گزارش سالانه Palmgrant از سرمایه گذاری 14 میلیون یورویی در دیجی کالا خبر می دهد. به گزارش دیجیاتو، پالمگرانت یک شرکت سرمایه گذاری است که در سوئد ثبت شده و سهام آن در بورس اوراق بهادار این کشور پذیرفته شده است. …

گزارش سالانه Palmgrant از سرمایه گذاری 14 میلیون یورویی در دیجی کالا خبر می دهد.

به گزارش دیجیاتو، پالمگرانت یک شرکت سرمایه گذاری است که در سوئد ثبت شده و سهام آن در بورس اوراق بهادار این کشور پذیرفته شده است. این هلدینگ اروپایی بخش بزرگی از سرمایه گذاری خود را به اکوسیستم استارتاپی و تجارت الکترونیک در ایران اختصاص داده است.

تازه ترین گزارش سالانه این شرکت که در 30 آوریل 2022 (10 اردیبهشت 1401) به پایان می رسد، حاوی نکات جالبی در مورد اکوسیستم استارتاپی در ایران است.

همانطور که در این گزارش اشاره شد، پالمگرانت سال گذشته 14 میلیون یورو مستقیماً به دیجی کالا ریخت. همانطور که توسط Palmgrant گزارش شده است، جمع آوری کمک های مالی از دیجی کالا با هدف توسعه زیرساخت های فنی و فناوری، لجستیک و توسعه تجارت جدید انجام شده است.

گروه دیجی کالا در حال حاضر دارای چندین زیرمجموعه از جمله دیجی‌پ، دیجی کالا جت، دیجی استایل، فیدیبو، کومدا، پیندو، دیجی نکست و دیجی اکسپرس است.

همچنین سعید محمدی، موسس و مدیرعامل دیجی کالا، نوامبر گذشته در مصاحبه ای اینستاگرامی با دیجیاتو از راه اندازی سرویس فروشگاه سازی این شرکت خبر داد. سرویسی که به گفته رهبران این شرکت، سهم بازار خرده فروشی آنلاین را افزایش خواهد داد. بنابراین به نظر می رسد سرمایه گذاری انجام شده در جهت رشد و توسعه خدمات قدیمی و جدید دیجی کالا باشد.

از سوی دیگر ایسون لورنز، فعال بازار سرمایه و مدیرعامل یکی از شرکت های مدیریت صندوق، در مهر 1400 مقاله ای درباره توصیه به خرید سهام پالمگرنت منتشر کرد. وی که پیش از این خرید سهام این شرکت را توصیه کرده بود، سرمایه گذاری پالمگرنت در دیجی کالا را دلیل توصیه جدید خود عنوان کرد.

به گفته وی، شرکت سرمایه گذاری پالمگرنت در آن زمان در حال بررسی تزریق 15 میلیون یورو به دیجی کالا بود. در همین راستا این شرکت ایمیلی برای سهامداران خود ارسال کرده و نکات جالبی را در آن ذکر کرده است که دیجی کالا به دنبال عرضه اولیه سهام در میان مدت است. موضوعی که می تواند منجر به سودآوری پالمگرانت شود.

لورنز در آن مقاله ادعا کرد که در پاییز 1400، سهام دیجی کالا بر اساس ارزش گذاری 555 میلیون یورو (حدود 650 میلیون دلار) عرضه خواهد کرد

ارزش کالاهای دیجیتال چقدر است؟

ارزش گذاری یا تعیین ارزش دارایی های یک شرکت فرآیندی طولانی و پیچیده است که توسط مدل های مختلف و بر اساس عوامل مختلف تعیین می شود. بنابراین، به ندرت پیش می‌آید که کارشناسان مالی به یک ارزیابی ثابت از یک شرکت برسند.

حال، اگر یک استارتاپ یا یک شرکت فناوری محور با بسیاری از دارایی های نامشهود مواجه شود، وضعیت پیچیده تر می شود. زیرا ارزیابی مالکیت فکری کار آسانی نیست.

پیش از این، در نوامبر 2019، پالمگرانت در گزارشی ارزش دیجی کالا را 682 میلیون یورو تخمین زد.

برآورد ارزش کالاهای دیجیتال
از گزارش پالمگرانت 2020

اما اکنون و طبق آخرین گزارش پالمگرانت، آن شرکت اکنون است 2.31 درصد سهام دایرکت و دیجی کالا 9.5 درصد او آن را غیر مستقیم دارد. IIIC در حال حاضر 33.2 درصد از سهام دیجی کالا را در اختیار دارد و Palmgrant مالک 28.74 درصد از سهام IIIC است.

طبق گزارش Palmgrant، 2.31 درصد از سهام دیجی کالا اکنون 22 میلیون یورو ارزش دارد. این بدان معنی است که ارزش فعلی کالاهای دیجیتال حول محور می چرخد 952 میلیون یورو که تقریباً 1 میلیارد دلار است. خیر. اگر درست باشد، دیجی کالا را می‌توان یک تکشاخ نامید.

دیدگاهتان را بنویسید