آزمایش: آیا باید حلقه های فیس بوک را به اشتراک بگذارید؟
همه ما می دانیم که اشتراک گذاری چیز خوبی است. (مهدکودک: شاید نام آن را شنیده باشید؟). اما اشتراک گذاری است قرقره ها به فیس بوک چیز خوبی است؟
فیس بوک مطمئناً از شما می خواهد که اینطور فکر کنید. احتمالاً از زمانی که فیسبوک Reels را در بهار 2022 راهاندازی کرد، متوجه درخواستی نه چندان ظریف برای توصیه حلقههای اینستاگرام خود در FB شدهاید. و در حالی که واضح است که فیسبوک تشنه توجه شماست، نه واضح است که آیا این واقعاً به دسترسی شما کمک می کند – یا به برند شما آسیب می رساند.
جایزه: دانلود کنید چالش قرقره 10 روزه رایگان، یک کتاب کار روزانه از اعلانهای خلاقانه که به شما کمک میکند با حلقههای اینستاگرام شروع کنید، رشد خود را پیگیری کنید و نتایج را در کل نمایه اینستاگرام خود مشاهده کنید.
فرضیه: ارسال حلقه های فیس بوک واقعا ارزشش را ندارد
حلقه های اینستاگرام در تابستان 2020 شروع به کار کرد و جهان مودبانه این واقعیت را نادیده گرفت که بسیار شبیه به TikTok.
با این حال، در طول سالها، این ویژگی به پایگاه کاربران وفادار خود افزایش یافته است – در هند، Reels در واقع محبوبتر از TikTok است – بنابراین واقعاً تعجبآور نیست که فیسبوک تصمیم گرفت با فرمت ویدیوی کوتاه خود از همین روش پیروی کند.
قرقره ها در فیس بوک 🎉
امروز، Reels به صورت جهانی در فیس بوک راه اندازی می شود. سازندگان اکنون میتوانند حلقههای اینستاگرام خود را بهعنوان محتوای توصیهشده در فیسبوک برای دید و دسترسی بیشتر به اشتراک بگذارند.
ما عمیقاً روی Reels در سراسر متا سرمایه گذاری کرده ایم. خیلی بیشتر در راه است! ✌🏼 pic.twitter.com/m3yi7HiNYP
— آدام موسری (@mosseri) 22 فوریه 2022
پس از آزمایش بتا در بازارهای منتخب، حلقههای فیسبوک اکنون در 150 کشور جهان بر روی گوشیهای iOS و اندروید در دسترس هستند. فیسبوک حتی برنامههای گستردهای را برای پشتیبانی از سازندگان اعلام کرده است که هدف آن تشویق پذیرش این فرم است.
منبع: فیسبوک
اما با توجه به نرخ پذیرش نسبتاً پایین استوری های فیس بوک در مقایسه با استوری های اینستاگرام (فقط 300 میلیون کاربر استوری های فیس بوک را تماشا می کنند، در مقابل 500 میلیون کاربر در اینستاگرام)، باید بگوییم که امیدها برای این ویژگی جدید زیاد نیست.
فرضیه ما این است که اشتراکگذاری حلقههای اینستاگرام ما با حلقههای فیسبوک، تعامل بیشتری را به همراه نخواهد داشت… اما چرا وقتی میتوانیم پرتاب کنیم، سایه بیاندازیم. اثبات? وقت آن است که کمی آزمایش کنیم تا ببینیم آیا بازاریابان رسانه های اجتماعی باید به اشتراک گذاری حلقه های اینستاگرام در فیس بوک زحمت بکشند یا خیر.
روش شناسی
روش این آزمایش بزرگ عملاً خود را می نویسد: یک حلقه ایجاد کنید، دکمه “توصیه در فیس بوک” را بزنید و ببینید چه اتفاقی می افتد.
از آنجایی که با این روش دقیقاً محتوای یکسانی در هر دو کانال ارسال می شود، مقایسه باید کاملاً ساده باشد.
برخی از نکاتی که باید در مورد توصیه حلقه های اینستاگرام خود در فیس بوک، طبق گفته خود فیس بوک، توجه داشته باشید:
- قرقره هایی که در فیس بوک توصیه می کنید قابل مشاهده هستند هر کسی در فیس بوک، از جمله افرادی که با آنها دوست نیستید، و حتی افرادی که در اینستاگرام یا فیس بوک آنها را بلاک کرده اید
- اگر کسی Reel شما را هم در اینستاگرام و هم در فیسبوک بازی کند یا لایک کند، آنها جدا محسوب میشوند.
- حلقه های اینستاگرام با برچسب های محتوای مارک دار در فیس بوک توصیه نمی شوند. قرقره هایی با برچسب محصول می توان در فیس بوک توصیه می شود، اما برچسب ها در آنجا قابل مشاهده نخواهند بود.
- هر کسی که حلقههای شما را در فیسبوک تماشا میکند میتواند از صدای اصلی شما دوباره استفاده کند.
در حالی که من در اینستا فالوورهای بیشتری نسبت به دوستان فیس بوک دارم (چیزی که صدا مانند یک لاف زدن، اما واقعاً اینطور نیست)، قرقره ها عمدتاً توسط مخاطبان جدید با طراحی مصرف می شوند. در هر دو پلتفرم، قرقرهها طبق دستور الگوریتم، از طریق برگه کاوش یا برگه قرقرههای اختصاصی، به بینندگان بالقوه علاقهمند ارائه میشوند. به عبارت دیگر، زمین بازی یکنواخت به نظر می رسد.
برای این آزمایش، من سه قرقره درست در برنامه اینستاگرام ایجاد کردم و آن دکمه شیرین فیس بوک را زدم. من بهترین روشها را برای حلقههای اینستاگرام دنبال کردم، با این هدف که الگوریتم قادر متعال را خشنود کنم. من یک کلیپ صوتی قرار دادم، از فیلترها استفاده کردم و سعی کردم سرگرم کننده باشم. من همچنین میدانم که مهم است که کلیپهای ویدیویی به صورت عمودی گرفته شوند و کیفیت بالایی داشته باشند، بنابراین بهتر است باور کنید که عکسهای من به نظر میرسند. خوب
با نگاهی به لیست بهترین شیوه های فیس بوک برای حلقه های فیس بوک، توصیه ها تقریباً یکسان بودند. ظاهراً همه چیز برای رفتن خوب بود.
کار خلاقانه من انجام شد سپس 24 ساعت منتظر ماندم تا داده ها را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنم. لایک ها، اشتراک گذاری ها و فالوورهای جدید چگونه جمع می شوند؟
نتایج
از سه ویدیویی که من پست کردم … هیچ کدام از آنها واقعاً در فیس بوک پخش یا لایک نشده است. آخ.
همه لایکها و بازیهای من از اینستاگرام میآمدند، علیرغم این واقعیت که برای هر کدام گزینه «Recommend on Facebook» را تغییر داده بودم.
اعتراف می کنم، من خیلی گیج بودم. در حالی که من انتظار نداشتم چیزی ویروسی شود (فرضیه بدبینانه ما را در بالا ببینید)، فکر کردم حداقل چند تا چشم در ویدیوهایم داشته باشم.
منظورم این است که چطور ممکن است یک شاهکار اینطور باشد نه جلوی مردم را بگیریم؟
مطمئناً من را تشویق نمیکند که در آینده دوباره گزینه «Recommend on Facebook» را تغییر دهم، مطمئناً.
این نتایج چه معنی ای می دهد؟
TLDR: امتحان کردن ضرری ندارد، اما اگر قبلاً در فیسبوک محبوب نبودهاید، اشتراکگذاری Reels در فیسبوک احتمالاً دسترسی یا تعامل بیشتری برای شما به همراه نخواهد داشت.
مانند هر لحظه دیگری از طرد شدن در زندگی، شروع به سرزنش و سرزنش خود کردم. آیا به خاطر اینکه در زمان مناسب پست ندادم تنبیه شدم؟ یا به این دلیل که من به جای ارسال مستقیم در فیس بوک Reels از طریق اینستاگرام پست گذاشتم؟ من از هشتگ استفاده نکردم… شاید این کلید موفقیت بود؟
اما وقتی گریه ام را متوقف کردم، وارد مراحل بعدی غم رسانه های اجتماعی شدم: چانه زنی و پذیرش. قرقره های فیس بوک هستند خیلی جدید که مردم واقعاً هنوز آنها را تماشا نمی کنند. در حقیقت، فیس بوک در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد تکثیر Reels برای مخاطبان خود منتشر نکرده است، که معمولاً نشانه ای است که آنها چیز زیادی برای لاف زدن ندارند.
همچنین متوجه شدم که اگر الگوریتم فیسبوک Reels چیزی شبیه به الگوریتم حلقههای اینستاگرام باشد، احتمالاً محتوای سازندگان از قبل محبوب را در اولویت قرار میدهد. فیس بوک می خواهد مطمئن شود که افرادی که هستند تماشای حلقههای فیسبوک از چیزی که میبینند خوشحال میشود، بنابراین اشتراکگذاری ویدیوهای سازندگانی که به کارهای عالی شهرت دارند، شرط مطمئنتری نسبت به تقویت محتوای یک نویسنده کمدین بیهوده با 1.7 هزار دنبالکننده فروتن است که معمولاً فقط عکس های بچه اش را منتشر می کند
به عبارت دیگر – اگر قبلاً از طریق اینستاگرام و سایر قالبهای فیسبوک (پستها، استوریها) محتوای موفقی برای مخاطبان گسترده ایجاد میکنید، حلقههای شما شانس بیشتری برای توصیه شدن در فیسبوک خواهند داشت.. اگر به تازگی شروع به کار کردهاید یا تعامل زیادی ندیدهاید، کندتر پیش میرود. این یک catch-22 است: شما باید بودن محبوب به گرفتن محبوب.
بنابراین: آیا تغییر دادن “توصیه در فیس بوک” ارزشش را دارد؟ IMO، ضرری ندارد. کسری از ثانیه طول می کشد تا این پتانسیل به میلیاردها نفر جدید دسترسی پیدا کند – به هر حال، در حالی که ویدیوی خنده دار کشتی من شایسته تلقی نمی شد، هرگز نمی دانید لحظه موفقیت بزرگ شما چه زمانی خواهد بود. بعلاوه، هرچه به طور مداوم پست ارسال کنید، احتمال اینکه فیس بوک با قرار گرفتن در معرض قرار گرفتن به شما پاداش دهد، بیشتر می شود.
اگر خالق جدیدتر یا برندی هستید که دنبال کنندگان کمتری دارید، این نکات را برای کمک به رشد حضور و مشارکت خود امتحان کنید – و امیدواریم در این فرآیند الگوریتم پیچیده فیس بوک را تحت تأثیر قرار دهید.
از ابزارها و فیلترهای خلاقانه استفاده کنید
هنگام ساخت ویدیوی خود از مجموعه ویرایش در اینستاگرام و فیس بوک استفاده کنید. حلقههایی که دارای کلیپهای موسیقی، فیلترها و افکتها هستند، از الگوریتم تقویت بیشتری میکنند.
کپشن خود را با هشتگ پر کنید
هشتگ ها به الگوریتم کمک می کنند تا بفهمد ویدیوی شما در مورد چیست، بنابراین می تواند محتوای شما را در اختیار کاربرانی قرار دهد که به آن موضوع علاقه نشان داده اند. درست مثل اینکه بعد از پرخوری به همه چیز داخل انباری خود برچسب زدید جادوی تغییر دهنده زندگی مرتب کردن، قرقره های خود را به وضوح و درست شناسایی کنید!
آن را خوب جلوه دهید
فیسبوک و اینستاگرام هر دو طرفدار ویدیوهایی هستند که ظاهر و صدای خوبی دارند. از تکنیک های نورپردازی و عکسبرداری مناسب استفاده کنید، مطمئن شوید که در جهت عمودی و با وضوح بالا عکس می گیرید. (PS: هر دو سایت همچنین ویدیوهای دارای واترمارک را دوست ندارند – با نام مستعار ارسال مجدد از TikTok – بنابراین محتوای تازه ای برای اشتراک گذاری در اینجا ایجاد کنید.)
البته فیسبوک ریلز در مراحل ابتدایی خود است. آیا این به روش پیشنهادات ویدیویی کوتاه قبلی فیس بوک خواهد رفت؟ (کسی در آنجا اسلینگ شات کوتاه مدت را به خاطر می آورد؟ کسی؟) یا تبدیل به یک رقیب قانونی در این فضا شوید؟ فقط زمان می تواند بگوید! در عین حال، ما مراقب چگونگی تکامل آن خواهیم بود. منتظر استراتژی و آزمایشات بیشتر از Hootsuite HQ باشید.
با استفاده از Hootsuite حضور فیسبوک خود را در کنار سایر کانال های رسانه اجتماعی خود مدیریت کنید. پستها را برنامهریزی کنید، ویدیوها را به اشتراک بگذارید، مخاطبان خود را درگیر کنید و تأثیر تلاشهای خود را بسنجید – همه از یک داشبورد. امروز آن را رایگان امتحان کنید.
شروع کنید
بهتر انجامش بده با هوت سوئیت، مجموعه ابزار رسانه های اجتماعی همه در یک در بالای همه چیز بمانید، رشد کنید و رقبا را شکست دهید.