آشنایی با دعای نادعلی برای تسخیر قلب و حاجت

دعای ناد علی در دو بخش کبیر و صغیر، در وصف فضائل امام علی (ع) است که در روز جنگ احد از عالم غیب بر پیامبر نازل شد. دعای نادعلی کوتاه است و بنا بر روایات و کتب های موجود بیش از هفتصد خاصیت و فضیلت دارد و تمام مشکلات را به برکت نبوت پیامبر (ص) و ولایت امام علی (ع) برطرف می کند.

دعای نادعلی چیست؟

دعای نادعلی یکی از دعاهای مهم و معروف در اسلام است که در بسیاری از مناسبت‌ ها و نمازها به کار می رود. این دعا در واقع به عنوان یک دعای کامل و جامع شناخته شده است که شامل بخش‌ های مختلفی از جمله توحید، تقوا، رحمت، محبت، عبادت و نزدیکی به خداوند می گردد.

در این دعا، اولین خواسته آن است که خداوند قلب های ما را حرم خود قرار دهد و هر چیزی را که او را ناراضی می ‌کند، از آن دور سازد. سپس، خواستار آن می شویم که از جمله بندگان صالح خدا باشیم که هرگز به معصیت خدا پایبند نمی گردند و هرگز هیچ شریکی را به عبادت خدا انتخاب نمی کنند.

همچنین متن این دعا خواستار رحمت قلبی برای خلق خداوند است و این که قلب ها را از هر ناپاکی، پاک و صاف کند تا بتوان به خداوند نزدیک تر شد. همچنین، با خواندن این دعا خواستار نزدیکی بیشتر به خداوند هستیم و آرزو داریم که او به ما نزدیک ‌تر از رگ های گردنمان باشد.

دعای ناد علی برای تسخیر قلب

متن و خواسته این دعا به تسخیر قلب و حاجت روایی و جلب محبت ختم می شود. اما این تنها کاربرد نادعلی نیست، شما می توانید از نادعلی جهت برآورده سازی هر حاجتی که دارید بهره ببرید. همچنین آورده شده است اگر کسی می خواهد شخص بزرگی او را دوست بدارد و یا می خواهد صاحب فرزند شود و یا از شر حیوانات و جن و انس و جادو محفوظ بماند حتما این دعا را بخواند.

افرادی که اعتقادات قلبی زیادی به ائمه اطهار دارند، هنگام مواجه شدن با سختی ها و مشکلات زندگی به این دعا پناه می آورند. عموما این دعا می تواند به نیت آرامش، افزایش محبت بین یک زوج و رفع گره، نیت شده و خوانده شود.

البته قابل ذکر است که خواندن این دعا و نیت برای آن ادابی دارد که باید به جا آورده شود. برای مثال گفته می شود برای تاثیر پذیری آن را پس از نماز بخوانید و با وضو باشید.

ختم دعای نادعلی برای تسخیر قلب

روش ختم دعای نادعلی برای حاجت فوری و تسخیر قلب به نقل از کتاب زاد المعاد بدین صورت است که اگر برای کسی مشکلی پیش آید، به جهت مدد جستن از فضائل امام علی (ع) و دعای نادعلی، این دعا را به نیت آن مهم در هفت نوبت بخواند تا بلکه خواسته وی برآورده شود.

همچنین آمده است اگر می خواهید قلب شخصی را شیفته خود کنید و یا آن را بدست آورید، باید در شب های جمعه چهارده مرتبه به اسم او دعای نادعلی کبیر را بخوانید و صد مرتبه بر محمد و آل او صلوات بفرستید.

در کتاب زاد المعاد آورده شده است اگر می خواهی نزد شخص بزرگی بروی، سه مرتبه نادعلی را بخوان و بر اعضای بدن خود بدم. با این کار فرد جذب محبت و کلام تو خواهد شد.

بهترین زمان برای خواندن دعای نادعلی

دعای نادعلی در هر زمانی و در هر موقعیتی قابل خواندن است، اما برخی از مناسبت ‌هایی که معمولاً این دعا خوانده می‌ شود عبارتند از:

  • در نماز شب
  • در نماز صبح
  • در نماز عید قربان
  • در نماز عید فطر
  • در شب قدر
  • در مواقع تعجیل در فرج امام زمان (عج)
  • در مواقع توسل به خداوند
  • در مواقع غم و اندوه
  • در مواقع خطر و تنگنا

گفته می شود یکی از مواقعی که تاثیر دعا بسیار زیاد است، شب جمعه بعد از خواندن نماز مغرب و عشا است. بدین صورت که پس از خواندن نماز مربوطه روبه قبله نشسته و شروع به تلاوت دعای ناد علی می کنیم. گفته می شود می توانید صبح روز بعد این دعا را با ذکر صلوات و طلب توبه مزین تر کنید.

در روش بعد گفته می شود به نیت اسم مولای متقیان به حروف ابجد، ۱۱۰ بار این دعا را خوانده و از خدا بخواهید گره گشایی بخت شما را تسهیل کند. گفته می شود اگر می خواهید فورا به نیت قلبی خود برسید دعای نادعلی کبیر را با نادعلی صغیر همراه کنید و سه مرتبه در روز نادعلی ضعیر را خوانده و پس از آن یک دور صلوات ختم کنید.

منبع: https://www.shelep.ir

دیدگاهتان را بنویسید