اگر می‌خواهید در یک آزمون استاندارد تعیین سطح زبان انگلیسی شرکت کنید، در این مقاله با ما همراه باشید.

 

آزمون استاندارد تعیین سطح زبان انگلیسی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

آزمون استاندارد تعیین سطح زبان انگلیسی امتحانی است که میزان مهارت شما را در زبان انگلیسی نشان می‌دهد. در این آزمون آشکار می‌شود که تا چه حد این زبان را بلد هستید و برای شرکت در کلاس‌های زبان انگلیسی این امتحان از شما گرفته خواهد شد. لزوم برگزاری این آزمون در این می‌باشد که زبان‌آموز هنگام ورود به یک کلاس آموزشی در پایه و کلاس درستی که متناسب با سطح او است قرار گیرد و همچنین دانش‌آموزان یک کلاس از نظر دانش زبانی یکسان باشند.
همسان بودن دانش زبانی زبان‌آموزان در یک کلاس بسیار مهم می‌باشد زیرا اگر دانش زبانی فرد بالاتر از سطح کلاس باشد آن کلاس برای او غیر مفید و کسل‌کننده خواهد بود و اگر سطح کلاس بالاتر از توان فرد باشد نمی‌تواند هم‌پا با کلاس پیش رود و کلاس برای او گیج‌کننده خواهد شد. بسیاری از آموزشگاه زبان در تهران آزمون استاندارد تعیین سطح زبان انگلیسی را به طور دقیق انجام می‌دهند و سطح‌بندی زبان‌آموزان اهمیت زیادی دارد.

ایراد آزمون استاندارد تعیین سطح زبان انگلیسی در برخی آموزشگاه‌­ها

بعضی آموزشگاه‌ها متاسفانه آزمون‌ استاندارد تعیین سطح زبان انگلیسی را با کیفیت لازم و مسئولیت‌پذیری انجام نمی‌دهند و چندان در تعیین ترم زبان‌آموز صادق نیستند تا از این راه ترم‌های بیشتری را در آن آموزشگاه ثبت‌نام کنند و برخی نیز فقط به فکر پر کردن ظرفیت کلاس‌ها می‌باشند. بعضی دیگر از این آموزشگاه‌های غیر معتبر به آزمون تعیین سطح به عنوان یک منبع درآمد جدا برای موسسه نگاه می‌کنند و هزینه‌های عجیب و تامل‌برانگیزی را از مراجع دریافت می‌کنند. اما آموزشگاه‌های معتبر این چنین نیستند و با این که هزینه‌های کلاس کمی بالاتر می‌باشد هم خدمات بهتری ارائه می‌کنند و هم آموزش با کیفیتی دارند. تمام آموزشگاه‌های معتبر زبان انگلیسی در تهران قوانین و حقوق زبان‌آموزان را رعایت می‌کنند و مشکلاتی از قبیل تعیین سطح نادرست ندارند.

سوالات آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی چگونه است؟

سوالات تعیین سطح زبان لازم است استاندارد باشند. اغلب سوالات تعیین سطح زبان به طور شفاهی است و از طریق یک سرپرست زبان از زبان‌­آموز پرسیده خواهد شد. بعضی از آموزشگاه­‌های مطرح در تهران و سایر شهرهای بزرگ آزمون تعیین سطح زبان دو مرحله‌­ای دارند. آموزشگاه زبان در تهران تقریبا در تمام محلات تهران یافت می­‌شود و از زبان‌­آموزان در هر کدام از این موسسات که برایشان مقدور باشند می‌­توانند ثبت­‌نام کنند. آموزش رایگان گرامر زبان انگلیسی در سفیر مگ باعث شده زبان‌­آموزان به سمت این آموزشگاه جذب شوند. گرامر زبان برای خیلی از زبان‌­آموزان اصلی­‌ترین چالش می­‌باشد.

تعیین سطح عمومی

سطح سوالات آزمون تعیین سطح با توجه به هر سطحی متفاوت است. در تعیین سطح زبان عمومی از سوال­‌های ساده در مورد مشخصات شخصی و محل زندگی و علاق شروع می‌­شود و به مرور سوال‌­ها سخت­‌تر و پیچیده­‌تر می‌­شود و تسلط بر سوالات سخت‌­تر و نیاز به سطح بالاتر برای زبان­‌آموز دارد و آن‌ها را آماده ورود به کلاس های پیشرفته‌تر دارد.

تعیین سطح پیشرفته

اگر برای شرکت در دوره‌­های آیلتس یا تافل یا دوره­‌های خیلی پیشرفته نیاز به آزمون تعیین سطح دارید این آزمون بسیار پیشرفته‌­تر از آزمون تعیین سطح در آموزشگاه­‌های معمولی خواهد بود. 

انواع آزمون‌­ استاندارد تعیین سطح زبان انگلیسی کدام‌اند؟

  1. تعیین سطح زبان کتبی
  2. تعیین سطح زبان آنلاین
  3. تعیین سطح زبان شفاهی

ویژگی‌های آزمون استاندارد تعیین سطح کتبی

آموزشگاه در یک زمان مشخص  از شما آزمونی به صورت کتبی برای تعیین سطح می‌گیرد. این آزمون می‌تواند روی کاغد باشد یا به صورت آنلاین انجام شود و اغلب از سوالات آسان به سخت مرتب شده است. باید در زمان مشخص شده به سوالات فکر کنید و پاسخ دهید. این نوع آزمون استرس خاصی به زبان‌آموز وارد نمی‌کند و هرکس می‌تواند به راحتی روی سوالات فکر کند. در این نوع آزمون بیشتر مهارت‌های گرامری و درک مطلب سنجیده می‌شود و Listening  هم به صورت نسبی در تعیین سطح شما سنجیده می‌شود ولی امکان سنجش مهارت مکالمه وجود ندارد.

ویژگی‌های آزمون استاندارد تعیین سطح آنلاین

این نوع آزمون تعیین سطح زبان به طور آنلاین و از طریق اینترنت انجام می‌گیرد.آزمون تعیین سطح آنلاین می‌تواند بسیار مفید باید چرا که زبان‌آموز هیچ استرسی در این روش ندارد و با تمرکز و اعتماد به نفس بیشتری می‌تواند آزمون را انجام دهد. مزیت اصلی این آزمون این است که در هر زمانی می‌توان در آن شرکت کرد و محدودیت زمانی ندارد. این نوع آزمون کارنامه‌های تحلیلی به زبان‌آموز ارائه می‌کند که بتواند درک بهتری از دانش زبانی خود داشته باشد. موسسه‌های زبان با تحلیل کارنامه آزمون‌ها سطح زبان‌آموزان را تعیین می‌کنند و افراد یک سطح را در یک کلاس قرار می‌دهند.

ویژگی‌های آزمون استاندارد تعیین سطح شفاهی

آزمون تعیین سطح شفاهی حال و هوایی متفاوت دارد و نیاز به تمرکز بیشتری دارد و ممکن است آزمون دهنده‌ها دچار استرس شوند و نتوانند به خوبی سطح زبان خود را ارائه دهند با این حال برای افرادی که در ترم‌های بالا  قرار دارند لازم است با این آزمون خود را نشان دهند.در این نوع آزمون تعیین سطح مهارت‌های درک مطلب و شنیداری و گفتاری بیشتر تشخیص داده می‌شود و تمرکز روی گرامر کمتر است. بسیاری از آموزشگاه‌های زبان در تهران تعیین سطح را به صورت شفاهی دارند.

معرفی آزمون CEFR و تعیین سطح جهانی زبان

برای مشخص کردن تسلط در زبان سیستمی طراحی شده است به نام سیستم CEFR که در آن زبان آموزان در سه سطح کلی طبقه‌­بندی می­‌شوند.

  1. A یا(Basic)پایه
  2. B یا(Independent ) مستقل
  3. C یا(Proficient )ماهر

هرکدام از این سطح­‌ها خود به دو سطح ریزتر تقسیم می­‌شوند و به طور کلی شش سطح وجود خواهد داشت.

1.سطح A1: در این سطح گفتن جمله­‌های ساده و معرفی خود به راحتی انجام می‌­گیرد.

2.سطح A2: در این سطح گفت­‌وگو در مورد چیزهای راحت است و فرد می‌­تواند در مورد عباراتی که بلد نیست سوال بپرسد.

3.سطح B1: در این سطح کنایه‌­ها و عبارات سخت هنوز یادگیری نشده اما فرد می­‌تواند در مورد خیلی مطالب صحبت کند.

4.سطحB2: فرد قادر به درک متون تخصصی است و می‌­تواند با فردی انگلیسی زبان گفت­‌وگو کند.

5.سطح C1: فرد عبارات سخت و کنایه­‌ها را می­‌فهمد و هیچ مشکلی در فهم مطالب و گفت­‌وگو ندارد.

6.سطح C2: فرد به لحاظ توانایی و مکالمه هیچ فرقی با یک انگلیسی زبان ندارد و می‌­تواند هر کتابی را بخواند

آزمون استاندارد تعیین سطح زبان انگلیسی در آموزشگاه سفیر

زبان‌آموز می‌­تواند از چند روش آزمون برای تعیین سطح خود و ثبت‌­نام در آموزشگاه‌­های زبان در تهران و سایر شهر­ها استفاده کند. برای ثبت­‌نام در کلاس­‌های زبان مبتدی و پیشرفته و اطلاعات بیشتر می‌توانید با سفیر از طریق سایت و شماره تلفن‌­های ما ارتباط برقرار کنید.

https://gosafir.com/fa

https://gosafir.com/fa/educational-services/placement-test

 

برچسب ها : تعیین سطح زبان انگلیسی

دیدگاهتان را بنویسید