همه ما به این موضوع واقف هستیم که بدون استفاده از ابزار و وسایل برقی نمی‌توانیم به زندگی عادی خود ادامه دهیم و برای رفع بسیاری از نیازهای روزمره خود باید به آن‌ها مراجعه کنیم. برای مثال یکی از مهم‌ترین وسایل برقی که در تمامی خانه‌ها وجود دارد، یخچال است. طبیعتا اگر ما در خانه خود یخچال نداشته باشیم نمی‌توانیم به خوبی از مواد غذایی خود مراقبت نماییم و به همین دلیل به این وسیله نیاز داریم.

حالا فرض کنید به صورت ناگهانی یخچال شما یا هر یک از وسایل برقی شما بسوزد. در این شرایط تنها راه کار شما این است که آن را جایگزین کنید. می‌دانید که قیمت تمامی وسایل برقی زیاد بوده و سوختن هر کدام از آن‌ها می‌تواند خسارت زیادی را به شما وارد کند و این اصلا موضوع کمی نیست. خیلی از افراد به شدت مراقب همه وسایل خود هستند و تلاش می‌کنند تا با استفاده درست از آن‌ها، از خرابی یا سوختنشان جلوگیری نمایند.

یکی از بهترین راه‌های نگه داری از وسایل برقی، خرید استابلایزر است. استابلایزر یکی از ابزارهایی است که می‌تواند به شما کمک کند تا سالیان طولانی از وسایل برقی خود استفاده نمایید. در ادامه این مطلب تصمیم داریم تا شما را با ویژگی‌های بهترین استابلایزر موجود در بازار آشنا نماییم تا در هنگام خرید این وسیله، با اطلاعات بیشتری این کار را انجام دهید.

بهترین استابلایزر موجود در بازار را چطور انتخاب کنیم؟

استابلایزر چیست؟

برق شهری هیچ گاه دارای ولتاژ یکسانی نبوده و همیشه بالا و پایین‌هایی در این شرایط وجود دارد که باعث آسیب زیادی به ابزار و وسایل برقی خواهد شد. هر وسیله برقی نیاز به ولتاژ مشخصی دارد و در صورتی که این میزان از ولتاژ کم یا زیاد شود، می‌تواند مشکلات زیادی را به وجود آورد. به همین دلیل است که باید ولتاژ ثابتی را وارد این دستگاه‌ها کنیم.

وظیفه استابلایزر دقیقا همین است. استابلایزر دستگاهی است که با کم و زیاد کردن ولتاژ ورودی، آن را به میزان ثابتی رسانده و از وسایل برقی شما محافظت خواهد کرد. استابلایزرها انواع مختلفی داشته و مصارف مختلفی دارند.

این ابزار برای کارخانه‌ها و اماکنی که دارای وسایل برقی پراهمیت هستند بسیار واجب بوده و استفاده از آن باعث کاهش خسارات می‌شود. حالا برای اینکه بخواهید از میان انواع مختلف استابلایزر یکی از بهترین گزینه‌ها را برای منزل یا محل کار خود انتخاب کنید، باید با ویژگی‌های مختلف آن آشنا باشید تا بتوانید بهترین استابلایزر موجود در بازار را خریداری نمایید.

در ادامه این ویژگی‌ها را بیان خواهیم کرد.

بهترین استابلایزر موجود در بازار چه ویژگی‌هایی دارد؟

شما باید بدانید که در هنگام خرید استابلایزر باید به چه ویژگی‌هایی دقت کنید. در این بخش این ویژگی‌ها را بیان خواهیم کرد.

توجه به ولتاژ ورودی استابلایزر

همانطور که گفتیم استابلایزر ابزاری است که در ولتاژ ورودی تغییر ایجاد کرده و آن را بالا و پایین می‌کند تا بتواند ولتاژی ثابت را در اختیار دستگاه شما قرار دهد. هر استابلایزری که بخواهید خریداری نمایید دارای محدوده ولتاژی است که می‌تواند تا آن میزان را تحمل کرده و ولتاژ ثابت را با توجه به آن تحویل شما دهد.

برای مثال فرض کنید شما استابلایزری را در محدوده ولتاژی 150 تا 260 خریداری می‌کند. اگر برق ورودی در این محدوده باشد، با توجه به درخواست شما استابلایزر کار خود را انجام می‌دهد و ولتاژ را ثابت می‌کند ولی اگر این میزان از 150 کمتر بوده و یا از 260 بیشتر باشد، تنها کاری که استابلایزر انجام می‌دهد این است که منبع تغذیه دستگاه را قطع خواهد کرد.

به همین دلیل باید قبل از خرید به محدوده ولتاژ دقت کنیدو ترجیحا با فردی متخصص در این زمینه مشورت نمایید.

استابلایزر باید سه فار باشد یا تک فاز؟

هر دستگاهی با توجه به تکنولوژی که دارد باید از یکی از استابلایزرهای تک فاز یا سه فاز استفاده نماید تا بتوانید به هدف مورد نظر خود دست پیدا کنید. به صورت معمول تمامی وسایل و ابزار خانگی روی استابلایزر تک فاز کار می‌کنند و شما نیازی به استابلایزر سه فاز نخواهید داشت ولی اگر بحث مصارف صنعتی و کارخانه‌ها است، بهتر است از استابلایزر سه فاز استفاده کنید.

بهتر است برای هر دستگاه استابلایزر جداگانه بخرید

می‌دانید که استابلایزر نیز مصرف برق دارد و این زمانی بد است که شما برای همه وسایل برقی مستقر در یک مکان از یک استابلایزر استفاده می‌کنید. اگر شما این کار را انجام دهید باید به صورت 24 ساعته استابلایزر را روشن نگه دارید تا از وسایل برقی روشن محافظت نماید و به همین دلیل می‌تواند باعث مصرف برق زیادی شود.

حالا اگر برای هر دستگاه از یک استابلایزر جدا استفاده کنید می‌توانید آن را هنگام خاموشی دستگاه، خاموش کنید و از اتلاف برق جلوگیری کنید.

خرید استابلایزر دیجیتالی

اگر قصد دارید دقت خیلی بیشتری را داشته باشید، بهتر است نسبت به خرید استابلایزر دیجیتالی اقدام نمایید. این نوع از استابلایزرها بسیار به روز بوده و امکانات بیشتری نسبت به سایر انواع استابلایزر دارند.

استابلایزر دیجیتالی می‌تواند خود را با انواع وسایل برقی منطبق نماید و به همین دلیل می‌توانید یک استابلایزر خریداری نمایید و از آن برای تمامی ابزارآلات خود استفاده نمایید. زمانی که کار شما با یکی از ابزار برقی تمام شد، می‌توانید استابلایزر را از آن قطع کنید و به وسیله بعدی متصل نمایید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید