برای افرادی که کارهای فنی یا صنعتی و… انجام می‌دهند؛ داشتن ابزار خوب و با کیفیت حرف اول را می‌زند. ابزار نیکو که ما در این مطلب به معرفی بیشتر آن خواهیم پرداخت فروشگاهی آنلاین است که می‌تواند ابزار مورد نیاز شما را در زمینه‌های گوناگون در اختیارتان قرار دهد. همان‌طور که می‌دانید ابزارآلات به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که شامل ابزار اندازه‌ گیری یا الکتریک و روشنایی و همچنین ابزار بادی و بنزینی می‌شود که می‌تواند در حوزه‌های مختلفی به صنعتگران کمک نماید تا کارهای فنی خود را با کیفیت و دقت هر چه بیشتر به انجام رسانند. در ادامه مقاله ما به معرفی سه دسته ابزار مختلف خواهیم پرداخت. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ابزارآلات چیست و چرا ما از آن استفاده می‌کنیم؟

پیش از آنکه به دسته‌بندی و بررسی ابزارآلات بپردازیم و ابزار نیکو را به‌عنوان مرکزی برای خرید ابزارآلات با کیفیت معرفی کنیم؛ لازم است ببینیم ابزار در صنایع و مشاغل گوناگون چه کاربردی دارند. همان‌طور که می‌دانید هیچ صنعتی نیست که نیاز به استفاده از یکسری ابزار مشخص نداشته باشد. به‌عنوان مثال در صنعت چوب‌بری و یا ساخت وسایل چوبی، در صنعت ساخت‌وساز، در صنایع ساخت و تولید دستگاه و یا قطعات فلزی، در صنعت خودرو سازی و تعمیر خودرو و… نمی‌توان کارخانه و یا کارگاهی را در نظر گرفت که برای انجام فعالیت خود از ابزارآلات بی‌نیاز باشد. حتی وجود ابزارآلات در خانه نیز برای تعمیر برخی وسایل بسیار ضروری است. اما اینکه چرا از ابزار استفاده می‌کنیم؛ به این دلیل است که ابزارها کمک می‌کنند تا ما بتوانیم کارها را به آسانی انجام دهیم. دلیل دیگری که نیاز ما به ابزار را مشخص می‌کند؛ پیدا کردن سرعت عمل در کارهاست به این شکل که اگر بخواهید یکسری از کارها را با دست و یا ابزار دستی انجام دهید؛ ممکن است زمان بسیار زیادی را از شما بگیرد در حالی که استفاده از ابزارهای برقی سرعت انجام کارها را چند برابر خواهد کرد. دلیل دیگر استفاده از ابزار بالابردن دقت عمل در کارهاست. به‌طوری که بتوان علاوه بر اندازه‌گیری سطوح، ابعاد، عمق، ضخامت و وزن هر چیزی، به راحتی قطعات را برش داده و یا آن‌ها را به یکدیگر متصل کرد. در ادامه به معرفی سه دسته از ابزارآلات مختلف ابزار نیکو خواهیم پرداخت.

ابزار اندازه گیری چیست و چه کاربردی دارد؟

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم استفاده از ابزارهای مختلف، بخصوص ابزار اندازه‌ گیری در صنایع متفاوت کاربرد ویژه‌ای دارد و انجام فعالیت‌های کاری از حوزه‌های کاری سبک گرفته تا سنگین بدون آن‌ها غیرممکن است. ابزارهای اندازه گیری که به آن‌ها ابزار دقیق هم گفته می‌شود می‌تواند یک میکرومتر با دقت 0.001 میلیمتر و یا یک متر نواری معمولی باشد که طبیعتا انواع مختلف آن‌ها می‌تواند از دقت کم یا بسیار بالایی برخوردار باشد. ابزار اندازه گیری به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند ابعاد یا فرکانسی را اندازه گیری نماید. حال اگر آنچه مورد اندازه گیری قرار می‌گیرد مانند آب یا باد و… فعال باشد؛ قادر است سیگنال لازم را تامین نماید. در غیر این صورت لازم است به کمک منبع نور و یا اشعه ایکس و .. تحریک شود. بر این اساس ابزار اندازه گیری استاندارد یا SI، شامل هفت واحد اصلی از جمله موارد زیر می‌شود:

  • طول: (m ) که واحد اندازه گیری متر است.
  • جرم: (kg) واحد اندازه گیری کیلوگرم بوده و ابزار اندازه گیری آن ترازو است که از گذشته تا کنون تغییرات فراوانی پیدا کرده و نمونه‌های بسیار دقیق آن را می‌توانید در ابزار نیکو ببینید.
  • زمان: (s) که واحد اندازه گیری آن ثانیه بوده و برای اندازه گیری آن از ساعت استفاده می‌شود که می‌تواند از نوع آنالوگ، عقربه‌ای و یا دیجیتالی باشد. کورنومتر نیز وسیله‌ دیگری برای اندازه‌گیری وقت و زمان محسوب می‌شود.
  • دما: (k) واحد اندازه‌گیری آن کلوین است. ترمومتر یا دماسنج نیز وسیله‌ای است که برای اندازه‌گیری دما مورد استفاده قرار می‌گیرد. از انواع مختلف این ابزار اندازه گیری دما می‌توان برای سنجش دمای بدن، دمای هوا و یا اجسام استفاده کرد. نمونه‌های مختلف این دستگاه را می‌توانید در ابزار نیکو ببینید.
  • جریان الکتریکی: (A) که واحد اندازه‌گیری آن آمپر است و توسط آمپرسنج اندازه‌گیری می‌شود.
  • مقدار ماده: (mol ) واحد اندازه گیری آن مول است.
  • شدت روشنایی: (cd) که واحد اندازه گیری آن کاندلا است و ابزار اندازه گیری آن فوتومتر است که می تواند شدت نور را اندازه گیری نماید.

آنچه که در این بخش نام بردیم واحدهای اصلی هستند که البته واحدهای فرعی نیز از آن‌ها مشتق می‌شوند. به‌عنوان مثال جریان، گشتاور، حجم، نیرو و چگالی واحدهایی فرعی از واحدهای اندازه گیری بالا به شمار می‌آیند.

ابزار بادی و بنزینی در چه صنایعی کاربرد دارند؟

نوع دیگری از ابزارآلات وجود دارند که به ابزار بادی و بنزینی معروفند و در صنایع مختلف کاربرد ویژه‌ای دارند. از این دسته ابزارها می‌توان در کارهای مختلفی همچون باغبانی، نقاشی ساختمان و همچنین بخش‌های تولیدی استفاده کرد. قابلیت ابزار بادی و بنزینی در این است که با استفاده از کمپرسور، فشار هوا را تامین کرده و می‌توانند به وسیله دی ‌اکسید کربن یا CO2 که در محفظه کوچکی فشرده و ذخیره شده است؛ شروع به کار نماید. این نوع ابزار نسبت به نوع برقی‌شان از ایمنی بیشتری، برخوردارند. این نوع ابزارها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اندازه آن‌ها کوچک است و کاربر می‌تواند به‌راحتی از آن‌ها در خصوص انجام کارهای کوچک خانگی تا کارهای تخصصی و صنعتی استفاده نماید. از فروشگاه ابزار نیکو می‌توانید نمونه‌های مختلف ابزار بادی و بنزینی از جمله اره بادی، دریل و بکس بادی، منگنه بادی و همچنین پیستوله‌های بادی و… را خریداری کنید.

معرفی ابزار الکتریک و روشنایی

از دیگر ابزارها و وسایلی که در فروشگاه ابزار نیکو انواع مختلف آن را می‌یابید؛ می‌توان به دستگاه‌ها و وسایل الکتریک و روشنایی اشاره کرد. این دسته از ابزارها برای روشنایی بخشیدن به مکان‌های تاریک و مکان‌هایی که نیاز است همیشه روشن و تحت کنترل باشند؛ مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین به هر یک از ابزارآلات و وسایلی که بتوان به وسیله آن‌ها برق کشی ساختمان‌ها و مکان‌های مختلف را انجام داد؛ ابزار الکتریک و روشنایی گفته می‌شود. مضاف بر این به ابزاری که بتوان جریان برق را اندازه‌گیری کرد؛ ابزار الکتریک گفته می‌شود. انواع محصولات مختلف از سیم، کابل، انواع لامپ‌ها و چراغ‌ها گرفته تا کلیدهای مینیاتوری، پریزها و کلیدها و بسیاری تجهیزات دیگر جزو ابزارآلات الکتریک و روشنایی به شمار می‌آید که لازم است هنگام خرید و استفاده از آن‌ها ابتدا به کیفیت‌شان توجه کرد.

ابزار نیکو

همیشه کیفیت و دقت حرف اول را در انتخاب ابزارآلات مختلف می‌زند. از این روی بهتر است خرید خود را از فروشگاه‌هایی انجام دهید که علاوه بر ارائه ابزار در دسته‌های مختلف و کامل، بتوانند محصولاتی را به شما ارائه کنند که از کیفیت و دقت بالایی در کار برخوردار باشد. ابزار نیکو یکی از این فروشگاه‌ها می‌باشد که در حال حاضر به صورت آنلاین نیز در خدمت مشتریان خود است. برای خرید هر یک از ابزارهای اندازه گیری، الکتریک و روشنایی و ابزار بادی و بنزینی پیشنهاد می‌کنیم سری به وب‌سایت این فروشگاه به آدرس https://abzarniko.ir/ بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید