نرخ های تعامل واحد پول صنعت بازاریابی رسانه های اجتماعی است.

مطمئناً، معیارهای بیهودگی مانند فالوورها، لایک‌ها و برداشت‌ها برای چیزی مهم هستند. اما معیارهای تعامل مانند اشتراک‌گذاری‌ها و نظرات چشم‌انداز عملکرد رسانه‌های اجتماعی شما را نشان می‌دهد.

به همین دلیل است که نرخ تعامل اغلب به عنوان یک نقطه فروش در کیت های رسانه ای اینفلوئنسر مارکتینگ یا برای سنجش بازده سرمایه گذاری یک کمپین اجتماعی استفاده می شود. اما چند روش مختلف برای محاسبه آن وجود دارد.

پاداش: از ما استفاده کنید محاسبه نرخ تعامل رایگانr برای اطلاع از نرخ تعامل خود از 4 راه سریع. آن را به صورت پست به پست یا برای کل کمپین – برای هر شبکه اجتماعی محاسبه کنید.

نرخ تعامل چیست؟

نرخ مشارکت میزان تعاملی که محتوای رسانه‌های اجتماعی به دست می‌آورد را نسبت به دسترسی یا فالوور یا اندازه مخاطب اندازه‌گیری می‌کند. تعاملات می تواند شامل واکنش ها، لایک ها، نظرات، اشتراک گذاری ها، ذخیره ها، پیام های مستقیم، اشاره ها، کلیک ها و موارد دیگر باشد (بسته به شبکه اجتماعی). روش‌های مختلفی برای اندازه‌گیری نرخ تعامل وجود دارد، و محاسبات مختلف ممکن است با اهداف رسانه‌های اجتماعی شما مطابقت داشته باشد.

“درگیری” در رسانه های اجتماعی به طور کلی به اقداماتی اشاره دارد که بیشتر هستند فعال از منفعل (مانند نماها یا برداشت ها).

چرا نرخ تعامل را پیگیری کنیم؟

وقتی صحبت از تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی می‌شود، رشد فالوور مهم است، اما اگر مخاطبان شما به محتوایی که پست می‌کنید اهمیتی ندهند، اهمیت زیادی ندارد. شما به نظرات، اشتراک‌گذاری‌ها، لایک‌ها و سایر اقداماتی نیاز دارید که ثابت کند محتوای شما با افرادی که آن را می‌بینند طنین‌انداز می‌کند.

کدام معیارها به عنوان تعامل به حساب می آیند؟

می‌توانید تمام یا برخی از این معیارهای تعامل را در معادلات نرخ تعامل خود بگنجانید:

  • واکنش ها
  • دوست دارد
  • نظرات
  • سهام
  • ذخیره می کند
  • پیام مستقیم
  • ذکرها (برچسب شده یا بدون برچسب)
  • کلیک کنید
  • کلیک می کند
  • بازدید از پروفایل
  • پاسخ می دهد
  • بازتوییت می کند
  • نقل قول از توییت ها
  • regrams
  • کلیک لینک
  • تماس می گیرد
  • متن ها
  • ضربه‌های برچسب (داستان‌ها)
  • ایمیل ها
  • دریافت مسیرها (فقط حساب اینستاگرام)
  • استفاده از هشتگ های مارک دار

5 روش محاسبه نرخ تعامل

اینها رایج ترین فرمول هایی هستند که برای محاسبه نرخ تعامل در رسانه های اجتماعی به آن نیاز دارید.

1. نرخ تعامل با دسترسی (ERR): رایج ترین

این فرمول است رایج ترین روشی برای محاسبه میزان تعامل با محتوای رسانه های اجتماعی

ERR درصد افرادی را که پس از دیدن محتوای شما تصمیم به تعامل با آن کرده اند را اندازه گیری می کند.

از فرمول اول برای یک پست استفاده کنید و از فرمول دوم برای محاسبه میانگین نرخ در چندین پست استفاده کنید.

