مقدمه

حمل‌ بار دریایی از چین از طریق کشتی، یا به بیان بهتر حمل و نقل دریایی ، قدمتی بسیار طولانی و دراز در روابط بین‌الملل را به خود اختصاص داده است. در واقع می‌توان گفت حمل بار هوایی از چین و حمل کالا از چین همراه با جا به جا شدن مسافران ، و نیز انجام اعمال و رفتارهایی مانند اکتشافات و نهایتا سفرهای دریایی و تفریحی، سابقه بسیار زیادی در طول تاریخ بشری دارند و از دیرباز مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. امروزه نیز اهمیت دریا و حمل بار دریایی از چین در روابط بین‌المللی به ویژه مسائل تجاری، بیش از گذشته مطرح است. در نتیجه در این‌ مقاله از سوی شرکت حمل و نقل بین‌المللی ققنوس قصد داریم تا به نکات مهمی در مورد حمل باردریایی از چین، حمل بار هوایی از چین و نیز تفاوت حمل بار هوایی و حمل بار دریایی بپردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

حمل بار هوایی از چین چگونه انجام میشود؟

چین را می‌توان به عنوان یکی از سه قطب اقتصادی فعال در سطح جهان در نظر گرفت که پیش بینی شده است در آینده نه چندان دور و به زودی کشور چین به عنوان بزرگترین مرکز اقتصاد در سطح جهان تبدیل گردد. قدرت اقتصادی بالای کشور چین برگفته از توان بسیار بالای این کشور در عرصه ساخت و تولید محصولات می‌باشد. لازم است بدانید علت گسترده حمل بار هوایی از چین و حمل بار دریایی از چین به علت این مورد است که هزینه ساخت انواع کالا در کشور چین بسیار پایین می‌باشد. همچنین در این کشور دانش طراحی و تولید به قدری بالا است که این امر موجب شده تا بسیاری از بزرگترین شرکت‌ های غربی و شرقی فعال در سطح جهان جهت حمل کالا از چین اقدام نمایند تا در نهایت بتوانند به توان تولیدی کشور چین کمک کنند.

حمل دریایی یا هوایی؟ بهترین روش حمل و نقل کالا از چین

در واقع می‌توان گفت تقریبا هر نوع چیزی را می‌ توان در کشور چین پیدا نمود که از صفر تا صد تولید آن ها در کشور چین صورت گرفته است. در هر حال، معضلی که بسیاری از افراد و متقاضیان در سایر کشورها با آن روبرو هستند، نحوه حمل کالا از چین می‌باشد. در نتیجه می‌توان گفت حمل بار از چین و آن قدر ها هم سخت نخواهد بود و اگر کمی در این عرصه آگاهی و اطلاع کسب نمایید، به راحتی می‌توانید کالاهای خود را از به شیوه حمل بار هوایی از چین و یا حمل بار دریایی از چین به ایران وارد نمایید. در مورد چگونگی حمل بار هوایی از چین این نکته را بایستی به خاطر داشته باشید که اگر اگر وزن کالای خریداری شده توسط شما از کشور چین بسیار زیاد باشد، به طور مثال اگر این مقدار 500 کیلوگرم یا بیشتر از این باشد، حمل و نقل هوایی ممکن است بهترین روش حمل کالا از چین به ایران در نظر گرفته شود.

لازم است بدانید در هنگام حمل بار هوایی از چین، هزینه‌ها به مقدار قابل توجه و چشمگیری بیشتر از سایر روش‌ حمل و نقل می‌باشد و علت این امر به دلیل مسائل مختلف برخواهد گشت.یکی از مهمترین و اصلی‌‎ترین علت‌های این امر این موضوع است که در این شیوه سرعت رسیدن محموله به مقصد بسیار بالا می‌باشد و با بهره گیری از حمل بار دریایی از چین و زمینی و نمی‌توان سریع‌ تر از این زمان کالاها را به مقصد خود رساند.

این روش برای کالا های که نه چندان سنگین هستند و نیز از نظر امنیتی بیشتر روی آن ها کنترل انجام شده است و دولت‌ ها روی این کالاها به شدت حساس هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین می‌توان گفت زمان حمل بار هوایی از چین بر حسب برنامه خطوط هوایی متغیر می‌باشد، اما به طور کلی می‌توان گفت بین 2 تا 10 روز بار از چین به کشور ایران خواهد رسید.

در صورت واردات کالا به صورت شخصی از چین به ایران چه باید کرد؟

در صورتی که بخواهید کالایی را از چین به شکل شخصی به کشور ایران بیاورید، بایستی آن را در سازمان گمرک تحویل گرفته و نیز بایستی به تنهایی اسناد و مدارک ترخیص کالا از گمرک را تهیه نموده و به گمرک ارائه دهید. این عمل برای بسیاری از افراد تازه کار ممکن است غیر عملی به خاطر برسد. البته شما می‌توانید با هزینه‌های اضافی این وظایف را به یک واگذار کنید.در صورتی که قصد دارید که بارهای خود را از طریق هواپیما ارسال کنید، وزن بار بسیار مهم می‌باشد. در نظر داشته باشید اگر وزن آن بیشتر از 250 کیلوگرم باشد، بهتر است که با شرکت‌ حمل کالا از چین به ایران تماس حاصل فرماید چرا که تمامی شرکت ها توانایی حمل این ظرفیت از کالا را به صورت هوایی نخواهند داشت.

در چه مواقعی حمل بار هوایی بهترین روش حمل است؟

همان گونه که شما نیز می‌دانید که جابجایی مسافران میان دو شهر دور یا دو کشور متفاوت و مختلف، هواپیما به عنوان بهترین انتخاب ممکن در نظر گرفته می‌شود، همچنین حمل بار هوایی از چین با هواپیما، سریع‌ترین حالت ممکن جهت انتقال کالا از یک کشور به کشوری دیگر می‌باشد. حمل بار هوایی از چین نیز جهت بارهای مسافری و نیز جهت اهداف تجاری یا همان صادرات و واردات و در طی فرایند خرید از آمازون مورد استفاده فراوان افراد قرار خواهد گرفت . البته دانستن این نکته نیز مهم است که اعمال حمل بار دریایی از چین همراه هواپیما جهت هر کدام از این شیوه ها دارای روال اداری متفاوتی می‌باشد.

در نظر داشته باشید که حمل بار هوایی از چین‌ بیشتر برای کالاهای در نظر گرفته می‌شود که جامعه نیاز اساسی به آنها دارد، مانند انواع تجهیزات پزشکی و انواع داروها چرا که حمل و نقل با این روش با سرعت بالا انجام می‌شود و در نتیجه کالاهای مورد نیاز با سرعت به دست متقاضیان آن محصول می‌رسد.

حمل بار دریایی چیست و به چند روش انجام میشود؟

در واقع می‌توان گفت کلیه فعالیت‌ هایی که در جهت حمل و نقل بارها و مسافران در بستر آب‌های سطح جهان صورت گرفته می شود، ره عنوان حمل ونقل دریایی در نظر گرفته می‌شود. در واقع می‌توان گفت حمل و نقل دریایی به عنوان یکی از راه‌ های ایمن جهت تجارت در سطح دنیا در نظر گرفته می‌شود. لازم است بدانید کالاهای تجاری به طور عمومی به چند شیوه از طریق آب‌های آزاد و دریاها در سطح جهان جابه‌جا می‌گردد. در این میان، مهمترین روش حمل بار دریایی از چین حمل بار با کشتی به شکل فله و کانتینری صورت می‌گیرد.

در کنار کانتینرهای کالابر، که از تنوع بالایی نیز برخوردار هستند، محفظه‌ ها و کالاهای دیگری نیز مانند انواع پالت، انواع گونی، انواع بشکه نیز جهت حمل کالا از چین مورد استفاده عموم قرار خواهد گرفت. اما به طور کلی می‌توان گفت اصلی‌ترین روش حمل بار، حمل با کشتی‌ های کانتینری و فله‌بر می‌باشد. این نوع کشتی های حمل بار عبارتند از :

حمل بار با کشتی کانتینری

در واقع می‌توان گفت اصلی ترین و مهمترین روش حمل بارهای تجاری و اقتصادی با انواع کشتی‌ های کانتینری در نظر گرفته می‌شود. لازم است بدانید کانتینرها در ابعاد گوناگون و اندازه‌های مختلف و با ویژگی‌های متفاوت از هم ساخته می‌گردد.

حمل بار با کشتی به صورت فله

از روش های حمل کالا از چین که به عنوان روش‌ های عمده حمل بار با کشتی، در نظر گرفته می‌صود حمل فله می‌باشد. لازم است بدانید عدم نیاز به بسته‌بندی های لازم و پلمپ کالا، بارگیری و تخلیه سریع‌تر بارها و هزینه حمل کمتر نسبت به سایر روش ها مزایای این روش می‌باشد.

حمل انواع کالاها از طریق کشتی مخزن دار مانند نفتکش

در بعضی از مرجع ها این نوع کشتی ها را زیر مجموعه حمل کالا از چین به شکل فله قرار می‌دهند. در واقع می‌توان گفت انواع کشتی های مخزن‌دار جهت حمل نفت خام، انواع گاز های LPG ، انواع مواد شیمیایی و … استفاده می‌گردد.

حمل کالا از چین با کشتی های بارج یا دوبه

در واقع می‌توان گفت دوبه نوعی کشتی یا باربر دریایی در نظر گرفته می‌شود که بدون موتور می‌باشد که بایستی به وسیله یک کشنده جابه‌جا گردد. در واقع می‌توان گفت بیشترین استفاده از کشتی دوبه جهت عبور محموله ها از کانال‌ های دریایی و نیز مسیر رودخانه‌هایی می‌باشد. در واقع می‌توان گفت انواع دوبه‌ ها جهت مسافت‌ های بسیار کوتاه میان بنادر و جزایر استفاده می گردد. همچنین این نوع کشتی ها جهت سبک‌ سازی و اقسام محموله در لنگرگاه‌ها مورد استفاده فراوان قرار می‌ گیرند.

مزایا و معایب حمل بار دریایی چیست؟

حمل بار دریایی از چین نسبت به حمل بار هوایی از چین دارای مزایایی می‌باشد، در نتیجه در ادامه به مهمترین مزایای حمل کالا از چین می‌توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • داشتن هزینه مقرون ‌به ‌صرفه تر نسبت به حمل بار هوایی از چین به ویژه در مورد کالاهای حجیم و بزرگ که در حجم بالا قرار گرفته اند.
  • ایمنی بسیار بالا و امنیت
  • عدم نیازمندی به جا به جایی کالا از کشورهای واسطه
  • عدم نیازمندی به زیر ساخت‌ های پیچیده و سخت
  • ثبات هزینه ها نسبی از گذشته تا به حال

معایب حمل بار دریایی از چین نسبت به حمل بار

هوایی از چین نیز شامل موارد اندکی مانند سرعت پایین حرکت و احتمال وقوع دزدی دریایی می‌باشد. در واقع می‌توان گفت به این علت که مسیرهای زمینی و انواع هواپیماها از امنیت بالاتری در مقایسه با حمل بار دریایی از چین برخوردار اند. در نتیجه این موضوع به خودی خود موجب می‌گردد تا احتمال وقوع دزدی دریایی نیز افزایش پیدا کند.

جمع بندی

در پایان این مقاله از سوی شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس می‌توان گفت امروزه شیوه های گوناگونی جهت حمل‌ کالا از چین در نظر گرفته می‌شود. با این وجود می‌توان هنوز هم حمل‌ بار دریایی از چین از تراکم بیشتری برخوردار است. در واقع حمل‌ بار هوایی از چین و حمل ریلی، عمدتا در کشورهای هم‌ جوار صورت می‌ گیرد. همچنین در این مقاله در مورد مزایا و معایب حمل کالا از چین برای کالاهای خاص با حجم های گوناگون نیز پرداختیم.

همچنین شما عزیزان می‌تواند با مراجعه به سایت گروه حمل و نقل بین المللی ققنوس به آدرس Fnxcargo از خدمات گروه ما اطلاع پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید