0

طراحی اپلیکیشن سازمانی

امروزه بسیاری از کسب‌و‌کارها به سمت طراحی و ارائه اپلیکیشن‌های سازمان خود روی آورده‌اند. بسیاری از شرکت‌ها، اپلیکیشن‌های تلفن همراه را برای گسترش تجارت خود و ورود به بازارهای جدید توسعه می‌دهند. تقریبا هیچ صنعتی در دنیا وجود ندارد که اپلیکیشن‌های تلفن همراه خود را راه‌اندازی نکرده باشد یا برای برقراری ارتباط موفق با مشتریان هدف، از تجارت الکترونیک بهره نگرفته باشد. عصر دیجیتال به مردم این امکان را می‌دهد تا به سرعت از فناوری‌های نوظهور استقبال کنند، زیرا شرکت‌ها به دنبال راه‌های جدید و کارآمد برای ارائه خدمات نوین هستند.

همانطور که فناوری مدرن ریشه‌های خود را در دنیای تجارت تقویت می‌کند، تلفن‌های همراه نقش بسیار مهمی در دنیای امروزه ایفا می‌کنند و به همین دلیل است که ایجاد یک اپلیکیشن تلفن همراه برای یک تجارت به یک ضرورت تبدیل شده است. امروزه ارتباط داشتن اپلیکیشن تلفن همراه و افزایش بهره‌وری سازمانی در بسیاری از تجارت‌ها مشهود است، زیرا تعداد فزاینده‌ای از کاربران به دنبال انجام وظیفه از راه دور هستند. از سوی دیگر، شرکت‌ها در حال تغییر روش فعالیت خود هستند. آن‌ها به اهمیت اپلیکیشن‌های موبایل برای شرکت خود پی برده‌اند و راه مناسبی را برای کاربران نهایی ارائه می‌دهند تا دسترسی فوری به اطلاعات شرکت داشته باشند و در عین حال، با برند مورد علاقه‌شان مرتبط باشند و به روز بمانند. از آنجایی که جمعیت زیادی فضای اپلیکیشن‌های تلفن همراه را پر کرده‌اند، توانایی شکستن و برجسته شدن برای بسیاری از مشاغل دشوار می‌شود. اما قبل از بررسی نحوه عملکرد اپلیکیشن، نیاز است تا اپلیکیشن سازمانی خود را به درستی و کاملا کارآمد طراحی کنید. در ادامه به چند نکته اشاره می‌شود تا بتوانید یک اپلیکیشن تلفن همراه را به درستی طراحی کنید که نه تنها برای مخاطبان هدف شما کارآمد باشد، بلکه به حفظ کاربران وفادار نیز کمک کند.

انتخاب پلتفرم مناسب

قبل از شروع طراحی اپلیکیشن، اولین موردی که باید درباره آن تصمیم گرفت پلتفرمی است که برای اپلیکیشن شما بهترین کارایی را داشته باشد. اگر قصد افزایش بهره‌وری و درآمد را دارید، پلتفرم iOS را انتخاب کنید که سیستم عاملی است که در آیفون یا آیپد مورد استفاده قرار می‌گیرد. افزایش دانلود و همچنین افزایش درآمد در یک اپلیکیشن اندروید بسیار دشوارتر است. اما اگر می‌خواهید این اپلیکیشن سازمان شما را تبلیغ کند، اندروید را مد نظر قرار دهید؛ زیرا طبق آخرین گزارش comScore، اندروید اکنون 53 درصد سهم بازار در رقابت‌های تلفن‌های هوشمند را از آن خود کرده‌است.

شرکت تکران ارئه دهنده خدمات طراحی اپلیکیشن به صورت زیر است:

طراحی اپلیکیشن Android

طراحی اپلیکیشن iOS

دکمه‌های اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

مطمئن شوید که لینک‌های اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی را در اپلیکیشن خود قرار داده‌اید، تا به کاربران اجازه دهید اطلاعات مربوط به اپلیکیشن شما را به اشتراک بگذارند. آن‌ها را تشویق کنید و اجازه دهید هر پست و تجربه‌ای را با دیگران به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال، بازی‌ها یا اپلیکشن‌های آنلاین از شما می‌خواهند که امتیازات یا نتایج خود را با دوستان خود در نمایه خود به اشتراک بگذارید.

طراحی اپلیکیشن

اپلیکیشن رایگان

تصمیم‌گیری در مورد کسب‌ درآمد از اپلیکیشن شما تا حد زیادی به آنچه می‌خواهید با اپلیکیشن به دست آورید بستگی دارد. اگر عمدتا از آن به عنوان یک ابزار بازاریابی برای کمک به ایجاد نام تجاری خود استفاده می‌کنید، ممکن است بهترین گزینه برای تمرکز بر دریافت هرچه بیشتر دانلود با ارائه یک اپلیکیشن رایگان باشد. از طرف دیگر، اپلیکیشن‌ها می‌توانند فرصت درآمدزایی قابل توجهی را ارائه دهند.

ارزش افزوده

ساده به نظر می‌رسد، اما درست مانند هر محصول دیگری، اپلیکیشن باید براساس یک ایده طراحی شده باشد. همیشه لازم است که یک اپلیکیشن سازمانی را به عنوان یک محصول جداگانه به جای یک کپی از وب‌سایت در نظر بگیرید. یک ایده ساده بیابید که بازتاب‌دهنده کسب‌و‌کار شما و ارزش‌های آن باشد. در چنین بازار رقابتی باید به چیزی جدید و متفاوت فکر کنید تا توجه مخاطبان را به خود جلب کنید.

طراحی اپلیکیشن

ارائه اطلاعات

ارائه منظم اطلاعات، شامل به روز‌رسانی‌ها و اخبار مربوط به محصولات و خدمات را به کاربران ارائه دهید. بهترین راه برای دستیابی به این هدف، ایجاد سیستمی است که به طور خودکار تمام اطلاعات را حتی قبل از اینکه کاربر متوجه نیاز خود شود، به روز کند.

به انتظارات کاربران توجه کنید

یکی از وظایف توسعه‌دهندگان اپلیکیشن موبایل این است که برای بهبود عملکرد اپلیکیشن به کوچک‌سازی و حافظه کش توجه کنند. به عنوان یک طراح اپیکیشن، باید در نظر بگیرید که رابط کاربری در حالت بارگذاری چگونه به نظر می‌رسد. شما به ناچار با موقعیت‌هایی مواجه خواهید شد که رسیدن به بالاترین عملکرد ممکن نیست. سعی کنید انتظارات را تا حد امکان برای کاربران دلپذیر کنید.

دستیابی به وحدت عناصر

وحدت عناصر می‌تواند بصری و مفهومی باشد و به بهبود چشمگیر طراحی تجربه کاربری کمک می‌کند. زمانی به وحدت بصری دست پیدا می‌کنید که همه عناصر طراحی از یک موضوع بصری پشتیبانی کنند. در مورد مفهومی، عناصر محتوا از همان موضوع پشتیبانی می‌کنند. همه عناصر باید نقش خود را داشته باشند و در جایگاه خود به صورت استراتژیک قرار گیرند.

طراحی اپلیکیشن

اهمیت به سادگی

مینیمالیسم از روندهای کلیدی در طراحی وب در چند سال اخیر بوده است و در سال 2022 نیز از اهمیت نخواهد افتاد. حذف همه اجزای غیرضروری به معنای ساده کردن تعامل با اپلیکیشن برای کاربر است. هنگامی که آن‌ها از اپلیکیشن شما بازدید می‌کنند، شما می‌خواهید آن‌ها راه ساده ای را برای دریافت اطلاعات طی کنند، در غیر این صورت به احتمال زیاد آنجا را ترک خواهند کرد. هسته اصلی طراحی UX/UI خوب این است که هم برای کاربران و هم برای پلتفرم شما کارایی لازم را داشته باشد. یک تجربه کاربری خوب طراحی شده به معنای هدایت کاربران به نقطه نهایی است. برای اینکه بفهمید چگونه طراحی UX/UI بهتری داشته باشید، باید به وضوح درک کنید که کاربران شما می‌خواهند با اپلیکیشن شما به چه چیزی برسند و چه چیزی را می‌خواهد در مسیر به آن‌ها نشان دهید. شما به عنوان صاحب کسب‌و‌کار باید تلاش کنید تا رابط‌ها و تعاملاتی ایجاد کنید که بصری و کاربر پسند باشند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.