دیگر ایده هایی که برای طراحی لوگو اینستاگرام وجود دارد، لوگوهایی با علامت تصویری هستند. برخی از برندها همانند مک دونالد، اپل و.. بر مبنای تصاویر گرافیکی هستند. که فقط با یک نگاه سبب ارتباط نام تجاری خود با مخاطبین می شوند.
مهمترین عواملی که در طراحی یک لوگو باید به آن توجه داشت :
۱.سادگی:
همراهان در مطالب بالا به شما گفتم لوگویی که طراحی میکنید باید در عین ساده بودن مفهوم کامل و جامعی را از تجارت شخصی خودتان را به مخاطب انتقال دهد
۲.تناسب در طراحی :
تناسب در طراحی لوگوی شما به چه حد میتواند در جذب مخاطب شما تاثیرگذار باشد و فرض مثال اگر شما می خواهید برای یک فست فودی لوگو طراحی کنید باید از رنگهای شاد مانند قرمز زرد و نارنجی استفاده کنید و از به کار بردن رنگ های تیره مانند مشکی و طوسی خودداری کنید چرا که با توجه به عوامل روانشناختی رنگ های تیره باعث کاهش اشتها و جذب مخاطب می شوند اما اگر می خواهید یک برند لاکچری از فشن را طراحی کنید بهتر است که از رنگ های سرد و تیره استفاده کنید چرا که حس امنیت قدرت و استقلال را به مخاطب القا می دهد
حتماً به سایز شکل و تناسب حروف خود و یا طراحی تصویر لوگوی خود دقت کنید نباید به صورت باشد که اصلاً قابل دیدن باشد و یا نباید انقدر بزرگ باشد که برای مخاطب زننده باشد، طراحی شما مهم نیست در چه سایزی باشد اما کیفیت طراحی شما خیلی مهم است حتی اگر طراحی شما در کوچکترین سایز طراحی شده باشد باید تمام اجزای لوگوی شما خط های ریز به وضوح قابل مشاهده باشد.
۳.ماندگاری لوگو:
یکی از بزرگترین دلایل ای که باید شما یک لوگو آرتیست یا طراح گرافیک حرفه را استخدام کنید ماندگاری لوگوی شماست شما در طول زمان با توجه به رشد کسب و کارتان می تواند لوگوی خود را آپدیت کنید اما نمی تواند شکل ظاهری لوگوی خود را کاملا تغییر دهید به خاطر همین شما باید طراح و یا گرافیک آرتیست را استخدام کنید که بتواند لوگو ماندگار برای شما را طراحی کند که لوگو را بتوان آپدیت کرد و برای همیشه از آن استفاده کرد.
این نکته را در یاد داشته باشید اگر می خواهید یک لوگو آرتیست را استخدام کنید حتما نمونه کارهای قبلی او را چک کرده و مطمئن شوید که آن فرد دارای ذهنی خلاق و باهوش و دارای مهارت کافی است.
۴. زیبایی:
به یاد داشته باشید لوگوی شما علاوه بر اینکه باید ساده باشد و مفهوم تجاری خود را به مخاطب به طور کامل انتقال دهد، اما باید زیبایی بصری هم داشته باشد چراکه زیبایی، خوانایی و زیبا بودن لوگوی شماست که به عنوان اولین معرف برند شما به مخاطب نشان داده میشود و مخاطب را کنجکاو می کند که در مورد تجارت شما سوال کند .
براي طراحي لوگو پیشنهاد ما سايت بلو مارکتینگ است