  • ERR = کل مشارکت در هر پست / دسترسی به هر پست * 100

برای تعیین میانگین، تمام ERR های پست هایی را که می خواهید میانگین بگیرید، جمع کنید و بر تعداد پست ها تقسیم کنید:

  • میانگین ERR = کل ERR / کل پست ها

به عبارت دیگر: پست 1 (3.4%) + پست 2 (3.5%) / 2 = 3.45%

طرفداران: میزان دسترسی می‌تواند اندازه‌گیری دقیق‌تری نسبت به تعداد فالوورها باشد، زیرا همه دنبال‌کنندگان شما همه محتوای شما را نمی‌بینند. و غیر فالوورها ممکن است از طریق اشتراک گذاری ها، هشتگ ها و روش های دیگر در معرض پست های شما قرار گرفته باشند.

منفی: دسترسی به دلایل مختلفی می تواند نوسان داشته باشد، که آن را به متغیری متفاوت برای کنترل تبدیل می کند. دسترسی بسیار کم می تواند منجر به نرخ تعامل نامتناسبی بالا شود و بالعکس، بنابراین حتما این را در نظر داشته باشید.

2. نرخ تعامل بر اساس پست ها (پست ER): بهترین برای پست های خاص

از نظر فنی، این فرمول میزان تعامل فالوورها در یک پست خاص را اندازه گیری می کند. به عبارت دیگر، شبیه ERR است، با این تفاوت که به جای دسترسی، میزان تعامل فالوورها با محتوای شما را به شما می گوید.

اکثر اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی میانگین نرخ تعامل خود را از این طریق محاسبه می کنند.

  • پست ER = کل مشارکت در یک پست / کل دنبال کنندگان *100

برای محاسبه میانگین، تمام پست‌های ER را که می‌خواهید میانگین بگیرید، جمع کنید و بر تعداد پست‌ها تقسیم کنید:

  • میانگین ER توسط پست = کل ER توسط پست / کل پست ها

مثال: پست 1 (4.0%) + پست 2 (3.0%) / 2 = 3.5%

طرفداران: در حالی که ERR روش بهتری برای سنجش تعاملات بر اساس تعداد افرادی است که پست شما را دیده‌اند، این فرمول با فالوورها، که عموما معیاری پایدارتر است، دسترسی را جایگزین می‌کند.

به عبارت دیگر، اگر دسترسی شما اغلب در نوسان است، از این روش برای اندازه گیری دقیق تر تعامل پس از پست استفاده کنید.

منفی: همانطور که گفته شد، اگرچه ممکن است این روش تزلزل‌ناپذیر تری برای ردیابی تعاملات در پست‌ها باشد، اما لزوماً تصویر کاملی را ارائه نمی‌دهد، زیرا دسترسی ویروسی را به خود اختصاص نمی‌دهد. و با افزایش تعداد فالوورها، میزان تعامل شما ممکن است کمی کاهش یابد.

حتما این آمار را در کنار تجزیه و تحلیل رشد فالوور مشاهده کنید.

3. نرخ تعامل بر اساس نمایش (ER impressions): بهترین برای محتوای پولی

یکی دیگر از معیارهای پایه مخاطب که می‌توانید برای اندازه‌گیری مشارکت‌ها بر اساس آن انتخاب کنید، برداشت‌ها است. در حالی که دسترسی تعداد افرادی که محتوای شما را می‌بینند اندازه‌گیری می‌کند، برداشت‌ها تعداد دفعات نمایش آن محتوا روی صفحه را ردیابی می‌کنند.

  • برداشت‌های ER = مجموع مشارکت‌ها در یک پست / کل برداشت‌ها *100
  • میانگین برداشت های ER = کل برداشت های ER / کل پست ها

طرفداران: اگر محتوای پولی را اجرا می کنید و نیاز به ارزیابی اثربخشی بر اساس برداشت دارید، این فرمول می تواند مفید باشد.

منفی: نرخ درگیری محاسبه شده با تعداد نمایش ها به عنوان مبنا به طور قطع کمتر از معادلات پست ERR و ER است. مانند دسترسی، ارقام برداشت نیز ممکن است متناقض باشند. استفاده از این روش در ارتباط با دسترسی ممکن است ایده خوبی باشد.

درباره تفاوت بین دسترسی و برداشت بیشتر بخوانید.

4. نرخ تعامل روزانه (Daily ER): بهترین برای تجزیه و تحلیل طولانی مدت

در حالی که نرخ تعامل با دستیابی، تعامل را در برابر حداکثر قرار گرفتن در معرض اندازه‌گیری می‌کند، هنوز هم خوب است که متوجه باشید تعداد دفعاتی که فالوورهای شما روزانه با حساب شما درگیر می‌شوند.

  • ER روزانه = کل تعاملات در یک روز / کل دنبال کنندگان *100
  • میانگین ER روزانه = کل تعامل برای X روز / (X روز *دنبال کنندگان) *100

طرفداران: این فرمول روش خوبی برای سنجش میزان تعامل فالوورهای شما با حساب شما به صورت روزانه است، نه اینکه چگونه با یک پست خاص تعامل دارند. در نتیجه، درگیر شدن در پست های جدید و قدیمی را به معادله تبدیل می کند.

این فرمول همچنین می تواند برای موارد استفاده خاص طراحی شود. به عنوان مثال، اگر برند شما فقط می‌خواهد نظرات روزانه را اندازه‌گیری کند، می‌توانید «تعامل کل» را بر این اساس تنظیم کنید.

منفی: در این روش جای خطا وجود دارد. به عنوان مثال، فرمول این واقعیت را در نظر نمی گیرد که یک فالوور ممکن است 10 بار در روز درگیر شود، در مقابل 10 فالوور که یک بار درگیر می شوند.

تعاملات روزانه نیز می تواند به دلایلی متفاوت باشد، از جمله تعداد پست هایی که به اشتراک می گذارید. به همین دلیل ممکن است ارزش داشته باشد که تعامل روزانه را در مقابل تعداد پست ها ترسیم کنید.

5. نرخ تعامل بر اساس بازدید (نمایش ER): بهترین برای ویدیو

اگر ویدیو عمودی اصلی برای برند شما است، احتمالاً می خواهید بدانید که پس از تماشای ویدیوهای شما، چند نفر تصمیم می گیرند با آنها درگیر شوند.

  • نمای ER = کل مشارکت در پست ویدیو / کل بازدیدهای ویدیو *100
  • میانگین نمای ER = کل بازدید ER / کل پست ها

طرفداران: اگر یکی از اهداف ویدیوی شما ایجاد تعامل است، این می تواند راه خوبی برای ردیابی آن باشد.

منفی: آمار مشاهده اغلب شامل بازدیدهای تکراری از یک کاربر است (نماهای غیر منحصر به فرد). در حالی که بیننده ممکن است چندین بار ویدیو را تماشا کند، ممکن است لزوماً چندین بار درگیر نشود.

نحوه محاسبه هزینه به ازای هر تعامل: بهترین برای اندازه گیری تعامل اینفلوئنسر

معادله مفید دیگری که باید به جعبه ابزار رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید، هزینه به ازای تعامل (CPE) است. اگر اسپانسر محتوا را انتخاب کرده‌اید و تعامل یک هدف کلیدی است، باید بدانید که این سرمایه‌گذاری چقدر بازده دارد.

  • CPE = کل مبلغ صرف شده / کل تعهدات

اکثر پلتفرم‌های تبلیغاتی رسانه‌های اجتماعی، این محاسبه را همراه با سایر محاسبات شی گرا، مانند هزینه هر کلیک، برای شما انجام می‌دهند. مطمئن شوید که تعاملات به عنوان تعامل به حساب می آیند، بنابراین می توانید مطمئن شوید که سیب را با سیب مقایسه می کنید.

ماشین حساب نرخ تعامل رایگان

اکنون که همه فرمول ها را بررسی کرده اید، آیا آماده محاسبه نرخ تعامل خود هستید؟ از ماشین حساب نرخ تعامل رایگان ما استفاده کنید.

مثال ماشین حساب نرخ تعامل

تنها چیزی که برای استفاده از این ماشین حساب نیاز دارید Google Sheet است. برای شروع پر کردن فیلدها، روی برگه “فایل” کلیک کنید و “ایجاد کپی” را انتخاب کنید.

برای محاسبه نرخ تعامل یک پست واحد، “1” را در “شماره” وارد کنید. از پست ها.” برای محاسبه نرخ تعامل چند پست، تعداد کل پست‌ها را در «شماره» وارد کنید. از پست ها.”

پاداش: از ما استفاده کنید محاسبه نرخ تعامل رایگانr برای اطلاع از نرخ تعامل خود از 4 راه سریع. آن را به صورت پست به پست یا برای کل کمپین – برای هر شبکه اجتماعی محاسبه کنید.

نحوه محاسبه نرخ تعامل به صورت خودکار

اگر از محاسبه دستی نرخ تعامل خود خسته شده اید، یا به سادگی یک فرد ریاضی نیستید (سلام!)، ممکن است بخواهید از یک ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی مانند Hootsuite استفاده کنید. این به شما امکان می دهد تا تعامل رسانه های اجتماعی خود را در سراسر شبکه های اجتماعی از سطح بالایی تجزیه و تحلیل کنید و با گزارش‌های سفارشی، به همان اندازه که می‌خواهید جزئیات دریافت کنید.

در اینجا نمونه‌ای از نحوه نگاه کردن به داده‌های تعامل شما در Hootsuite آمده است:

گزارش نرخ تعامل برای همه شبکه های اجتماعی در Hootsuite

و در اینجا مثالی از آنچه که یک گزارش نامزدی خاص اینستاگرام در Hootsuite به نظر می رسد آورده شده است.

گزارش میزان تعامل اینستاگرام در Hootsuite

علاوه بر اینکه نرخ مشارکت کلی پست خود را به شما نشان می‌دهد، همچنین می‌توانید ببینید که چه نوع پست‌هایی بیشترین مشارکت را دارند (بنابراین می‌توانید در آینده تعداد بیشتری از آن‌ها را ایجاد کنید)، و حتی چند نفر از وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند.

در هر دو گزارش، بسیار آسان است که ببینید چه تعداد تعامل در یک دوره زمانی داشته اید، چه چیزی به عنوان تعامل برای هر شبکه محاسبه می شود، و نرخ تعامل خود را با دوره های زمانی قبلی مقایسه کنید.

نکته حرفه ای: می‌توانید این گزارش‌ها را برنامه‌ریزی کنید تا به‌طور خودکار ایجاد شوند و به خود یادآوری کنید که هر چند وقت یک‌بار که می‌خواهید چک کنید.

به مدت 30 روز آن را رایگان امتحان کنید

نرخ تعامل خوب چقدر است؟

اکثر کارشناسان بازاریابی رسانه های اجتماعی موافقند که نرخ تعامل خوب بین این دو است 1% تا 5%. هرچه فالوورهای بیشتری داشته باشید، دستیابی به آن سخت تر است. تیم رسانه اجتماعی خود Hootsuite میانگین نرخ تعامل اینستاگرام را گزارش کرده است 4.59٪ در سال 2022 با 177 هزار دنبال کننده.

اکنون که می‌دانید چگونه تعامل برند خود را در رسانه‌های اجتماعی ردیابی کنید، در مورد چگونگی افزایش نرخ مشارکت خود بخوانید.

از Hootsuite برای ردیابی و بهبود نرخ تعامل در تمام کانال های رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید. امروز آن را رایگان امتحان کنید.

شروع کنید

تمام تحلیل های رسانه های اجتماعی شما در یک مکان. از Hootsuite استفاده کنید تا ببینید چه چیزی کار می کند و کجا می توان عملکرد را بهبود بخشید.

دیدگاهتان را بنویسید