بررسی دستگاه ماینر Whatsminer M21 28Th

مقدمه بررسی دستگاه ماینر M21 28Th

در این مقاله سعی در بررسی ویژگی ها و خصوصیات دستگاه ماینر ام 21 (28 تراهش) را داریم که به تفصیل قطعات آن را مورد کنکاش قرار می دهیم و شما را با وظایف این قطعات در این دستگاه ماینر آشنا می کنیم. برای خرید ماینر و مشاهده درآمد دستگاه ماینر به صفحه ماشین حساب ماینر وبسایت ایران ماین مراجعه کنید.

در ابتدا درون جدول زیر ویژگی های این دستگاه ماینر را به نمایش گذاشته ایم.

ویژگی های دستگاه ماینر M21 28Th

ویژگی ها Whatsminer M21 28Th
سازنده MicroBT
مدل Whatsminer M21 28Th
تاریخ معرفی August 2019
ابعاد 440x200x300 mm
وزن 7150g
تولید صدا 80db
خنک کنندگی 2
پاور 1680W
ولتاژ 12V
نحوه اتصال Ethernet
رطوبت مطلوب 95 – 5
قدرت پردازش 28Th
الگوریتم SHA-256

 

معرفی اجمالی دستگاه ماینر Whatsminer M21 28Th

دستگاه ماینر M21 28Th  تولید شده توسط شرکت میکرو بی تی در آگوست 2019، که قابلیت استخراج ارز دیجیتال بیت کوین را دارا  می باشد، عرضه شد. حداکثر توانی که از این دستگاه می توان دریافت نمود 28 تراهش می باشد، که این توان توسط پاور با توان 1680 وات تغذیه میگردد. این دستگاه دارای یک ورودی برق و یک ورودی Ethernet می باشد و از نظر ظاهری این دستگاه در ابعاد 300*200*440 میلیمتر است که مجموع وزن آن 7150 گرم می باشد. از نظر خنک کاری نیز دو فن روی آن تعبیه شده است که تولید صدای 80 دسی بل را داراست که این دستگاه ماینر تا 95 درصد رطوبت قابل استفاده می باشد.

با توجه به توان حاصله از این دستگاه، میتوان با توجه به نرخ بیت کوین تاریخ 1401/02/17 معادل 3,643,920 تومان درآمد کسب نمود. همچنین برای خرید ماینر قانونی M21 28Th از وبسایت ایران ماین استفاده فرمایید.

 

اجزای تشکیل دهنده ماینر M21 28Th

در این قسمت اجزای تشکیل دهنده و قطعات موجود در این دستگاه ماینر را بر می شماریم سپس به توضیح مختصر برای آن ها می پردازیم تا اطلاعات کاربران از این دستگاه بالا رود.

این دستگاه ماینر شامل اجزای زیر می باشد که در ادامه توضیح مختصری از آن ها ارائه خواهیم داد:

  • هش برد ماینر
  • پاور یا منبع تغذیه ماینر
  • کنترل برد ماینر
  • فن ماینر
  • دسته سیم ماینر

هشریت دستگاه ماینر M21 28Th

هش برد ماینر چیست؟

یکی از قطعات به کار رفته در ماینرها، هش برد می باشد که هر ماینر شامل چند هش برد است. وظایف هش برد پردازش سنگین می باشد که قیمت آن از بقیه قطعات ماینر گران تر و پر استهلاک تر است که اصلی ترین اجزایی که قیمت ماینر را تعیین میکند هش برد ماینر می باشد. روی هش برد چیپ هایی تعبیه شده است که عمل استخراج رمز را انجام می دهند. در برخی موارد ایراداتی روی چیپ ها پیش می آید که عمل استخراج رمز ارز را با اختلال به همراه دارد و باعث می شود راندمان دستگاه ماینر کاهش یابد، ولی شرکت و وبسایت ایران ماین در زمینه تامین هش برد ماینر به یاری استخراج کنندگان رمز ارز آمده است تا این اختلال قطعات را رفع نماید.

پاور دستگاه ماینر M21 28Th

پاور یا منبع تغذیه ماینر چیست؟

پاور یا منبع تغذیه یکی از قطعات به کار رفته شده در دستگاه ماینر می باشد که انرژی و برق مورد نیاز دیگر قطعات موجود را تامین می نماید. در صورت خرابی پاور، جریان انرژی به طور کلی قطع و عملیات استخراج را متوقف خواهد کرد. در صورت خرابی پاور نیز میتوانید از طریق وبسایت ایران ماین جهت خرید پاور ماینر مراجعه فرمایید.

 

کنترل برد ماینر چیست؟

کنترل برد یکی از اصلی ترین اجزای ماینر است که وظیفه ایجاد اتصال بین هش برد و اینترنت را دارد که در صورت خرابی آن، عملا دستگاه ماینر بلا استفاده می گردد زیرا اتصال بین قطعات قطع می گردد. یکی از شایع ترین عواملی که باعث خرابی کنترل برد می شود، نوسانات برقی می باشد. همچنین جهت تهیه کنترل برد ماینر نیز میتوان از وبسایت ایران ماین تهیه نمود.

فن دستگاه ماینر M21 28Th

فن ماینر چیست؟

با توجه به پردازش سنگینی که دستگاه ماینر به طور مداوم انجام میدهد، این دستگاه به شدت تولید حرارت می کند و باید از حرارت آن کاسته شود. برای ایجاد خنک کاری از فن قوی استفاده می گردد که این نیز باعث ایجاد صدای زیاد می شود. این فن ها دارای ولتاژ 12 ولت و جریان مصرفی 7.2 آمپر می باشد که 6000 دور در دقیقه می چرخد. با توجه به اینکه فن به طور مداوم در حال کارکردن است، کم کم راندمان آن کاهش می یابد که به باید تعویض گردند. برای تامین فن ماینر از وبسایت ایران ماین قابل خریداری و تهیه می باشد.

دسته سیم ماینر M21 28Th

دسته سیم ماینر چیست؟

دسته سیم یکی از اجزای ماینر می باشد که پاور و کنترل برد و هش بردها را به یکدیگر متصل می کند. یکی از عواملی که باعث خرابی آن می گردد نوسانات برق و افزایش دما است که منجر به آب شدن دسته سیم میشود و باید نسبت به تعویض آن اقدام گردد. وب سایت ایران ماین نیز برای مشتریان خود دسته سیم ماینر را فراهم نموده است.

 

نتیجه گیری:

با توجه به مدل ماینر M21 28Th و توان خروجی آن و همچنین با توجه به خرابی کمتر این نوع دستگاه، میتوان آن را یکی از بصرفه ترین دستگاه های ماینر موجود دانست که درآمد معقولی را به استخراج کنندگان خود می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید