سنبه ها ابزاری بسیار کاربردی می باشند که در جهت نشانه گذاری بر روی سطوح مختلف به خصوص سطوح فلزی کاربرد دارند. به طور معمول استفاده از این ابزار ساده که بسیار کاربردی می باشد از گذشته های بسیار دور تا کنون ادامه داشته و در هر دوره نوع جدیدی از آن وارد بازار می شود. افراد در زمینه های مختلفی چون تراشکاری، آهنگری و ماشین سازی از این محصول استفاده می کنند. شایان ذکر است در این میان پیچ دو سر رزوه و ماتریس قالب میز قرار می گیرند. جهت گذاشتن اثری روی یه سطح ، به ابزاری با سختی بالا تر از آن جسم نیاز می باشد . این موضوع در رابطه با سنبه ها هم صدق خواهد کرد. بنابراین در صورتی که می خواهید تا با سنبه برش بر روی سطوح مختلف مانند سطوح آهنی و یا فولادی نشانه گذاری کنید، لازم است که ابزار ما از سختی بالایی برخوردار باشد.

سنبه چیست و روش های کاربرد آن چگونه است ؟

پیچ دو سر رزوه چیست ؟

پیچ دو سر رزوه که اصطلاحا پیچ دو سر دنده نیز نامیده می شود به گونه ای طراحی شده اند که از دو طرف آن می ‌توانید بهره برداری نمایید ، دو سر پیچ دو سر رزوه از طول مساوی و یکسان برخوردار می باشد و در دسته A2 قرار می گیرد. پیچ‌ دوسر رزوه بنابر استاندارد ASTM A193 در گریدهای مختلف تولید و عرضه می گردد. در ساخت این نوع پیچ از فولاد و استنلس استیل بهره برداری می ‌شود. به علت برخورداری از مقاومت بالای این پیچ در برابر حرارت، معمولا در صنایع نفت و پتروشیمی، خطوط سیال و آب و فاضلاب کاربرد دارند. نوک این پیچ ها به شکل گردشده است.

قیمت پیچ دوسر رزوه

پیچ دو سر رزوه به علت تنوع بالا و طراحی منحصر به فردی که دارد در بیشتر صنایع کاربرد متنوعی دارند. همین تنوع بالا باعث شده تا قیمت پیچ دوسر رزوه با توجه به ابعاد، جنس، برند تولیدی، داخلی یا خارجی بودن و موارد بسیاری دیگر از این قبیل متفاوت باشد. کاربران جهت پیشگیری از پرداخت هزینه بالا می‌ توانند با کارشناسان فروش ارتباط برقرار نمایند و در این خصوص اطلاعات جامعی کسب کنند.

کاربرد ماتریس قالب

ماتریس قالب های سنبه شامل قطعات مختلفی می باشند که در این میان اصلی ترین ان ها سنبه،ماتریس،کفشک ها،میل راهنما و بوش ها معرفی می شود. ورق در این نوع قالب میان سنبه و ماتریس قرار م یگیرد و با اعمال فشار به وسیله پرس در خط برش گسیخته می شود و برش صورت می گیرد. نکته مهمی که در طراحی قالب برش اعمال کلیرنس (فاصله یا لقی) ما بین سنبه و ماتریس وجود دارد . عدم وجود فاصله منجر به بالا رفتن تصاعدی نیروی برش و استهلاک شدید لب های سنبه ماتریس می شود و فاصله ی بیش از حد موجب کشیدگی یا اصطلاحا پلیسه در لبه برش خواهد شد.

کفشک راهنما قالب سنبه ماتریس :

دو صفحه ی چدنی یا آهنی که پایین و بالای قالب قرار دارند و سنبه و ماتریس و اجزا دیگر و بر روی آن قرار داده می شوند. صفحه پایینی توسط دو یا چهار میله سنگ زده شده ی دقیق به دو یا چهار بوش دقیق  به صفحه ی بالا اتصال می یابند و با دقت زیادی توازی دو کف را تامین خواهند کرد. در قالب سنبه برش ورق میان سنبه و ماتریس تعبیه شده تا با اعمال فشار به وسیله پرس در خط برش گسیخته گردد و برش انجام پذیرد . نکته مهمی که در طراحی قالب برش اعمال کلیرنس (فاصله یا لقی) ما بین سنبه و ماتریس می باشد.

عدم وجود فاصله منجر به افزایش تصاعدی نیروی برش و استهلاک شدید لب های سنبه ماتریس می شود و فاصله ی بیش از حد موجب کشیدگی یا اصطلاحا پلیسه در لبه برش خواهد شد.کلیرنس با توجه به جنس و ضخامت ورق و مقدار آن از جداول از قبل محاسبه شده و در زمان ساخت سنبه و ماتریس  اعمال می شود.

سنبه و ماتریس :

با توجه به فرم برش و ابعاد محصول طراحی شده و به کمک پیچ و انطباق h۷ توسط پین به کفشک ها اتصال صورت می گیرد. فولاد مناسب جهت قالب برش ورق های آهنی و آلیاژهای آهن فولاد  با سختی ماکزیمم ۵۸ راکول و یا گرید های مشابه می باشد که در حال حاضر با توجه به تکنولوژی وایرکات به صورت بلنک تهیه و بعد از سوراخ و قلاویز کاری، سختکاری و توسط وایرکات فرم بری می شوند. برای نصب سنبه های کوچک از پین جانبی استفاده و سنبه های بزرگ را با پیچ و پین به کفشک اتصال می دهند. توصیه می شود برای جلوگیری از نفوذ سنبه به کفشک (از یک صفحه ی سختکاری شده به نام پشت سنبه بهرهبرداری نمایید

مجموعه فرم و برش مفتخر هست که با برخورداری از چند دهه تجربه در زمینه تامین قطعات استاندارد قالب و ابزار تراش، دانش مهندسی مکانیک در طراحی جامدات، و ارتباطات گسترده بین المللی را گرد هم جمع نموده تا با همکاری سایر فعالان این صنعت در راستای رشد و توسعه آن تلاش کند. محصولات ارايه شده در این مرکز دارای طیف متنوعی از قطعات استاندارد قالب شامل: انواع کفشک قالب، بلوک قالب تزریق پلاستیک، انواع میل و بوش راهنما، انواع پران های معمولی و گرمکار (نیتراته)، سنبه های برش، فنر قالب، بوش اسپرو، ملزومات و مواد مصرفی پولیش و پرداخت، ابزار های براده بردای و تراش فلزات، و سایر قطعات و ابزار های مورد نیاز صنعتگران عزیز می باشد که می توان از آن ها در جهات مختلف بهره برداری نمود. شایان ذکر است می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید انواع محصولات نامبرده به وب سایت formoboresh,com مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید