راهنمای خرید شیر ظرفشویی آشپزخانه معرفی انواع شیر ظرفشویی و رنگ های آن و ویژگی های یک شیر ظرفشویی خوب

ممکن است شما در هنگام طراحی یک آشپزخانه جدید از کنار جزئیاتی مانند شیر ظرفشویی به سادگی عبور کنید؛ اما در واقع باید این نکته را در نظر بگیرید که گزینه‌های مختلفی از انواع شیر ظرفشویی پیش روی شما است تا برای بهبود دکوراسیون آشپزخانه شما استفاده شود. می‌توان سبک‌های مختلفی از شیرآلات ظرفشویی را از مدرن گرفته تا سنتی با روکش‌های کروم، طلایی و … را متناسب با سبک آشپزخانه انتخاب نمود. داشتن طیف وسیعی از گزینه‌ها مزایایی دارد؛ اما در عین حال کمی چالش برانگیز است.با توجه به استقبال شما از مقاله راهنمای جامع خرید شیرآلات در این راهنما ما به شما در انتخاب بهترین شیر ظرفشویی برای آشپزخانه خود کمک خواهیم کرد.

راهنمای خرید شیر ظرفشویی

نحوه انتخاب شیر آشپزخانه

قبل از انتخاب شیر سینک آشپزخانه بهتر است سبک آشپزخانه خود را در نظر بگیرید. آیا آشپزخانه شما مدرن است یا سنتی؟

انواع مختلفی از هر دو طرح شیر ظرفشویی مدرن و سنتی متناسب با دکوراسیون شما در بازار موجود است.

امروزه شیرآلات مدرن آشپزخانه دارای ویژگی‌های هوشمندانه‌ای است؛ این ویژگی‌ها به افرادی که سبک زندگی پرمشغله‌ای دارند کمک می‌کند تا در وقت خود در کارهای روزمره صرفه‌جویی نمایند. یکی از این ویژگی‌های داشتن اسپری است.

بعضی از شیرها دارای یک اسپری کششی دستی هستند که به شما امکان می‌دهد تا قبل از اینکه ظروف را در ماشین ظرفشویی قرار دهید به راحتی آن‌ها را تمیز نمایید.

استفاده از یک شیر آب اسپری کششی نیز یک روش فوق‌العاده مفید برای تمیز‌کردن میوه‌ها و سبزیجات است. حتی شیرهای آشپزخانه‌ای وجود دارند که آب گرم را برای چای و قهوه تامین می‌کنند؛ همچنین شیرهایی نیز هستند که برای داشتن آب تازه ناخالصی‌ها را فیلتر می‌کنند.

شیرهای آشپزخانه‌ با دهانه‌های چرخان را می‌توانید از زیر دست خود کنار بزنید و امکان دسترسی آسان‌تر به سینک را فراهم نمایید. شیرهای تزئینی از جنس کروم یا مشکی نیز برای زیباترشدن آشپزخانه شما وجود دارند که می‌توانند یکی از گزینه‌های شما برای شیر ظرفشویی باشند.

 

شیر ظرفشویی

فشار آب

درک فشار آب خانه به شما کمک می‌کند تا مناسب‌ترین شیر آشپزخانه را انتخاب نمایید. اگر گزینه‌ای را انتخاب کنید که عملکردی را که شما انتظار داشتید را نداشته باشد، هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.

اگر شیر آشپزخانه ای را نصب کنید که به سیستم فشار بالا نیاز دارد و خانه شما دارای سیستم فشار پایین است، جریان بسیار ضعیفی از آب گرم خواهید داشت. اگر سیستم آب کم فشار دارید، باید شیری را انتخاب کنید که برای جریان ثابت آب با فشار کم طراحی شده باشد.

انواع شیرآلات آشپزخانه

شیر ظرفشویی سینک آشپزخانه به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  • شیرهای مونوبلوک؛ دارای یک دسته تک اهرمی یا دو دسته هستند.
  • شیرهای مخلوط‌کن؛ دارای یک دهانه تکی و دو دسته شیر هستند.

 

شیرهای آشپزخانه مونوبلوک

شیر آشپزخانه مونوبلوک دارای یک دسته تک اهرمی یا دو دسته است. شیرهای با یک دسته اهرمی هم جریان و هم دمای آب را کنترل می‌کنند و استفاده از آن‌ها آسان است. شیرهای مونوبلوک در طیف وسیعی از سبک‌ها برای زیبایی هر آشپزخانه‌ای موجود هستند. مزایای آن شامل موارد زیر است:

  • گزینه‌ای عالی برای ایجاد ظاهری مدرن
  • دارای استفاده آسان
  • دارابودن طیف گسترده‌ای از سبک‌های موجود

 

شیرهای آشپزخانه میکسر

شیر میکسر آشپزخانه از دو سوراخ شیر استفاده می‌کند؛ اما فقط یک دهانه دارد. مانند سایر انواع شیرهای آشپزخانه، اکثر شیرهای مخلوط‌کن عرشه دارای یک دهانه چرخشی هستند که به راحتی می توان آن را از مسیر خارج کرد. این نوع شیر دارای مزایای زیر است:

  • طرح‌های مدرن و سنتی آن موجود است.
  • شیک و کاربردی است.

شیر آشپزخانه

شیرآلات و فناوری آشپزخانه

ظاهرا شیرآلات آشپزخانه و فناوری دو مقوله متفاوتند که افراد معمولاً آن‌ها را با یکدیگر مرتبط نمی‌دانند؛ اما شما برای راحتی کار خود در آشپزخانه چه در کار نظافت و چه در تهیه آب جوش می‌توانید از امکانات شیر آشپزخانه در زمینه‌های مختلف بهره ببرید. شیرآلات آشپزخانه برای افزودن یک حس حرفه‌ای به آشپزخانه شما عالی هستند و طیف وسیعی از طرح‌ها نیز برای انتخاب شما دارند. مثال‌هایی از این نوع شیرهای کاربردی موارد زیر هستند:

شیر آب اسپری

این شیرها با داشتن دهانه‌ای بر روی یک شیلنگ انعطاف‌پذیر برای شستن میوه‌ها و سبزیجات و تمیزکردن ظروف قبل از قرارگیری در ماشین ظرفشویی گزینه مناسبی هستند.

 

شیرهای فیلتردار

شیرهای فیلتردار می‌توانند به عنوان یک وسیله کاربردی مفید برای آشپزخانه شما عمل کنند. این فیلتر روی قسمتی از شیر نصب شده است که در زیر سینک قرار دارد؛ بنابراین می‌توانید هر زمان که دوست دارید از یک لیوان آب تمیز و خالص لذت ببرید. فقط توجه داشته باشید که گاهی باید فیلتر را تعویض نمایید.

 

شیرهای آب جوش

شیرهای آب جوش در صورت نیاز شما آب گرم جوشان را برایتان فراهم می‌کنند و گزینه‌ای فوق‌العاده برای افراد پرمشغله هستند. از آب جوش می‌توان برای پرکردن تابه‌ها و نوشیدنی‌های گرم مانند چای و قهوه استفاده کرد.

 

جزئیات شیر ظرفشویی

در انتخاب ساده‌ترین شیرهای آشپزخانه نیز شما می‌توانید به جزئیات آن‌ها توجه نمایید؛ به عنوان مثال در شیرهای مخلوط‌کن ساده شکل دستگیره‌ها را در نظر بگیرید. دسته‌های صلیبی یا دسته‌های اهرمی از گزینه‌های انتخاب دسته شیر آشپزخانه هستند. شیرهایی که دسته‌های اهرمی دارند برای راحتی افراد پرمشغله مناسبند؛ از طرفی شیرهای تک‌دسته اهرمی بسیار شیک هستند و کنترل جریان و دمای آب توسط دسته‌های اهرمی آسان‌تر است.

طراحی دهانه شیر نیز یک عنصر مهم است. شیرهای آشپزخانه با دهانه بلند به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی قابلمه‌ها و تابه‌های بزرگ را بشویید و پر کنید.

هنگامی که در جستجوی یک شیر آشپزخانه جدید هستید، متوجه خواهید شد که طیف وسیعی از روکش‌ها از جمله کروم، فولاد برس‌خورده، نیکل، سفید و …وجود دارد. کروم همیشه در سبک کلاسیک محبوب بوده و هست؛ اما جدیدا روکش مشکی مات نیز در حال تبدیل‌شدن به یک انتخاب محبوب برای صاحبان خانه و طراحان داخلی است. وقتی صحبت از جنس مواد شیر ظرفشویی می‌شود شیرهای برنجی گزینه خوبی به عنوان شیرهای با دوام شناخنه می‌شوند.

رنگبندی شیرآلات

جمع‌بندی

برای بسیاری از افراد انتخاب یک شیر ظرفشویی مناسب یک چالش محسوب می‌شود. شیر ظرفشویی آشپزخانه شما حتما باید متناسب با دکوراسیون آشپزخانه شما باشد. جزئیات زیادی از جنس، کاربرد، شکل دسته‌ها و شکل کلی شیر وجود دارند که شما بنا به سلیقه و نیاز خود می‌توانید به این جزئیات توجه نموده و گزینه مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 

منابع:

همیار سوشال

آکونیل فیدار

کیمیک

سرام پخش

 

 

 

نویسنده: علی میرزائی

 

برچسب ها : شیرآلات,شیر ظرفشویی,ساختمان,خانه,آشپزخانه,شیر سینک

دیدگاهتان را بنویسید