اگر از آن افرادی هستید که پیش از خرید محصولات، اطلاعات کافی دربارۀ آن به‌دست میآورید و اقدام به خرید می کنید، مقاله راهنمای خرید شیرآلات به شما کمک میکند!

 

ما در این مطلب سعی داریم چند نمونه از پرکاربردترین انواع شیرآلات از قبیل شیر روشویی، شیر ظرفشویی و شیر حمام و … را به شما معرفی کنیم، زیرا همان‌طور که می‌دانید، انواع مختلفی از شیرآلات ایرانی و خارجی در بازار موجودند که می‌تواند نیاز و خواست شما را برای تهیۀ این دسته از محصولات برآورده نماید. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که مایلید پیش از خرید هر محصولی، اطلاعات کافی دربارۀ آن به‌دست آورید و سپس اقدام به خرید کنید، این مطلب راهنما می‌تواند در این خصوص به شما کمک نماید. اما قبل از آن بهتر است کمی دربارۀ تاریخچۀ تولید شیرآلات صحبت کرده و روند تولید این محصولات را از گذشته تاکنون با شما در میان بگذاریم.

راهنمای جامع خرید شیرآلات بهداشتی ساختمان

تاریخچۀ تولید شیرآلات

پیش‌تر اشاره کردیم که بهتر است کمی با تاریخچۀ تولید شیرآلات faucet در جهان آشنا شویم. شيرآلات یا شیر به‌وسيله‌ای فلزی گفته می‌شود که از آن می‌توان برای باز و بسته کردن جریان مایعات و گاز استفاده کرد. نکتۀ مهم این است که این محصول به دو گروه شیرآلات بهداشتی ساختمانی و خانگی، و نوع صنعتی تقسيم می‌شود.

در زبان انگلیسی به واژۀ شيرآلات بهداشتی، faucet یا sanitary taps و به شيرآلات صنعتی، industrial valve گفته می‌شود. امروزه این نوع محصول کمک می‌کند تا بتوان از آب و سایر مایعات به‌راحتی استفاده کرد. همچنین می‌توانند از هدر رفت آب جلوگیری کرده و از افزایش معضل کم آبی در جهان بکاهند.

چرا از واژه شیر برای شیرآلات استفاده می شود؟

اینکه چرا برای انواع شیرآلات واژۀ شیر به‌کار می‌رود، نکته و داستان جالبی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

همان‌طور که می‌دانید، از دوران باستان تاکنون، پادشاهان شیر جنگل را نماد قدرت می‌دانستند به همین دلیل مهار كردن چنين موجودی می‌توانست نشانی از كنترل و قدرت بسیار به شمار آید. به همین دلیل بود که برای تزئین بناهای خاص و آب‌نماها از نماد سر شیر استفاده می‌شد. به‌عنوان مثال، در خیلی از مناطق، سر شیری با یک حوضچه تعبیه می‌شد که آب از دهان شیر فرومی‌ریخت و مردم می‌گفتند: «برویم از سر شیر آب بیاوریم و یا از سر شیر آب بخوریم.» از همان زمان به بعد محصولی که برای باز و بسته کردن جریان آب و مایعات تهیه شد شیر نام گرفت.

لازم به ذکر است اولین شیرآلاتی که ساخته شدند، طراحی بسیار ساده‌ای داشتند و در رنگ‌های سفید و زرد تولید می‌شدند. روند عملکرد این شیرآلات به این صورت بود که با چرخش یک فلکه، آب باز و بسته و آب گرم نیز از طریق منابع ذخیره تامین می‌شد.

اما امروزه در حوزۀ تولید این محصول، پیشرفت‌های بسیار وسیعی صورت گرفته‌است به طوری که با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی در صنعت شیرآلات، شیرهای هوشمند و دیجیتال سنسوردار نیز طراحی و روانه بازار شده‌اند. به‌عنوان مثال، شیرهای سنسوردار به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که با قرارگرفتن دست در مقابل سنسور، جریان آب باز می‌شود.

شیرآلات سنسوردار برای سرویس‌های بهداشتی در مکان‌های عمومی و همچنین روشویی و داخل آشپزخانه انتخاب مناسبی به شمار می‌آید.

در اکثر مواقع، این محصولات از دو آلیاژ برنج یا سرب خشک ساخته می‌شوند که از بین این دو متریال، آلیاژ برنج از نظر کیفیت، سلامت بهتری دارد و نسبت به متریال‌های دیگر نیز متفاوت است. در ادامه بهتر است اطلاعاتی را در خصوص انواع شیرآلاتی که در بازار موجود است در اختیار شما قرار دهیم.

واژه شیر در شیرآلات تاریخی بلند دارد

  •  شیر روشویی

لازم است بدانید که برای خرید شیرآلات مختلف ساختمانی، باید به نحوۀ استفاده از آن‌ها و همچنین کاربرد و ظاهری که دارند توجه کنید تا بتوانید محصولی را خریداری کنید که با طراحی دکوراسیون حمام و یا آشپزخانۀ شما هماهنگی داشته باشد، بنابراین علاوه‌بر در نظر گرفتن جنبۀ فنی، کاربرد و زیبایی آن نیز نکته مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد، زیرا انتخاب و خرید شیرآلات بخصوص شیر روشویی، کاری تخصصی و دشوار است و از آنجا که قرار است مدتی طولانی از آن استفاده نمایید، لازم است از قبل با نکات مهم در خرید این محصول آشنایی داشته و خریدی آگاهانه انجام دهید.

در گذشته شیرآلاتی وجود داشتند که یک شیر برای آب گرم و یک شیر دیگر برای آب سرد تعبیه می‌شد. اما اکنون این شیرها تا حد زیادی از دور خارج شده‌اند و جای خود را به نوع جدید آن داده‌اند که کمک می‌کنند تا بتوان میزان فشار آب و دمای آن را به‌راحتی تنظیم کرد، بنابراین برای قسمت روشویی سرویس بهداشتی بهتر است از شیرهای تک اهرمی استفاده کنید و در قسمت توالت، شیر اهرمی دیواری نصب کنید. شیرهای اهرمی دیواری، روی دیوار نصب می‌شوند و طبیعتاً دیگر نمی‌توان جای آن‌ها را تغییر داد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، چنانچه مایلید تا در مصرف آب صرفه‌جویی شود، پیشنهاد می‌کنیم از شیرهای چشمی در روشویی استفاده کنید.

راهنمای خرید شیر روشویی

  • شیرظرفشویی

از آنجا که آشپزخانه قلب خانه به شمار می‌آید، زمان زیادی برای آماده‌سازی غذا و شست‌و‌شوی ظروف در آن طی می‌شود و طبیعتاً از شیر ظرفشویی بسیار زیاد استفاده خواهد شد، بنابراین لازم است در خصوص خرید آن دقت بسیاری در نظر گرفته شود، زیرا چنانچه شیر ظرفشویی طراحی مناسبی نداشته باشد، کار کردن به‌مدت طولانی با آن سخت شده و شست‌و‌شوی ظروف و انجام امور دیگری که به آب نیاز دارد به‌سختی انجام می‌شود.

نکتۀ دیگر اینکه انتخاب شیر ظرفشویی که طراحی زیبایی داشته باشد می‌تواند به زیباتر شدن آشپزخانه شما کمک نماید.

در حال حاضر شیرآلات آشپزخانه در مدل‌ها و انواع مختلفی ارائه شده که می‌توان به مدل‌های متصل به سینک، متصل به دیوار و متصل به پیشخوان آن اشاره کرد.

این نکته را هم در خصوص انتخاب شیر ظرفشویی باید مد نظر قرار داد که همیشه فاصلۀ کمی بین شیر و سینک وجود دارد که لازم است هنگام خرید شیر آلات آشپزخانه به این ننکته توجه داشته باشید، زیرا اگر فاصلۀ شیر با سینک استاندارد نباشد، آب به بیرون پاشیده و دردسرساز می‌شود. نکتۀ دیگر در این خصوص آن است که پیش از خرید شیرآلات آشپزخانه، به‌نحوۀ اتصالات آن دقت کنید و در نهایت، طرح و رنگ آن را مدنظر قرار دهید.

پس بهتر است علاوه‌بر نکاتی که ذکر کردیم، طراحی و سبک آشپزخانه و میزان بودجه‌ای که در نظر دارید را هنگام خرید این محصول در نظر بگیرید.

راهنمای خرید شیر ظرفشویی (شیر آشپزخانه سینک)

  • شیر توالت(دستشویی)

خرید شیرآلات توالت یکی دیگر از مواردی است که هنگام خرید شیرهای ساختمانی باید به آن توجه کرد. برای خرید شیر توالت(دستشویی) در ابتدا باید به این موضوع توجه داشته باشید که حمام و سرویس بهداشتی منزل شما بزرگ است یا کوچک؟ سپس با در نظر گرفتن میزان فضا می‌توانید برای خرید محصول مناسب اقدام کنید. اگر فضای حمام و سرویس بهداشتی شما کوچک است، پیشنهاد می‌کنیم از انواع شیر توکار استفاده نمایید.

نکتۀ مهم دیگری که در خصوص خرید شیر توالت(دستشویی) حائز اهمیت است آن است که شیرآلاتی را برای سرویس بهداشتی و حمام خریداری نمایید که فضای حمام و سرویس بهداشتی را تمیزتر نشان دهد. همچنین بهتر است ابتدا تصمیم بگیرید که نوع اهرمی و یا مدل کلاسیک آن را می‌پسندید، زیرا شیرهای اهرمی نسبت به مدل کلاسیک، کیفیت بالاتر و طول عمر بیشتری دارند. همچنین شیرهای اهرمی به دلیل کارتریجی که در آن‌ها به‌کار رفته‌است، نسبت به شیرهای کلاسیک که دارای مغزی هستند کمتر دچار چکه می‌شوند .ما در ادامۀ این راهنما، به تفاوت شیرآلات در این خصوص اشاره خواهیم کرد.

نکتۀ دیگر آن‌که استفاده از شیرآلات بهداشتی اهرمی آسان‌تر است و از تنوع بیشتری برخوردار است که می‌توانید در دکوراسیون سرویس بهداشتی خود، هارمونی و زیبایی خاصی ایجاد نمایید. اگر هنگام خرید، قیمت این محصول برای شما مهم است، می‌توانید با مقایسه‌ای ساده انتخاب بهتری داشته باشید. به‌عنوان مثال، استفاده از شیرآلاتی که رنگ سفید یا مشکی دارند، برای فضای حمام و سرویس بهداشتی توصیه نمی‌شوند. اما اگر طرفدار سبک مینیمال هستید، استفاده از محصول سفید رنگ در سرویس بهداشتی، گزینۀ مناسب‌تری به شمار می‌آید.

راهنمای خرید شیر توالت (دستشویی)

  • شیر حمام

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین انتخاب‌ها برای خرید این نوع محصول، انتخاب و خرید شیر حمام و دوش است، بنابراین لازم است به کیفیت این تجهیزات توجه بسیاری شود. همان‌طور که می‌دانید، حمام مکانی است که از آن برای شست‌و‌شوی بدن، رفع خستگی، پاکیزگی و آرامش استفاده می‌شود، بنابراین چنانچه شیر حمام از کیفیت راضی‌کننده‌ای برخوردار نباشد و نتوان به‌وسیلۀ آن دما و فشار آب را به‌خوبی کنترل کرد، خستگی را دو چندان خواهد کرد، بنابراین توصیۀ ما در این راهنما این است که علاوه‌بر کیفیت آن، به اندازۀ شیر و تناسب آن با فضای داخلی حمام نیز دقت کافی داشته باشید. ضمن آن‌که برای حمام، غیر از شیر، نیاز به خرید دوش هم دارید که باید همۀ این‌ها باهم همخوانی و هماهنگی داشته باشند.

“https://aconeilfidar.ir/products/faucets/bath-tap/”

راهنمای خرید شیر حمام (دوش)

معرفی چند برند تولیدکنندۀ شیرآلات

همان‌طور که می‌دانید، امروزه برندهای معتبر و باکیفیت ایرانی و خارجی وجود دارند که می‌توانید براساس بودجه، نیاز و ساختاری که به آن علاقه‌مندید، محصول موردنظر خود را انتخاب نمایید. ما در ادامه به چند برند تولیدکنندۀ شیرآلات ساختمانی اشاره خواهیم کرد.

  • برند شودر

این شرکت فعالیت خود را از سال ۱۳۷۰ در ایران آغاز کرد و در ابتدا شیرآلاتی با طراحی ساده به بازار ارائه می‌کرد. اما در سال‌های بعد، با استفاده از فناوری پیشرفته و بهره‌مندی از نیروهای متخصص، توانست خط تولید خود را گسترش داده و محصولات بسیار شیک و فانتزی را به بازار ارائه نماید. شودر شعاری با عبارت «چون جزئیات مهم است» برای خود در نظر گرفته‌است، زیرا می‌داند که بسیاری از مشتری‌ها به جزئیات اهمیت می‌دهند، به همین دلیل توجه به جزئیات ساخت، توانسته برند شودر را به یکی از بهترین برندهای شیرآلات ایرانی تبدیل نماید که با استقبال مشتریان مواجه شده‌است. این برند در تولید محصولات خود، از کارتریج سرامیکی استفاده کرده‌است و سطوح این شیرها آنتی‌باکتریال است و کمترین میزان رسوب را به خود جذب می‌کنند. ضمن آن‌که محصولات برند شودر به‌خوبی آبکاری شده‌اند، به طوری که رنگ آن‌ها در مدت زمان مصرف طولانی دچار تغییر نمی‌شود. و جای هیچ نگرانی برای خرید شیرآلات شودر نمی ماند!

شیرآلات شودر

  • برند راسان

اگر به هنگام خرید شیرهای ساختمانی علاوه‌بر عملکرد عالی، زیبایی ظاهری آن‌ها نیز برای شما مهم است، ما خرید این نوع محصول از برند راسان را به شما پیشنهاد می‌کنیم، زیرا مجموعۀ راسان به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین شیرآلات ایرانی توانسته خواستۀ مشتریان را در حوزه‌های گوناگون برآورده نماید.

شرکت راسان فعالیت خود در این زمینه را از سال 1376 آغاز کرده‌است و در طی این سال‌ها، توانسته با بهره‌مندی از نیروهای متخصص و کارآزموده و برنامه‌های راهبردی دقیق، محصولاتی را به بازار ارائه نماید که بتواند پاسخگوی نیاز مشتریان باشد.

مجموعۀ راسان جنس بدنه محصولات خود را به‌گونه‌ای انتخاب و طراحی کرده‌است که به‌هیچ‌وجه دچار پوسیدگی و زنگ‌زدگی نمی‌شوند. برند راسان روی تولید محصولات خود به قدری دقت و توجه داشته‌است که محصولات این شرکت نه تنها در اوج درخشندگی و زیبایی قرار دارد، بلکه از تنوع بسیار زیادی نیز بهره‌مند است.

از دیگر ویژگی‌هایی که برند راسان در تولید محصولات خود به آن توجه کرده‌است، می‌توان به سه اصل نوآوری، تکنولوژی و زیبایی شناسی اشاره کرد.

“https://aconeilfidar.ir/product_brand/rasan/”

  • برند قهرمان

قهرمان نیک جو در سال 1359، کارخانۀ تولید شیرآلات قهرمان را در ایران راه‌اندازی کرد و از آن زمان تاکنون توانسته محصولاتی با عملکرد و کیفیت بسیار خوب و بی‌نظیری را در این حوزه ارائه نماید. به همین جهت اکنون کمتر کسی است که با نام قهرمان آشنایی نداشته و یا این اسم را نشنیده باشد، زیرا این برند را می‌توان جزو پیشتازان این صنعت در ایران به شمار آورد. این کارخانه علاوه‌بر تولید شیرهای بهداشتی، در خصوص تولید شیرآلات ساختمانی و لوازم و تجهیزات موردنیاز برای حمام و … نیز فعالیت دارد و در سال‌های اخیر توانسته با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و همچنین استفاده از تجهیزات مکانیکی و الکترونیکی که بخشی از آن‌ها از کشورهای اسپانیا و آلمان تهیه شده، محصولات باکیفیت‌ و زیباتری را که مطابق با استانداردهای بین المللی است تولید نماید.

“https://aconeilfidar.ir/”

  • برند KWC

برند KWC برندی خارجی و ساخت کشور سوئیس است که فعالیت خود را از حدود 140 سال پیش در این کشور آغاز کرده‌است. اکنون کارخانۀ اصلی برند KWC در سوئیس قرار داشته و این مجموعه خط تولیدهای دیگری نیز در کشورهایی نظیر آمریکا، آلمان و ایتالیا دارا است و در خاورمیانه، تنها ایران نمایندگی این برند را دارد و برای راه‌اندازی خط تولید محصولات برند KWC، از مجهزترین و بهترین ماشین‌آلات ریخته‌گری، پولیش، قالب‌سازی و آبکاری استفاده کرده‌است.

تمرکز این برند برخلاف سایر برندها همواره بر تولید شیرآلات متمرکز است و این امر سبب شده محصولات این شرکت به یکی از بهترین شیرآلات ایرانی که تحت لیسانس سوئیس تولید می‌شود تبدیل گردد. ازجمله محصولات این برند می‌توان به شیرآلات بهداشتی، آشپزخانه، حمام و شیر توالت(دستشویی) و … اشاره کرد. کیفیت بالای محصولات این برند سبب شده شیرهای آن به یکی از پرفروش‌ترین شیرهای ایرانی تبدیل شود.

“https://aconeilfidar.ir/product_brand/kwc/”

انواع شیرآلات

تا اینجا سعی کردیم دربارۀ تاریخچه طراحی و تولید شیر و همچنین دلیل نام‌گذاری آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار داده و ضمن بررسی چند نمونه از شیرآلات ساختمانی مانند شیر ظرفشویی، شیر توالت و حمام و … به معرفی چند برند تولید‌کنندۀ این محصولات نیز بپردازیم تا چنانچه قصد خرید این محصول را دارید، بتوانید بهترین برند و با کیفیت‌ترین محصول را انتخاب و خریداری نمایید.

اما لازم است در این راهنما به این مطلب نیز بپردازیم که به‌طور کلی ساختار تولید شیرآلات ساختمانی در چند مدل مختلف صورت گرفته‌است و برای خرید مدل مناسب بهتر است با انواع این طراحی‌ها آشنا باشید.

در ابتدا اگر بخواهیم دسته‌بندی مشخصی از این محصول ارائه کنیم، باید گفت این محصول به دو دستۀ شیرهای واشردار و بدون واشر تقسیم می‌شود.

دستۀ بدون واشر شامل موارد زیر می‌شود:

  • مدل توپی:

که به آن شیرهای تک‌اهرمی هم گفته می‌شود. از این مدل شیر می‌توان در آشپزخانه و برای سینک ظرفشویی استفاده کرد. طراحی این نوع شیر به‌گونه‌ای است که اهرم به کمک یک کلاهک توپی که از جنس پلاستیکی و یا فلزی تولید شده‌است، در بالای بدنۀ شیر می‌چرخد و می‌توان آن را باز و بسته کرد.

  • مدل دیسکی:

نوع دیگری از شیرهای ساختمانی وجود دارد که به مدل دیسکی معروف است و از انواع تک‌اهرمی به شمار می‌‎آیند. از ویژگی‌های این نوع شیرآلات بهداشتی می‌توان به مخلوط کردن آب سرد و گرم در مخزنی که برای آن طراحی شده‌است اشاره کرد. همچنین با استفاده از دو دیسکی که در انتهای مخزن قرار گرفته‌است، می‌توان فشار آب را با حرکت دادن اهرم به سمت بالا و یا پایین تنظیم کرد.

شیرآلات مدل دیسکی

  • مدل کارتریجی:

این نوع شیرآلات ساختمانی به‌صورت دو اهرمه طراحی شده‌است. در این نوع از محصولات با استفاده از کوچک‌ترین چرخش اهرم می‌توان جریان آب را قطع و یا وصل نمود و نیاز به وارد آوردن فشار زیادی نخواهد بود.

شیرآلات مدل کارتریجی

دستۀ دیگری که برای طراحی و تولید شیرآلات در نظر گرفته شده‌است، شیرهای واشردار است که شامل مورد زیر می‌شود:

  • شیرآلات فشاری:

این نوع از شیرآلات ساختمانی جزو قدیمی‌ترین شیرهای موجود در بازار به شمار می‌آیند. در ساختار این نوع شیر از واشر استفاده شده‌است و برای باز و بسته کردن آن نیاز به فشار بیشتری است و با استفاده از دو اهرم می‌توان عملیات مخلوط کردن آب سرد و گرم را انجام داد. قیمت نوع فشاری یا واشردار این محصول نسبت به سایر مدل‌ها پایین‌تر است.

مجموعۀ آکونیل فیدار

چنانچه برای خانه یا ویلا و ساختمان‌های تجاری و اداری نیاز به خرید شیرآلات بهداشتی دارید که از کیفیت بالایی برخوردار باشند، برندهایی که در بخش‌های پیشین معرفی کردیم می‌تواند خواستۀ شما را برآورده نماید. همچنین اگر مایل به خرید آنلاین هستید و دوست ندارید وقت خود را برای خرید محصولات موردنیاز خود برای هر قسمت از ساختمان، در خیابان‌های شلوغ و همچنین رفتن از فروشگاهی به فروشگاه دیگر بگذرانید، فروشگاه اینترنتی آکونیل فیدار یکی از بهترین انتخاب‌ها در این زمینه به شمار می‌آید، زیرا در این مجموعه نمایندگی رسمی، محصولاتی که نام بردیم و معرفی کردیم موجود است و سال‌ها است درزمینۀ فروش این دسته از محصولات، از تجربۀ بالایی برخوردار است. اکنون اگر برای ساختمان و یا خانۀ خود قصد خرید شیرآلات دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به فروشگاه اینترنتی آکونیل فیدار بزنید و از جدیدترین محصولات این مجموعه بازدید نمایید.

نکته دیگری که خرید از اکونیل فیدار را جذاب می‌کند این است که مجموعه فوق تمامی محصولات خود را با قیمت مناسب به مشتریان عرضه کرده است. نکته دیگر آن که تیم فروش و مدیریت این مجموعه سال‌هاست که در زمینه خرید و فروش این دسته از محصولات فعالیت و تجربه و تبحر دارد.

برای اینکه به سایت آکونیل فیدار دسترسی داشته باشید، می‌توانید این نام را در گوگل جست‌وجو کرده و یا آدرس الکترونیکی  (https://aconeilfidar.ir/ ) آن را در موتورهای جست‌وجو سرچ کنید. اعتبار فروشگاه اینترنتی آکونیل فیدار بیشتر از آن جهت است که اعتبار محصولات و اصالت آن‌ها و همچنین اعتبار مشتریان در این فروشگاه آشکار است، ازاین‌رو می‌توان به این فروشگاه عنوان بهترین فروشگاه اینترنتی فروش شیرآلات را داد. یکی از ویژگی‌هایی که این مجموعه برای مشتریان و کاربران خود در نظر گرفته‌است امکان گذاشتن کامنت است، یعنی شما می‌توانید درمورد هر محصولی که از این فروشگاه خریداری کرده‌اید کامنت گذاشته و سایر مشتریان را از کیفیت و چگونگی محصولات فوق آشنا کنید.

نکته‌ای که در نهایت لازم است به آن اشاره کنیم، پیشرفت فناوری و تکنولوژی است. این موضوع سبب شده‌است تا بیشتر اصناف و مشاغل مایل به راه‌اندازی سایت‌ها و پیج‌هایی در فضای مجازی باشند تا بتوانند ارتباط بیشتر و نزدیک‌تری با مشتریان خود برقرار کنند. آکونیل فیدار نیز تلاش کرده‌است پس از دو دهه فعالیت در این خصوص، با راه‌اندازی وب‌سایت خود، به مشتریان کمک کند تا انتخاب و خرید خود را به‌آسانی و در راحت‌ترین شرایط به انجام رسانند. از آنجا که این مجموعه نمایندگی چند نمونه از بهترین برندهای شیرآلات را در اختیار دارد، پس دست شما برای خرید محصولی که به دنبال آن هستید باز است.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، محصولات ارائه‌شده در فروشگاه آکونیل فیدار دارای طیف گسترده‌ای از لحاظ برند، نوع شیرآلات از‌جمله توکار و روکار بودن محصول، مشخصه‌ها و مدل‌های متنوع و رنگ‌بندی و … می‌شود که با مناسب‌ترین قیمت و درواقع با یک قیمت رقابتی در بازار به فروش می‌رسد.

منابع:

ویکی پدیا

آکونیل فیدار

shouder

https://www.kavianhamafza.com/blog/faucet-history/

 

اگر از این راهنمای خرید شیرآلات خوشتون اومد و کمکی در این رابطه بهتون کرد خوشحال میشیم که نظرات خود روب با ما به اشتراک بگذارید!

نظرات، سوالات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

 

برچسب ها : شیرآلات,راهنمای خرید,آکونیل فیدار,ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید