کلمه شومیز از واژه فرانسوی chemise گرفته‌شده است که به معنای تی‌شرت یا درواقع گستره عظیمی از بلوز بانوان یا ژاکت است. شومیز  درواقع لباس‌های مردانه جلوباز است که حالا به شکل لباس زنانه جلوباز دکمه‌دار درآمده است.

 

نکات مهم پوشیدن شومیز سفید

از لباس‌های کلاسیکی که بسیاری از بانوان می‌توانند در موقعیت‌های متفاوت از آن استفاده کنند، شومیز و بلوز سفید است. از این استایل می‌توان هم به صورت کاملاً رسمی و هم صورت حتی کژوال با توجه به محیطی که وارد می‌شوید، می‌توانید استفاده کنید. اگر می‌خواهید با شومیز سفید استایل رسمی و کلاسیک داشته باشید. می‌توانید آن را با دامن‌های می دی که در قسمت کمر با کمربندهای پهن پوشیده می‌شود، استفاده کنید. برای کفش می‌توانید از کفش‌های تخت یا پاشنه بلند با توجه به ویژگی‌های شخصیتی خود با این استایل ترکیب کنید. با ما در فروشگاه لیام شاپ با مقاله‌ی نکات مهم پوشیدن شومیز سفید همراه باشید.

شومیز چیست؟

کلمه شومیز از واژه فرانسوی chemise گرفته‌شده است که به معنای تی‌شرت یا درواقع گستره عظیمی از بلوز بانوان یا ژاکت است. شومیز  درواقع لباس‌های مردانه جلوباز است که حالا به شکل لباس زنانه جلوباز دکمه‌دار درآمده است. اگر شما شومیز را به زبان فرانسوی در گوگل جست وجو کنید یک گستره عظیم از لباس بانوان را برای شما می‌آورد، اما اگر به زبان فارسی جستجو کنید نوع خاصی از بلوز بانوان را برای شما می‌آورد. بنابراین در پاسخ سوال شومیز چیست ، به این نتیجه می رسیم که یکی از لباس‌های مخصوص بانوان است که اغلب جنس بسیار لطیف و خوبی دارد و برای فصل تابستان و بهار هست، درواقع شومیز نوعی پیراهن لخت است.

شومیز یک کالای مدرن امروزی

شومیز می‌تواند تغییر کلاسیک یک روپوش زنانه، یا یک نوع لباس مدرن برای بانوان باشد. ازنظر تاریخی، شومیز لباس ساده‌ای بود که از پوست در برابر عرق و چربی بدن محافظت می‌کرد که در حال حاضر از آن به‌عنوان پیش‌درآمد پیراهن‌های مدرنی است که معمولاً در کشورهای غربی پوشیده می‌شود استفاده می‌کنند.

شومیز زنانه سفید

ریشه‌شناسی کلمه شومیز

کلمه انگلیسی شومیز از کلمه فرانسوی chemise گرفته‌شده است و مربوط به ایتالیایی‌ها است: camicia و اسپانیایی: camisa، همه از لاتین گرفته‌شده است: camisia، خود احتمالاً از زبان سلتیک وام گرفته‌شده است. همچنین ممکن است این کلمه از واژه عربی qameez آمده باشد. در ادامه با ما در مطلب شومیز چیست ،همراه باشید.

تاریخچه شومیز

به نظر می‌رسد که شومیز از تونیکا رومی ایجادشده و اولین بار در اروپا در قرون‌وسطی رواج داشته است.

زنان از آن به‌عنوان یک زیر پیراهن، زیر لباس شب و یا لباس بلند و گشاد استفاده می‌کردند؛ درحالی‌که مردان آن را با شلوار می‌پوشیدند.

شومیز در دهه 1830 دارای آستین‌هایی تا آرنج است و در زیر روپوش پوشیده می‌شود.

تا اواخر قرن هجدهم، از شومیز به‌عنوان لباس‌زیر استفاده می‌شد. این تنها لباس‌زیر بود که تا پایان دهه 1820 پوشیده می‌شد و معمولاً تنها لباس بود که به‌طور مرتب شسته می‌شد.

