تأثیر سیگنال های شبکه های اجتماعی روی سئو

رسانه های اجتماعی چگونه بر موتورهای جستجوی شما تأثیر می گذارند؟ ممکن است اصول بهبود موتور جستجو (SEO) را بدانید. اما آیا از تأثیر سیگنال های شبکه های اجتماعی بر سئو سایت آگاه هستید؟

شبکه های اجتماعی

در حالی که دریافت یک پاسخ مستقیم از Google یا Bing در مورد تأثیر سیگنال های اجتماعی بر روی تحقیق آسان نیست، بسیاری از رهبران صنعت، از جمله CGNItiveseo، در تحقیقات و مطالعات عمیق انجام داده اند و پیوند خاصی بین اپتیک جستجو پیدا کرده اند موتورها و رسانه های اجتماعی. در این مقاله، ما در مورد سیگنال شبکه اجتماعی و تأثیر آن در دسته های موتور جستجو بحث می کنیم.

سیگنال شبکه های اجتماعی چیست؟

مرجع رسانه های اجتماعی نشان دهنده مشارکت جمعی در رسانه های اجتماعی در مورد وب سایت است. این فعالیت که شامل تحسین، پست، نظرات، اقامت و رأی دادن به موتورهای جستجو است، نشان می دهد که مشتریان شما با تعامل با رسانه های اجتماعی از برند شما عمدتاً پشتیبانی کرده اند.

آیا سیگنال های اجتماعی بر بهبود موتورهای جستجو تأثیر می گذارد؟

در حالی که برخی می گویند هیچ ارتباطی بین سیگنال رسانه های اجتماعی یک شرکت و سایت موتورهای جستجو برای مکان آن در رابطه با کلمات اصلی خاص وجود ندارد، مطالعات قوی زیادی وجود دارد که نشانگر رابطه مستقیم قوی بین این دو است. همانطور که همه مطالب و پیوندها به طور مساوی ترتیب داده نمی شوند، موتورهای جستجو همه حساب های رسانه های اجتماعی را به طور مساوی ترتیب نمی دهند. بنابراین، هرچه محتوای اجتماعی شما بیشتر به اشتراک گذاشته شود، چشم انداز، پیوندها، نظرات و مشارکت عمومی که به دست می آورید بیشتر می شود … همه اینها به نفع سیگنال رسانه های اجتماعی شما و در پایان موتورهای جستجوی شما است.گوگل و سایر موتورهای جستجو سیگنال های اجتماعی را در نظر می گیرند تا ایده ای از “ارزش” یک وب سایت داشته باشند. هرچه بیشتر در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، احتمال اینکه وب سایت مورد نظر در موتورهای جستجو رتبه بالاتری پیدا کند، بیشتر می شود. تحقیقات نشان می دهد که یک رابطه قوی بین ذکر رسانه های اجتماعی و رتبه بندی موتورهای جستجو وجود دارد.

نکته حرفه ای: مطمئن شوید که نمادهای رسانه های اجتماعی شما در وب سایت شما وجود دارد و به درستی پیوند داده شده است! هنگامی که ربات های موتور جستجو وب سایت شما را می خزند، از این کدها و پیوندها برای ایجاد ارتباط بین وب سایت شما و پلت فرم رسانه های اجتماعی مربوطه استفاده می کنند.

تاثیر سیگنال های شبکه های اجتماعی بر سئو

در زیر، ما سه راه را فهرست کرده ایم که سیگنال های اجتماعی می توانند به طور غیرمستقیم بر رتبه بندی موتور جستجوی شما تأثیر بگذارند.

1) ترافیک ارگانیک را افزایش دهید

همه ما خواهان ترافیک بیشتری برای سایت خود هستیم، درست است؟ برای به دست آوردن ترافیک با کیفیت، باید در گوگل رتبه بالاتری داشته باشید. اما ابتدا باید ترافیک کلی وب سایت خود را افزایش دهید. یک راه آسان برای دریافت ترافیک ارگانیک به وب سایت شما از طریق رسانه های اجتماعی است. هنگامی که تعداد بازدیدکنندگان وب سایت شما افزایش می یابد، رتبه جستجو نیز افزایش می یابد. در نتیجه، شانس شما برای دریافت ترافیک با کیفیت نیز بهبود می یابد. اگر دنبال کنندگان زیادی در رسانه های اجتماعی دارید و آنها به طور فعال با محتوای شما درگیر هستند، به احتمال زیاد توسط موتورهای جستجو به عنوان یک منبع مرتبط و قدرتمند دیده می شوید. با اشتراک گذاری محتوای خود، می توانید آن را برای مخاطبان بزرگ تری قابل مشاهده کنید و آنها را به وب سایت خود هدایت کنید.اگر محتوای شما توسط دیگران به اشتراک گذاشته شود، محبوبیت و ترافیک وب سایت شما حتی بیشتر افزایش می یابد.

2) پیوند ایجاد می کند

ما می دانیم که بک لینک ها برای سئو ارزشمند هستند، بنابراین ایجاد محتوای قابل اشتراک گذاری برای فالوورهای شما برای ایجاد بک لینک ضروری است. پیوندهایی از حساب‌های رسانه‌های اجتماعی قابل اعتماد می‌تواند منجر به رتبه‌بندی بالاتر شود. لینک هایی را که از یوتیوب دریافت می کنید لایک کنید و آنها را در Ahrefs تماشا کنید. (خرید سابسکرایب یوتیوب)

3) افزایش اعتبار رشته

دامنه از 1 تا 100، Domain Authority یک معیار رتبه بندی موتور جستجو است که توسط Moz توسعه یافته است که پیش بینی می کند یک وب سایت چقدر در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) رتبه بندی می کند. در حالی که ذکر رسانه های اجتماعی مستقیماً بر اعتبار دامنه تأثیر نمی گذارد، حساب های رسانه های اجتماعی بسیار فعال از نظر موتورهای جستجو بسیار متفاوت و ارزشمند هستند و حساب هایی با حضور مداوم در رسانه های اجتماعی از رقبای خود ارزشمندتر هستند. بنابراین، با فعال بودن در شبکه های اجتماعی و ارسال محتوای جذاب، می توانید به موتورهای جستجو نشان دهید که منبعی آگاه در صنعت خود هستید.

نحوه ایجاد سوشال سیگنال

رسانه های اجتماعی در طول سال ها تکامل یافته اند. چیزی که به عنوان یک پلتفرم برای ارتباط با خانواده و دوستان شروع شد، به یک ابزار بازاریابی قدرتمند تبدیل شده است. برای مشاغل، سایت دیگر تنها مکان دیجیتالی برای تبلیغ محتوا نیست. حضور قوی در رسانه های اجتماعی برای تجارت و سئو خوب است. اگر در تلاش برای رسیدن به بالای صفحه نتایج جستجو هستید، سیگنال های اجتماعی را بررسی کنید. شبکه های اجتماعی در حال حاضر چیزی بیش از یک کانال برای پیام رسانی و خرید هستند، بلکه مستقیماً بر سئوی یک فروشگاه آنلاین تأثیر می گذارند.این امر باعث می‌شود که عملیات تجارت الکترونیکی توسعه یک استراتژی منسجم رسانه‌های اجتماعی که بر ارتقای محصول، فروش و کمپین‌های با ارزش تمرکز دارد، بیش از همیشه مهم باشد.

1.      پیوند به سایت

پیوند به سایت

حتما به سایت در پروفایل خود لینک دهید. حتی اگر لینک‌ها دارای برچسب‌های nofollow باشند، زمانی که افراد نمایه شما را از طریق موتورهای جستجو یا از طریق خود پلتفرم‌های اجتماعی پیدا می‌کنند، ممکن است مقداری ترافیک مستقیم دریافت کنید. برای مثال لینکی در بیو اینستاگرام به سایت (خرید فالوور اینستاگرام)

2.      از عناوین clickbait استفاده کنید

از عناوین clickbait استفاده کنید

آدرس های clickbait ایجاد کنید. چه بخواهید چه نخواهید، این نوع تیترها می توانند در جلب توجه و کلیک بسیار موثر باشند. فقط مطمئن شوید که دستورالعمل های پلتفرم های رسانه های اجتماعی را که در آنها پست می کنید دنبال کنید. همچنین مهم است که محتوایی که شما بازاریابی می کنید پس از رسیدن کاربر به صفحه شما واقعاً جالب باشد. در غیر این صورت، می تواند برای برنامه سئو کلی شما مضر باشد.

3. فراخوانی برای اقدام اجرا کنید

برای تشویق مشارکت از فراخوان برای اقدام استفاده کنید. صرفاً درخواست از بینندگان برای لایک کردن، اشتراک گذاری و نظر دادن می تواند تا حد زیادی تعامل را افزایش دهد.

3.      از افزونه های اشتراک گذاری اجتماعی استفاده کنید

از افزونه های اشتراک گذاری اجتماعی استفاده کنید

برای سهولت در اشتراک گذاری مطالب خود از افزونه ها استفاده کنید. پلاگین های رسانه های اجتماعی بسیار خوبی وجود دارد که می توانید در وبلاگ خود از آنها استفاده کنید تا به محبوب ترین پلتفرم های اجتماعی پیوند داشته باشید.

5. فقط بهترین محتوای خود را به اشتراک بگذارید

فقط بهترین محتوای خود را به اشتراک بگذارید این ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، زیرا شما می خواهید برای تمام محتوای خود ترافیک داشته باشید، با این حال اشتراک گذاری تنها بهترین محتوای خود به شما کمک می کند توجه بیشتری را در رسانه های اجتماعی جلب کنید. بنابراین با ارسال تنها بهترین محتوای خود، می توانید اطمینان حاصل کنید که همه پست های شما دارای نرخ تعامل خوبی هستند.

شبکه های اجتماعی و سیگنال سئو

مشارکت گوگل با توییتر که توییت ها را به نتایج جستجو اضافه می کند (خرید فالوور توییتر) شاهد دیگری بر اهمیت روزافزون رسانه های اجتماعی در رتبه بندی جستجو است. سیگنال های اجتماعی مرتبط عبارتند از:

تعداد توییت ها، توییت ها و دنبال کننده ها

پست های فیس بوک

گوگل +1

در سایت های اجتماعی مانند Reddit، StumbleUpon و Tumblr ذکر شده است

افزایش سیگنال های اجتماعی نشان دهنده قدرت خوب دامنه است و ارزش URL را نشان می دهد. هنگامی که صفحه ای توسط تعداد زیادی از کاربران به اشتراک گذاشته می شود و لایک می شود، نشان دهنده اصلی بودن صفحه و محتوای جالب یا سرگرم کننده است. موتورهای جستجو گاهی اوقات می توانند از روندهای سریعی که در دنیای رسانه های اجتماعی ریشه دوانده است عقب بیفتند، بنابراین کمک گرفتن از این شبکه های اجتماعی بسیار مهم است.

افزایش سوشال سیگنال برای سایت

افزایش سوشال سیگنال برای سایت

استراتژی هایی که برای افزایش تعامل رسانه های اجتماعی طراحی شده اند می توانند رتبه وب سایت شما را در موتورهای جستجو افزایش دهند. اول از همه، محتوای قوی مهم است. محتوای ارزشمند، سرگرم کننده یا آموزشی تقریباً همیشه به تعامل مثبت بیشتری نسبت به تبلیغات آشکار یا هرزنامه منجر می شود.برخی از استراتژی های آزمایش شده و واقعی برای افزایش حجم سیگنال رسانه های اجتماعی عبارتند از:

  • دیلی پست: نام تجاری خود را در صدر فیدهای رسانه های اجتماعی خود نگه دارید.
  • استفاده از تصاویر: تصاویر به طور چشمگیری نرخ تعامل را برای انواع رسانه های اجتماعی افزایش می دهند.
  • گوش دهید: بشنوید که مردم در مورد برند شما چه می گویند و به انتقادات سازنده پاسخ دهید.
  • نظارت: بسیاری از نرم‌افزارهای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی رایگان وجود دارند که اقدامات، توییت‌ها، لایک‌ها و کلمات کلیدی مرتبط با برند شما را دنبال می‌کنند.
  • مسابقات: مسابقات و هدایا راه بسیار خوبی برای افزایش علاقه به برند شما هستند.
  • مشارکت: پیوندها را به اشتراک بگذارید و محتوای اصلی را با سایر مارک های محبوب تولید کنید.

آیا سیگنال های اجتماعی یک عامل رتبه بندی هستند؟

اول از همه، گوگل می گوید که سیگنال های اجتماعی یک عامل رتبه بندی مستقیم نیستند. این بدان معنا نیست که سیگنال های اجتماعی به طور غیر مستقیم به سئو گوگل کمک نمی کنند. مت کاتس از گوگل چندین سال پیش ویدیویی را منتشر کرد و گفت که گوگل از داده های سایت های اجتماعی برای رتبه بندی استفاده می کند، اما این منسوخ شده است و ممکن است دیگر دقیق نباشد.

بینگ عاشق تعامل با رسانه های اجتماعی است. اما بینگ داستان دیگری است. لایک و اشتراک گذاری مطمئناً تأثیر مستقیمی بر رتبه بندی جستجوی بینگ دارد. ممکن است فکر کنید Bing مهم نیست، اما حدود 24 درصد از جستجوهای اینترنتی از طریق Bing انجام می شود تا Google، و این تعداد چندین سال است که به طور پیوسته در حال افزایش است. Bing می‌تواند مقدار زیادی ترافیک ارسال کند، بنابراین سیگنال‌های اجتماعی حداقل ارزش آن را دارند، اگر فقط رتبه‌بندی Bing شما را بهبود بخشند. همچنین ممکن است این مقاله را دوست داشته باشید: تأثیر نام تجاری بر سئو

نشانه های اجتماعی مهم هستند. در حالی که سیگنال های اجتماعی لزوماً تأثیر مستقیمی بر رتبه شما ندارند، حداقل تا آنجا که به گوگل مربوط می شود، مطمئناً می توانند سایر موتورهای جستجو را تحت تأثیر قرار دهند و پیدا کردن و پیوند دادن محتوای شما را برای دیگران آسان تر کنند. شما همچنین می توانید مقداری ترافیک مستقیم از پروفایل های رسانه های اجتماعی خود دریافت کنید، بنابراین این یک امتیاز اضافی است، که قطعاً تمرکز بر رسانه های اجتماعی را به عنوان عنصری از استراتژی کلی SEO و بازاریابی دیجیتال خود ارزشمند می کند.

منبع: تاثیر سیگنال شبکه های اجتماعی روی سئو

دیدگاهتان را بنویسید