بروکر آمارکتس جزو کارگزاری‌های معتبر جهانی بوده که خوشبختانه به تریدرهای ایرانی نیز خدمات ارائه می‌کند. سبد معاملاتی متنوع در کنار تیم پشتیبانی فارسی زبان، باعث استقبال تریدرها از خدمات این کارگزاری شده است.

 

ارزیابی عملکرد بروکر آمارکتس در ایرانبروکر آمارکتس

یکی از کارگزاری‌های قدیمی بازار فارکس که اعتباری در سطح جهانی داشته و با این حال تصمیم به ارائه خدمات به کاربران ایرانی گرفته، بروکر آمارکتس است. این کارگزاری که در سال 2007 میلادی تاسیس شده، کمتر از سه سال پیش وارد بازار ایران شد و از همان ابتدا، به لطف خدمات عالی و داشتن تیم پشتیبانی فارسی زبان، توانست رضایت تریدرهای ایرانی را به خود جلب کند. برخلاف بسیاری از بروکرهای قدیمی که اگرچه در ایران بسیار شناخته شده هستند، اما خدماتشان کاملا معمولی و حتی ضعیف است، این کارگزاری خدمات خود را کاملا مدرن و به روز نگهداشته است. در این مقاله قصد داریم تا عملکرد این کارگزاری را بررسی کرده و مزایای و معایب آن را از نگاه تریدرهای ایرانی، بیان کنیم.

اعتبار آمارکتس

تریدرهای ایرانی، این کارگزاری را با نام‌های مختلفی همچون آمارکتس، آمارکتز، ای مارکتس و … خطاب کرده، اما به هر حال، نام اصلی کارگزاری A Markets است. این بروکر، رگولاتوری FSA از سنت وینسنت دریافت کرده که جزو رگوله‌های آفشور و معتبر در میان بروکرهای فعال در ایران است. در کنار این رگولاتوری، سابقه‌ای بیش از 15 سال داشته که بیانگر تجربه و قدمت بالای کارگزاری است. از همین رو، تریدرهای ایرانی با خیالی راحت می‌توانند از خدمات این کارگزاری استفاده نمایند. در کنار این اعتبار، آمارکتس برای اینکه بتواند اعتماد تریدرهای سطح جهان را جلب کند، حساب مشتریان خود را بیمه کرده است. این بیمه بدان معناست که اگر مشکلی از سمت بروکر ایجاد شود که باعث به معاملات مشتریان صدمه وارد کرده و باعث بروز خسارت شود، نهاد مالی Financial Commission این خسارت را تا سقف 20 هزار یورو، پوشش خواهد داد.

حساب های معاملاتی

آمارکتس جزو معدود بروکرهایی است که امکان استفاده از حساب معاملاتی با اسپرد ثابت را فراهم کرده است. در کنار این حساب، بروکر دو حساب دیگر با نام‌های استاندارد و ECN را نیز در اختیار مشتریان خود قرار داده است. برای بررسی سریع و آسان حساب‌ها و تفاوت آن‌ها با یکدیگر، اطلاعات هر سه حساب معاملاتی در تصویر زیر نمایش داده شده است:

حساب های معاملاتی آمارکتسهمانطور که مشاهده می‌کنید، هر سه حساب قابلیت تبدیل شدن به حساب اسلامی را داشته و این بدان معناست که سوآپ یا همان بهره شبانه می‌تواند حذف شود. همین امر نیز باعث شده تا آمارکتس میزبان خوبی برای تریدرهایی باشد که به دنبال معاملات بلند مدت هستند. در حساب اسپرد ثابت، میزان اسپرد معادل حداقل 3 پیپ بوده که عدد نسبتا بالایی است، اما با توجه به ثابت بودن آن، می‌تواند انتخاب مناسبی برای بعضی از تریدرها باشد. در حساب استاندارد، اسپرد به حداقل 1.3 پیپ کاهش یافته و در حساب ECN نیز این میزان به حداقل 0 پیپ کاهش یافته است. خوشبختانه نه در حساب اسپرد ثابت و نه در حساب استاندارد، خبری از دریافت کمیسیون نیست.

یکی از مزایای انواع حساب در بروکر آمارکتس، میزان اندک تعیین شده برای افتتاح هر یک از حساب‌ها است. بیشترین مبلغ دیپازیت اولیه برای افتتاح حساب در این کارگزاری معادل 200 دلار در نظر گرفته شده که مربوط به حساب ECN است. بنابراین، تریدر می‌تواند بدون نیاز به افزایش مبلغ دیپازیت اولیه به اعداد نسبتا سنگین، از مزایای حساب‌های مختلف این کارگزاری بهره برده و به سادگی بهترین شرایط معاملاتی را با توجه به استراتژی‌های شخصی خود، انتخاب نماید. عموما در کارگزاری‌های دیگر، استفاده از خدمات حساب‌های حرفه‌ای فارکس نیاز به دیپازیت اولیه‌ای بیش از 500 دلار دارد.

اسپرد بروکر آمارکتس

اگر با بروکرهای مختلف فعال در ایران آشنا باشید، حتما متوجه خواهید شد که میزان اسپردهای آمارکتس در بازه‌ی معمول و معقولی قرار گرفته است. با این حال، کارگزاری‌هایی وجود دارند که میزان کارمزدها را کمتر کرده تا شرایط معاملاتی بهتری را برای مشتریان خود ارائه دهند. برای مثال، بروکر ارانته یکی از بروکرهایی است که نه تنها در سطح ایران، بلکه در سطح جهانی نیز کمترین کارمزدها را از تریدرهای خود دریافت می‌کند. ارانته نیز همانند آمارکتس، یکی از بروکرهای معتبر جهانی بوده که توانسته اعتماد بسیاری از تریدرها را در سطح جهان، جلب نماید. برای آشنایی بیشتر با بروکر ارانته می‌توانید به این مقاله مراجعه نمایید.

نمادهای معاملاتی

کارگزاری آمارکتس یکی از به‌روزترین و بهترین سبدهای معاملاتی را در اختیار تریدرهای خود قرار داده است. این کارگزاری بیش از 200 نماد معاملاتی در بخش‌های مختلف مارکت از جمله جفت ارزها، انرژی، فلزات ارزشمند، سهام، شاخص بورس، اوراق قرضه، جفت ارزها، کالاهای اساسی و … را در اختیار مشتریان خود قرار داده است. بهتر است بدانید که بهترین و متنوع‌ترین سبد معاملاتی سهام و شاخص بورس، در حال حاضر توسط این کارگزاری ارائه شده است. همانطور که می‌دانید، خرید و فروش سهام در معاملات بلند مدت، یکی از روش‌های امن و کم ریسک برای فعالیت در بازار فارکس است.

ارائه کردن بیش از 120 نماد معاملاتی در بخش‌های سهام و شاخص بورس، باعث شده تا در ایران، از آمارکتس با نام بروکر سهام یاد شود. همچنین به دلیل عدم دریافت کمیسیون و قابلیت تبدیل حساب‌ها به حساب اسلامی، این کارگزاری توانسته انتخاب بسیار خوبی برای تریدرهایی باشد که به دنبال معاملات سهام به صورت بلند مدت هستند. همچنین، شرایط و ضوابط حساب‌های معاملاتی این کارگزاری، اجازه‌ی اسکالپ تریدنیگ را نیز به مشتریان خود داده است.

مزایای آمارکتس

تا بدین‌جای مقاله، چندین مزیت ای مارکتس را بیان کردیم. اول اینکه نیازی به سپرده‌ی اولیه‌ی بالا برای افتتاح حساب‌های حرفه‌ای فارکس نبوده، بلکه تنها با 200 دلار به عنوان دیپازیت اولیه، می‌توان به یک حساب معاملاتی حرفه‌ای دست یافت. مزیت اصلی این کارگزاری اما در دو نکته است. اول اینکه تیم پشتیبانی فارسی زبان این کارگزاری در تمامی ساعات فارکسی، به سرعت پاسخگوی نیاز مشتریان بوده و در صورت بروز هرگونه مشکل آن را رفع خواهد کرد. مزیت دوم این کارگزاری نیز ارائه‌ی مستمر بونوس‌ها و مشوق‌های معاملاتی به تریدرهای خود است. تمامی افرادی که در این کارگزاری حساب معاملاتی باز نمایند، از بونوس خوش‌آمدگویی 25 درصدی بهره‌مند خواهند شد.

اگر تریدر حرفه‌ای هستید، اخبار و تحلیل‌ها به صورت روزانه برای شما ارسال خواهد شد تا بتوانید با تمرکز بیشتری معاملات خود را دنبال کنید. همچنین، مشتریان که بتوانند وارد بخش VIP این کارگزاری شوند، می‌توانند از VPS رایگان استفاده نمایند که سرعت فوق‌العاده بالایی به معاملات آن‌ها خواهد داد. در کنار تمامی این مزایا، آمارکتس طرح کشبک را نیز فعال کرده تا در فواصل زمانی مشخص، درصدی از کارمزدهای پرداخت شده به خود تریدر بازگردانده شود.

ثبت نام در آمارکتس

برخلاف بسیاری از بروکرهای فعال در ایران که هنوز هم اصرار بر دریافت تصویری از مدرکی برای احراز محل سکونت دارند، خوشبختانه آمارکتس این گزینه را اختیاری کرده است. همانطور که می‌دانید، با حذف قبض‌های کاغذی، دسترسی به مدرکی برای احراز محل سکونت بسیار دشوار شده است. با حذف این مرحله، ثبت نام در آمارکتس تنها در کمتر از دو دیقه انجام شده و تنها به تصویری از مدرک هویتی (شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت، گواهینامه و …) که دارای اعتبار زمانی باشد، نیاز است. متاسفانه وبسایت این کارگزاری در ایران از دسترس خارج شده و علاقه‌مندان به این کاگزاری باید آی پی خود را تغییر داده و یا اگر قصد فعالیت حرفه‌ای داشته باشند، باید با خرید آی پی ثابت این مشکل را برطرف نمایند.

کلاهبرداری آمارکتس

کارگزاری‌های معتبری که وارد بازار ایران می‌شوند، خدماتی را به تریدرهای ایرانی ارائه می‌کنند که هیچیک از کارگزاری‌های قدیمی ارائه نکرده‌اند. همین امر نیز باعث شده تا تریدرهای به سرعت کارگزاری خود را تغییر داده و از خدمات این بروکرهای تازه وارد شده به ایران استفاده نمایند. این اتفاق به مزاج بروکرهای بی کیفیت قدیمی خوش نیامده و شروع به داستان‌سرایی در باره کلاهبرداری بروکرهای تازه وارد می‌کنند. طبق بررسی‌های انجام گرفته، تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر کلاهبرداری آمارکتس وجود نداشته و اگر در سایتی یا مقاله‌ای با این موضوع روبرو شدید، مطمئن باشید که مطالب بدون منبع و صرفا برای تخریب این کارگزاری معتبر جهانی بیان شده است.

واریز و برداشت ریالی

یکی از خدمات ارزشمندی که این کارگزاری ارائه کرده است، معرفی یک صرافی فارکس همکار در ایران برای تسریع و تسهیل واریز و برداشت بوده است. از آنجاییکه ایرانیان به روش‌های مرسوم واریز و برداشت جهانی (پی پل یا ویزا کارت) دسترسی ندارند، وجود چنین واسطی برای تسهیل تراکنش‌های مالی، الزامی است. صرافی فارکس معرفی شده توسط آمارکتس نیز کارمزدهای کاملا کمی دریافت کرده و درخواست‌ها را در کمترین زمان ممکن، انجام می‌دهد. همین امر نیز باعث شده تا تریدرها، خصوصا در زمان کال مارجین، به سرعت بتوانند نسبت به شارژ حساب خود اقدام نمایند.

رتبه بندی بروکرهای فارکس

حال که با مشخصات و عملکرد کلی بروکر آمارکتس آشنا شدید، بهتر است جایگاه کلی این کارگزاری را در میان تمامی بروکرهای فارکس فعال در ایران، بدانید. در مقاله‌ای با نام بهترین کارگزاری فارکس در ایران نه تنها رتبه‌بندی بروکرها را مطرح شده، بلکه بیان شده که هر کاگزاری برای چه سبک از معاملات یا همان استراتژی معاملاتی مناسب است. در یک نگاه کلی، بروکر آمارکتس در جایگاه سوم قرار گرفته است. البته این رتبه به معنای آن نیست که از لحاظ کیفیتی در رتبه سوم قرار گرفته است، بلکه با توجه به حساب‌های معاملاتی و مشخصات کلی بروکر، دو اولویت بالاتر برای تریدرها وجود دارد. در ادامه، این دو اولویت را بیان خواهیم کرد.

بروکر ارانته

همانطور که پیشتر مطرح شد، کارگزاری ارانته به دلیل کارمزدهای بسیار کم و همچنین تیم پشتیبانی با کیفیت، در رتبه‌ی بهترین نسبت به آمارکتس قرار گرفته است. از آنجاییکه این بروکر سوآپ را صفر کرده و همچنین کمیسیون دریافت نکرده یا بسیار کم است، انتخاب مناسبی برای اکثر تریدرهای فعال در بازار ایران است. همچنین حذف کردن پروسه‌ی احراز محل سکونت نیز جزو نکات مثبت این کارگزاری است.

بروکر ifc

در جایگاه دوم، بروکر ifc قرار گرفته است. اگرچه میزان کارمزدهای معاملاتی این کارگزاری اندکی بیشتر از بروکر آمارکتس است، اما ارائه کردن متنوع‌ترین سبد معاملاتی و همچنین امکان ساخت نماد معاملاتی دلخواه باعث شده تا در رتبه‌ی دوم بهترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان قرار بگیرد. به جرات می‌توان گفت که خلاق‌ترین و نوین‌ترین بروکر حال حاضر ایران، همین بروکر ifc است. در صورتیکه مدیریت این مجموعه تصمیم به کاهش میزان کارمزدها بگیرد، قطعا بهترین انتخاب برای تریدرهای ایرانی، همین کارگزاری آی اف سی خواهد بود.

بروکر ITB

یکی از کارگزاری‌هایی که کمتر در سطح ایران شناخته شده است، اما کیفیت پشتیبانی فوق‌العاده بالایی داشته و همچنین میزان کارمزدهای معاملاتی آن بسیار کم است، همین بروکر ITB است. این کارگزاری یکی از بهترین شرایط معاملاتی برای نماد معاملاتی XAU یا همان طلا را ارائه کرده، اما متاسفانه به دلیل ارائه نکردن پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4 که عموما توسط تریدرهای حرفه‌ای استفاده می‌شود، نتوانسته بخت و اقبالی بدست آورد. اگر شما جزو کسانی هستید که به نماد طلا در فارکس علاقه مند هستید و همچنین ترجیح می‌دهید از پلتفرم معاملاتی متاتریدر 5 استفاده کنید، بروکر ITB قطعا انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

بهترین هست

اگر مایل هستید که نظر تریدرهای فعال در این کارگزاری را مطالعه نمایید، می‌توانید به وبسایت بهترین هست مراجعه کرده و از قسمت کارگزاران فارکس، مقاله مربوط به بروکر آمارکتس را مطالعه نمایید. در صورتیکه سوال داشته باشید و یا نیاز به راهنمایی بیشتری داشته باشید نیز می‌توانید موضوع خود را با کارشناسان این مجموعه در میان گذاشته و در کمترین زمان ممکن، پاسخ خود را دریافت نمایید.

بهترین هست

 

برچسب ها : آمارکتس,بروکر آمارکتس,پشتیبانی بروکر آمارکتس,اعتبار آمارکتس,بهترین بروکر,انتخاب بروکر

دیدگاهتان را بنویسید