امروزه در بازار، انواع دوچرخه در برندها، سایزها و مدل‌های گوناگون وجود دارد که شما می‌توانید متناسب با نیاز، بودجه و سلیقه‌ای که دارید، آن را خريداري كنيد. دوچرخه تاشو یکی از آن محصولاتی است که مشتریان و علاقه‌مندان خاص خود را دارد و به جهت ویژگی‌های خاصی که برای آن در نظر گرفته شده‌است، می‌تواند مورداستفادۀ ورزشکاران، افرادی که همیشه با دوچرخه تردد می‌کنند و یا به سفر می‌روند قرار گیرد. ما در این مطلب قصد داریم به معرفی این محصول و چگونگی عملکرد آن بپردازيم و بهترین مارک دوچرخه تاشو را به شما معرفی کنیم.

هدف از تولید دوچرخه تاشو

اگر بخواهیم به هدف تولید دوچرخه تاشو اشاره کنیم، می‌توان گفت بی‌شک دوچرخه‌های تاشو با این هدف طراحی و تولید شده‌اند که بتوانند جمع شوند و به حالت جمع‌وجوری درآیند تا حمل و جابه‌جایی آن‌ها برای کاربر ساده باشد، زیرا هنگامی که دوچرخه قابلیت جمع‌شدن داشته باشد، به‌راحتی مي‌توان در خودرو، تاکسی، اتوبوس و مترو آن را جای داد و در مقصد موردنظر آن را باز کرد و از آن استفاده نمود. همچنین جای‌دادن آن در انباری خانه و یا داخل منزل وقتی که به حالت جمع درمی‌آید آسان‌تر است.بهترین مارک دوچرخه تاشو

اما در خصوص طراحی و ساختار این محصول باید به این مورد اشاره کرد که عملکرد آن وابسته به مکانیزم‌های تاشدن براساس پارامترهای گوناگونی است که ازجملۀ آن‌ها می‌توان به سرعت تاشدن، سهولت تا شدن، میزان کم‌شدن حجم تاشده، کیفیت سواری، وزن، طول عمر و قیمت اشاره کرد.

نکتۀ شايان ذکر این است که دوچرخه‌های تاشو از آنجا که پیچیدگی‌های زیاد و همچنین تعداد قطعات بیشتری دارند، از قیمت بیشتری هم نسبت به دوچرخه‌های معمولی و غیرتاشو برخوردارند.

اگر بخواهیم به تاریخچۀ ساخت و استفاده از دوچرخه‌های تاشو اشاره کنیم، باید گفت اولین دوچرخه تاشو که طراحی و ساخت آن به‌صورت رسمی ثبت شده‌است، در سال 1893 و توسط مایکل بی رایان در آمریکا انجام شد. اما ساخت دوچرخه‌های تاشو از سال 1896 روند روبه‌رشدی پیدا کرد، به طوری که ارتش فرانسه آن را به نمایش گذاشت و پس از آن سایر کشورها نیز اقدام به تولید انبوه آن کرده و در ارتش از این محصول استفاده کردند.

هنگام خرید دوچرخه تاشو به چه نکاتی باید توجه کرد؟

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، در حال حاضر دوچرخه‌ تاشو در انواع و مدل‌های مختلفی در بازار موجود است که با توجه به ویژگی‌های متعددی که دارند، در یک مورد شبیه‌اند و آن هم قابلیت جمع‌شدنشان است.

شرکت‌های تولیدکننده اکنون از انواع تک‌سرعته‌ سبک دوچرخه گرفته تا انواع کروزرها و همچنین دوچرخه‌هایی که با استفاده از موتور کمکی الکتریکی کار می‌کنند، نوع تاشو و قابل‌حمل آن را طراحی و تولید کرده‌‎اند. در ادامه به نکاتی که لازم است هنگام خرید این محصول به آن‌ها توجه کنید خواهیم پرداخت.

  • اندازۀ چرخ

زمانی که تصمیم به خرید دوچرخه تاشو ایده‌آل خود می‌‎گيريد، لازم است به سایز آن توجه داشته باشید، زیرا تفاوت در اندازۀ چرخ می‌تواند در جمع‌شدن دوچرخه نقش داشته باشد و سایز نهایی آن را مشخص كند. در حال حاضر برای دوچرخه‌های تاشو چرخ های 20‌اینچی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به این ترتیب دوچرخه حالت استانداری پیدا مي‌كند و حمل و جابه‌جایی آن برای کاربر در هنگام استفاده از خودرو و یا وسایل نقلیه عمومی ساده خواهد شد.

اما چنانچه نیازی به حمل و جابه‌جایی زیاد آن ندارید، بهتر است نوعی از دوچرخه تاشو را انتخاب کنید که سایز بزرگ‌تری داشته باشد، زیرا این نوع از دوچرخه‌ها، سواری نرم و راحتی را ارائه کرده و ورودی پدال شما را به حداکثر می‌رسانند، اما طبیعی است که به هنگام جمع‌شدن جای بیشتری را اشغال كنند.

  • وزن و مکانیزم تاشدن

از دیگر مواردی که هنگام خرید دوچرخه تاشو توجه به آن اهمیت دارد، وزن و مکانیزم تاشدن آن است. عموماً وزن کلی این نوع از دوچرخه‌ها به دلیل آن‌که از قطعات باکیفیت و مواد سبک‌تر برای قاب بدنه، (مانند فیبر کربن و تیتانیوم) استفاده می‌شود کم است. در خصوص سرعت جمع‌شدن این محصول نیز باید گفت به سرعت باز و بسته می‌شوند و شما معطلی‌اي در این مورد نخواهید داشت. بسته به این‌که برای چه هدفی و در چه مکانی قصد استفاده از این محصول را دارید، می‌توانید وزن آن را مورد بررسی قرار دهید.

بهترین مارک دوچرخه تاشو کدام است؟

اگر می‌خواهید مسیر رفت‌وآمد به دانشگاه و محل کار را به‌راحتی طی کرده و درگیر استفاده از وسایل نقلیه عمومی نشوید، استفاده از دوچرخه تاشو بسیار کارآمد خواهد بود، زیرا علاوه‌بر حرکت آسان و روانی که دارد، به‌عنوان یک ورزش به‌شمار آمده و برای سلامت جسم و روح شما نیز بسیار مناسب است.

اگر دوچرخه‌ای را می‌خواهید که از وزن کم و سرعت خوبی برخوردار باشد و جای زیادی را هم به هنگام جمع‌شدن اشغال نکند، ما به شما دوچرخه تاشو ساخت شرکت کانادایی هلیکس را پیشنهاد می‌کنیم. هلیکس دوچرخه‌ای است که از ساختاری نوآورانه بهره‌مند است و به‌گونه‌ای جمع می‌شود که کل بدنه به اندازۀ یک چرخ آن درمی‌آید، بنابراین حمل و جابه‌جایی آن توسط کاربر به‌راحتی انجام خواهد گرفت.

برند هلیکس محصولات خود را به‌گونه‌ای طراحی و ساخته است که نه تنها نسبت به سایر دوچرخه‌های تاشو کوچک‌تر، سبک‌تر و ایمن‌ترند، از کاربری ساده‌تری هم برخوردارند. بدنۀ این محصول از جنس تیتانیوم ساخته شده‌است که از دوام بالایی بهره‌مند است و ضمن آن‌که این انتخاب سبب شده‌است وزن دوچرخه در حدود 9.5 کیلوگرم باشد که وزن زیادی نخواهد بود.

از دیگر ویژگی‌های دوچرخه تاشو مارک هلیکس می‌توان به این موضوع اشاره کرد که چرخ‌های این محصول در محورهای مارپیچی گردش می‌کنند و در کنار بدنه و بین دسته تا می‌شوند. هلیکس به‌گونه‌ای طراحی شده‌است که از ساده‌ترین مکانیزم باز و بسته شدن در بین سایر دوچرخه‌ها بهره‌مند است و قادر است بدون این‌که لازم به چرخاندن پدال‌ها باشد، به‌راحتی جمع شود.

جمع‌بندی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که دوچرخه‌سواری دارد، آن است که به تمیز ماندن هوای شهر کمک می‌کند. دیگر آن‌که سبب می‌شود تا هميشه از بدنی سالم، قوی و وزن متعادلی برخوردار باشیم، بنابراین انتخاب این محصول بخصوص خرید و استفاده از دوچرخه تاشو نه تنها می‌تواند نکاتی را که در بالا اشاره کردیم دربر داشته باشد، بلکه به دلیل ساختار تاشویی که دارد، کمک می‌کند تا خانم‌ها و آقایان با سنین مختلف بتوانند به‌راحتی از آن استفاده كنند.

دیدگاهتان را بنویسید