کاربرد شومیز چیست؟

کلمه شومیز در زبان فارسی به یک نوع لباس خاص زنانه گفته می‌شود که در ابتدا به شکل آستین‌بلند با دکمه‌های وسط، به سبکی کلاسیک و ساده طراحی می‌شد.

در حال حاضر شومیزها در طرح‌ها و پارچه‌های مختلف طراحی و دوخته می‌شوند. پارچه مناسب لباس برای دوخت و دوز و اینکه پارچه به اصطلاح آب نرود خیلی مهم است.

همچنین شما می توانید از شومیزها به‌عنوان مکملی زیر مانتوهای جلوباز استفاده کنید. شومیزها اکنون به‌عنوان یک گزینه پرکاربرد در استایل‌های مهمانی، کژوال و رسمی به‌حساب می‌آید که شما می‌توانید آن‌ها را با دامن و شلوار بپوشید.

استفاده از شومیز  زنانه و بلوز زنانه

اگر می‌خواهید در استایل کلاسیک خلاقانه برخورد کنید، می‌توانید دامن‌هایی با جنس‌های متفاوت مانند چرم استفاده کنید.

ترکیب رنگها حتی اگر خیلی تفاوت نداشته باشد بر استایل شما تأثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت. از خلاقیت خود بهره بگیرید و از آن برای بهتر ساختن استایل خود استفاده کنید. دیدن بانوانی که از نظر بسیاری از افراد دارای استایل و تیپ منحصر به فردی هستند، الگوی مناسبی برای پی بردن به دانش خوش استایلی آنها است.

اگر در محیطی که حضور دارید خودمانی است، می‌توانید از دامن‌های تا زانو به همراه کفش‌های پاشنه بلند زنانه استفاده کنید. این استایل زیبایی منحصر به فردی را برای شما به وجود خواهد آورد.

 

برای آشنایی بیشتر با شومیز چیست؟ و انواع شومیز در دنیای مدرن امروزی مطلب زیر را در مجله لیام شاپ مطالعه کنید:

شومیز چیست؟ و انواع شومیز

شومیز سفید رنگ به همراه کت و شلوار

از دیگر استایل‌هایی که می‌توانید با شومیز سفید رنگ استفاده کنید، ترکیب آن با کت و شلوار است. بسیاری از بانوان تصور می‌کنند که با این استایل زنانگی خود را تا حد بسیار زیادی از دست می‌دهند. اما حقیقت ماجرا چیز دیگری است.

کت و شلوار زنانه باعث جدی و رسمی نشان دادن شما خواهد شد. نه آن که زنانگی شما را زیر سؤال ببرد. بنابراین در محیط‌هایی که نیاز است جدیت خود را نشان دهید، پیشنهاد می‌کنیم از این استایل بهره بگیرید.

شومیز زنانه

استایل شومیز و بلوز زنانه

اگر در فصل بهار می‌خواهید شومیز به تن کنید، می‌توانید از شومیزهای حریر یا ساتن برای این مورد استفاده کنید. برای بهتر شدن استایل می‌توانید از دامن‌های بلند یا می دی چین دار راسته و تی شرت زنانه و… بهره بگیرید. کفش‌های جلو باز در فصل بهار گزینه بسیار مناسبی هستند که با این استایل بسیار زیبا خواهد بود.

شومیز سفید به همراه شلوار جین

یکی از بهترین و راحت‌ترین انتخاب‌ها برای استایل روزانه، ترکیب شلوار کتان جین یا پارچه‌ای است. جالب بودن این استایل این است که طیف انتخاب کفش را وسیع می‌کند. شما می‌توانید کتانی و یا کفش برای این استایل استفاده کنید.

 

ترکیب سرهمی و شومیز

سرهمی‌های که به صورت شلوار یا دامن دار هستند، برای ترکیب با شومیز سفید یکی از گزینه‌های بسیار عالی است همچنین برای این استایل، کفش‌های عروسکی و یا کفشهای کتانی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

 

برچسب ها : شومیز,شومیز زنانه,شومیز دخترانه

دیدگاهتان را بنویسید