در حالی که Wojciechski به عنوان مشاور گوگل و آلفابت ادامه خواهد داد، نیل موهان به عنوان مدیر ارشد محصول شرکت جایگزین او خواهد شد.

یوتیوب

سوزان وویچیکی، که 25 سال تجربه در گوگل و 9 سال به عنوان مدیرعامل یوتیوب دارد، در ایمیلی به کارکنان اعلام کرد که قصد دارد از سمت مدیرعاملی سرویس استریم کناره گیری کند تا روی خانواده، سلامتی و پروژه های شخصی خود تمرکز کند.

ووجیتسکی در ایمیل خود نوشت: (همانطور که توسط TechCrunch گزارش شده است)

امروز، پس از نزدیک به 25 سال، تصمیم گرفتم از سمت خود به عنوان رئیس یوتیوب کناره گیری کنم. “اکنون زمان آن است و احساس می کنم می توانم این کار را انجام دهم زیرا ما یک تیم رهبری شگفت انگیز در YouTube داریم.”

مدیر عامل یوتیوب را جایگزین کنید

سوزان وویچیچ

نیل موهانWojciechski جایگزین مدیر ارشد محصولات قدیمی YouTube خواهد شد. موهان از طریق خرید DoubleClick توسط گوگل در سال 2007 به غول فناوری پیوست و قبل از اینکه نقش فعلی خود را در سال 2015 به عهده بگیرد، به سمت معاونت ویدیویی و تبلیغات نمایشی یوتیوب ارتقا یافت. همچنین گفته شده است که ووجیتسکی همچنان در گوگل و آلفابت است.نقش مشاورهمسئول خواهد بود.

ووجیتسکی در ایمیل خود می نویسد:

با تمام کارهایی که ما در زمینه ویدیوهای کوتاه یوتیوب، پخش زنده و اشتراک، به همراه وعده هوش مصنوعی انجام می دهیم، فرصت های هیجان انگیزتری برای یوتیوب وجود دارد و نیل فرد مناسبی است که ما را هدایت می کند.

مدیر عامل یوتیوب

شانزدهمین کارمند گوگل، ووجیتسکی، به عنوان اولین افسر بازاریابی این شرکت در سال 1999 خدمت کرد، سپس تجارت تبلیغات آنلاین و خدمات ویدیوی اصلی، از جمله Google Video، AdWords، و AdSense را رهبری کرد. همچنین در اوایل دهه 2000 پس از مشاهده موفقیت یوتیوب به گوگل پیشنهاد خرید این سرویس را داد.

گوگل در سال 2006 یوتیوب را به قیمت 1.65 میلیارد دلار خرید و در سال 2014 وویچیچکی را به عنوان مدیر عامل خود منصوب کرد. تحت رهبری او، یوتیوب به بیش از 2.6 میلیارد کاربر فعال افزایش یافته است که 80 میلیون نفر از آنها ماهانه 11.99 دلار برای سرویس استریم پرداخت می کنند.

در سال 2022، یوتیوب 29.2 میلیارد دلار فروش تبلیغاتی را گزارش کرد که بیش از 10 درصد از کل درآمد آلفابت است.

دیدگاهتان را بنویسید